«УКБС-ВРУ: КОНВЕРТАЦІЯ НАЦБАНКОМ БОРГІВ З РЕФІНАНСУВАННЯ ОБЕРНЕТЬСЯ ВТРАТАМИ ДЛЯ ДЕРЖАВИ»

07 авг, 19:30

 

 

Ініціатива депутатів щодо конвертації Національним банком заборгованості за кредитами рефінансування в субординований борг та/або цінні папери банку-боржника у випадку неспроможності повернути вчасно зазначені кошти може призвести до того, що в разі банкрутства чи ліквідації банку-боржника НБУ взагалі не отримає заборгованості. Про це зазначає прес-служба Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз».

Коментуючи проект змін до статті 25 Закону «Про Національний банк України» (щодо рефінансування), реєстр. № 4215а від 02.07.2014, що перебуває на розгляді Парламенту, УКБС зазначає наступне.

         З початку поточного року НБУ надав комерційним банкам рефінансування на суму понад 100 млрд. грн., що пояснюються браком ліквідності через відтік депозитів під впливом суспільно-політичної нестабільності (у І півріччі обсяг вкладів у банківській системі знизився на 86,5 млрд. грн.).

УКБС зазначає, що пропозиція депутатів щодо надання регулятору можливості конвертації заборгованості у субординований борг або цінні папери може призвести до того, що в разі банкрутства або ліквідації банку-боржника Нацбанк не отримає заборгованості взагалі. Адже відповідно до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні (постанова НБУ від 28.08.2001 № 368), у випадку банкрутства чи ліквідації банку субординований борг повертається інвестору після погашення претензій усіх інших кредиторів. Таким чином, НБУ може опинитися останнім в черзі кредиторів.

Експерти УКБС також зауважують, що законопроект не визначає критерії, якими має керуватися НБУ при прийнятті рішення щодо конвертації кредитів рефінансування у субординований борг або цінні папери. Подібна невизначеність значно ускладнить прийняття Нацбанком відповідних рішень, а також може призвести до зловживань при наданні кредитів рефінансування, посилити непрозорість важливого для банків механізму підтримки ліквідності, а також  підвищити корупційні ризики.

Про це також зазначив і Комітет ВРУ з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у своєму висновку на даний законопроект.

 «Для мінімізації ризиків втрати державою мільярдних коштів рефінансування УКБС неодноразово закликав НБУ запровадити прозорий механізм прийняття рішень щодо надання банкам рефінансування, а також встановити жорсткий контроль за його цільовим використанням і своєчасним поверненням. Зокрема, переглянути умови та терміни позик, виданих попередньою владою. Адже є банки, що отримали істотні обсяги рефінансування під низьку ставку і роками користуються цими коштами, - зазначає Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Оскільки процес отримання кредитів рефінансування, як і раніше, залишається непрозорим, регулятор повинен стимулювати повернення цих коштів та контролювати їх використання кураторами. Вважаємо, що на пропозиції учасників ринку щодо удосконалення процесу рефінансування НБУ не повинен заявляти, що «рефінансування банків не є і не може бути цільовим, а тому не існує критеріїв подальшого контролю використання таких коштів» (про що, зокрема, було зазначено у листі НБУ від 28.04.2014 № 19-012/19600 на адресу УКБС). Така позиція регулятора означає, що система не готова змінюватися.».

В УКБС зауважують, що НБУ має достатні можливості для контролю за використанням коштів рефінансування. Адже нещодавно Правління НБУ прийняло рішення про призначення за узгодженням сторін представника регулятора (куратора) в банки, що отримали кредити НБУ. До повноважень куратора належить, зокрема, посилений контроль за діяльністю банку, у т.ч. проведення аналізу фінансової, статистичної звітності фінустанови та іншої інформації з метою уникнення ризиків невиконання банком своїх зобов’язань перед кредиторами.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/184922.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua