05 сен, 10:40
Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» звернулася до Національного банку України з ініціативою щодо забезпечення обміну електронними документами та інформацією між банками та регулятором. Зокрема, УКБС пропонує надати банкам можливість подавати пакети документів на відкриття / зміну реквізитів / закриття філій та відділень, а також оформлювати рішення регулятора з цих питань в електронному вигляді.
УКБС пояснює, що відповідно до Положення про порядок реєстрації та ліцензування банків, відкриття відокремлених підрозділів (затверджене постановою Правління НБУ № 306 від 08.09.2011), банк у разі відкриття / зміни реквізитів / закриття відокремлених підрозділів зобов’язаний подавати до теруправління НБУ за своїм місцезнаходженням значний пакет документів, забезпечити їх підписання, прошивання, копіювання та своєчасне надання до НБУ, а також наявність у кожному відокремленому підрозділі.
Для банків, особливо з розвинутою мережею відокремлених підрозділів по всіх регіонах України, вказані вимоги призводять до значного збільшення неефективних матеріальних, трудових і фінансових витрат, адже об’єми документів для здійснення реєстрації діяльності відокремлених підрозділів банку значно збільшуються.
Тому для оптимізації ресурсів банківської системи і держави за рахунок зменшення паперового документообігу та пов’язаних з його підтримкою витрат, УКБС запропонував НБУ використовувати засоби Е-документообігу при вирішенні питань щодо реєстрації й ліцензування діяльності банківських підрозділів. А також оформлювати відповідні регуляторні рішення в електронному вигляді шляхом надання юридичної рівноправності як паперовим, так і електронним документам.
УКБС зауважує, що з набранням чинності законів «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», з 2004 р. банківською системою вже опрацьовані новітні технології Е-документообігу та на практиці підтверджено збільшення ефективності бізнес-процесів за умови використання подібних систем, які, насамперед, дозволяють прискорити обмін документами, підвищити його надійність й прозорість, можливість оперативного внесення змін і прийняття рішень.
Одночасно використання досягнень криптографії унеможливлює підробку документів і є набагато надійнішим засобом, ніж мокрі печатки і звичайні підписи. А простий доступ до інформації в електронному архіві за наявності відповідних дозволів зробить аудит і перевірки простішими і швидшими процесами, завдяки чому зменшиться навантаження на працівників під час таких перевірок.
«Керівництво НБУ визначило необхідність якісного й системного реформування всіх процесів і організаційної побудови центробанку відповідно до міжнародного досвіду, у т.ч. переходу на Е-документообіг. Тому сподіваємося, що ініціатива УКБС про надання банкам дозволу затверджувати положення про відокремлені підрозділи в електронному вигляді буде підтримана регулятором, – зазначає Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Формування єдиного інформаційного простору між НБУ і банками дозволить підвищити ефективність банківської системи, оптимізувати витрати щодо реєстрації й ліцензування діяльності банківських підрозділів, а також мінімізувати втручання людського фактору і корупційні чинники. Це матиме відчутні економічні вигоди як для держави, так і для банків та їх клієнтів».
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/185999.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua