Замість підвищення акцизу на пальне треба подолати корупцію в галузі

15 июн, 15:07

За умови надзвичайного економічного спаду, зниження рівня доходів українців, уповільнення  ділової активності, плани уряду щодо чергового підняття акцизу на бензин загрожують увігнати країну в ще більшу кризу та повністю паралізувати споживацький сегмент внутрішнього ринку,  заявив президент УСПП та голова Антикризової ради громадських організацій України Анатолій Кінах.

«Українцям анонсують грандіозну реформу дорожньої галузі і європейські дороги уже незабаром. Однак що ми отримуємо нині? Пальне з вартістю як в Європі, в той час коли доходи українців за рівнем нижчі, ніж в країнах третього світу. З боку чиновників неприпустимо апелювати до податків та акцизів у ЄС, адже у цих країнах високий рівень доходів громадян, і саме з їх врахуванням формуються розміри зборів. В Україні ж ця формула обраховується взагалі за антисоціальним принципом – просто виходячи з необхідного розміру зборів, без жодного врахування інтересів та можливостей  споживачів», – заявив президент УСПП.

Чиновники, замість повторювання гіркий досвід своїх попередників, які безкінечно підвищували акцизи, податки і збори, мають, перш за все, побороти корупцію у владі, встановити прозорий контроль за витрачанням зібраних коштів,  адже,  за розрахунками економістів, навіть нинішнього розміру паливного акцизу цілком вистачає на всі потреби дорожньої галузі. 

      «За підрахунками наших експертів, близько чверті всього пального  в Україні – у тіні, тобто з нього не сплачуються ні податки, ні збори, ні акциз. Тож певно варто було б почати з виведення з тіні цієї частки, адже це мільярдні втрати для бюджету країни. Також загальновідомо, що під час кожного чергового підвищення податків український ринок реагує ще глибшим зануренням у тінь. Хто виграє від цього підвищення, невідомо, а от хто постраждає – цілком очевидно. Це – наш пересічний споживач, на якого продавці пального перекладуть цей акциз», – вважає Анатолій Кінах.

Зараз у вартості українського пального частка податку коливається від 30 до 40% – надзвичайно високий показник, зважаючи на низький рівень розвитку економіки. І чимдалі підвищуватимуться податки, тим менш активною буде економічна діяльність, наголошує громадський діяч.

«Неважко зрозуміти, що чергове підвищення акцизу призведе лише до скорочення споживання пального, а також спричинить подорожчання  всієї продукції в країні взагалі – адже зростає вартість транспортування сировини та готового товару. Показовим є останнє подорожчання пального через підвищення курсу долара – миттєво зросли ціни і впав споживацький попит, адже українці заробляти більше не стали. Рішення проблеми лише одне – встановити жорсткий адміністративний контроль за витрачанням коштів платників податків, викорінення корупції і тіньових схем у цій галузі», – наполягає президент УСПП.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/195525.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua