03 авг, 08:26
Починаючи з 2010 року, видавнича вартість вітчизняних газет та журналів за передплатою зросла на 300-400%. У той час як вартість послуг Укрпошти на розповсюдження періодичних видань збільшилася всього на 40-50%, а її питома вага стабільно зменшувалася.
Для прикладу, видавнича вартість «Педагогічної газети» за 5 років підвищилась на 412% (з 2,15 грн до 11 грн), вартість послуг Укрпошти за цей період – лише на 42 % (з 0,24 грн до 0,34 грн). Вартість «Відомостей Верховної Ради України» за цей же період зросла на 313% (з 36,73 грн до 151,68 грн), послуги Укрпошти змінились лише на 45% (з 4,03 грн до 5,83 грн). «Казковий вечір» зріс у своїй видавничій вартості на 314% (з 9,66 грн до 40 грн), у той час як вартість послуг зв'язку – на 50% (з 1,01 грн до 1,51 грн).
Ініціюючи перегляд тарифів на приймання та доставку вітчизняних періодичних друкованих видань за передплатою з 1 січня 2016 року, Укрпошта має на меті встановити справедливу вартість послуг зв'язку відповідно до сучасних ринкових умов.
Перш ніж потрапити до рук споживача, газета або журнал долають значну відстань від редакції (видавництва) до найвіддаленішого населеного пункту України. Вартість доставки 1 примірника газети формату А3-4 шпальт на сьогоднішній день становить 26,18 коп. Укрпошта ж доставляє газету за 16,83 коп. І це в період постійного зростання витрат на перевезення преси, зокрема ріст цін на паливно-мастильні матеріали та інші витрати на утримання транспорту.
Щодня листоноші, армія яких в Укрпошті налічує майже 34 тис., долають десятки кілометрів, аби доставити споживачам улюблені видання. При цьому, середньомісячна заробітна плата одного листоноші за 2014 рік в середньому становить 1 346,9 грн., що значно менше від середньої по Україні.
Сьогодні лише Укрпошта доставляє періодичні видання та пошту у найглибші населені пункти країни. Лише національний оператор поштового зв'язку має таку розгалужену мережу в майже 12 тис. поштових відділень, 9 тис. з яких знаходяться в сільській місцевості. Жодна приватна компанія не займається таким бізнесом в сільській місцевості, тому що він принесе лише збитки. Доставляючи пресу мешканцям країни, Укрпошта виконує дуже важливу соціальну функцію держави. Однак незважаючи на велике соціальне навантаження, держава при цьому не компенсує Укрпошті ні копійки зі свого бюджету.
Оновлення тарифів у ціні видання становитиме в середньому 10%. Оформлюючи передплату, читач бачить в каталозі вартість видання, яка складається з видавничої вартості та вартості послуг Укрпошти. Видавнича вартість становить 70-80% від вартості передплати, вона не регулюється на державному рівні і встановлюється редакціями (видавцями) на власний розсуд, виходячи з комерційних інтересів. У той час як послуги зв'язку не перевищують 20-30% від передплатної вартості, тобто тієї суми, яку сплачують українці.
Укрпошта сподівається на розуміння громадськості та вставлення справедливих тарифів на приймання і доставку періодичних видань за передплатою.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/197611.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua