22 окт, 14:23
Зазвичай децентралізацію визначають як процес передачі частини функцій і повноважень центральних органів влади органам місцевого самоврядування. За рахунок цього розширюються та зміцнюються права й повноваження територіальних громад з одночасним звуженням прав і повноважень відповідного центру. Децентралізацію також розуміють як процес розширення повноважень органів місцевого самоврядування з метою оптимізації та підвищення ефективності управління суспільно важливими справами.
Переваги для громадян і держави
Керівник поштового підприємства Ігор Ткачук висловлює свою точку зору про місце Укрпошти в процесах децентралізації, які нині тривають у державі.
«З точки зору державного управління децентралізація сприяє спрощенню процедури прийняття рішень та вищій якості послуг, що надаються органами влади. У той же час, впровадження Урядом засад відкритого урядування й розвитку електронної демократії неможливе без підвищення якості надання адміністративних послуг. У цьому контексті у Укрпошти є можливість запропонувати населенню і юридичним особам спрощений доступ до адміністративних послуг, а з іншого боку – збільшити доходи підприємства за рахунок створення пунктів доступу до адмінпослуг на базі нашої мережі», – зазначає Ігор Ткачук.
Сьогодні в регіонах активно створюються центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) і впроваджуються електронні сервіси для їхньої реалізації. Створення ЦНАП є більш складним і витратним варіантом порівняно зі створенням пунктів адмінпослуг, що можуть бути відкриті на базі відділень поштового зв’язку, оскільки потребує істотних інвестицій і часу.
«Зважаючи на те, що в Україні 490 районів, 460 міст, 111 районів у містах, 885 селищ міського типу та понад 28 тис. сіл, я переконаний, що саме Укрпошта зі своєю розгалуженою мережею здатна забезпечити зручний доступ для отримання якісних адмінпослуг, аби сільське населення не залишилося в дискримінаційному становищі», - розповідає керівник Укрпошти.
Укрпошта сьогодні активно оновлює існуючі та відкриває нові відділення поштового зв’язку по всій Україні, які надають повний спектр послуг. Загалом у І півріччі ц. р. відкрито 18 нових поштових відділень, що відповідають усім стандартам обслуговування споживачів. З них – 6 міських, 1 сільське та 11 пересувних. Також Укрпошта відремонтувала та забезпечила стабільну роботу майже 35-ти поштових відділень, зокрема тих, які зазнали пошкоджень унаслідок бойових дій на Сході країни. Зокрема у м. Слов’янську, куди перенесено Донецьку дирекцію підприємства.
В Укрпошті впроваджується нова комп’ютерна техніка для обслуговування клієнтів, удосконалюються електронні канали зв’язку, розвиваються послуги на основі інформаційних технологій, що дає змогу розширювати номенклатуру послуг. Мережа відділень поштового зв’язку підприємства орієнтована на централізовану обробку даних, що дає змогу без особливих проблем використовувати її для доступу до адміністративних послуг фізичних і юридичних осіб.
Тому для забезпечення доступних і зручних умов отримання адмінпослуг на всій території України найбільш оптимальним рішенням є залучення УДППЗ «Укрпошта» до системи надання електронних адмінпослуг. Це дасть змогу:
• швидше завершити процес реформування системи надання адмінпослуг;
• максимально децентралізувати їх надання та створити доступні та зручні умови для їх отримання, скоротити видатки державного й місцевих бюджетів на створення мережі доступу до адмінпослуг;
• фізичним і юридичним особам отримати комплексне обслуговування за місцем проживання, швидке і гарантоване отримання документів, можливість оплати за адмінпослуги в населених пунктах, де немає банківських установ, заощадити особистий час і транспортні витрати.
«Сьогодні УДППЗ «Укрпошта» чітко заявляє про наміри взяти участь у процесі оптимізації надання адміністративних послуг і технологій електронного урядування», – розповів Ігор Ткачук.
Переваги для Укрпошти
Національний оператор поштового зв’язку отримає можливості збільшити доходи за рахунок розширення спектра послуг, покращити фінансовий стан збиткових відділень, збільшити заробітну плату персоналу, вдосконалити інформаційно-комунікаційну мережу підприємства. Тому вже сьогодні Укрпошта вживає заходи щодо створення на базі мережі національного оператора поштового зв’язку пунктів доступу до адміністративних послуг. У них працюватимуть поштовики, яких навчили у фізичному форматі приймати документи та пересилати їх на адресу відповідного об’єкта надання адмінпослуг. Після підвищення кваліфікації працівники пошти професійно та швидко надаватимуть послуги в електронному форматі.
«Укрпошта є потужним соціально орієнтованим державним підприємством із розвинутою мережею об’єктів поштового зв’язку. І я хочу, щоб Укрпошта потрапила до державних програм розвитку інформаційного суспільства в Україні, – зауважує керівник Укрпошти Ігор Ткачук. – Ми проводимо роботу із внесення відповідних змін до Концепції розвитку електронного урядування в Україні та плану заходів щодо її реалізації, проекту Закону України «Про єдину систему електронної взаємодії», проекту Концепції розвитку електронної ідентифікації фізичних і юридичних осіб в державних інформаційно-телекомунікаційних системах, проекту Концепції розвитку системи надання електронних послуг в Україні. Ці ініціативи ми будемо втілювати в життя, щоб досягти мети – доступність до адміністративних послуг у відділеннях поштового зв’язку. Я впевнений, це зовсім близька і реальна перспектива».
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/200427.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua