Захист прав людини та правозахисна діяльність у сфері податкових відносин

11 дек, 09:09

Ефективність захисту прав платників податків значною мірою визначається станом законодавства - правової основи захисту. Так, ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України містять положення, що забезпечують належний захист прав платників податків.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Податковий кодекс України (далі ПК України) деталізує права платників податків та механізми їх захисту, зокрема:

- право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов'язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю. Так, існує ряд електронних сервісів, наприклад, рубрика «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua), також «гарячі лінії», на яких можна отримати консультації з податкових питань.

Окрім цього згідно ст. 52 ПК України за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі;

- право платників бути присутніми під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому цим кодексом, а також приймати участь в їх розгляді; 

- право оскаржувати в порядку, встановленому цим кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами податкові консультації. Зазначене передбачає, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п. 14.1.7 ст. 14, п. 56.1 ст. 56). Порядок оскарження рішень контролюючих органів встановлений ст.ст. 55, 56 ПК України. ПК України встановлює дворівневу процедуру адміністративного оскарження, тобто скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до Головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, а скарги на рішення контролюючих органів в областях, місті Києві - до ДФС України;

- право вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;

- право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим кодексом;

- право на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку.

Окрім цього, з метою реалізації та захисту власних прав платники податків можуть звертатися до інспекцій із запитами згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації».


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/202025.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua