Змінився порядок оформлення та подання скарг на рішення контролюючих органів

15 янв, 13:52

З 12 січня 2016 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916, яким затверджено новий Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, який встановлює процедуру оскарження платниками податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів під час адміністративного оскарження.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
Водночас Порядок не застосовується щодо оскарження рішень контролюючих органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо спеціальним законом встановлено інший порядок оскарження таких рішень, дій або бездіяльності, а також при оскарженні постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.
Якщо скарга стосується оскарження декількох рішень контролюючого органу, щодо частини яких існує інший порядок оскарження, вимоги цього Порядку застосовуються відносно тих рішень, стосовно яких не передбачені інші процедури оскарження.
Згідно з Порядком, не підлягають адміністративному оскарженню грошові зобов'язання, самостійно визначені платником податків та рішення контролюючих органів, які оскаржені платником податків у судовому порядку.
Скарга подається у письмовій формі до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Якщо контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження такого рішення протягом 30-ти календарних днів, що настають за днем надходження такого рішення.
Також, новий Порядок деталізує підстави, за яких контролюючий орган залишає скаргу без розгляду повністю або частково. Зокрема, якщо:
-скаргу не підписано особою, яка подала скаргу, чи її представником або до скарги не додано належно оформлених та завірених документів, які підтверджують повноваження представника на її підписання;
-скаргу подано з пропуском строку в 10 календарних днів, за винятком окремих випадків;
-скарга надійшла до контролюючого органу, що не уповноважений її розглядати;
-до прийняття рішення за скаргою від платника податків, який її подав, надійшла заява про її відкликання (відмову від скарги) повністю чи частково;
-платник податків оскаржив до суду рішення контролюючого органу;
-платник податків раніше подав скаргу з цього самого питання до контролюючого органу.
Скарги у письмовій формі на рішення ДПІ подаються до контролюючих органів у місті Києві та областях, міжрегіональних територіальних органів, а на рішення останніх та митниць – до ДФС України.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/203137.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua