Основні зміни у податковому законодавстві, що набирають чинності у 2017 році

21 фев, 08:41

Відповідно до Законів України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», внесено зміни до податкового законодавства, які набрали чинності 1 січня 2017 року, крім окремих норм, зокрема:
Загальні питання
 визначено функції Міністерства фінансів України (координація діяльності контролюючих органів, прогноз, аналіз надходження податків, зборів, платежів, видання узагальнюючих податкових консультації тощо);
 закріплено за районними податковими інспекціями виключно сервісні функції (сервісне обслуговування платників податків, реєстрація та ведення обліку платників податків, об'єктів оподаткування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб тощо). Функції контрольно-перевірочної роботи, погашення податкового боргу, розгляду справ про адміністративні правопорушення перенесено на обласний рівень;
 до 1 липня 2017 року передбачено розробку програмного забезпечення електронного кабінету (дозволить платникам податків листування з контролюючим органом в електронному вигляді - подавати та отримувати документи (податкову звітність, скарги, акти перевірок, заперечення на акт, довідки та інші документи));
 надано доручення Кабінету Міністрів України до 1 липня 2017 року  провести незалежний аудит баз даних та інформаційних ресурсів, що використовуються контролюючим  органами та визначити порядок контролю, в тому числі моніторингу, Міністерством фінансів України за адмініструванням контролюючими органами баз даних та інформаційних ресурсів;
 визначено поняття уповноважена особа контролюючого органу (посадова (службова) особа контролюючого органу, уповноважена керівником такого органу на виконання певних його функцій);
 встановлено вимогу оприлюднення на сайті ДФС плану-графіку документальних планових перевірок до 25 грудня року, що передує проведенню таких перевірок. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються Мінфіном;
 змінено порядок та вимоги до надання податкових консультацій (чинні з 01.04.2017):
зменшено строк безоплатного надання індивідуальних податкових консультацій за зверненням платників з 30 до 25 календарних днів;
запроваджено реєстрацію індивідуальних податкової консультації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на сайті ДФС;
надано можливість продовжувати строк  розгляду запиту до 10 днів.
 збільшено критерії належності платника податків до категорії великих платників податків (збільшено показник сплати платежів до державного бюджету за платежами, які контролюються ДФС, з 12 до 20 млн. грн.; та критерій обсягу доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали з 500 млн. грн. до 1 млрд. грн. До переліку суб'єктів додано постійне представництво нерезидента);
 змінено процедуру розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу:
рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу понад бюджетний рік приймається ДФС за погодженням з Мінфіном у разі, коли сума, заявлена до розстрочення (відстрочення) становить 1 мільйон гривень та більше;
рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу,  а також про перенесення строків сплати розстрочених (відстрочених) сум, якщо сума попередньо наданого розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань чи податкового боргу не була погашена приймається за вмотивованим та обґрунтованим рішенням керівника (заступника керівника) Міністерства фінансів;
доповнено новою підставою, за якої виникає право податкової застави, зокрема при розстроченні або відстроченні грошових зобов'язань право податкової застави виникає з дня укладання договору про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань;
запроваджено формування та ведення реєстру заяв про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу, який щодня оновлюється на сайті ДФС;
 відмова у реєстрації податкової накладної може бути оскаржена в адміністративному та/або судовому порядку (скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних  розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією до складу якої входить представник Міністерства фінансів, протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги Державною фіскальною службою України);
 передбачено ліквідацію податкової міліції (у цій частині норми законопроекту набудуть чинності після прийняття Закону щодо створення відповідного органу, який забезпечить запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень об’єктом яких є фінансові інтереси держави);
 встановлено тимчасовий спеціальний порядок щодо справляння податків і зборів, на період проведення АТО, для платників податків місцезнаходженням (місцем проживанням) яких є тимчасово окупована територія або населені пункти на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування, з яких сплачуються місцеві податки, збори;
 передбачено 30 денний строк протягом якого може бути проведена камеральна перевірка та уточнено поняття камеральної перевірки (на сьогодні такий строк встановлений лише по податку на додану вартість);
 змінено розмір нарахування пені (замість 120 % облікової ставки НБУ 100 %) для пені, яка нараховується платником податків внаслідок самостійного виправлення помилок;
 приватних виконавців включено до переліку самозайнятих осіб;
 у зв’язку із змінами до ставок місцевих податків і зборів у 2017 році органи місцевого самоврядування можуть прийняти рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів без врахування вимог до порядку оприлюднення проектів таких рішень до 15 липня року, що передує бюджетному періоду;
 встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки єдиного податку для платників першої групи, податку на нерухоме майно, відмінне віз земельної ділянки, та збору за місця для паркування транспортних засобів застосовуються з коефіцієнтом 0,5;
 доповнено новою підставою для проведення документальної позапланової перевірки - у разі якщо платником податків не надано для проведення зустрічної звірки інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (виключно з питань, зазначених у запиті);
 уточнено вимоги до змісту та збільшено терміни для надання платниками податків пояснень на запит контролюючого органу, - 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, неотримання відповіді на який, є підставою для проведення позапланової документальної перевірки;
 вилучено як підставу для проведення позапланової документальної перевірки отримання постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора;
 збільшено на 1 день строк для вручення платнику податків акта (довідки) документальної перевірки;
 змінено місце подання платниками податків заперечень та/або додаткових документів у разі незгоди з висновками перевірки, а саме до контролюючого органу, який проводив таку перевірку (раніше зауваження подавалися до контролюючого органу за основним місцем обліку);
 уточнено порядок обрахунку строків для надання заперечення на акт (довідку) перевірки та копій документів до нього  з наступного дня за днем отримання акта (довідки), а також строк для повідомлення контролюючим органом про місце і час проведення розгляду заперечення з 2 до 4 робочих днів до дня їх розгляду, збільшено строк їх розгляду з 5 до 7 робочих днів;
 змінено порядок проведення зустрічних звірок, зокрема, в частині встановлення 10-денного строку для надання інформації на запит контролюючого органу;
Трансфертне ціноутворення
 змінено критерії  визнання операцій контрольованими:
річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухобліку, збільшено з 50 до 150  млн. грн. за податковий (звітний) рік;
обсяг господарських операцій платника податків з одним контрагентом, визначений за правилами бухобліку, збільшено з  5 до 10 млн. грн. за податковий (звітний) рік;
 запропоновано визнавати контрольованими господарські операції з нерезидентами особливих організаційно-правових форм, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), та/або не є податковими резидентами країни, в якій вони зареєстровані, як юридичні особи  (LLP,LLC);
 вдосконалено критерії щодо включення країн до Переліку держав (територій), операції з резидентами яких визнаються контрольованими (при формуванні такого переліку враховується такий критерій, як «держави, компетентні органи яких не забезпечують своєчасний та повний обмін податковою та фінансовою інформацією на запити центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику»);
 запроваджено механізм визначення біржової ціни на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту (уточнено визначення поняття "форвардний контракт", стандартизована форма якого буде затверджуватись Кабінетом Міністрів України);
 методи встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої рука» приведено у відповідність з рекомендаціями ОЕСР (контрольованими визнаватимуться операції з державами компетентні органи яких не забезпечують своєчасний та повний обмін податковою та фінансовою інформацією, також  контролюючий орган України не має права застосовувати під час встановлення відповідності умов контрольованих операцій платника податків принципу "витягнутої руки" інший метод трансфертного ціноутворення, ніж зазначений у договорі про попереднє узгодження ціноутворення, встановлено певні вимоги до документації з трансфертного ціноутворення);
 вдосконалено вимоги та систематизовано перелік інформації, що має бути відображена у звіті про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення (необхідно надати, зокрема опис структури управління платника податків, схему його організаційної структури;  опис діяльності та стратегії ділової активності, що провадиться платником податків, зокрема економічні умови діяльності, аналіз відповідних ринків товарів (робіт, послуг), на яких здійснює свою діяльність платник податків, основні конкуренти; відомості щодо участі платника податків у реструктуризації бізнесу або передачі нематеріальних активів у звітному або попередньому році, з поясненням аспектів цих операцій, що вплинули або впливають на діяльність платника податків тощо);
 передбачено можливість самостійного коригування ціни контрольованої операції до верхнього або нижнього значення діапазону цін замість медіани діапазону;
 чітко розмежовано штрафні санкції за неподання та окремо за несвоєчасне подання звіту про   контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення, що дає можливість уникнути від «подвійного» застосування штрафних санкцій;
 перенесено з 1 травня на 1 жовтня кінцевий термін подання звіту про контрольовані операції;
 виключено норму щодо зворотнього коригування податкових зобов’язань;
 акцентовано, що договір про попереднє узгодження цін укладається не щодо „ціни”, а щодо „ціноутворення”;
Податок на прибуток підприємств
 визначено безнадійною заборгованість, прострочену понад 360 днів;
 продовжено дію 25% ліміту для формування резерву під знецінені активи;
 визначено безнадійною заборгованістю для фізичних осіб заборгованість прострочену строком понад 180 днів, та яка не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (на сьогодні -  50 відсотків);
 змінено порядок розрахунку об’єктів оподаткування та суми податку на дохід суб’єктів, які здійснюють випуск та проведення лотерей, згідно якого дохід, таких суб’єктів  складається з доходу, що залишився після формування призового (виграшного) фонду та суми залишкового призового фонду лотереї станом на 31 грудня  кожного року; дохід від з операцій з випуску та розміщення лотерей  підлягає оподаткуванню за ставкою 30% (на перехідний період встановлено ставки з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року  включно – 18 відсотки; з січня 2018 року по 31 грудня 2018 року  включно – 24 відсотки; з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року  включно – 26 відсотків; з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року  включно – 28 відсотків; з 1 січня 2021 року – 30 відсотків);
 профспілкові організації звільнено від необхідності подання звіту про використання коштів неприбутковими організаціями, такий звіт подається тільки у разі порушення вимог, встановлених для неприбуткових організацій;
 удосконалено порядок зарахування сплачених авансових внесків при виплаті дивідендів в рахунок сплати податку на прибуток. Крім того, чітко визначено, що ІСІ не являються платниками авансових внесків з податку на прибуток у разі  виплати дивідендів;
 виключено можливість зарахування сплаченого податку на майно в рахунок сплати податку на прибуток;
 уточнено порядок амортизації основних засобів та нематеріальних активів, нарахування якої здійснюється без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку;
 передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів та нематеріальних активів;
 надано правові підстави для списання безнадійної дебіторської заборгованості за рахунок резерву сумнівних боргів, яка відповідає ознакам безнадійної заборгованості, визначеним в Кодексі;
 уточнено порядок розрахунку обмеження, так звана «тонка капіталізація» при виплаті процентів нерезидентам, які є пов’язаними особами з платником податку на прибуток (конкретизується, що таке обмеження стосується виключно процентів за борговими зобов’язаннями, які виникли саме перед нерезидентами – пов’язаними особами);
 уточнено положення щодо уникнення подвійного врахування при визначенні фінансового результату до оподаткування доходів або витрат, виникнення яких для цілей оподаткування відбувається після 01.01.2015 року;
 тимчасово зменшено мінімальні допустимі строки до 2 років амортизації для основних засобів групи 4 (машини та обладнання), так звана «прискорена амортизація»;
 запроваджено на період до 31 грудня 2021 року податкові канікули (застосування нульової ставки податку на прибуток підприємств), для підприємств у яких річний дохід не перевищує 3-х мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, за умови відповідності критеріям:
утворених в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;
діючих, у яких протягом трьох послідовних попередніх років, щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3-х мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;
які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів робіт, послуг) становив до 3-х мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб;
 подовжено з 01.01.2017 року до 01.07.2017 року строк приведення неприбутковими організаціями установчих документів до вимог ПКУ і подання їх копій до контролюючого органу;
 чітко розмежовані вимоги щодо коригувань об'єкта оподаткування податком на прибуток за контрольованими та не контрольованими операціями, зокрема за операціями з роялті та операціями з придбання у нерезидентів з низькоподаткових юрисдикцій;
 встановлено оподаткування за ставкою 5 % доходів нерезидентів, отриманих ними у вигляді процентів за позиками (фінансовими кредитами), залученими від розміщення цінних паперів на іноземних біржах, так званих «євро бондів»;
 встановлено на період з 01.01.2017 по 31.12.2018р.р. звільнення від оподаткування доходів нерезидентів передбачених у пункті 141.4 статті 141 Кодексу ("євробондів");
 посилено вимоги до подання податкової звітності – визначено, що фінансова звітність є додатком до податкової декларації та є її невід’ємною частиною та подається як платниками податку на прибуток так й неприбутковими підприємствами, установами та організаціями;
 запроваджено тимчасове до 1 січня 2025 року звільнення від оподаткування прибутку підприємств – суб’єктів літакобудування та які здійснюють розробку та/або виготовлення з кінцевим складанням літальних апаратів та двигунів до них;
Податок на доходи фізичних осіб
 зменшено вдвічі окремі показники, які мають прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку зі збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень;
 звільнено від оподаткування ПДФО доходів від здавання (продажу) брухту чорних металів (за кодом  7204 УКТ ЗЕД);
 збільшено до 3 мінімальних заробітних плат суму, яку юридична чи фізична особа може сплатити за навчання іншої фізичної особи в вищих та професійно-технічних вітчизняних закладах навчання без оподаткування такої суми ПДФО, а також скасовано необхідність особи, що навчається, відпрацювати 3 роки у особи, яка заплатила за таке навчання;
 знято обмеження з розміру суми, сплаченої на навчання, яку платник податку може включити до податкової знижки за наслідками звітного року (у  2016 році така сума не перевищувала 1930 грн. на місяць);
 збільшено з 12 до 24 місяців термін, протягом якого отримувач може використовувати  цільову благодійну допомогу,  надану на лікування без оподаткування такої суми ПДФО;
 унормовано визначення інвестиційного прибутку від операцій з державними цінними паперами з урахуванням курсових різниць;
 розширено перелік витрат фізичної особи - підприємця від провадження господарської діяльності, водночас   ні до доходу, ні до витрат фізичної особи - підприємця не включаються суми акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами; (на суми податків, зборів, які пов'язані з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (крім ПДВ для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, ПДФО з доходу від господарської діяльності, податку на майно); суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку встановлених законом; платежів, сплачених за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичної особи – підприємця;  одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов'язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця);
 фізичній особі - підприємцю надано право на амортизацію основних засобів, що використовуються у діяльності (крім житлової нерухомості та автомобілів);
 платнику податку надано право розстрочки на сплату протягом трьох років суми податкового зобов’язання, нарахованого на суму боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит);
 визначено, що з доходів, що виплачуються підприємцям (незалежно від системи оподаткування), місцезнаходженням або місцем проживання яких є територія АТО або населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, податкові агенти повинні утримувати податок на доходи фізичних осіб у джерела виплати;
Податок на додану вартість
 відновлено право контролюючих органів на проведення документальної перевірки платника щодо бюджетного відшкодування ПДВ в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від’ємного значення, сформованого за операціями за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками та за операціями з придбання до 1 січня 2017 року товарів/послуг у сільськогосподарських підприємств, що використовували спеціальний режим оподаткування ПДВ;
 у зв’язку із скасуванням з 1 січня 2017 року використання спеціального режиму оподаткування ПДВ для сільськогосподарський підприємств, та врегулювання питання перехідного періоду, встановлено, що:
з дня наступного за граничним терміном сплати податкових зобов’язань за грудень 2016 року, (за ІV квартал 2016 року для платників, у яких квартальний податковий період) закриваються рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ, які були додатково відкриті сільськогосподарським підприємствам, що застосовували спеціальний режим оподаткування ПДВ;
реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, складених сільськогосподарськими підприємствами, що застосовували спеціальний режим оподаткування ПДВ, за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, має бути здійснена не пізніше 15 січня 2017 року;
сума від’ємного значення за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, сформована сільськогосподарськими підприємствами, що застосовували спеціальний режим оподаткування ПДВ, за результатами звітного (податкового) періоду за грудень 2016 року (ІV квартал 2016 року), переноситься до податкової звітності наступного звітного (податкового) періоду, у якій відображаються розрахунки з бюджетом;
 удосконалено механізм застосування штрафних санкцій у разі не реєстрації або  несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН та застосування штрафних санкцій при порушенні термінів реєстрації всіх податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою);
 встановлено визнання податкових накладних, складених після 1 липня 2017 року та зареєстрованих в ЄРПН достатньою підставою для підтвердження податкового кредиту;
 з 1 квітня 2017 року буде запроваджено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, яка підпадає під критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для такого зупинення (критерії визначатимуться Міністерством фінансів України) та відновлення такої реєстрації, у разі припинення процедури зупинення їх реєстрації;
 визначено період з 1 квітня по 1 липня 2017 року тестовим для впровадження процедури зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних;
 удосконалено систему електронного адміністрування ПДВ:
сплата до бюджету податкових зобов’язань по уточнюючих розрахунках до податкових декларацій здійснюватиметься через ПДВ-рахунки в СЕА. Для цього контролюючі органи формуватимуть окремі реєстри - для перерахування ПДВ до бюджету в разі подання платником уточнюючих розрахунків до податкових декларацій;
повернення на рахунок платника податку в СЕА виключно надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка такого платника у СЕА в рахунок сплати податкових зобов’язань з ПДВ;
 збільшено терміни реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування до таких податкових накладних в ЄРПН (з 180 до 365 календарних днів);
 збільшено з 15 до 90 днів термін проведення документальної перевірки продавця, у разі подання скарги на нього покупцем;
 запровадження єдиного публічного Реєстру заяв на бюджетне відшкодування ПДВ та формування окремого Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року. Розподіл сум бюджетного відшкодування між Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та Тимчасовим реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування встановлюватиме Кабінет Міністрів України;
 бюджетне відшкодування ПДВ буде здійснюватися органами казначейства на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, без висновків контролюючих органів;
 врегульовано оподаткування ПДВ операцій з продажу лізингових портфелів компаніями;
 встановлено код товару згідно з УКТ ЗЕД та код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг як обов’язковий реквізит податкової накладної для всіх без виключення товарів і послуг. При цьому до 31 грудня 2017 року діятиме мораторій щодо застосування штрафних санкцій за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТЗЕД та/або коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;
 по завершенню документальної перевірки контролюючого органу надано можливість перенесення суми від’ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного періоду платника, що реорганізується (шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу, виділу) до складу податкового кредиту правонаступника у наступному періоді після підписання передавального акту;
 виключено норми щодо терміну 60 днів на віднесення до податкового кредиту сум ПДВ по податкових накладних для платників, які застосовують касовий метод, визначивши для них загальний термін 365 днів з дати складання таких податкових накладних;
 уточнено норми щодо пропорційного віднесення сум ПДВ до податкового кредиту у зв’язку з особливостям о податкового обліку в СЕА ПДВ;
 встановлено застосування нульової ставки ПДВ на операції магазинів безмитної торгівлі з продажу ними товарів фізичним особам, які виїжджають за межі митної території України, фізичним особам, які в'їжджають на митну територію України в пунктах пропуску через державний кордон України, відкритих для міжнародного повітряного сполучення, фізичним особам, які переміщуються транспортними засобами, що належать резидентам та знаходяться за межами митного кордону України;
 продовжено до 01.01.2019 року звільнення від оподаткування операцій з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації;
 продовжено до 01.01.2019 року касовий метод визначення дати виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення, а також додано до цього переліку платників податку, які  надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення;
 продовжено до 1 січня 2019 року пільги в оподаткуванні ПДВ по операціях з постачання на митній території України вугілля та уточнено термін подання заяви щодо відмови від використання такої пільги, яка подаватиметься до настання звітного періоду, в якому платник податку не передбачає використання зазначеної пільги (до 1 січня 2017 року – протягом такого періоду);
 продовжено до 1 січня 2023 року пільги в оподаткуванні ПДВ космічної галузі;
 встановлено мораторій на застосування штрафних санкцій до сільськогосподарських підприємств, що застосовували спеціальний режим оподаткування ПДВ за заниження такими платниками податкового зобов’язання з ПДВ або завищення ними бюджетного відшкодування, які виникли внаслідок порушення порядку розподілу податкового кредиту, визначеного підпунктом 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 Кодексу, за звітні (податкові) періоди з 1 січня 2016 року по 1 січня 2017 року;
 встановлено, що помилки в обов’язкових реквізитах податкової накладної (крім помилок в коді товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не будуть причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді;
 встановлено розстрочення (рівними частинами) сплати ПДВ на термін до 36 календарних місяців, без нарахування процентів та пені на операції з ввезення на митну територію України деревообробного обладнання та обладнання для виробництва медичних виробів;
 надано можливість складання не пізніше останнього дня місяця зведеної податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначену окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг;
 змінено строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені);
 платнику податку надано право реєструвати податкові накладні/ розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму показника ΣПеревищ зменшеного на суму задекларованих до сплати податкових зобов'язань за періоди починаючи з 1 липня 2015 року (включаючи податкові зобов'язання, які були сплачені платником податку, та податкові зобов'язання, які не були сплачені платником податку) та збільшеного на значення показника ΣПопРах. При цьому така реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування може здійснюватись виключно за звітні періоди, в яких виникла сума ΣПеревищ;
 у разі реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, сума показника ΣНакл сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обрахунку суми показника ΣНакл правонаступника такого платника податку;
 запроваджено (тимчасово, до 1 січня 2025 року) пільги в оподаткуванні ПДВ по операціях з ввезення та/або постачання на митній території України товарів/послуг для потреб літакобудівної промисловості;
 скасовано звільнення від оподаткування ПДВ операцій із ввезення на митну територію України ПАТ „НАК „Нафтогаз України” природного газу за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2711 21 00 00;
 продовжено до 1 січня 2018 року пільги з оподаткування ПДВ операцій у кінематографічній галузі (відповідно до підрозділу 2 розділу XIX Прикінцевих положень Податкового кодексу України);
Акцизний податок
 збільшені ставки на спирт етиловий, спиртові дистиляти, лікеро-горілчану продукцію та зброджені напої з доданням спирту – на 20 відсотків; на пиво, виноробну продукцію (крім вин виноградних натуральних, ставка на які не змінилась) – на 12 відсотків (індекс споживчих цін); на коньяк – на 18 % до 31.12.2017, а з 01.01.2018  ставки на коньяки будуть дорівнювати ставкам на спирт етиловий, спиртові дистиляти, лікеро-горілчану продукцію, зброджені напої з доданням спирту;
 зменшені на 40 відсотків ставки на слабоалкогольні напої (до 8,5 відсотків об’ємних одиниць) (їх приведено до єдиних ставок із ставками на лікеро-горілчані вироби);
 ставки акцизного податку на зброджені напої, одержані виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків,  з вмістом спирту етилового не більше 8,5 відсотків об’ємних одиниць  (без додання спирту) встановлені на рівні ставок акцизного податку на сидр і перрі (1,06 грн. за літр, а було на рівні сумішевих напоїв залежно від рівня спирту (тобто, значно більше);
 збільшено на 40% специфічні ставки на тютюнові вироби та розмір мінімального податкового акцизного зобов’язання (адвалорні ставки залишені на рівні чинної редакції (12%);
 до 1 січня 2029 року передбачено  виключно у 4 кварталі кожного року законодавчий запобіжник унеможливлення отримання надмірної кількості марок акцизного податку виробниками та імпортерами тютюнових виробів перед черговим підвищенням ставок акцизного податку шляхом обмеження обсягу їх купівлі на рівні 115% від середньомісячної потреби (крім нових та малих підприємств);
 надано доручення Уряду до 1 квітня 2017 року розробити та внести на розгляд Парламенту проект закону щодо скасування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів, передбачивши відповідне збільшення ставок акцизного податку в абсолютних значеннях, для забезпечення збалансованості місцевих бюджетів;
 скасовано акцизний податок з роздрібного продажу пального;
 збільшується з 1 січня 2017 року загальні ставки акцизного податку на пальне, який  сплачується виробниками та імпортерами пального, виходячи із  розміру (42 Євро за 1000 л для бензинів  моторних,  14 Євро за 1000 л для дизельного палива (додатково до встановленої єдиної ставки для дизельного пального) та 21 Євро за 1000 л – для скрапленого газу);
 запроваджено єдину ставку податку на важкі дистиляти (дизельне пальне);
 збільшено ставки акцизного податку на паливо пічне побутове та мазут до рівня дизельного пального;
 встановлено для бутану та ізобутану, які використовуються як стабілізатор скрапленого газу, ставки акцизу на рівні ставки для пропану;
 перенесено на 1 рік (з 01.01.2017 на 01.01.2018) запровадження оснащення акцизних складів пального рівномірами-лічильниками;
 розширено перелік нафтопродуктів, ввезених в Україну, які можуть ввозитися на митну територію України без сплати акцизного податку (з оформленням податкового векселя на суму акцизного податку);
 виведено із системи електронного адміністрування реалізації пального та відповідно скасування необхідності реєстрації платниками акцизного податку осіб, які реалізують пальне в ємностях до 2 літрів, крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
 відновлено норму щодо звільнення від оподаткування акцизним податком операцій з ввезення не переробленої тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами, реалізації такими заводами переробленої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт, а також реалізації таким заводам тютюнової сировини її виробниками (стимулювання вирощування та переробки тютюнової сировини на території України);
  приведено у відповідність із Митним тарифом кодів згідно з УКТ ЗЕД, за якими оподатковуються акцизним податком електромобілі та окремі мотоцикли;
 вважаються такими, що не марковані імпортовані алкогольні напої, у яких сума акцизного податку, позначена на акцизній марці, не відповідає сумі акцизного податку, що діє на дату розливу такої продукції;
 визначено, що акцизні накладні на пальне, яке відвантажується для виробництва не підакцизних товарів без сплати акцизного податку (з оформленням податкового векселя на суму акцизного податку) можуть бути виписані тільки в межах ліміту квот, встановлених Кабінетом Міністрів України для отримувачів такого пального. При цьому для такого пального у заявках на поповнення обсягу залишку пального сума акцизного податку не вказується та, відповідно, до реєстрації такої заявки податок до бюджету не перераховується;
 звільнено від штрафних санкції за здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального в ємностях до 2 літрів без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку. (Встановлено, що штрафні санкції за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, не застосовуються до осіб, які реалізують пальне в ємностях до 2 літрів з дати виникнення зобов’язання щодо такої реєстрації);
Екологічний податок
 збільшено ставки на 12,0 відсотків (з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін у 2016 році − 112,0%);
Рентна плата
 збільшено ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України на 12,0 відс. (з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін у 2016 році − 112,0%);
 встановлено ставку рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України для стільникового радіозв’язку у діапазоні радіочастот 300-2200 МГц у розмірі 23085,25 грн. за 1 МГц;
 встановлено ставку рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України для стільникового радіозв’язку у діапазоні радіочастот 2300-2400 МГц та 2500-2690 МГц у розмірі 3000,00 грн. за 1 МГц;
 введено понижуючий коефіцієнт до ставки рентної плати для: стільникового радіозв’язку у діапазоні радіочастот 300-791 МГц; 821-832 МГц; 862-880 МГц; 915-925 МГц; 960-1710 МГц; 1785-1805 МГц; 1880-1920 МГц; 1980-2110 МГц; 2170-2200 МГц, а також радіозв'язку у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації та радіозв’язку у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів;
 введено понижуючі та підвищуючі коефіцієнти до ставки рентної плати для стільникового радіозв’язку у діапазоні радіочастот 791-821 МГц; 832-862 МГц; 880-915 МГц; 925-960 МГц; 1710-1785 МГц; 1805-1880 МГц; 1920-1980 МГц; 2110-2170 МГц; 2300-2400 МГц та 2500-2690 МГц.
 збільшено ставки рентної плати за спеціальне використання води та за спеціальне використання лісових ресурсів на 10,4 відсотка (з урахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової продукції у 2016 році - 110,4%);
 визначено, що рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році;
 визначено платниками рентної плати за спеціальне використання води тільки первинних водокористувачів, виключивши з платників вторинних водокористувачів (норма набере чинність з 01.01.2018 року);
 зменшено ставки рентної плати за видобування нафти відповідно з 45 до 29% від вартості товарної продукції для глибин до 5000 метрів та з 21 до 14% для глибин понад 5000 м.;
 склад витрат, які не враховуються при обчисленні вартості видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) за фактичною та розрахунковою вартістю, доповнено витратами, пов’язаними з передпродажною підготовкою, пакуванням, у тому числі фасуванням (бутелюванням);
 розширено коло платників рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин – суб’єктами господарювання, які виконують роботи, проведення яких потребує отримання погодження Держгеонадрами;
 до об’єкту оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування корисних копалин віднесено обсяг корисної копалини (мінеральної сировини) видобутої під час виконання робіт, що потребують погодження Держгеонадрами, у тому числі під час виконання робіт в акваторіях водних об’єктів;
 виключено положення Кодексу, якими для урановмісних руд, руд чорних, кольорових та легувальних металів встановлювався порядок визначення фактичної ціни реалізації та порядок визначення величини коригуючого коефіцієнта, яка повинна застосовуватися до ставок для таких руд;
 збільшено ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, а саме:
для зберігання природного газу та газоподібних продуктів, нафти та інших рідких нафтопродуктів – на 10,5 відс.;
для витримування виноматеріалів, виробництва і зберігання винопродукції – на 10,2 відс.;
для вирощування грибів, овочів, квітів та інших рослин – на 9,7 відс.;
для зберігання харчових продуктів, промислових та інших товарів, речовин і матеріалів – на 10,9 відс.;
для провадження іншої господарської діяльності – на 10,6 відс.;
 встановлено, що при реалізації угод про розподіл продукції сплата рентної плати за видобуті корисні копалини відбуватиметься до розподілу відповідної продукції, податкові декларації подаватимуться окремо за кожним спеціальним дозволом та знято обмеження щодо мінімального розміру ставки рентної плати за користування надрами;
Податок на майно
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
 зменшено вдвічі граничний розмір ставок податку, які мають прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку зі збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень;
 звільнено від сплати податку:
об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів,  дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
об’єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та паралімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;
об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей;
 встановлено, що з 14 квітня 2014 року та до кінця року, в якому завершено антитерористичну операцію, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що розташовані в зоні АТО та в населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення.  Нараховані та сплачені платниками за період проведення АТО суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, вважаються надміру сплаченими грошовими зобов’язаннями та підлягають поверненню;
 з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки податку застосовуються з коефіцієнтом 0,5;
Плата за землю
 встановлено мінімальний граничний розмір земельного податку для земель сільськогосподарських угідь не менше 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки;
 встановлено ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, по яких не проведено нормативну грошову оцінку - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;
 землі національних та державних дендрологічних парків виведено з прямої дії пільги зі сплати земельного податку для закладів науки, тобто встановлення пільг для таких категорій земель передається до місцевих рад;
 звільнено від сплати земельного податку:
державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими;
державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центром з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів,  дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди;
 змінено мінімальний розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності – він не може бути менше розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території;
  розмір орендної плати за землю для баз олімпійської, параолімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджений Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки;
 встановлено, що для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, орендна плата за землю не може перевищувати розміру земельного податку;
 продовжено до 2023 року звільнення суб’єктів космічної діяльності від сплати земельного податку;
 індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь застосовується із значенням 100 відсотків, а для земель несільськогосподарського призначення – 106%;
 встановлено обмеження застосування індексу споживчих цін на рівні  не більше 115 відсотків;
 не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, які розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію;

Транспортний податок
 скасовано мінімальний граничний розмір та зменшено вдвічі максимальний граничний розмір ставок податку, які мають прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку зі збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень;
 зменшено вдвічі середньоринкову вартість (до 375 розмірів мінімальної заробітної плати), відповідно до якої легкові автомобілі відносяться до об’єктів оподаткування транспортним податком та яка має прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку зі збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень;
 змінено порядок визначення середньоринкової вартості транспортного засобу –вартість легкового автомобіля визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального;

Збір за паркування транспортних засобів
 скасовано мінімальний граничний розмір ставки збору, зменшено вдвічі максимальний граничний розмір ставок, які мають прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку зі збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень;
   з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки збору застосовуються з коефіцієнтом 0,5;
Спеціальні податкові режими
 встановлено ставки єдиного податку для платників першої групи у відсотках до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (за чинною редакцією – до  розміру мінімальної заробітної плати), для платників другої групи залишена діюча прив’язка до  розміру мінімальної заробітної плати;
 підвищено на 15% ставки єдиного податку для платників IV групи (для формування ресурсу Аграрного фонду, який спрямовуватиметься на підтримку с/г виробників);
  до бази оподаткування єдиним податком для платників IV групи застосовується коефіцієнт 1,124;
 скасовано обмеження для перебування на спрощеній системі оподаткування як платники єдиного податку IV групи для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)  такого суб’єкта господарювання);
 при розрахунку загальної кількості найманих осіб у фізичної особи – підприємця, який є платником єдиного податку, не враховуватимуться працівників, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період;
 уточнено, що останнім податковим періодом платника єдиного податку, який припиняє свою підприємницьку діяльність, та відповідно останнім періодом, за який він повинен сплатити єдиний податок, вважається той податковий період, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації  припинення підприємницької діяльності;
 встановлено обов’язок використання РРО при реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
 земельні ділянки, розташовані на території населених пунктів, на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення та які перебувають у власності та/або користуванні платників єдиного податку четвертої групи, не є об’єктом оподаткування єдиним податком у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію;
 з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки єдиного податку для платників першої групи застосовуються з коефіцієнтом 0,5;
Підтримка агропромислового комплексу
 передбачено надання бюджетних дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, внесених до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України»;
 передбачено, що з 1 січня 2018 року розподіл бюджетної дотації  здійснюється у сумі, не більше ніж 150 мільйонів гривень на одного сільськогосподарського товаровиробника на рік з урахуванням пов’язаних з таким товаровиробником осіб;
 передбачено подання сільськогосподарськими товаровиробниками, внесених до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України “Про державну підтримку сільського господарства України”, додатку до податкової декларації з ПДВ, у якому такі сільськогосподарські товаровиробники зазначатимуть розрахунок податкових зобов'язань позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду з цього податку за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 161 Закону України „Про державну підтримку сільського господарства України”, а також розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх12 послідовних звітних податкових періодів (місяців);
 доповнено функції контролюючих органів по формуванню та веденню Реєстру отримувачів бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції;
Державне регулювання виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
 скасована спеціальна звітність для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
 встановлено розмір плати за ліцензію на право оптової торгівлі для малих крафтових пивоварень з обсягом виробництва до 3 000 гектолітрів на рік у розмірі 30 000 гривень;
 законодавчо встановлена можливість суб’єктам господарювання, які виробляють виноматеріали, отримувати ліцензію на виробництво спирту коньячного, а також здійснювати оптову торгівлю спиртом коньячним власного виробництва за наявності ліцензії на виробництво (без окремої ліцензії на оптову торгівлю вартістю 500 000 грн.);
 виключена норма щодо обов’язковості сертифікації алкогольної продукції, що вже передбачено чинним Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
 законодавчо унормоване маркування (етикування)  зброджених напоїв, а також запроваджена фінансова відповідальність за виробництво, транспортування та зберігання алкогольних напоїв у тарі, не визначеній законом;
Регуляторні процедури
 скасовано збір на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій з купівлі іноземної валюти в готівковій формі;
 законодавчо визначено термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту», як для закону про РРО, так і для закону щодо захисту прав споживачів, а також встановлено правило, що вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються лише після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого законом про застосування РРО.

ДПІ у Солом’янському районі ГУ ДФС у м. Києві


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/215966.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua