12 июн, 20:49
Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» презентував результати свого дослідження щодо обізнаності та сприйняття небанківських фінансових установ українськими споживачами. Основну увагу було приділено уявленням споживачів про кредитні спілки, лізингові компанії, ломбарди та фінансові компанії, які конкурують з банками у наданні кредитів.
Результати дослідження базуються на проведенні 10 фокус-груп у чотирьох регіонах України: Києві, Харкові, Львові та Одесі. Респонденти представляли усі прошарки українського суспільства за віком, зайнятістю, соціальною приналежністю та статтю.
Основні результати дослідження:
-
Роль небанківських фінансових установ в умовах скорочення кількості банків та ускладненого доступу споживачів до кредитування зростає.
-
Більшість респондентів позитивно оцінюють небанківські фінансові установи як джерело кредитування. Головні переваги таких кредитів – нижчі вимоги до платоспроможності позичальників, швидші процедури укладання договорів (особливо з лізинговими компаніями та кредитними спілками), географічна близькість до клієнта через наявність розгалуженої мережі філій та анонімність (особливо, що стосується фінансових компаній з видачі миттєвих кредитів та ломбардів). Клієнти здебільшого готові платити більш високу плату за такі клієнтські зручності.
-
Респонденти з сільських регіонів надають перевагу кредитним спілкам через простіші процедури оформлення кредитів та можливість отримання кредитів на прийнятних умовах без застави чи поруки. Депозитні послуги кредитних спілок є менш популярними через відсутність покриття гарантіями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
-
Основними перешкодами для розвитку лізингу, який дуже активно працює на більш розвинених фінансових ринках, є низький рівень обізнаності про цей продукт та його переваги над купівлею обладнання та кредитом.
-
Великим попитом користуються ломбарди та компанії, які видають «кредити до зарплати», завдяки короткостроковим кредитам через інтернет та кіоски.
-
Респонденти позитивно ставляться до послуг ломбардів як більш доступних та менш ризикових порівняно з іншими альтернативами. Послугами ломбардів активно користуються малозабезпечені громадяни для покриття щоденних витрат, а також представники працюючих верств населення та середнього класу у ситуаціях, коли терміново потрібні гроші.
-
Короткострокові кредити (які часто називають кредитами «до зарплати») є відносно новим феноменом для України, але вони швидко завойовують свою частку ринку та визнання клієнтів. Такі кредити - без застави, без вимоги надання підтверджувальних документів, з високими процентними ставками - надаються он-лайн та через розгалужену мережу фінансових компаній. Споживачі готові платити високу плату (1,5-2% на день) за такі кредити, які здебільшого не регулюються державними органами.
«Проведене дослідження у фокус-групах продемонструвало, що попит на послуги небанківських фінансових установ серед населення та малого бізнесу зростає, скоріше за все, з огляду на банківську кризу та важкі умови кредитування. У той же час респонденти часто плутались у питаннях, які стосувались послуг та характеристик таких фінансових компаній, тому розвиток цього ринку потребує проведення інформаційно-просвітницької роботи серед споживачів», – прокоментував результати дослідження Роберт Бонд, керівник Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору».
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/218913.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua