НБУ зобов'язав небанківські фінансові компанії вказувати реальну вартість кредитів

16 фев, 15:15

Небанківські фінустанови повинні будуть вказувати реальну річну процентну ставку та загальну вартість споживчих кредитів.

Національний банк зобов'язав небанківські фінкомпанії вказувати у рекламі та на сайтах реальну вартість споживчих кредитів. Про це йдеться у повідомленні регулятора.

Відповідні правила затверджені постановою НБУ №16 від 11 лютого.

Що передбачає постанова
Тепер небанківські фінустанови повинні будуть вказувати реальну річну процентну ставку та загальну вартість споживчого кредиту (з урахуванням усіх супутніх витрат).

"Ці показники повинні містити всі витрати споживача, які пов’язані з отриманням, обслуговуванням та поверненням кредиту", – зазначається у повідомленні.

Аналогічні правила вже працюють для банків.

Нові вимоги регулятора дозволять споживачам ще до підписання кредитного договору отримати повну, точну та достовірну інформацію про реальну річну процентну ставку та загальну вартість кредиту у будь-якого кредитодавця – і банку і небанківської фінустанови.

Споживачі зможуть порівнювати пропозиції банків та небанківських фінустанов та ухвалювати обґрунтовані рішення про користування споживчим кредитом.

Небанківські фінустанови та банки керуватимуться єдиними підходами до розрахунку цих показників, а також відображення їх в рекламі, на офіційних сайтах кредитодавців, в місцях надання послуг споживачам та в паспорті споживчого кредиту.

Також споживачі зможуть отримувати детальну інформацію про вартість споживчого кредиту в розрізі дат та сум платежів в стандартизованій формі графіку платежів. Таким буде обов’язковий додаток до паспорту споживчого кредиту та кредитного договору.

До 13 травня 2021 року небанківські фінустанови мають упорядкувати свою діяльність згідно з вимогами цієї постанови.

Коли почали діяти такі вимоги до банків
З 1 вересня 2020 року запрацювали нові вимоги щодо розкриття банками інформації про їх послуги в рекламі та на сайтах. З цього дня банки зобов'язані більш детально повідомляти про реальну вартість кредитів.

На сайтах та в рекламі банківських фінустанов має міститися достовірна, правдива, актуальна та достатня за обсягом інформація не лише про кредити, а й про депозити, їх умови та ризики. Ця інформація не повинна вводити клієнтів в оману.

Це дозволяє споживачам чітко розуміти умови отримання банківських послуг та ухвалювати зважені фінансові рішення.

ЛIГАБiзнесIнформ


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/250552.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua