Нетехнічні професії в IT: які вміння потрібні для роботи і скільки можна заробити

16 июл, 18:00

Галузь ІТ, хоч і постраждала від кризи на ринку праці внаслідок війни, влітку активно шукає нових спеціалістів та пропонує роботу з високими зарплатами. На фоні того, що багато компаній інших секторів економіки України вимушені скорочувати персонал та знижувати зарплати, ІТ-сфера все більше приваблює пошукачів.
Існує стереотип стосовно того, що IT-сфера — це виключно сфера технічних спеціальностей. Однак галузь IT має чималу частку допоміжних процесів і, як будь-який бізнес, не може існувати завдяки виключно фахівцям одного профілю. Чи затребувані в ІТ-сфері спеціалісти нетехнічного характеру, та на які зарплати вони можуть розраховувати, з’ясував аналітичний центр кадрового порталу grc.ua.

Чому краще обирати ІТ
Працювати у ІТ-сфері, почуватися більш впевнено через високу зарплату та стабільність компанії бажають багато спеціалістів. Значну частку з них зупиняє стійкий стереотип сприйняття професійної ІТ-сфери. Більшість переконана, що влаштуватися в ІТ можуть лише люди з логічним мисленням, що діяльність у сфері інформаційних технологій передбачає лише роботу із залізом та кодами, а IT-фахівці є переважно інтровертами. Однак у сфері інформаційних технологій є місце для представників тих професій, в основі яких не лежать навички програмування та знання точних наук.

Зараз в ІТ-компаніях для нетехнічних спеціалістів відкрито 18% вакансій від усіх актуальних в ІТ-сфері на сайті grc.ua. Шукають, зокрема, менеджерів продуктів, рекрутерів, PR-менеджерів, маркетологів продуктів, менеджерів по роботі з клієнтами, контент-менеджерів тощо.

Варто зазначити, що зарплати, які отримують представники нетехнічних професій в ІТ-компаніях, зазвичай вищі, ніж пропонують спеціалістам на аналогічних посадах в компаніях інших секторів економіки.

Навички та вимоги у найбільш затребуваних нетехнічних професій в ІТ
Project Manager
Знати, вміти, розуміти:
управління проектною командою;
формування бачення й стратегії розвитку продукту на базі наявного функціоналу;
участь у тестуванні продукту на предмет відповідності розробленого функціоналу початковим вимогам;
базове розуміння HTML;
відповідальність за досягнення цілей;
управління людськими ресурсами;
фінансова грамотність;
знання методології розробки і розуміння технічного боку справи.

Роботодавці бажають, аби кандидат мав також такі риси: комунікабельність, організованість, здатність приймати рішення самостійно, нестандартне мислення, знання іноземної мови. Бажаним все ж таки є технічний background. Власне, проект-менеджери є важливою складовою бізнес-процесу в IT. Вони є такими собі «містками-тлумачами» між чистими технічними спеціалістами і менеджментом компанії.

Кандидатам на посаду Project Manager в ІТ-сфері пропонують від 1 000 до 2 000 USD.

В якій країні відкрити IT компанію
Рекрутер
Знати, вміти, розуміти:
базові знання в ІТ
пошук спеціалістів з використанням стандартних та альтернативних джерел;
аналіз резюме кандидатів з урахуванням специфіки та вимог до вакансії;
створення та адміністрування бази потенційних кандидатів, готових до роботи;
управління комунікаціями з кандидатами
вільне володіння пакетами MS Office, Google Sheets/Docs
Роботодавці зазначають, що кращі кандидати на посаду рекрутера в ІТ-компанію повинні мати сильні аналітичні та комунікативні навички, здатність працювати в умовах швидких змін та багатозадачності, бути уважними, націленими на результат, а також бути здатними навчатися. Однією з основних вимог до майбутнього рекрутера є високий рівень знання англійської мови, не нижче B2-C1. Часто рекрутери в ІТ-компанії можуть працювати віддалено.

Маркетолог продукту
Знати, вміти, розуміти:
просування компанії, IT-послуг чи/та IT-продуктів на ринку;
участь у формуванні стандартів компанії по роботі з різними каналами збуту;
базові знання інструментів внутрішнього маркетингу — e-mail маркетинг, маркетинг лояльності і т.д.;
розуміння специфіки «роботи» рекламних інструментів.
Важливо мати стратегічне мислення, ініціативність, організаторські здібності, знати специфіки ринку.
Менеджер по роботі з клієнтами

Знати, вміти, розуміти:
спілкування з клієнтами;
підтримка та розширення клієнтської бази;
консультування і супровід клієнтів;
розуміння принципів функціонування CRM-системи;
ведення ділового листування;
збір та обробка фідбеку щодо роботи IT-спеціаліста або команди;
запобігання та менеджмент кризових ситуацій;
розширення клієнтської бази (референси, відгуки на сайт та соц.мережі).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Зарплати українських тестувальників (дані за літо 2022)
Сейл-менеджер, або менеджер з продажу
Знати, вміти, розуміти:
пошук, виявлення потреб, формування пропозиції і презентування та продаж продуктів IT на ринку;
пошук клієнтів;
фінансова грамотність;
робота з комерційними пропозиціями;
розуміння специфіки IT-продуктів і сервісів.
Пам’ятаємо про уже традиційні — комунікабельність, грамотність, вміння вести переговори, знання іноземної мови.
Зазвичай кандидати на посаду менеджера з продажу в ІТ-компанії можуть претендувати на зарплату від 1000 USD до 1500 USD. Досвід роботи в продажу бажаний, проте не обов’язковий. Роботодавці готові здійснити навчання кандидатів, у яких є бажання досягати поставлених цілей та заробляти гроші. Одна з основних вимог: впевнене володіння англійською — розмовною та письмовою.
Контент-менеджер
Знати, вміти, розуміти:
створення контенту (текст, фото, відео тощо);
наповнення сайту;
ведення соц.мереж;
розуміння основ SEO, HTML;
знання графічних редакторів.
Окрім цього, грамотність, креативність, знання іноземної мови.
Це лише невеликий перелік нетехнічних спеціалістів, яких шукають роботодавці ІТ-сфери. Можливість переходу у ІТ-сферу є не лише після перекваліфікації та перенавчання на розробника, програміста. Людина без базової технічної освіти зможе знайти себе у цій сфері, варто лише здобути необхідні для ІТ знання та навички.

Інф. finance.ua


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/263039.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua