09 ноя, 10:45
Найбільші українські мережі АЗС продовжують стримувати роздрібні ціни на бензин та дизельне пальне попри коливання оптового ринку. Разом цим через зростання попиту на автогаз з боку промислового сектору в жовтні в Україну імпортували рекордний об'єм цього виду пального.
"Поки що великі мережі АЗС не збільшують роздрібні ціни на пальне. Хоча з огляду на тренди на оптовому ринку, ціни на дизельне пальне мали б піти догори. Я думаю, що є певна домовленість великих гравців з урядом, оскільки в цьому році вони отримали багато привілеїв цього року", - каже аналітик профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко.
Сіренко зазначає, що ситуація дещо відрізняється на ринку скрапленого газу, де через значний попит з боку промислового сектору ціни дещо динамічніші.
"Поточний тренд на ринку автогазу можна пояснити лише великим попитом з боку промислового сектора. Наразі промисловість споживає понад 10% всього автогазу, хоча зазвичай цей показник не перевищував 5%. Якщо у вересні до введення акцизу в Україну імпортували рекордний об'єм світлих нафтопродуктів, то в жовтні був рекордний імпорт скрапленого газу", - каже Сіренко.
За словами засновника групи "Прайм" Дмитра Льоушкіна, на оптовому ринку дизельного пального на заході України, ціна на 1 грн/л вище ніж на півдні.
"Через те, що польські трейдери тримають свої премії доволі високими, ціни на дизпаливо в опті на заході країни, де пальне імпортують з Польщі на 1 гривню вище ніж на півдні, де його імпортують з Болгарії та Ромунії", - каже бізнесмен.
За його словами, на ринку вживаної техніки в Україні починають з'являтися повідомлення про продаж автоцистерн, хоча раніше знайти автоцистену було досить складно.
"Ті, хто зайшов в бізнес імпорту палива влітку, коли ринок був на піку, зараз починають думати про вихід з бізнесу та продавати свої автоцистерни. Хоча пропозицій і небагато ця тенденція свідчить про можливе скорочення кількості гравців на оптовому ринку палива", - каже Льоушкін.
В свою чергу Сіренко вважає, що говорити про скорочення гравців на ринку поки зарано. Через попит на автогаз з боку промисловості невеликі трейдери знайшли спосіб торгувати навіть в умовах скорочення маржі на бензин та дизпаливо.
"Я думаю, що скорочення гравців на ринку слід очікувати ближче до грудня, коли попит на два ключових види палива - дизель та скраплений газ суттєво впадуть", - каже експерт.
Степан Крьока
Інф. delo.ua
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/266858.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua