27 дек, 16:11
Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що згідно з частиною другою ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі та у межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовий режим щодо функцій та прав контролюючих органів ДПС України визначаються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями ) та іншими законами.
Зокрема, ст.19¹ Податкового кодексу України визначено функції контролюючих органів, а саме: «Контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; надають адміністративні послуги платникам податків, зборів, платежів...».
Право на проведення перевірок платників податків надано органам ДПС підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.
Органи державної податкової служби відповідно до ст. 75 Податкового Кодексу України мають право проводити камеральні, документальні (планові, позапланові) та фактичні перевірки.
Такі перевірки проводяться в межах повноважень, у встановленому порядку та виключно за наявності підстав, визначених статтями 77 – 80 Кодексу.
У зв’язку із запровадженням воєнного стану на території України було припинено проведення всіх контрольно-перевірочних заходів визначених законодавством.
Проте, Законом України від 15 березня 2022 року №2120-ІХ та від 24.03.2022 року №2142-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дій норм на період дії воєнного стану» було внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Зокрема, Законом України від 15 березня 2022 року №2120-ІХ припинено дію мораторію на проведення фактичних перевірок суб’єктів господарювання. Це означає, що на сьогоднішній день дозволено проводити фактичні перевірки суб’єктів господарювання з усіх підстав, визначених Податковим кодексом України (п. 80.2 ст. 80), у тому числі за наявної інформації про незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів.
При проведенні фактичної перевірки податківці контролюють дотримання низки законодавчих та нормативних актів, зокрема Законів України: від 06.07.1995р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями), від 02.03.2015р. №222-VІІІ «Про ліцензування видів господарської діяльності» (із змінами та доповненнями), від 16.07.1999р. №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (із змінами та доповненнями), від 21.06.2012р. №5007-VI «Про ціни і ціноутворення» (із змінами та доповненнями), постанов Кабінету Міністрів України: від 30.07.1996р. №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» (із змінами та доповненнями), від 29.09.2010р. №878 «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів» (із змінами та доповненнями), від 22.04.2020р. №341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення» (із змінами та доповненнями), від 09.12.2020р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами та доповненнями), Кодексу законів про працю України від 10.12.1971р. № 392-VII (із змінами і доповненнями), Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI (із змінами та доповненнями) та ін.
Разом з тим, п. 12 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог цього Закону не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.
Головне управління ДПС в Одеській області наголошує, що з 01 січня 2022 року фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку другої, третьої та четвертої груп згідно з вимогами Податкового кодексу України зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахункових операцій незалежно від виду діяльності та обясягу доходу.
Фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку першої групи звільнені від обов’язку застосування РРО/ПРРО при здійсненні господарської діяльності.
Крім того, нагадуємо, що фізичні особи-підприємці, що знаходяться на загальній системі оподаткування, а також платники єдиного податку, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, а також платники єдиного податку, які зареєстровані платниками ПДВ зобов’язані вести облік товарних запасів, відповідно до вимог затвердженого наказом Мінфіну від 09.09.2021 року №496.
Звертаємо увагу, що дотримання законодавчих вимог, особливо у цей важкий період ведення війни, розв’язаної країною-агресором, є не просто обов’язком кожного. Це є вкладом у нашу Перемогу над ворогом. Тож закликаємо всіх суб’єктів господарювання до усвідомлення важливості своєчасної сплати всіх належних сум податків та зборів до бюджету.
Головне управління ДПС в Одеській області
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/268274.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua