Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг»

20 фев, 11:24

У  Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області  відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг». На запитання платників податків відповідала заступник начальника управління – начальник першого відділу управління реєстрації користувачів  Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Поліщук Світлана.
Питання 1:  Добрий день! Скажіть, будь ласка, в чому полягає відмінність між удосконаленим та кваліфікованим електронним підписом?
Відповідь: Добрий день! Особистий ключ кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) чи печатки зберігається виключно в засобі КЕП чи печатки, тобто на захищеному носієві ключової інформації та пов’язаний з кваліфікованим сертифікатом відкритого ключа електронного підпису чи печатки. Засоби КЕП чи печатки забезпечують, серед іншого, захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб. Крім того, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково містять, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП чи печатки.
Кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП чи печатки. Під час перевірки удосконаленого електронного підпису чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки.
Питання 2: Вітаю! Чи може фізична особа використовувати для зберігання особистого ключа незахищений носій інформації?
Відповідь: Добрий день! 24 травня 2022 року Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) прийняв Постанову № 617 «Про внесення змін до постанови КМУ від 17 березня 2022 р. № 300» (далі – Постанова № 617), якою обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців з дня його припинення. Згідно з Постановою № 617 можливість використання електронних підписів та печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається на засобі КЕП чи печатки, продовжено на період дії воєнного стану на території України та протягом 6 місяців з дня його скасування чи припинення. Отже, це рішення КМУ дає змогу фізичним особам використовувати електронний підпис без його зберігання на захищених носіях інформації ще певний період.
Питання 3: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», що робити в такому випадку?
Відповідь: Добрий день! Для усунення такої помилки необхідно перевірити правильність введення паролю, а саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури, тощо (створений пароль може містити особливі символи). Якщо користувач забув пароль, то він повинен скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.
Для цього необхідно звернутися до буд-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач), подати Заяву про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для скасування кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа.
Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (ca.tax.gov.ua).
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування користувачів (відокремлених пунктів реєстрації) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) за посиланням: «Головна»/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або «Головна»/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Питання 4: Добрий день! Де можна ознайомитись з інформацією щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та за яких умов їх можна сформувати?
Відповідь: Добрий день! Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) у розділі «Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом».
Зазначену процедуру можна здійснити онлайн або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1». Необхідно попередньо встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1.
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Також, у зв’язку з тим, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено воєнний стан в Україні, Надавач, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» здійснює автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів всім користувачам за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів, терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ та пароль користувача не змінюються.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/269567.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua