23 май, 10:40
Робота "зернової ініціативи" поновилась, але Росія майже місяць блокує вхідний флот на найбільш глибоководний порт "Південний".
Про це повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури.
Як зазначається, 19 травня було проінспектовано 3 судна, які йдуть на завантаження до портів "Одеса" та "Чорноморськ". В інспекції і реєстрації суден на порт "Південний" Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.
20 травня російська сторона погодилась провести 7 інспекцій вхідного флоту на порти "Одеса" та "Чорноморськ", але провела лише 2. Всі заявлені на порт "Південний" Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану.
21 травня заплановано лише 4 інспекцій, але знов без суден на порт "Південний".
"Таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023 року. Наразі в порту "Південний" понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу, в тому числі Африка та Азія, має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини", - йдеться у заяві міністерства.
У Мінінфраструктури наголосили, що блокуючи роботу порту "Південний", Росія намагається зменшити ефективність "зернової угоди" і відповідно зменшити експорт на потреби світу.
"Країна-агресор не планує виконувати домовленості, під якими вона сама підписалась, і продовжує використовувати їжу як зброю в політиці шантажу. Сподіваємося партнери по угоді знайдуть рішення. В протилежному випадку змушені констатувати, що "зернова Ініціатива" не працює на умовах підписаної всіма сторонами угоди", - наголосили у відомстві.
Нагадаємо, 17 травня 2023 року стало відомо, що зернову ініціативу, яка має на меті гарантування безпечного проходу суден з українських чорноморських портів для експорту продовольства, продовжили ще на 2 місяці – до 18 липня.
До цього в Москві погрожували вийти з угоди, якщо не буде виконано низку умов. Ішлося, зокрема, про розблокування зарубіжних активів та рахунків російських компаній, пов'язаних із продовольством та добривами, а також поновлення постачання сільгосптехніки, запчастин та сервісного обслуговування. Крім того, РФ хотіла відновлення роботи аміакопроводу "Тольятті-Одеса" та перепідключення "Россільгоспбанку" до системи SWIFT.
Водночас російська сторона періодично саботувала проведення інспекцій суден у територіальних водах Туреччини, чим блокувала роботу зернового коридору.
Ніна Комащенко
Інф. delo.ua
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/272098.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua