Альтернатива портам Одеси: перспективи українських зерновиків на Дунаї

10 июл, 10:20

Рішення українських зерновиків збільшити перевезення сільськогосподарської продукції через порти на річці Дунай, не розраховуючись лише на "зерновий коридор", дозволить диверсифікувати логістику і створити запасні шляхи збуту навіть після закінчення війни. Про це заявив заступник директора департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов.

За його словами, через повномасштабне російське вторгнення Україна тимчасово втратила контроль над портами Маріуполя і Бердянська, порти Миколаєва та Херсона не працюють, а експорт через три порти Великої Одеси зупинився з 29 червня через саботаж російських інспекторів, які не допускають судна в "зерновий коридор" для завантаження.

Ткачов зазначив, що логістика через Дунай була актуальною і до початку війни. У серпні-грудні черги з вагонів і автомобілів з зерном стояли в напрямку портів Великої Одеси. Тому аграріям була альтернатива - не чекати місяць у черзі до Одеси, а відправлятись до Ізмаїла і швидше експортувати врожай, хоча цей шлях був дещо дорожчим.

Експерт попереджає, що навіть після гарячої фази війни агресор продовжить завдавати шкоду українській інфраструктурі, наприклад, мінувати морські торгові шляхи. Тому варто розглядати різні опції та будувати запасні маршрути. Використання Дунаю як альтернативи є перспективним варіантом. Потрібно укладати угоди з Румунією щодо рейдових стоянок у їхніх територіальних водах або розглядати можливість охороняти каравани суден під ескортом військових кораблів. Це може стати найдешевшим варіантом.

Російсько-українська "зернова угода", укладена в липні 2022 року з Туреччиною та ООН, діє до 17 липня 2023 року. Однак російські представники заявили, що мають намір вийти з угоди. У цьому контексті, питання збуту сільськогосподарської продукції стає ще актуальнішим.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/273255.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua