10 авг, 10:42
До уваги юридичних осіб – платників плати за землю!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС встановлено одну з найпоширеніших помилок, яку допускають платники податків під час складання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація), а саме: некоректне декларування площі земельної ділянки.
Зауважуємо, що Декларація заповнюється з урахуванням приміток, які містяться у самій формі Декларації, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18.02.2022 № 83).
Так, у колонці 11 розділу І Декларації необхідно зазначати площу земельної ділянки у гектарах (з чотирма десятковими знаками, примітка: в 1 гектарі – 10 000 кв. м.), якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, та у колонці 12 розділу І Декларації – в квадратних метрах (з двома десятковими знаками), якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту. Аналогічного заповнення потребують і колонки 13 та 14 розділу ІІ Декларації.
При цьому по одному кадастровому номеру не допускається заповнення показників площі землі одночасно в колонках 11 та 12 розділу І та колонках 13 та 14 розділу ІІ Декларації.
Допущення платником податків таких помилок при складанні Декларації має негативний вплив на позитивну історію платника в процесі реєстрації ПН/РК.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/697538.html
Особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) інформуємо про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Так, застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону № 265 з 01.08.2023 відновлено стосовно суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор за порушення, вчинені до та під час воєнного стану.
З 01.10.2023 застосування штрафних (фінансових) санкцій відновлено стосовно всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з повним скасуванням відповідальності за порушення, вчинені з 01.01.2022 по 30.09.2023 включно.
Зазначене вище звільнення від відповідальності та/або її скасування, відповідно до норм Закону № 3219, не поширює свою дію на суб’єктів господарювання, що здійснюють торгівлю підакцизними товарами або діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.
У зв’язку з наведеним вище ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого відноситься і Закон № 265, не тільки вбереже торговця від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а й стане надійним оберегом від перевірок, які проводить ДПС.
Наголошуємо, що ДПС використовує виключно ризикорієнтовний підхід до організації та здійснення контрольно-перевірочних заходів та не проводить безпідставних перевірок платників податків.
Разом з цим, ДПС акцентує увагу, що виконання вимог законодавства, напряму чи опосередковано пов’язаного із поповненням державної скарбниці, особливо під час воєнної агресії російської федерації проти України, є почесним та безкомпромісним обов’язком кожного громадянина нашої держави!
Кожна сплачена копійка до державного бюджету гарантує:
належне забезпечення наших воїнів, які виборюють право народу України бути вільним;
своєчасні виплати тимчасово переміщеним особам та іншим соціально незахищеним групам населення;
наближає нашу перемогу та гарантує розвиток України.
Враховуючи викладене, ДПС сподівається на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання почесних обов’язків платника податків України.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/697105.html
Реєстрація РРО/ПРРО в контролюючих органах
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/697379.html повідомила, що починаючи з 01.08.2023 суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», лише за п’ять днів зареєстрували в контролюючих органах більше 6 тис. РРО/ПРРО.
Для проведення розрахунків суб’єкт господарювання обирає самостійно – РРО чи ПРРО він буде застосовувати. Якщо надає перевагу ПРРО, то обирає самостійно – безоплатний ПРРО від ДПС чи комерційний ПРРО.
Безоплатний ПРРО від ДПС розміщено у відкритому доступі на відповідних цифрових платформах (завантажити можна тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).
Отримати роз’яснення щодо реєстрації РРО/ПРРО, з інших питань, пов’язаних із застосуванням РРО/ПРРО, можна за телефоном: 0800501007.
Подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО – виключно в електронній формі.
Форма заяви для реєстрації ПРРО знаходиться тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/
Новації Закону України № 3219. Інформаційні зустрічі податківців Дніпропетровщини з платниками та тергромадами тривають
З метою проведення роз’яснювальної роботи днями, за участі заступника начальника податкової служби області Леонова Валерія до Павлоградського регіону виїхав мобільний Центр обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС). Фахівцями ГУ ДПС проведено низку робочих зустрічей з платниками та представниками територіальних громад у торгівельних центрах м. Павлограда та м. Тернівки.
На цих інформаційних заходах йшлося щодо новацій, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО), а також про нарахування фізичним особам – платникам податків мінімального податкового зобов’язання та терміни його сплати.
«Податкова служба Дніпропетровщини зацікавлена у розширенні обізнаності платників для забезпечення їх діяльності у правовому полі. З метою сприяння партнерським відносинам та для підвищення рівня податкової свідомості господарників податкова служба області завжди готова до діалогу», – зазначив під час заходів Леонов Валерій.
Працюємо з вірою в Україну і нашу Перемогу!
Податок на прибуток підприємств: понад 2 млрд грн – надходження до держбюджету від платників Дніпропетровщини
Протягом січня – липня 2023 року до державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 2 млрд грн податку на прибуток підприємств. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, надходження виросли майже на 224 млн грн, або на 12,4 відсотків.
Керівник податкової служби Дніпропетровщини висловила подяку всім платникам, які своєчасно виконують у цей непростий час свій податковий обов’язок і нагадала, що 21 серпня 2023 року останній день сплати податку на прибуток підприємства за І півріччя 2023 року, податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції за IІ квартал 2023 року та частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за І півріччя 2023.
Понад 3,6 млрд грн плати за землю надійшло до місцевих бюджетів Дніпропетровської області
З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 3,6 млрд грн плати за землю. Надходження збільшились у порівнянні з відповідним періодом 2022 року майже на 938 млн грн, або на 34,5 відсотків.
Звертаємо увагу, що однією з найпоширеніших помилок, яку допускають платники податків під час складання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація), є некоректне декларування площі земельної ділянки. ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/697538.html надала рекомендації щодо заповнення Декларації.
Які передбачені терміни зберігання готівки, яка одержана в банку для виплат заробітної плати а також пенсій, стипендій, дивідендів?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 18 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148), установи/підприємства мають право зберігати у своїй касі готівку, одержану в банку для виплат, що належать до фонду оплати праці, а також пенсій, стипендій, дивідендів (доходу) понад установлений ліміт каси протягом п’яти робочих днів, уключаючи день одержання готівки в банку. Готівка для проведення таких виплат працівникам віддалених відокремлених підрозділів підприємств залізничного транспорту та морських портів може зберігатися в касах таких установ/підприємств понад установлений ліміт каси протягом десяти робочих днів, уключаючи день одержання готівки в банку. Готівка, одержана в банку на інші виплати, видається установою/підприємством своїм працівникам у той самий день. Суми готівки, одержані в банку і не використані за призначенням протягом установлених п. 18 розд. II Положення № 148 строків, повертаються установою/підприємством до банку не пізніше наступного робочого дня банку або можуть залишатися в його касі (у межах установленого ліміту).
Установа/підприємство має право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок готівкової виручки, понад установлений ліміт каси протягом трьох робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, зазначеній у переданих до каси відомостях на виплату готівки (далі – видаткова відомість) (додаток 1 до Положення № 148).
До уваги платників податку на прибуток підприємств!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 31 липня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.06.2023 № 302 «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.06.2023 за № 1039/40095, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 28.06.2023 № 353 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 07 червня 2023 року № 302», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.06.2023 за № 1098/40154 (далі – наказ №302).
Наказом № 302 затверджено зміни до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101) (далі – Декларація), пов’язані, зокрема, з реалізацією положень Закону України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі - Закон).
Законом внесені зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), які стосуються, зокрема, викладення у новій редакції абзацу другого підпункту 141.1.3 та абзацу другого підпункту 141.1.4 пункту 141.1 статті 141 Кодексу, якими визначено різниці для коригування страховиком фінансового результату до оподаткування щодо:
збільшення фінансового результату до оподаткування на позитивну різницю між приростом (убутком) сформованих у відповідному звітному періоді відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності страховими резервами, крім тих, що не впливають на формування фінансового результату до оподаткування страховика (за вирахуванням прав вимоги до перестраховиків у страхових резервах), та приростом (убутком) відповідних резервів, розрахованих за методикою, визначеною Національним банком України (за вирахуванням прав вимоги до перестраховиків у страхових резервах);
зменшення фінансового результату до оподаткування на від’ємну різницю між приростом (убутком) сформованих у відповідному звітному періоді відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності страховими резервами, крім тих, що не впливають на формування фінансового результату до оподаткування страховика (за вирахуванням прав вимоги до перестраховиків у страхових резервах), та приростом (убутком) відповідних резервів, розрахованих за методикою, визначеною Національним банком України (за вирахуванням прав вимоги до перестраховиків у страхових резервах).
У зв’язку з цими змінами викладено у новій редакції назви різниць у рядках 4.1.1 та 4.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Декларації.
Крім того, у показники та примітки додатків до Декларації внесені зміни, які стосуються технічних уточнень, зокрема:
- примітку «8» додатка ТЦ до Декларації уточнено в частині відображення показників сумарних значень граф 17 та 19 додатка ТЦ (суми коригування при продажу (придбанні) товарів (робіт, послуг) також у графі 3 рядків 37 та 38 додатка ДІЯ до Декларації;
- у додатку КІК до рядка 06.1 КІК Декларації (далі – додаток КІК): виключено рядок із зазначенням звітних (податкових) періодів: І квартал, півріччя, три квартали, рік, оскільки податок на прибуток контрольованої іноземної компанії визначається за звітний (податковий) рік із поданням додатка КІК;
- внесені зміни у рядок 06 додатка КІК в частині уточнення формули, що використовується для розрахунку цього показника;
- уточнено примітки «1» та «2» у додатку ДІЯ до рядка 06.3 ДІЯ Декларації (далі – додаток ДІЯ) щодо відповідності показників, відображених у графах З рядків 37 та 38 додатка ДІЯ сумарним значенням граф 17 та 19 додатка ТЦ до Декларації.
Положеннями пункту 46.6 статті 46 Кодексу передбачено, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З урахуванням зазначеного, платники податку на прибуток матимуть змогу подати Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – з 2023 рік.
До уваги платників податків – фізичних осіб!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи, які мають у власності та/або користуванні (оренді суборенді емфітевзисі, поспішному користуванні) земельні і ділянки, що розташовані за межами населених пунктів та віднесені до сільськогосподарських угідь, мають сплачувати мінімальне податкове зобов’язання.
Зауважуємо, що вперше мінімальне податкове зобов’язання визначається контролюючим органом за податковою адресою Фізичної особи по всім земельним ділянкам незалежно від міст їх розташування за 2022 рік у 2023 році.
Разом з тим, за 2022 рік не нараховується та не сплачується загальне мінімальне податкове зобов'язання:
- за земельні ділянки та земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України.
Звертаємо увагу, що у разі передачі фізичними особами земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, мінімальне податкове зобов'язання визначається безпосередньо орендарями. користувачами таких земельних ділянок.
Базою нарахування мінімального податкового зобов’язання є нормативна грошова оцінка земельної ділянки.
Реквізити для сплати МПЗ зазначаються в податковому повідомленні-рішенні. Крім того, інформація про діючі реквізити бюджетних/небюджетних рахунків розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/
Сплата загального мінімального податкового зобов’язання здійснюється фізичною особою протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Наголошуємо, що фізична особа у разі незгоди з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов’язанням та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку такий платник податку має право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
- земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
- суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
- суми сплачених податків, зборів, платежів.
Застосування штрафних санкцій та пені за порушення деяких обов’язків платниками єдиного внеску
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219), з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню територією України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Постанова №651), яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообоя’зкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), та з метою однозначного його тлумачення в частині застосування штрафних санкцій та пені за порушення обов’язків платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, визначеними частиною другою статті 6 Закон №2464, вчиненим в період дії на території України воєнного стану та гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, повідомляє таке.
Нормами пункту 9 прим.11.1 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 встановлено, що тимчасово штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону № 2464, не застосовуються за порушення, вчинені у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19):
- несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;
- неповна сплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
- несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом № 2464, до податкових органів. При цьому абзаци другий та третій пункту 7 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464 щодо такого порушення, вчиненого у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), не застосовуються.
Крім цього, протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню (пункт 9 прим.11.2 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464).
З огляду на зазначене, Закон № 2464 надавав можливість на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), не виконувати своєчасно або в повному обсязі обов’язки платників єдиного внеску в частині сплати такого внеску та подання обов’язкової звітності.
Згідно з пунктом 1 Постанови № 651 відмінено з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Законом № 3219 внесені зміни до Закону № 2464, зокрема , викладено у новій редакції пункти 9 прим.21 – 9 прим.22 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення»:
«9 прим.21.
Тимчасово, за порушення вчинені у період з початку дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України « Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022року № 64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України « Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022року №2102-ІХ до 01 серпня 2023 року, штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 цього Закону, не застосовуються»;
«9 прим.22.
Тимчасово, на період з початку дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України « Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022року № 64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ до 01 серпня 2023 року, платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за цей період підлягає списанню».
Таким чином, зважаючи на Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022року № 2102-ІХ, яким визначено, що воєнний стан в Україні введено із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року та враховуючі положення пунктів 9 прим.21 – 9 прим.22 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464, якими встановлено кінцеву дату незастосування контролюючим органом штрафна санкції та пені – 01.08.2023, контролюючими органами не застосовуються штрафні санкції та пеня за порушення законодавства про єдиний внесок починаючи з 24.02.2022 по 31.07.2023 на підставі зазначених пунктів.
При цьому незмінними залишились положення пункту 9 прим.19 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, згідно з якими за платниками єдиного внеску, зазначеними в пунктах 4, 5 та 5 прим.1 частини першої статті 4 Закону № 2464, залишилось право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану та не подавати розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації за зазначений період, в якому відповідно до абзацу першого пункту 9 прим.19 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.
Проте до платників єдиного внеску, зазначених в пунктах 4, 5 та 5 прим.1 частини першої статті 4 Закону № 2464, які обчислять і нарахують єдиний внесок та подадуть до контролюючого органу звітність, що містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску, та при цьому не сплатять самостійно визначені зобов’язання, з 01.08.2023 контролюючим органом будуть застосовуватись заходи впливу та стягнення визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону № 2464.
Підсумовуючі викладене, контролюючі органи застосовують штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону № 2464, та пеню за порушення, вчинені у період до 01.03.2020 та починаючи з 01.08.2023.
За порушення платниками законодавства про єдиний внесок в період з 01.03.2020 по 31.07.2023 контролюючим органом штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 Закону № 2464, не застосовуються, а пеня нарахована за цей період підлягає списанню.
Увага платників плати за землю – юридичних осіб!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У 2023 році запроваджена нова форма податкової декларації з плати за землю (далі – Декларація). Форма декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 18.02.2022 № 83, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.03.2022 за № 303/37639).
Декларація заповнюється з урахуванням приміток, які містяться у самій формі Декларації.
У разі наявності у Декларації відмітки «земельний податок» заповнюється розділ І, зокрема:
- у колонці 2 зазначається категорія/код цільового призначення земельної ділянки арабськими цифрами згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» (далі - Класифікатор).
- у колонці 3 вказується вид права на земельну ділянку:
1 - власність,
2 - постійне користування
При поданні декларації із земельного податку у графі 3 розділу І Декларації необхідно проставляти вид права "1" (якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності платника) або "2" (якщо земельна ділянка перебуває у постійному користуванні платника).
- у колонці 7 зазначається частка неповного місяця володіння або користування у місяці (не у відсотках, а у абсолютній величині);
- у колонці 9 зазначається кадастровий номер земельної ділянки у форматі хххххххххх: хх: ххх: хххх;
- у колонці 10 зазначається код за КАТОТТГ адміністративно- територіальної одиниці.
- у колонці 11 зазначається площа земельної ділянки у га (з чотирма десятковими знаками) та у колонці 12 зазначається площа земельної ділянки в кв. м (з двома десятковими знаками), (зазначається площа земельної ділянки: розташована за межами населеного пункту - у га, в межах населеного пункту - у кв. метрах. Одночасне заповнення у одному рядку колонок 12 та 13 у розділі I, 13 та 14 у розділі II не допускається).
- у колонці 10 вказується нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки (якщо її проведено) та у колонці 11 вказується нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі - для земель, де не проведена нормативна грошова оцінка.
Слід звернути увагу, що нормативно-грошова вказується за одиницю площі земельної ділянки, або за 1 м.кв., або за 1 га, одночасне заповнення в двох колонках по одному кадастровому номеру не допускається, так як це різні показники (колонки 14, 15 декларації).
Аналогічний порядок заповнення Розділу ІІ Декларації «Розрахунок суми орендної плати».
Щодо скасування тимчасового порядку відвантаження спирту етилового для виробництва дезінфекційних засобів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України з урахуванням Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) надала рекомендації щодо оподаткування акцизним податком у період дії правового режиму воєнного стану на території України.
Так, зокрема Законом № 3219 виключено пункт 29 прим.3 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Отже, з 01 серпня 2023 року скасовано тимчасовий порядок відвантаження спирту етилового для виробництва дезінфекційних засобів у зв’язку із завершенням з 01 липня 2023 року дії карантину, який було запроваджено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (COVID-19). З урахуванням цього відповідно відновлено загальний порядок оподаткування спирту етилового, що використовується при виробництві дезінфекційних засобів, акцизним податком за ставкою 0 гривень за умови цільового використання спирту та погашення податкових векселів.
Чи може ЮО (керівник або посадова особа) та ФОП, які мають КЕП, отримати КЕП для ПРРО без відвідування відокремленого пункту реєстрації (у т. ч. згенерувати повторно)?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне. Отримати кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) для програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) без відвідування відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) (у т. ч. згенерувати повторно) можна виключно для юридичних осіб (керівника або посадової особи) при наявності чинного КЕП за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» (далі – Програма).
Для початку використання Програми клієнтам (користувачам) необхідно встановити актуальну версію безкоштовної Програми, яку можливо завантажити на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1».
Інструкцію щодо дистанційного формування сертифікатів для ПРРО (для юридичних осіб) наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (https://ca.tax.gov.ua) у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація» в категорії «електронна печатка для РРО (Юридична особа)».
Фізичним особам – підприємцям для отримання КЕП для ПРРО необхідно звернутися до ВПР з відповідними реєстраційними документами. Перелік реєстраційних документів можна переглянути у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача, обравши категорію «електронна печатка для РРО (Фізична особа)».
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274033.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua