Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області 14.08.2023)

14 авг, 10:10

Щодо особливостей здійснення розрахунків при продажу товарів в мережі інтернет із використанням служб доставки

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У зв’язку з надходженням на адресу ДПС численних запитань щодо особливостей здійснення розрахунків із споживачами при продажу товарів у мережі Інтернет, із використанням послуг експедиторів (логістичних компаній) та кур’єрів (перевізників), надаємо роз’яснення відповідно до тексту договорів на надання послуг з перевезення товарів, які знаходяться на офіційних сайтах зазначених служб доставки у відкритому доступі станом на 09.08.2023.
При відправці товарів будь-яким експедитором (логістичною компанією) в Україні, який не має статусу ні кур’єра, ні перевізника, не є учасником відносин купівлі-продажу, не передає право власності на товар та не бере участі в розрахунку за нього відповідно до договору про надання послуг, фіскальний касовий чек має бути сформований до відправки товару та вкладений продавцем у коробку з товаром при передачі його експедитору (логістичній компанії).
При формуванні чеку має бути зазначений вид оплати в кредит або відстрочення оплати (в залежності від організаційно-правової форми платника податків) та зазначена форма оплати – безготівкова, так як відповідно до договору, який на практиці паралельно укладається з банком або небанківським фінансовим посередником, вже належні продавцю кошти, у випадку згоди покупця отримати товар, такий посередник буде перераховувати на поточний рахунок такого продавця, відповідно до суми, зазначеної в фіскальному касовому чеку, як фізичній особі підприємцю – суб’єкту господарювання, а не здійснювати переказ фізичній особі, без державної реєстрації, як суб’єкта господарювання. Додатковий фіскальний касовий чек такому фінансовому посереднику видавати не потрібно.
Також чинним законодавством не передбачено можливості видавати в готівковій формі суб’єктам господарювання саме торгівельну виручку у відділеннях надавачів фінансових (платіжних) послуг без попереднього зарахування її на поточні та/або платіжні рахунки платників податків. Видача коштів готівкою можлива лише щодо переказів, не пов’язаних з веденням господарської діяльності, або у випадку, якщо такою фінансовою установою або банком було відкрито платіжний або поточний рахунок такому суб’єкту господарювання і він отримує готівку, яка була попередньо зарахована на такий рахунок.
Таким чином, сам факт можливості отримання торгівельної виручки в готівковій формі повинен бути узгоджений безпосередньо з надавачем фінансових послуг, за умови належного його інформування про отримання саме торгівельної виручки як суб’єкта господарювання, а не приватних переказів як фізична особа.
Додатково інформуємо, що консультації з приводу існування можливості, законності та правил отримання торгівельної виручки в готівковій формі у відділеннях конкретних небанківських фінансових установ необхідно уточнювати у Національного банку як регулятора ринку фінансових послуг в Україні, а не ДПС.
Наголошуємо, що експедитор не приймає від споживача післяплату за поштове відправлення у своєму відділенні, а так само як і продавець товарів отримує кошти за послуги за допомогою фінансового посередника, який по факту є третьою стороною відносин, не пов’язаних з купівлею-продажем товарів і надає аналогічні послуги як продавцю товарів, так і експедитору. Крім того, небанківський фінансовий посередник зобов’язаний видавати фіскальні касові чеки на переказ коштів, як окрему операцію, в межах своєї ліцензованої господарської діяльності та отримує за це комісійну винагороду.
Таким чином, формування фіскального касового чека пізніше ніж відправка товару за умови використання послуг експедитора та/або логістичної компанії буде порушенням вимог низки нормативно правових актів, зокрема, пункту 2 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Водночас, відповідно до умов договорів, які пропонують суб’єктам господарювання кур’єри (перевізники), застосування РРО/ПРРО продавцем товарів не є обов’язковим, оскільки кур’єр від свого імені приймає післяплату від одержувачів відправлень та видає розрахунковий документ про її приймання безпосередньо при передачі відправлення покупцю. У такому випадку продавець зобов’язаний вкласти у посилку лише видаткову накладну (інший документ), яка буде свідчити про походження товару.
Враховуючи викладене, повідомляємо, що доставлений через кур’єра товар не вважається проданим в кредит або з розстроченням платежу, а відповідно застосування підприємцем РРО/ПРРО не є обов’язковим, оскільки розрахунковий документ про приймання післяплати видає працівник кур’єрської служби безпосередньо при передачі відправлення покупцю, а Підприємець у свою чергу зобов’язаний вкласти у посилку видаткову накладну (інший документ), яка буде свідчити про походження товару.
Також у передбачених законодавством випадках, незалежно від використання послуг експедитора або кур’єра, продавець зобов’язаний вкласти у поштове відправлення належним чином оформлений гарантійний талон, технічний паспорт або інший документ, що його замінює, який має містити обов’язкові реквізити.
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що у правовідносинах, які виникають при продажу товарів у мережі інтернет із використанням служб доставки, такий вид розрахунків як «післяплата», «попередня оплата», «кредит», «відстрочення платежу», «розстрочення платежу» та інші, не заборонені Цивільним кодексом України, самі по собі не є визначальними для виникнення обов’язку щодо застосування РРО.
Коло таких обов’язків визначають виключно умови договорів на перевезення (доставку) товарів, що укладені між продавцями товарів та перевізниками/кур’єрами/експедиторами/логістичними компаніями тощо та якими визначено участь сторін договору у правовідносинах купівлі-продажу товарів.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/698377.html


Щодо подання Податкового розрахунку за ІІІ квартал 2023 року з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України № 113

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/698310.html повідомила.
Наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2023 № 113 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.04.2023 за № 650/39706 (далі – Наказ № 113) та набрав чинності з 05.05.2023,  внесені зміни до форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Податковий розрахунок) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, зокрема до Додатку № 4ДФ та Довідника ознак доходів фізичних осіб.  
Водночас зазначаємо, що відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, який затвердив такі форми, зобов'язаний оприлюднити нові форми звітності. До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Враховуючи зазначене, платники податків подають до контролюючого органу Податковий розрахунок та додатки до нього з урахуванням внесених змін відповідно до Наказу № 113 (у тому числі враховуючи зміни Довідника ознак доходів фізичних осіб) за звітні періоди, починаючи з III кварталу  2023 року.


До уваги фінансових агентів!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Державна податкова служба України нагадує, що на виконання Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA) проходить подання звітності FATCA за 2021 та 2022 роки. Граничний строк подання – 1 вересня 2023 року о 00:00 за київським часом.
Усі питання, що виникають при подачі звітності, ви можете задати засобами електронного зв’язку на електронні адреси ДПС: FATCA@tax.gov.ua та info_FATCA@tax.gov.ua.
Просимо всіх фінансових агентів, які підзвітні FATCA, долучитися до подання звітності.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/698344.html


Опитування платників податків щодо задоволеності оновленим вебпорталом ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У зв’язку із запуском оновленого вебпорталу ДПС Державна податкова служба України з 10.08.2023 по 27.08.2023 проводить опитування користувачів щодо їх задоволеності функціоналом та наповненням вебпорталу ДПС.
Опитування є анонімним та добровільним.
Просимо заповнити анкету за посиланням:
https://tax.gov.ua/anketa/?3338514346
Результати опитування будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС та сторінці ДПС у Facebook одразу після їх опрацювання.
Сподіваємося на Ваше розуміння та співпрацю!
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/698194.html


Новації Закону України № 3219. Інформаційні зустрічі податківців Дніпропетровщини з платниками та тергромадами тривають

З метою проведення роз’яснювальної роботи нещодавно за участі заступника начальника податкової служби області Леонова Валерія до Павлоградського регіону виїхав мобільний Центр обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС). Фахівцями ГУ ДПС проведено низку робочих зустрічей з платниками та представниками територіальних громад у торгівельних центрах м. Павлограда та м. Тернівки.
На цих інформаційних заходах йшлося щодо новацій, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО), а також про нарахування фізичним особам – платникам податків мінімального податкового зобов’язання та терміни його сплати.
«Податкова служба Дніпропетровщини зацікавлена у розширенні обізнаності платників для забезпечення їх діяльності у правовому полі. З метою сприяння партнерським відносинам та для підвищення рівня податкової свідомості господарників податкова служба області завжди готова до діалогу», – зазначив під час заходів Леонов Валерій.
Працюємо з вірою в Україну і нашу Перемогу!


Про актуальне – на онлайн-зустрічі з представниками Дніпропетровської облдержадміністрації та територіальних громад області

Днями фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) провели черговий воркшоп для представників тергромад області у форматі питання – відповідь.
У зустрічі також прийняли участь керівництво ГУ ДПС, представники департаменту фінансів Дніпропетровської обласної державної адміністрації та керівники фінансових органів районних державних адміністрацій.
«Взаємодія податкової служби та органів місцевого самоврядування базується на постійній спільній роботі, комунікації та активному інформаційному забезпеченні. Саме це дає розуміння того, що ми робимо єдину справу – наповнення місцевих бюджетів – задля посилення спроможності територіальних громад Дніпропетровщини», – зазначила очільниця ГУ ДПС.
Обговорювали особливості розрахунку мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб – платників податків, питання легалізації заробітної плати, погашення податкового боргу, електронної взаємодії; новації, запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема щодо застосування РРО/ПРРО.
Захід пройшов цікаво та конструктивно.
Працюємо разом та наближаємо нашу Перемогу!


Чергове засідання тимчасової робочої групи Громадської ради: на порядку денному – актуальне

Нещодавно відбулося друге засідання тимчасової робочої групи Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС). Від ГУ ДПС у заході прийняли участь очільниця податкової служби області Федаш Наталя, заступник начальника ГУ ДПС Валерій Леонов та начальник управління інформаційної взаємодії Манушак Осипова.
У форматі конструктивного діалогу обговорювалися питання удосконалення чинного законодавства у частині сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору від здачі фізичними особами в оренду нерухомого майна, а також розширення охоплення об’єктів оподаткування. Мета – виявлення додаткових резервів збільшення надходжень до державного та місцевих бюджетів.
Податківці акцентували увагу на основних новаціях Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон України № 3219). Окремо зупинилися на питаннях реєстрації РРО/програмних РРО та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з урахуванням положень Закону України № 3219.
Співпраця податкової служби області з Громадською радою при ГУ ДПС зміцнюється та розвивається. Цього разу до обговорення нагальних питань приєднався і представник Дніпровської міської ради.
Адже шлях до вирішення нагальних питань – об’єднання зусиль та урахування думки кожної із сторін.


На Дніпропетровщині продовжуються робочі зустрічі представників податкової служби у регіонах

Нещодавно, за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Валерія Леонова та провідних фахівців податкової служби відбулась робоча зустріч з представниками органів виконавчої влади та бізнесу міста Новомосковська. Обговорювали основні новації законодавства, запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон), зокрема стосовно використання РРО/ПРРО.
Під час заходу розглядали питання щодо розрахунку мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб – платників податків та термінів його сплати.
Також учасників заходу поінформовано про можливість отримання інформаційної підтримки через комунікаційну податкову платформу ГУ ДПС та телефони «гарячих ліній».
Податкова служба області завжди відкрита до діалогу з представниками бізнесу та громадськості, постійно вдосконалюючи та використовуючи різні формати комунікації з платниками.


Частина чистого прибутку: держбюджет отримав від платників Дніпропетровщини понад 23,4 млн гривень

Протягом  січня – липень 2023 року до державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 23,4 млн грн частини чистого прибутку. Порівняно з відповідним періодом  2022 року надходження збільшились майже на 15 млн грн, або на 177 відсотків.
Нагадуємо, що 21.08.2023 – останній день сплати частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за півріччя 2023 року.


Майже 16,4 млрд грн ПДФО спрямували до місцевих бюджетів платники Дніпропетровщини

З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло майже 16,4 млрд грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, сума надходжень має позитивну динаміку і у порівнянні з січнем – липнем 2022 року збільшилась на понад 3 млрд грн, або на 22,5 відсотки.
Наталя Федаш констатувала, що питання трудових відносин завжди під пильною увагою податкової служби. Податківці Дніпропетровщини активно долучаються до роз’яснювальної роботи з питань легалізації праці.
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини зазначила, що головна мета у ході комунікацій з роботодавцями – довести їм, що працювати у правовому полі, не допускаючи порушень норм чинного трудового законодавства – це той базовий рівень, коли працівник є соціально захищеним, має безпечні і комфортні умови праці і відповідну заробітну плату. Крім того, легалізація ринку праці піднімає стандарти життя через зростання надходжень ПДФО до місцевих бюджетів.


Форми ПРРО для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО – виключно в електронній формі.
Форма заяви для реєстрації ПРРО знаходиться на вебпорталі ДПС України (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).
За посиланнями:
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm,
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm розміщено форми, які застосовуються користувачами програмних РРО для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, а також під час застосування ПРРО, а саме:
J/F 1316604 – Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 1-ПРРО;
J/F 1316701 – Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій. Форма № 2-ПРРО;
J/F 1316901 – Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером. Форма № 4-ПРРО;
J/F 1391802 – Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО).


Податковий календар на 15 серпня 2023 року

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 15 серпня 2023 року, вівторок, останній день подання:

● звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за липень 2023 року;
● довідки про використані розрахункові книжки за липень 2023 року.


Протягом якого часу є дійсним РНОКПП?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до абзацу першого п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) фізична особа – платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка за ф. № 1ДР) та яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за ф. № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації в ДРФО, та пред’явити документ, що посвідчує особу.
Згідно з пп. 1, 2 розд. VІII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822) фізична особа – платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки, зобов’язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків за формою № 1П та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім’я, по батькові (за наявності) і серією (за наявності) та номером паспорта, а також пред’явити паспорт.
Для заповнення Облікової картки за ф. № 1ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу (п. 2 розд. VІI Положення № 822). Фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у ДРФО (абзац восьмий п. 70.5 ст. 70 ПКУ).
Згідно з п. 6 розд. ІII Положення № 822 громадяни України для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або отримання відомостей з ДРФО подають документи до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу. Пунктом 11 розд. VII Положення № 822 визначено, що у разі виявлення помилок, порушень чи неточностей щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) тощо, допущених при реєстрації фізичної особи у ДРФО, виправлення даних здійснюється шляхом внесення змін до ДРФО на підставі заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР. Після виправлення помилок реєстраційний номер облікової картки платника податків не змінюється. Контролюючий орган може змінити реєстраційний номер облікової картки, якщо порушення чи неточності не можна усунути шляхом внесення змін відповідно до абзацу першого п. 11 розд. VII Положення № 822.
Така зміна проводиться після перевірки чи з’ясування обставин допущення помилки, виявленої контролюючим органом самостійно чи за результатами розгляду звернення фізичної особи – платника податків. Про виявлення такого факту або про результати розгляду звернення контролюючий орган інформує фізичну особу – платника податків. За зверненням (у довільній формі) фізичної особи – платника податків контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня отримання звернення видає фізичній особі довідку про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків за формою, наведеною в додатку 5 до Положення № 822. Відповідно до п. 15 розд. VII Положення № 822 Обліковим карткам за ф. № 1ДР фізичних осіб, які на момент набрання чинності ПКУ зареєстровані в ДРФО та інших обов’язкових платежів, присвоюються номери, що відповідають ідентифікаційним номерам платників податків – фізичних осіб. Документи про реєстрацію фізичних осіб у ДРФО та інших обов’язкових платежів, видані органами державної податкової служби у порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності ПКУ, вважаються дійсними для всіх випадків, передбачених для використання реєстраційних номерів облікових карток, не підлягають обов’язковій заміні та є такими, що засвідчують реєстрацію фізичних осіб у ДРФО. Отже, реєстраційні номери, що надаються фізичним особам (як резидентам, так і нерезидентам) зберігаються за ними протягом усього їх життя та у разі отримання такими особами іншого громадянства чи зміни громадянства не підлягають скасуванню та заміні, за винятком якщо після видачі облікової картки встановлені порушення чи неточності при формуванні реєстраційних номерів.


Чи застосовується РРО / ПРРО у разі реалізації товарів (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою сервісу «Інтернет-банкінг»?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Банківський сервіс «Інтернет-банкінг» – це сучасний програмний комплекс, що дає змогу контролювати стан своїх рахунків та здійснювати банківські операції без відвідування установи банку в режимі 24 години на добу з будь-якої точки світу, де є доступ до мережі Інтернет.
Інтернет-банкінг, на відміну від платіжного застосунку, робить тільки пряме перерахування коштів з рахунку платника на рахунок отримувача на основі розпоряджень, які клієнт передає банку на відстані, і для цього клієнт самостійно повинен обрати в інтерфейсі Інтернет-банкінгу свій рахунок, з якого він бажає сплатити, та вказати платіжні реквізити отримувача – код отримувача та його IBAN.
Враховуючи викладене, суб’єкт господарювання не застосовує реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмний РРО у разі реалізації товарів (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою сервісу «Інтернет-банкінг».


Щодо реєстрації фізичної особи - підприємця платником єдиного податку, яка станом на 31.07.2023 застосовувала спрощену систему оподаткування з особливостями оподаткування (третя група із ставкою 2% доходу)

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-1X «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (даті – Закон № 3219), повідомляє таке.
Згідно з Законом № 3219 особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс), застосовуються з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, але не пізніше ніж до 1 серпня 2023 року.
Законом № 3219 визначено, що платник податку має право самостійно (шляхом подання заяви) відмовитись від використання особливості їй оподаткування, передбачених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому прийнято таке рішення. У такому разі платник податків вважається таким, що застосовує систему оподаткування, на якій він перебував до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, крім випадку, якщо у заяві про відмову від використання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, платник податку зазначив про перехід на сплату інших податків і зборів.
Платники єдиного податку третьої групи, які станом на 31 липня 2023 року використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та не відмовились від їх використання самостійно, з 01 серпня 2023 росу автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткувань я, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Новостворені суб’єкти господарювання, які з дня державної реєстрації обрали спрощену систему оподаткування з урахуванням особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, автоматично вважаються платниками єдиного податку третьої групи із ставкою єдиного податку у розмірі, визначеному п.п. 2 п. 293.3 ст. 293 Кодексу.
Законом № 3219 встановлено, що у 2023 звітному році суб’єкти господарювання, які у 2023 році використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та втратили право або самостійно відмовились від використання особливостей, встановлених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, і були переведені на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, або щодо яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, мають право у 2023 році повторно здійснити перехід (обрати) на спрощену систему оподаткування, в тому числі у разі повторної протягом 2023 року державної реєстрації фізичною особою – підприємцем, шляхом подання заяви за загальною процедурою, визначеною Кодексом.
При цьому у разі подання заяви до 01 вересня 2023 року суб’єкт господарювання вважається платником єдиного податку з 01 серпня 2023 року (крім єдиного податку третьої групи зі ставкою податку у розмірі, визначеному п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 Кодексу, якщо така особа станом на 01 серпня 2023 року не зареєстрована платником податку на додану вартість).
Отже, у разі подання у період з 01.08.2023 до 01.09.2023 (по 31.08.2023 включно) заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, в якій буде обрано ставку єдиного податку для першої, другої та третьої груп без реєстрації ПДВ, фізичною особою – підприємцем (далі –  ФОП), яка:
- до використовування особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, застосовувала загальну систему оподаткування;
- у 2023 році застосовувала спрощену систему оподаткуванню з особливостями оподаткування, встановленими п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та прийняла рішення про припинення підприємницької діяльності, а згодом у цьому ж році повторно була зареєстрована ФОП;
- у 2023 році (до 01.08.2023) самостійно відмовилась від застосування спрощеної системи оподаткування з особливостями оподаткування, встановленими п. 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та перейшла на сплату інших податків і зборів, встановлених Кодексом, та до переходу на особливості оподаткування була зареєстрована платником єдиного податку, така ФОП вважатиметься платником єдиного податку з 01.08.2023 згідно з поданою нею відповідно до Кодексу заявою про обрання спрощеної системи оподаткування.
Крім того, платники єдиного податку першої і другої груп, а також третьої групи за ставкою п’ять відсотків доходу, які повернулися з 01.08.2023 або були автоматично переведені на відповідну групу та ставку єдиного податку, мають право за бажанням обрати іншу групу єдиного податку, за виключенням третьої групи зі ставкою єдиного податку у розмірі, визначеному п. п. 1 п. 293.3 ст. 293 Кодексу, шляхом подання заяви до 31.08.2023 (включно). Такі платники будуть вважатись платниками єдиного податку з 01 серпня 2023 року.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274082.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua