Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області 17.08.2023)

17 авг, 10:38

ДПС взяла участь в обговоренні питань імплементації правил протидії податковим зловживанням (GAAR)

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У рамках проекту співробітництва з Європейським Союзом Україна впроваджує загальне правило проти податкових зловживань (GAAR). Представники Державної податкової служби України взяли участь в онлайн-семінарі, який проведено спільно з EU4PFM та Міністерством фінансів України. Захід був присвячений питанням імплементації Україною цього правила.
Правило GAAR є одним із заходів, передбачених Директивою Ради Європейського Союзу щодо протидії практикам ухилення від сплати податків. Його впровадження дозволить боротися з такими практиками та забезпечить більш ефективну акумуляцію податків в Україні.
Експерти проекту детально розповіли про суть цього правила та механізми його застосування.
Захід став черговим важливим кроком у впровадженні GAAR в Україні та підтвердженням нашої країни відданості міжнародним принципам боротьби з ухиленням від сплати податків.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/699374.html


Державна підтримка бізнесу в питаннях фіскалізації розрахункових операцій

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посилання https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/699398.html повідомила.
Державна податкова служба України в умовах військового часу продовжує роботу із вдосконалення функціоналу безоплатного ПРРО, створюючи бізнесу зручні умови для виконання вимог щодо фіскалізації розрахункових операцій.
ПРРО від ДПС – це програмне рішення, застосовне для операційних систем Windows, Android, iOS, та Web-версія, яке інтегрується з фіскальним сервером ДПС.
Функціональні можливості ПРРО від ДПС:
відкриття/закриття/автозакриття зміни;
формування, реєстрація, видача чеків;
додавання товарів/послуг у чек з номенклатури або вручну;
друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту/месенджери;
ведення довідників номенклатури (експорт/імпорт даних);
ведення довідника ставок податків;
використання сканера штрихкодів;
додавання штрихкоду марки акцизного податку;
різні форми розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована);
оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек;
формування та перегляд X-звіту, Z-звіту;
відправка Z-звіту до фіскального сервера;
перехід/вихід у/з режиму офлайн із можливістю збереження/передачі даних до фіскального сервера.
Версія для завантаження безоплатного ПРРО від ДПС тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/
Інформаційні матеріали щодо ПРРО тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/
Інформаційна підтримка за телефоном: 0800501007.
Суб’єкт господарювання для проведення розрахункових операцій обирає за власним бажанням ПРРО від ДПС чи будь-яке інше (комерційне) рішення.
Наприкінці червня роботу ПРРО від ДПС продемонстровано на 27-й Генеральній асамблеї Внутрішньоєвропейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) та отримано схвальну оцінку учасників.


До уваги контролерів контрольованих іноземних компаній!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
Державна податкова служба України нагадує про обов’язок подання до контролюючого органу Повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення згідно зі статтею 392 Податкового кодексу України.
Інформація щодо визначення контрольованої іноземної компанії (далі – КІК), контролера КІК, випадків необхідності подання Повідомлення, а також термінів його направлення неодноразово зазначалася в попередніх повідомленнях ДПС, зокрема:
Загальні відомості щодо КІК;
Дізнайся, що таке КІК та контролююча особа?
Необхідність подання повідомлення про заснування трасту, фонду, установи чи іншого утворення;
Подай до ДПС повідомлення, якщо ти є власником, співвласником чи особою, яка здійснює контроль над іноземною компанією;
Безпомилково заповнити повідомлення про КІК – це просто!
Крім того, наголошуємо, що за несвоєчасне подання Повідомлення штрафні санкції та/або пеня не застосовуються. Детальніше про застосування штрафних санкцій щодо діяльності, пов’язаної з КІК, надавалась ДПС у повідомленні «Звітність щодо контрольованих іноземних компаній та відповідальність за порушення, пов’язані з її подання».
Водночас повідомляємо, що дана позиція викладена в індивідуальній податковій консультації № 2351/ІПК/99-00-23-03-02-09 від 08.08.2023, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій, що розміщений на вебпорталі ДПС за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/ipk.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/699492.html


Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу "Пульс", державної установи "Урядовий контактний центр" та "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА"

Всього у січні – липні 2023 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 240 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) (далі – звернення).
У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс»  у 2023 році збільшилась на 91 одиницю (січень – липень 2022 – 149 карток).
Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:
щодо роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 120 звернення (50%);
щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді  – 71 звернень (29,6%);
щодо системи електронного адміністрування реалізації пального –10 звернень (4,2%);
щодо роботи центрів обслуговування платників – 8 звернень (3,3%).
У січні – липні 2023 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 96 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» і 19 звернень, що надійшли на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА».
Загальна тематика 96 письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:
про надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання –30 (31,3%);
питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 25 (26,0%);
контрольно-перевірочна робота – 20 (20,8%);
інші питання – 14 (14,6%);
податкова знижка – 5 (5,2%);
отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (2,1%).
На «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» надійшло  19 звернень.
Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд  від «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»:
проведення перевірок з питань дотримання вимог законодавства по РРО та ухилення від оподаткування – 5 (26,3%);
отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (10,5%);
щодо виконання Постанови Дніпропетровського апеляційного суду – 2 (10,5%);
щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 1 (5,3%);
інші питання – 9 (47,4%).
За відповідний період 2022 року до державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 125 звернень, на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 9 звернень.


РРО/ПРРО: податківці Дніпропетровщини роз’яснюють новації податкового законодавства (Криворізький та Павлоградський регіони)

Днями, в рамках роз’яснювальної кампанії щодо новацій податкового законодавства, які запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року     № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) (набув чинності 01.08.2023) податківцями Криворізького регіону Дніпропетровщини проведено зустріч з представниками малого та середнього бізнесу в ТК «Ліберті» (м. Кривий Ріг).
В ході зустрічі фахівці відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Криворізький регіон) надали роз’яснення присутнім щодо застосування та використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) при провадженні господарської діяльності та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України № 3219. Зокрема, акцентовано увагу, що суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія Закону України від 06 липня 1995 року № 265-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265), для здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або безготівковій формі зобов’язані зареєструвати РРО або ПРРО в контролюючих органах.
Крім того, з метою посилення роз'яснювальної роботи з платниками податків з питань реєстрації РРО/ПРРО відбувся виїзд мобільного Центру обслуговування платників (далі – ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) до торгових об’єктів, розташованих у м. Павлограді. Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леонова Валерія (онлайн).
Під час спілкування з платниками податківці нагадали, що з 01.01.2022 всі суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, крім «єдинників» 1 групи, у своїй діяльності зобов’язані використовувати РРО/ПРРО. Акцентовано увагу на тому, що норми Закону № 3219 не передбачають звільнення від використання РРО/ПРРО на період дії воєнного стану. При цьому, Законом № 3219 за порушення вимог Закону № 265, вчинені у період з 01.01.2022 до 01.10.2023, суб’єктів господарювання звільнено від відповідальності, крім відповідальності за порушення порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів, діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти та у сфері організації та проведення азартних ігор. Платникам також нагадали, що ДПС України пропонує до застосування безоплатне ПРРО, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
Комунікації податкової служби Дніпропетровщини необхідні і мають позитивний результат, адже практична допомога і консультації щодо застосування та реєстрації РРО та/або ПРРО, підвищують обізнаність платників, а отже і сприяють роботі суб’єктів господарювання без порушень податкового законодавства.


Доступ до публічної інформації: у січні – липні 2023 року до податкової служби Дніпропетровщини надійшло 163 запити

Протягом січня – липня 2023 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 163 запитів на отримання публічної інформації. У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року кількість запитів збільшилась на 42 одиниці (у січні – липні 2022 року – 121 письмових запитів).
Згідно з аналізом результатів опрацювання запитів на публічну інформацію:
142 – задоволено, з наданням інформації або відкритої інформації;
1 – надіслано за належністю до ДПС України;
11 – не відповідали вимогам ст. 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» про що запитувачам надані відповідні роз’яснення;
4 – продовжено термін;
5 – знаходиться на виконанні.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС діє електронна поштова скринька dp.public@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того, ГУ ДПС для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на «Єдиному державному webпорталі відкритих даних», data.gov.ua та субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області».


Робота податківців Дніпропетровщини зі зверненнями громадян

Головне управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє.
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно – політичної та економічної стабільності в державі.
На виконання вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами (далі – Закон № 393) та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», ГУ ДПС забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення.
ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі на dp.zvernennya@tax.gov.ua, безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державної установи  «Урядовий контактний центр», «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА» та  сервісу «Пульс».
Так, у січні – липні 2023 року до ГУ ДПС надійшло 233 звернення громадян, з них – 233 заяв.
Загальна тематика письмових звернень:
контрольно-перевірочна робота – 56 (24,0%);
консультації з питань податкового законодавства – 43 звернення (18,5%);
аграрна політика та земельні відносини – 21 (9,0%);
реєстрація та облік платників податків – 17 звернень (7,3%);
інформування про ухилення від сплати податків – 13 звернень (5,5%);
податок на доходи фізичних осіб – 11 (4,7%);
податкова звітність – 9 (3,9%);
податок на майно – 7 (3,0%);
облік в Державному реєстрі – 6 (2,6%);
відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 3 звернення (1,3%);
фінансова політика – 3 (1,3%);
реструктуризація податкового боргу – 1 (0,4%);
інші питання – 43 (18,5%).
За відповідний період 2022 року - 235 звернень.
На виконання статей 22 та 23 Закону № 393 в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС. Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць.
На період дії воєнного стану скасовано проведення  особистих прийомів.
Протягом січня – липня 2023 року особистих прийомів не проводилось.


Адміністративні послуги для мешканців селища Письменне Васильківської ТГ

З метою реалізації податкового сервісу щодо якісного надання платникам адміністративних та інших послуг від ДПС нещодавно  здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників (далі – ЦОП) Васильківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) до селища Письменне Письменського старостинського округу Васильківської територіальної громади (ТГ).
Виїзд мобільного ЦОПу здійснено під керівництвом та за участі заступника начальника ГУ ДПС Леонова Валерія, начальника Васильківської ДПІ ГУ ДПС Бондаренко Маргарити, фахівців Васильківської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС.
Під час зустрічі у форматі відеозв’язку Леонов Валерій акцентував увагу мешканців селища Письменне, які завітали до мобільного ЦОПу, на послугах, що можна отримати, у мобільному ЦОПі, на важливості та необхідності оформлення трудових відносин із найманими працівниками, своєчасній сплаті податків і зборів.
Керівник Васильківської ДПІ ГУ ДПС ознайомила присутніх з переліком документів, що необхідні для отримання послуг у ЦОПі, а також про режим його роботи, проінформувала про контактні номери телефонів, за якими платники можуть отримати відповіді на свої питання, надала роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом. Платники отримали інформаційно-роз’яснювальні матеріали ГУ ДПС. Також акцентована увага присутніх на необхідності внесення змін до адрес фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків у зв’язку зі змінами назв населених пунктів та вулиць для приведення таких даних у відповідність до документів, що посвідчують особу. Громадяни отримали інформацію стосовно порядку та строків надання відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від реєстраційного номеру облікової картки платника податків (РНОК ПП) і мають відмітку у паспорті).
Для представників малого та середнього бізнесу, які відвідали ЦОП, розглядались основні новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (закон № 3219), зокрема наголошено на обов’язковій реєстрації та використанні РРО/програмних РРО під час здійснення розрахункових операцій. Платників ознайомлено з основними положеннями Інформаційного листа ДПС України №4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу» та інформаційною листівкою з переліком відокремлених пунктів реєстрації КНЕДП ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу відвідувачі отримали відповіді на запитанням, що їх цікавили, зокрема, щодо: основних новацій Закону № 3219, використання РРО/ПРРО, порядку заміни РНОК ПП, у т. ч. для внутрішньо переміщених осіб, порядку його отримання для малолітніх дітей; уточнення даних про земельні ділянки, права на пільги стосовно сплати податків та порядку їх отримання; заповнення річної податкової декларації про майновий стан і доходи та порядку отримання податкової знижки, сплати земельного податку, орендної плати за земельні ділянки, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мінімального податкового зобов’язання; користування Електронним кабінетом.
Під час виїзду працівниками податкової служби прийнято: 53 заяви на проведення звірки з плати за землю, 24 заяви за формою № 5 ДР, 6 заяв щодо уточнення реквізитів рахунків для сплати податків, 2 заяви на проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; видано 22 РНОК ПП; вручено платникам податків – фізичним особам 206 податкових повідомлень-рішень за формою МПЗФ.
Зі старостою Письменського старостинського округу обговорені питання подальшої співпраці у рамках надання мобільним ЦОПом адміністративних послуг та проведення роз’яснювальної роботи для мешканців округу з питань, що їх цікавлять.


Мобільний ЦОП: адміністративні послуги для мешканців села Чумаки Чумаківського старостинського округу

Томаківською державною податковою інспекцією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Томаківська ДПІ ГУ ДПС) для реалізації якісного податкового сервісу і надання адміністративних та інших послуг для платників днями здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників (ЦОП) до мешканців с. Чумаки Чумаківського старостинського округу Томаківської територіальної громади (ТГ).
Виїзд мобільного ЦОПу організовано за участі фахівців Томаківської ДПІ ГУ ДПС, Нікопольського відділу податків і зборів фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС (далі – Нікопольський відділ податків і зборів ФО) та за сприянням старости Чумаківського старостинського округу Томаківської ТГ Терпеловської Віри.
Під час роботи мобільного ЦОПу начальник Томаківської ДПІ ГУ ДПС Рибка Руслана проінформувала присутніх, що 01.08.2023 набрав чинності Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219). Акцентовано, що Законом № 3219 внесено зміни, зокрема до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО). Довела до відома платників, що з 01.01.2022 всі суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, окрім «єдинників» 1 групи, у своїй діяльності зобов’язані використовувати РРО/програмні РРО. Норми Закону № 3219 не передбачають звільнення від використання РРО/програмних РРО на період дії воєнного стану. Зміни передбачають, зокрема звільнення від відповідальності за порушення вимог Закону про РРО, вчинені суб’єктами господарювання у період з 01.01.2022 до 01.10.2023, крім відповідальності за порушення порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів, діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти та у сфері організації та проведення азартних ігор. Податкова служба надає допомогу і консультації щодо застосування та реєстрації РРО та/або ПРРО. ДПС України пропонує до застосування безоплатне ПРРО, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
Фахівець Нікопольського відділу податків і зборів ФО повідомила про порядок розрахунку та терміни сплати мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ) для фізичних осіб. Податківець наголосила, що фізична особа у разі незгоди з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ має право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (далі – ППР) звернутись до податкового органу для проведення звірки даних з наданням підтвердних документів.
Також фахівці Томаківської ДПІ ГУ ДПС повідомили про контакті номери телефонів, за якими можливо отримати відповіді на запитання та інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг.
Присутнім роздані примірники тематичної друкованої продукції інформаційно-роз’яснювального характеру, зокрема, брошури «8 легких кроків роботи з ПРРО» та «Мінімальне податкове зобов’язання фізичним особам».
Крім того, податківцями надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом, звітування в електронному вигляді, а також надані відповіді на актуальні питання щодо сплати земельного податку та МПЗ.
Фахівцями податкової служби, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, вручено громадян 72 ППР з МПЗ; прийнято 6 заяв про проведення звірки даних з земельного податку, 4 заяви про проведення звірки даних з МПЗ, 46 громадянам надано консультації щодо нарахування та сплати МПЗ.
Староста Чумаківського старостинського округу Томаківської ТГ подякувала за надані послуги та відповідні консультації мешканцям округу, за забезпечення зручних умов для платників щодо отримання сервісів та послуг від ДПС та висловила сподівання на співпрацю з питань отримання адміністративних послуг і у подальшому.


Мобільний ЦОП до мешканців с. Шевченкове Дубовиківської ТГ – з адміністративними послугами

Задля реалізації податкового сервісу щодо якісного надання адміністративних та інших послуг від ДПС платникам нещодавно здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників (ЦОП) Васильківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) до села Шевченкове Шевченківського старостинського округу Дубовиківської територіальної громади (ТГ).
Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за участі заступника начальника ГУ ДПС Леонова Валерія, начальника Васильківської ДПІ ГУ ДПС Бондаренко Маргарити, фахівців Васильківської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення  камеральних  перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС.
Під час зустрічі у форматі відеозв’язку Леонов Валерій акцентував увагу платників, які завітали до мобільного ЦОПу, на послугах, що можна отримати у мобільному ЦОПі, на обов’язковості та важливості оформлення трудових відносин  із найманими працівниками та своєчасній сплаті податків і зборів.
Бондаренко Маргарита ознайомила присутніх з переліком документів, що потрібні для отримання послуг у мобільному ЦОПі, режимом його роботи, контактними номерами телефонів, за якими платники можуть отримати відповіді на питання, надала роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом. Начальник ДПІ звернула увагу платників на порядок та терміни надання відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОК ПП) і мають відмітку у паспорті) у зв’язку зі змінами назви населених пунктів та вулиць для внесення таких змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Для фізичних осіб – підприємців та представників бізнесу, які відвідали мобільний ЦОП, розглядались питання щодо новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема щодо обов’язкового використання суб’єктами господарювання під час проведення розрахункових операцій РРО/програмних РРО, поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а також питання оформлення трудових відносин з найманими працівниками та легалізації заробітної плати. Платників податків проінформовано про основні положення Інформаційного листа ДПС України № 4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу» та з інформаційною листівкою з переліком відокремлених пунктів реєстрації КНЕДП ДПС.
Відвідувачі мобільного ЦОПу отримали вичерпні відповіді на питання, що їх цікавили, зокрема, щодо: новацій Закону України № 3219, у тому числі використання РРО/ПРРО; порядку заміни РНОК ПП, у т. ч. для внутрішньо переміщених осіб, порядку його отримання для малолітніх дітей; уточнення даних про земельні ділянки; пільг зі сплати податків та порядку їх отримання; заповнення річної податкової декларації про майновий стан і доходи та порядку отримання податкової знижки; сплати плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплати загального мінімального податкового зобов’язання, користування Електронним кабінетом.
Працівниками податкової служби під час виїзду прийнято: 29 заяв за формою № 5ДР, 25 заяв на проведення звірки з плати за землю, 15 заяв на проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної  ділянки, 2 заяви за формою № 1ДР, 2 заяви за формою № 10ДР; видано 16 РНОК ПП; вручено платникам податків – фізичним особам 172 податкових повідомлень-рішень за формою МПЗФ.
Також зі старостою Шевченківського старостинського округу обговорювались питання  подальшої співпраці з питань, якими цікавилися відвідувачі мобільного ЦОПу, задля надання якісних адміністративних  послуг. 


Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг»

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Надання електронних довірчих послуг».
На запитання платників податків відповідала начальник другого відділу управління реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Буранкова Інга Вікторівна.
Питання 1: Добрий день!
Чи можна записатись  на прийом для отримання електронної довірчої послуги?
Відповідь. Доброго дня!
Попередній запис не ведеться. Прийом користувачів здійснюється за принципом «жива черга».
Питання 2: Добрий день!
Чи може фізична особа використовувати для зберігання особистого ключа незахищений носій інформації?
Відповідь. Доброго дня!
24 травня 2022 року Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) прийняв Постанову № 617 «Про внесення змін до постанови КМУ від 17 березня 2022 р. № 300» (далі – Постанова № 617), якою обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців з дня його припинення. Згідно з Постановою № 617 можливість використання електронних підписів та печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається на засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, продовжено на період дії воєнного стану на території України та протягом 6 місяців з дня його скасування чи припинення. Отже, це рішення КМУ дає змогу фізичним особам використовувати електронний підпис без його зберігання на захищених носіях інформації ще певний період.
Питання 3: Добрий день!
Носій (флешка) з ключем залишились на окупованій території: що робити?
Відповідь. Доброго дня!
Для усунення такої ситуації необхідно скасувати діючий кваліфікований сертифікат відкритого ключа, який фактично втрачений та отримати новий.
Для цього необхідно звернутися до буд-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач), подати Заяву про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для скасування кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа.
Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (ca.tax.gov.ua).
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування користувачів (відокремлених пунктів реєстрації) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) за посиланням:«Головна»/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або «Головна»/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Питання 4: Добрий день!
Де можна ознайомитись з інформацією щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом та за яких умов їх можна сформувати?
Відповідь. Доброго дня!
Детальну інформацію щодо повторного (дистанційного) формування сертифікатів розміщено на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (ca.tax.gov.ua) у розділі «Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом».
Зазначену процедуру можна здійснити онлайн або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1». Необхідно попередньо встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1.
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Також, у зв’язку з тим, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено воєнний стан в Україні Надавач, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» здійснює автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів всім користувачам за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів, терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ та пароль користувача не змінюються.


Організація роботи щодо надання послуг платникам податків та громадянам фахівцями структурних підрозділів ГУ ДПС у Дніпропетровській області в центрах обслуговування платників податків

В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, станом на 01.08.2023 адміністративні послуги надаються у 33 Центрах обслуговування платників при ДПІ, мобільному ЦОП та ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
В умовах введення в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами) та наказу ДПС України №173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС»(зі змінами), центри обслуговування платників державних податкових інспекцій  Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку платника податків.
Платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. ЦОП забезпечується надання 79 адміністративних послуг, 53 з яких надається безкоштовно.
Так, протягом січня-липня 2023 року до ЦОП Дніпропетровської області надійшло 183 733 звернення у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 34 434 звернення більше у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року. В т.ч. в електронному вигляді надійшло 72 566звернень, або 39,5 відс. від загальної кількості, та на 7 305звернень більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Впродовж семи місяців п. р. платниками податків отримано 172 047 адміністративну послугу, що на 27 536  послуг більше ніж у відповідний період минулого року. В т.ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 62 017 адміністративних послуг, або 36,0відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 1 389 послуг більше у порівнянні з січнем – липнем минулого року.
Протягом 2023 року здійснено 469виїздівмобільного ЦОП до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, в тому числі здійснені 384 адресних виїздів до мало мобільних груп населення.
Станом на 01.08.2023 фахівцями мобільного ЦОП надано 2084 адміністративні послуги під час  адресних виїздів до маломобільних груп населення; адміністративних послуг, в тому числі 562 інших послуг – 834; прийнято 563 податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2022 рік;надані роз’яснення з питань податкового та іншого законодавства, у тому числі з питань декларування доходів громадян, щодо застосування РРО/ПРРО,адміністрування мінімального податкового зобов’язання, переваги користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, тощо – 610.


Податковий календар на 18 серпня 2023 року

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 18 серпня 2023 року, п’ятниця, останній день сплати авансового внеску з єдиного податку за серпень 2023 року платниками єдиного податку першої та другої груп.


Як направляти листи до ДПС через Електронний кабінет?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Сучасні електронні сервіси ДПС України забезпечують дистанційне спілкування з податковою службою. Платники мають змогу надсилати листи до контролюючих органів через Електронний кабінет. Як це зробити?
1. Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету (за посиланням  https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС). Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного  підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
2. Зайдіть в меню «Листування з ДПС».
3. Оберіть регіон, район, тип та тематику. Зазначте короткий зміст листа.
4. Прикріпіть файл у форматі pdf. Зверніть увагу, що можливо додати тільки один сканований документ розміром до 5МБ.
5. Натисніть «Зберегти».
6. Підпишіть за допомогою КЕП.
7. Натисніть «Відправити».
Інформацію стосовно отримання та реєстрації надісланого документа можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» у розділі «Вхідні».
Нагадуємо, що  платники податків, які подають звітність в електронній формі можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».
Для того, щоб здійснювати листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, платнику необхідно надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:
• J1391602 – для юридичних осіб;
• F1391602 – для фізичних осіб.
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.


Безоплатне ПРРО від ДПС: придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У зв’язку із набранням чинності 01.08.2023 Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», яким, зокрема, внесено зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон), зокрема, з 1 серпня 2023 та з 1 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п.1 ст. 17 Закону.
Умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі.
ДПС пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
Безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктами господарювання ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, запитання суб’єктів господарювання та відповіді на них розміщено на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України https://tax.gov.ua у банері «Програмні РРО».


8 легких кроків роботи з ПРРО

Крок 1. Оберіть пристрій, на який буде встановлено ПРРО. У банері «Програмні РРО» розміщено посилання на цифрові платформи, де розміщене програмне забезпечення ПРРО, пристосоване для відповідних операційних систем. Оберіть те, яке пристосоване до операційної системи, що підтримується пристроєм, на яке ви встановлюєте ПРРО.
Крок 2. Отримати кваліфікований електронний підпис для відповідальної особи. У банері «Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг» розміщено роз’яснення та зразки заповнення документів.
Крок 3. Повідомити ДПС про господарську одиницю, де встановлюється ПРРО, як про об’єкт оподаткування шляхом подання повідомлення за формою № 20-ОПП (форма J/F1312005).
Крок 4. Подати Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (форма J/F 1316605) або декілька заяв – за потреби. Заява в електронній формі подається засобами Електронного кабінету або засобами Єдиного вікна подання електронної звітності.
Крок 5. Щодо осіб (касирів), яким надано право роботи з ПРРО, надсилається повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (форма J/F1391802) через Електронний кабінет платника або будь-яке інше програмне забезпечення.
Крок 6. Введіть в ПРРО перелік товарів.
Крок 7. Відкриття робочої зміни на ПРРО відбувається на підставі технологічного повідомлення з типом відкриття зміни, яке автоматично формується програмним забезпеченням ПРРО при виконанні такої операції особою, яка здійснює розрахункові операції. На одному ПРРО може бути відкрита одночасно тільки одна зміна. При цьому дозволяється відкрити нову зміну за умови закриття попередньої.
Крок 8. Закриття робочої зміни здійснюється на підставі Z-звіту або технологічного повідомлення про закриття зміни, яке формує програмне забезпечення ПРРО після формування Z-звіту.


У разі незгоди з визначеним загальним мінімальним зобов’язанням, фізичні особи мають право на проведення звірки

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
У разі згоди платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов'язанням та/або розрахованою сумою річного податкового зобов'язання з податку такий платник податку зобов'язаний сплатити зазначену у відповідному податковому повідомленні-рішенні суму податку протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов'язанням та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб такий платник податку має право у порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
- земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
- суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
- суми сплачених податків, зборів, платежів.
У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельні ділянки або договорів про передачу в оренду, емфітевзис або інше користування земельних ділянок, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обчислення мінімального податкового зобов'язання здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації від відповідних органів про власність/користування або перехід права власності/користування на такі земельні ділянки.
Якщо за результатами звірки виявлено розбіжності між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, контролюючий орган протягом 10 днів, наступних за днем завершення звірки, зобов'язаний скасувати (відкликати) таке податкове повідомлення-рішення та у разі потреби надіслати (вручити) платнику податку нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку, складене з урахуванням результатів проведеної звірки.
Норми встановлені п. п. 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 ПКУ.


Які витрати враховуються при обчислені розрахункової вартості одиниці відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини)?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що при обчисленні розрахункової вартості одиниці відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) у порядку, визначеному п. 252.16 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), застосовуються, зокрема, витрати, обчислені згідно з пп. 252.11 – 252.15 ст. 252 ПКУ.
Відповідно до п. 252.11 ст. 252 ПКУ у разі обчислення вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) за розрахунковою вартістю до витрат платника рентної плати за податковий (звітний) період включаються:
- матеріальні витрати, у тому числі витрати, пов’язані з виконанням господарських договорів із давальницькою сировиною, за винятком матеріальних витрат, пов’язаних із: зберіганням; транспортуванням; пакуванням, у тому числі фасуванням (бутелюванням); проведенням іншого виду підготовки (включаючи передпродажну підготовку), крім операцій, що віднесені до операцій первинної переробки (збагачення) у значенні, наведеному у розділі I ПКУ, для реалізації відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини);
виробництвом і реалізацією інших видів продукції, товарів (робіт, послуг) (п.п. 252.11.1 п. 252.11 ст. 252 ПКУ);
- витрати з оплати праці, крім витрат з оплати праці працівників, які не зайняті в господарській діяльності з видобування відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) (п.п. 252.11.2 п. 252.11 ст. 252 ПКУ);
- витрати з ремонту основних засобів, крім витрат на ремонт основних засобів, не пов’язаних технічно та технологічно з господарською діяльністю з видобування відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) (п.п. 252.11.3 п. 252.11 ст. 252 ПКУ);
- інші витрати, що належать до складу витрат, у тому числі витрати, розподілені згідно з принципами облікової політики платника рентної плати, понесені ним в періоди, коли господарська діяльність з видобування корисних копалин не провадилася у зв’язку із сезонними умовами проведення видобувних робіт, крім витрат, не пов’язаних з господарською діяльністю з видобування відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини), у тому числі:
які виникають в результаті формування фінансових резервів;
на сплату процентів боргових зобов’язань платника рентної плати;
на внесення рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин;
на сплату штрафів та/або неустойки чи пені за рішенням сторін договору або за рішенням відповідних державних органів, суду (п.п. 252.11.4 п. 252.11 ст. 252 ПКУ).
Пунктом 252.12 ст. 252 ПКУ встановлено, що під час обчислення розрахункової вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) також враховуються:
- сума нарахованої амортизації, крім суми нарахованої амортизації на основні засоби і нематеріальні активи, що підлягають амортизації, але не пов’язані технічно та технологічно з господарською діяльністю з видобування відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини);
- сума амортизації витрат, пов’язаних з господарською діяльністю з видобування відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини).
У разі якщо мають місце державні субвенції для гірничих підприємств, визначення вартості видобутої мінеральної сировини (корисної копалини) здійснюється без урахування субвенції, розміри якої для кожної ділянки надр обчислюються на підставі калькулювання собівартості видобутої корисної копалини за матеріалами бухгалтерського обліку провадження господарської діяльності в межах такої ділянки надр (п. 252.13 ст. 252 ПКУ).
Згідно з п. 252.14 ст. 252 ПКУ сума витрат, понесених на провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, щодо яких у податковому (звітному) періоді завершено комплекс технологічних операцій (процесів) з видобування, повністю включається до розрахункової вартості видобутих корисних копалин за відповідний податковий (звітний) період.
У разі якщо після виникнення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за обсяг (кількість) відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) платник рентної плати у будь-якому наступному податковому (звітному) періоді прийняв рішення про застосування до неї (відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) або її частини) інших операцій первинної переробки, в результаті чого виник новий вид товарної продукції гірничого підприємства, що відрізняється від продукції, за якою платником рентної плати визнані та виконані відповідні зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, платник рентної плати у такому податковому (звітному) періоді визначає розмір податкових зобов’язань з рентної плати для нового відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) з урахуванням виконаних податкових зобов’язань за обсяг (кількість) відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини), що був використаний на створення нової товарної продукції гірничого підприємства, за вирахуванням сум податкових зобов’язань, які виникали за попередніми операціями з даним видом корисної копалини.
Сума витрат, понесених на провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, щодо яких у податковому (звітному) періоді не завершено комплекс технологічних операцій (процесів) з видобування, включається до розрахункової вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) у податковому (звітному) періоді, в якому завершується такий комплекс технологічних операцій (процесів) (п. 252.15 ст. 252 ПКУ).


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274151.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua