31 авг, 10:31
Щодо особливостей реєстрації повернення товарів, непроданих у зв’язку з неявкою покупця
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, реєстрація продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією.
Розрахунковий документ на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі, надається особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї. Розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяги введені в режимі реєстрації.
Таким чином, у випадку не отримання або відмови від товару покупцем, при відправці їх за допомогою служб доставки достатньо в режимі реєстрації провести операцію повернення товарів на підставі квитанції від служби доставки про повернення відправлення та чеку РРО/ПРРО, в яких такі товари ідентифіковані.
Наголошуємо, що обов’язком саме продавця товарів є організація надання інформації щодо підтвердження повернення товарів без їх продажу від служби доставки.
Жодних актів на повернення коштів складати не потрібно, так як такі акти складаються лише у випадках повернення коштів покупцю, а сума повернення перевищує 100 гривень.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/703664.html
Щодо порядку застосування нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області як бази оподаткування земельним податком
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/703803.html посиланням.
Відповідно до пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІІ Кодексу, та площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено.
У разі, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, а нормативна грошова оцінка її не проводилась, для розрахунку земельного податку застосовується нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по області.
Окремо увагу слід звернути на коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки для земель сільськогосподарських угідь, який у 2022 – 2023 роках становить 1,0.
Разом з тим, для земельних ділянок, що не належать до сільськогосподарських угідь (наприклад, землі промисловості, зв’язку, транспорту), нормативна грошова оцінка яких не виконана, але в якості бази оподаткування застосовується вартісний еквівалент нормативної грошової оцінки ріллі по області, податкові зобов’язання із земельного податку обчислюються із застосуванням коефіцієнту індексації, визначеного відповідно до законодавства для таких земель.
Таке правило необхідно застосовувати і в наступних податкових періодах у разі, якщо й в подальшому будуть встановлюватись відмінні коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки для земель сільськогосподарських угідь та інших земель.
Наслідки незадекларованої праці
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/703838.html повідомила таке.
Податкові інспектори та інспектори праці мають право перевіряти як бізнес виконує трудове законодавство.
Пам’ятайте! Проводити перевірки щодо укладення трудових договорів із працівниками можуть:
- ДПС;
- територіальні органи ДПС та Держпраці.
До юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю без оформлення трудових відносин, можуть застосовувати фінансову (ст. 265 Кодексу законів про працю) та адміністративну відповідальність (ст. 41 Кодексу про адміністративні правопорушення).
Оформлюйте належним чином працівників, сплачуйте податки та ЄСВ – і тоді штраф вам не загрожує.
Не уклали трудовий договір із працівником? Будьте готові сплатити великий штраф, який може суттєво вдарити по вашому бізнесу.
Керівництво податкової служби регіону зустрілося з представником Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Дніпропетровській області
Днями відбулася ознайомча зустріч керівництва Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з представником Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Дніпропетровській області Карпенком Михайлом.
З боку ГУ ДПС участь у заході взяли очільниця податкової служби області Федаш Наталя та заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій.
Під час івенту розглядалися важливі питання, що зараз на часі до обговорення. Сторони приділили увагу детальному обміну думками по кожному кейсу.
Зустріч пройшла у теплій, дружній атмосфері.
Учасники заходу окреслили пріоритетні напрями співпраці на майбутнє.
Виїзд мобільного ЦОПу до с. Піщанка: роз’яснення з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ та надання адмінпослуг
З метою проведення роз’яснювальної роботи з питань, що пов’язані з порядком нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), а також висвітлення нововведень, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема, у частині дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО, проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО, змін у застосуванні спеціального режиму оподаткування, фахівцями Новомосковської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) та Новомосковського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС нещодавно здійснено виїзд мобільного ЦОПу до с. Піщанка Піщанської територіальної громади.
Під час зустрічей з платниками податківці зупинилися на порядку розрахунку МПЗ, термінах його сплати для фізичних осіб – платників податків, порядку проведення звірки у разі незгоди платника з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ.
Акцентували увагу, що Законом України № 3219 внесено, зокрема зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Нововведення передбачають звільнення від відповідальності за порушення вимог Закону № 265, вчинені платниками за період з 01.01.2022 до 01.10.2023, крім відповідальності за порушення порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів, діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти та у сфері організації та проведення азартних ігор. До закінчення воєнного стану, але не довше ніж до 01.08.2025, встановлено зменшений розмір штрафних санкцій за незастосування РРО/ПРРО, невидачу розрахункового документу або видачу його на неповну суму покупки, що застосовують до ФОП – «єдинників», неплатників ПДВ, які здійснюють торгівлю.
Платникам надані ґрунтовні роз’яснення з питань впровадження РРО (програмний/апаратний) та повідомлено, що суб`єкти господарювання мають право самостійно обрати вид РРО (програмний/апаратний), засобами якого відповідно до вимог Закону № 265 буде здійснюватись реєстрація розрахункових операцій.
Платникам вручено 7 податкових повідомлень-рішень (ППР) по МПЗ. За зверненням платників надано 9 консультацій з питань нарахування МПЗ по попередньо врученими ППР. Надано 9 консультацій продавцям (з виходом на робочі місця підприємців) з питань застосування РРО/ПРРО, надані номери телефонів «гарячих ліній», за якими можна отримати консультації.
Фахівці ДПІ надали інформацію щодо переліку адміністративних послуг, що надають податкові органи, а також зупинилась на питаннях стосовно: порядку внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та заповнення форм № 5ДР та № 5ДРП; відкриття у м. Новомосковську (в приміщенні Новомосковської ДПІ) відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (ДПС).
У ході спілкування з присутніми працівники ГУ ДПС приділили увагу діючим електронним сервісам ДПС, зокрема надано роз’яснення про переваги користування безкоштовними електронними сервісами ДПС, у т. ч. Електронним кабінетом.
Відвідувачів мобільного ЦОПу ознайомлено з офіційними сторінками ДПС та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook.
Платники отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС роз’яснювального характеру щодо: реєстрації та використання РРО/ПРРО, МПЗ та змін, запроваджених Законом України № 3219.
Зустріч з суб’єктами господарювання Магдалинівської ТГ: роз’яснення з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219 та МПЗ
Мобільним ЦОПом Магдалинівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) днями здійснено зустрічі з платниками податків, на яких обговорювались, зокрема питання реєстрації РРО/ПРРО.
Виїзд мобільного ЦОПу забезпечено за участі фахівців Магдалинівської ДПІ ГУ ДПС та Новомосковського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу фахівці ДПІ повідомили про особливості та основні новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219). Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) з урахуванням положень Закону України № 3219. Повідомили, що відповідно до вимог п. 1 ст. 17 Закону № 265 до суб’єктів господарювання (СГ) за невидачу (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, застосовуються фінансові санкції. При цьому, Законом № 265 з урахуванням змін, внесених Законом України № 3219, визначено, що СГ звільняються від відповідальності за порушення вимог цього Закону, вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. У період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за порушення проведення розрахунків застосовується у таких розмірах:
- 25 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
- 50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.
Спеціалісти ГУ ДПС нагадали, що мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) для фізичних осіб – це мінімальний розмір податку, який має сплатити власник або користувач земельної ділянки сільськогосподарського призначення. Сплата загального МПЗ здійснюється фізичною особою протягом 60 календарних днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (ППР).
Протягом роботи мобільного ЦОПу спеціалісти ГУ ДПС відповіли на питання платників, зокрема, стосовно: надання пільг по земельному податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, врегулювання податкового боргу та обрахування МПЗ власникам земельних ділянок сільськогосподарського призначення, застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265.
Крім того, податківцями надані роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом, та звітування в електронному вигляді, надана консультаційна допомога громадянам, які потребують отримання безкоштовних КЕП.
Фахівці Магдалинівської ДПІ повідомили про контакті номери телефонів, за якими можливо отримати консультації та інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг .
Присутнім роздані примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС роз’яснювального характеру, зокрема, стосовно: МПЗ, застосування РРО/ПРРО з урахуванням Закону України № 3219, основних нововведень Закону України № 3219.
Роз’яснення з питань РРО/ПРРО та новацій Закону України № 3219 для суб’єктів господарювання під час виїзду мобільного ЦОПу до м. Кривого Рогу
Мобільний ЦОП у складі працівників Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з метою проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), спільно з фахівцями структурних підрозділів ГУ ДПС та представником відділу розвитку підприємництва Саксаганської районної у місті ради нещодавно здійснено виїзд до ТЦ «PROSPECT» Приватного підприємства «Кінерет» м. Кривого Рогу.
У заході прийняли участь платники податків – представники малого та середнього бізнесу Саксаганського району м. Кривого Рогу.
У ході зустрічі податківці проінформували про основні зміни, внесені Законом України № 3219, акцентувавши увагу на особливостях застосування РРО/ПРРО та поновленні відповідальності за порушення вимог Закону № 265. Відзначили, що з 01.08.2023 відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується не тільки до платників податків, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а і до суб’єктів господарювання (СГ), які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Спеціалісти структурних підрозділів ГУ ДПС також звернули увагу присутніх, що відповідно до змін, внесених Законом України № 3219 до Закону № 265 з 01.10.2023 у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п.1 ст. 17 Закону №265. Фахівці податкової відзначили, що умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. ДПС пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
У ході активного діалогу представники робочої групи надали вичерпні відповіді на запитання присутніх щодо застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265, мінімального податкового зобов’язання.
Звернули увагу на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників.
Фахівці ДПІ приділили увагу адміністративним та іншим послугам, що надають ЦОПи, та зазначили адміністративні послуги, які можливо отримати при виїзді мобільного ЦОПу.
Виїзд робочої групи пройшов конструктивно та в атмосфері доброзичливості. Серед присутніх була розповсюджена тематична друкована продукція ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.
Виїзд мобільного ЦОПу з роз’яснювальною роботою з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, мінімального податкового зобов’язання до Межиріцької сільської територіальної громади
Мобільний ЦОП Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) продовжує надавати послуги громадянам віддалених куточків у рамках ефективної співпраці з платниками з актуальних питань сьогодення, зокрема, щодо новацій, передбачених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), РРО/ПРРО, мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), надання адміністративних послуг, користування електронними сервісами ДПС України (ДПС), легалізації заробітної плати.
Так, відповідно до затвердженого графіку нещодавно відбувся виїзд мобільного ЦОПу Павлоградської ДПІ ГУ ДПС до с. Межиріч Межиріцької сільської територіальної громади (ТГ) Павлоградського району Дніпропетровської області у складі начальника Павлоградської ДПІ ГУ ДПС, фахівців Павлоградської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС.
У заході приймали участь представники Межиріцької ТГ на чолі з її головою, спеціалісти підрозділів Межиріцької сільської ради та підприємці.
Під час зустрічі фахівці ДПІ повідомили про графік роботи ЦОПу, за якими номерами телефонів можна отримати консультацію спеціалістів, які саме адміністративні послуги можна отримати у мобільному ЦОПі, які документи потрібно мати при собі для отримання тієї чи іншої послуги.
Особливу увагу акцентовано на легалізації заробітної плати, дотриманні законодавства щодо виплати заробітної плати та зайнятості населення, застосування податкової знижки.
Податківці розповіли про основні нововведення Закону України № 3219. Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО), поновленні з 01.08.2023 та з 01.10.2023 відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та розмірах штрафних (фінансових) санкцій. Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставні перевірки платників податків.
Спеціалісти податкової нагадали, що, зокрема для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, запроваджено поняття МПЗ. Першим роком, за який визначається МПЗ, є 2022 рік. Базою нарахування МПЗ є нормативна грошова оцінка земельної ділянки. Для фізичних осіб реквізити для сплати МПЗ зазначаються у податковому повідомленні-рішенні (ППР). Сплата загального МПЗ здійснюється фізичними особами – платниками податків протягом 60 днів з дня вручення ППР.
У ході активного діалогу податківці відповіли на запитання щодо: застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265, надали практичну допомогу фізичній особі – підприємцю у реєстрації ПРРО.
Під час роботи мобільного ЦОПу платників ознайомлено зі сторінкою «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook.
Присутні отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру: пам’ятки «8 легких кроків роботи з ПРРО», «Застосування РРО для ФОП – платників єдиного податку»; листівки «Мінімальне податкове зобов’язання фізичним особам», «До уваги платників податків!», «Легалізація заробітної плати».
Представники Межиріцької ТГ подякували податківцям за консультації та надані послуги, виявили бажання співпрацювати у майбутньому та продовжувати дієву комунікацію з платниками з питань роз’яснення положень норм Закону України № 3219.
Робота мобільного ЦОПу пройшла конструктивно.
Роз’яснювальна робота мобільного ЦОПу з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219 під час виїзду до села Зелений Гай
З метою проведення роз’яснювальної роботи з платниками податків з питань застосування РРО/ПРРО, новацій законодавства, передбачених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) мобільний ЦОП Тернівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відповідно до затвердженого графіку здійснив виїзд до ринку «Центральний» та торгових об’єктів м. Тернівки Павлоградського району.
Роботу мобільного ЦОП забезпечено за участі працівників Тернівської ДПІ ГУ ДПС.
За результатами роботи мобільного ЦОПу проведена роз’яснювальна робота з 30 фізичними особами – підприємцями та 2 представниками юридичних осіб.
Фахівцями надано роз’яснення щодо нововведень, запроваджених Законом України № 3219, а також стосовно змін у порядку застосування РРО/ПРРО, поновлення відповідальності за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Під час зустрічі учасники отримали брошури та листівки інформаційно-роз’яснювального характеру, підготовлених ГУ ДПС.
Платників ознайомлено з офіційною сторінкою «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook та месенджером Telegram-канал ДПС України.
Мобільний ЦОП до платників з роз’ясненнями з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, мінімального податкового зобов’язання
Мобільним ЦОПом Широківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській (ГУ ДПС) здійснено виїзди на територію Широківської сільської ради з метою проведення роз’яснювальної роботи з платниками податків.
У роботі мобільного ЦОПу прийняли участь фахівці Широківської ДПІ ГУ ДПС.
Під час виїзду податківці ознайомили платників з основними змінами, що запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема внесені до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) стосовно реєстрації та застосування РРО/ПРРО, поновлення відповідальності за порушення норм Закону № 265. Проінформовано суб’єктів господарювання (СГ), що з 01 серпня 2023 року та з 01 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п.1 ст. 17 Закону № 265.
Також платникам повідомлено, що безкоштовне програмне рішення для використання СГ ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, найпоширеніші запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці вебпорталу ДПС України https://tax.gov.ua у банері «Програмні РРО».
Фахівцями мобільного ЦОПу надані практичні поради щодо реєстрації та закриття РРО/ПРРО, видачі касових чеків, формування звітів тощо. Учасники зустрічі також отримали відповіді на запитання, зокрема, щодо: нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), справляння єдиного податку.
Під час виїзду мобільного ЦОПу присутнім роздана тематична друкована продукція ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру, зокрема, з питань сплати МПЗ, застосування РРО/ПРРО з урахуванням положень Закону № 3219, основних нововведень Закону України № 3219.
Робота мобільного ЦОПу пройшла в атмосфері ділового партнерства та взаємоповаги.
Мобільний ЦОП: надання роз’яснень з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ під час виїзду до смт Юр’ївка
Мобільним ЦОПом Юр’ївської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) для проведення роз’яснювальної роботи днями здійснено виїзд до смт Юр’ївка Юр’ївської селищної територіальної громади.
Під час зустрічі з керівниками громади, мешканцями та суб’єктами господарювання обговорювались питання мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ): хто є платниками МПЗ; як розраховується МПЗ; механізм нарахування МПЗ для фізичних осіб – платників податків та розмір податку, який має сплатити власник або користувач земельної ділянки сільськогосподарського призначення; термін сплати МПЗ; проведення звірки даних у разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ.
Фахівцями ГУ ДПС висвітлені основні новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема, питання застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265). Податківці проінформували про особливості відновлення відповідальності за порушення норм Закону № 265 з 01.08.2023 та з 01.10.2023 у зв’язку з прийняттям Закону України № 3219.
Надані роз’яснення щодо обов’язку подання громадянами відомостей про зміни даних до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Під час спілкування платникам надані вичерпні відповіді, зокрема, щодо: використання РРО/ПРРО, МПЗ, відповідності облікових даних платників плати за землю та забезпечення проведення звірки даних платників податків.
Учасники зустрічі отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.
Вирішено продовжувати дієву комунікацію з органами місцевого самоврядування та платниками податків, зокрема, з питань роз’яснення положень норм Закону України № 3219, а також нарахування та сплати МПЗ.
Плата за землю: фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 286 млн гривень
У січні – липні 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від фізичних осіб надійшло понад 286 млн грн плати за землю. У порівнянні з 2022 роком надходження виросли на понад 157 млн грн, або на 121,7 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Як зазначила керівник податкової служби Дніпропетровщини, для забезпечення виконання своїх функцій, створення належного життєвого середовища для населення громади, органи місцевого самоврядування повинні мати у своєму розпорядженні достатні фінансові ресурси, основу яких складають кошти відповідних бюджетів. Одним із важливих джерел доходів бюджетів органів місцевого самоврядування є місцеві податки і збори, які є одним із дієвих механізмів формування ресурсного потенціалу органів місцевого самоврядування і джерелом соціального та економічного розвитку територій громад.
І сумлінна сплата податків кожним громадянином, особливо сьогодні, сприяє посиленню фінансової стійкості та самостійності, зокрема місцевих бюджетів і, як наслідок, покращенню життєвого рівня мешканців громад.
Дякуємо нашим платникам за своєчасно сплачені податки і збори!
Яка послідовність дій має бути здійснена суб’єктом господарювання для реєстрації ПРРО?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП).
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316605), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що використовуються такими ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє шляхом подання в електронній формі повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО, за формою № 5-ПРРО (J/F1391802).
З 05.07.2023 діють нові форми документів, необхідних для функціонування СЕАРП СЕ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 55, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 за № 480/39536 (далі – Наказ № 55), внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2020 за № 1241/35524.
Наказом № 55 удосконалено форми документів, необхідних для функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП СЕ), та внесено деякі зміни до порядку їх заповнення.
Наказ № 55 набрав чинності з 05.07.2023.
До уваги ФОПів - платників єдиного податку, як подають звітність в електронному вигляді!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до абзацу першого п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями без укладення відповідного договору.
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац десятий п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 557), зокрема, визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.
Пунктом 296.2 ст. 296 ПКУ встановлено, що платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 ПКУ, а також відомості про суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.
Така податкова декларація подається, якщо платник єдиного податку не допустив перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, та/або самостійно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої групи.
Платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, у разі перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, або самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої (фізичні особи – підприємці) груп, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ (абзац перший п.п. 296.5.1 п. 296.5 ст. 296 ПКУ).
Згідно з абзацом першим п. 296.3 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи) у складі податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року подають також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників (абзац другий п. 296.3 ст. 296 ПКУ).
Форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (зі змінами) (далі – Декларація).
Електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС (п. 4 розд. ІІ Порядку), а саме, у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів розміщені електронні форми Декларації:
- за ідентифікатором форми F0103406 (для першої та другої груп – річна), у складі якої формується Додаток 1 «Вiдомостi про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до Декларації» – за ідентифікатором форми F0134106;
- за ідентифікатором форми F0103308 (3 група – квартальна), у складі якої формується Додаток 1 «Вiдомостi про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до Декларації» за ідентифікатором форми F0133108.
Порядок виправлення платником податку самостійно виявлених помилок, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, визначено нормами ст. 50 ПКУ.
З метою виправлення помилки щодо подання в електронному вигляді Декларації за невірним ідентифікатором форми через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету надсилається лист щодо визнання недійсною помилково подану Декларацію з детальним описом ситуації до територіального органу за місцем обліку – фізичної особи – підприємця, які є платниками єдиного внеску, та у складі Декларації було сформовано Додаток № 1 за ідентифікатором форми F0134106 або F0133108. Після присвоєння декларації «історія подання», територіальний орган направляє відомості до ДПС для направлення їх до Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) про зняття актуальності з Додатку № 1. Після отримання ДПС інформації від ПФУ про зняття актуальності з Додатку 1, ця інформація направляється до територіального органу за місцем обліку фізичної особи – підприємця платника єдиного податку про можливість подання фізичною особою – підприємцем Декларації за вірним ідентифікатором форми.
Фізичні особи – підприємці, які не є платниками єдиного внеску, та Додаток 1 за ідентифікатором форми F0134106 або F0133108 не формувався у складі Декларації направляють лист через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету щодо визнання недійсною помилково подану Декларацію з детальним описом ситуації до територіального органу за місцем обліку. Після визнання помилково поданої Декларації недійсною подається Декларація за вірним ідентифікатором форми.
Рієлтори зобов’язані надавати до контролюючих органів інформацію про укладені за їх посередництвом договори щодо оренди нерухомості
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надсилати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації. Інформація подається в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497 затверджено форму подання Інформації суб’єктами господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерами), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) (далі – Інформація) до контролюючих органів за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку.
Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу, подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу).
За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер несе відповідальність, передбачену ст. 119 прим.1 Кодексу.
Враховуючи викладене, суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), надсилають Інформацію за місцем своєї реєстрації.
Для добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального (пенсійного) страхування необхідно подати заяву
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2023 затверджено Зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Зміни).
Так, з 10 червня 2023 року набрали чинності зміни, внесені абзацом другим підпункту 1 пункту 2, підпунктом 1 пункту 3 Змін, зокрема, надано можливість фізичним особам подавати заяви про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) (далі – Заява) не тільки у паперовому, а ще й в електронному вигляді.
Для практичної реалізації зазначених змін розроблено і впроваджено електронну форму Заяви (F1309401), яка доступна в приватній частині Електронного кабінету.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Також, у разі необхідності, фізичні особи мають право створити, підписати та направити Заяву (F1309401) через стороннє програмне забезпечення.
Результати автоматизованої обробки Заяви, які надходять у відповідь (квитанції № 1 та № 2), надають можливість пересвідчитися у тому, що Заява:
- прийнята податковим органом для подальшої перевірки даних щодо можливості укладання договору про добровільну участь (відсутність повідомлень про наявність помилок в квитанціях № 1 та № 2);
- не прийнята податковим органом (надано опис допущених помилок, при заповненні основних реквізитів Заяви).
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274386.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua