Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Павлоградський регіон)) 13.09.2023

13 сен, 22:25

Деякі умови, коли не нараховується та не сплачується загальне МПЗ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) нагадує, що відповідно до підпункту 69.15 пункту 69  підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, не нараховується та не сплачується загальне МПЗ за земельні ділянки, земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України:
- за 2022 рік – у частині земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності чи користуванні фізичних осіб;
- з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року – у частині земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності чи користуванні юридичних осіб.
Сума МПЗ за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією, визначається пропорційно кількості місяців, коли такі земельні ділянки, земельні частки (паї) підлягали оподаткуванню платою за землю або єдиним податком четвертої групи.
Таким чином, не нараховується та не сплачується загальне МПЗ за земельні ділянки, земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, за 2022 рік, а саме:
- у фізичних осіб – земельні ділянки не підлягають оподаткуванню платою за землю або єдиним податком четвертої групи за 2022 рік;
- у юридичних осіб – земельні ділянки не підлягають оподаткуванню платою за землю або єдиним податком четвертої групи – з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року – пропорційно кількості місяців.


До уваги платників податку на прибуток підприємств!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) нагадує, що змінами, внесеними Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України стосовно особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», до п.п. 69.6 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) скасовано делегування повноважень Кабінету Міністрів України на визначення переліку товарів, виконаних робіт, наданих послуг на потреби оборони держави.
Так, починаючи з 01 серпня 2023 року, передача товарів (виконання робіт, надання послуг) для потреб забезпечення оборони держави Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, не обмежується переліком, який має визначати Кабінет Міністрів України, для незастосування коригуючої різниці згідно з п.п 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.


Безоплатне програмне рішення ДПС, призначене для реєстрації розрахункових операцій

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) повідомляє.
Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших Законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» відновлено положення щодо  відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон).
З 1 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючим органом факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, застосовуватимуться фінансові санкції, передбачені пунктом 17 Закону.
Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи із власних потреб, обирає для проведення розрахункових операцій – РРО чи ПРРО. РРО та ПРРО є рівнозначними засобами, призначеними для реєстрації (фіскалізації розрахункових операцій).
ПРРО – програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу, призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, операцій з приймання готівки для виконання платіжних операцій.
Вибір суб’єкта господарювання щодо застосування ним у своїй господарській діяльності безоплатного, комерційного чи власного ПРРО не обмежується.
ДПС України пропонує бізнесу безоплатне ПРРО, що призначене для реєстрації розрахункових операцій та пристосоване для операційних систем Android, iOS, Windows, Web.
Завантажити та встановити безоплатне програмне забезпечення ПРРО від ДПС можна на вебпорталі ДПС за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni - rro/. Керівництва користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.
Функціональні можливості безоплатного ПРРО від ДПС:
- відкриття/закриття/автоматичне закриття зміни;
- формування, реєстрація та видача фіскальних чеків
- легке додавання товарів та послуг у чек з номенклатури/вручну;
- друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту або у месенджери;
- ведення довідників номенклатури (експорт/імпорт даних);
- довідник ставок податків;
- використання сканера штрих-кодів;
- додавання штрих-коду марки акцизного податку;
- різні форми розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована);
- оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек;
- формування та перегляд X-звіту, Z-звіту;
- відправка Z-звіту до ФСКО.
При створенні та розрахунку по чеку безоплатне ПРРО від ДПС дозволяє здійснити:
- додавання товару/послуги в чек (сканування штрих-коду/ручне введення артикулу/штрих коду);
- додавання/зменшення кількості позицій;
- автоматичний підсумок загальної вартості позицій;
- додавання штрих-коду марки акцизного податку;
- встановлення знижки на товар/послугу;
- автоматичний розрахунок решти;
- оплата картою через POS-термінал (внесення даних про платіжну операцію з POS-терміналу до чеку);
- відповідною командою чек може направлятись на електронну пошту/месенджер (ПРРО повідомляє про результат відправки чека).
Для допомоги користувачам на вебпорталі ДПС розміщено банер «Програмні РРО», який містить:
- активні посилання на цифрові платформи для завантаження ПРРО від ДПС;
- нормативно-правові акти, пов’язані з роботою ПРРО;
- опис АРІ ФСКО;
- роз’яснення для платників;
- відповіді на актуальні питання;
- відеоуроки та презентації;
- реєстраційні форми;
- форми для отримання електронних довірчих послуг.
Крім того, ДПС здійснює методологічну підтримку користувачів ПРРО, надаючи консультації через Контакт-центр ДПС та роз’яснення на усні/письмові звернення.


Безоплатне програмне рішення ДПС, призначене для реєстрації розрахункових операцій

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) повідомляє.
Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших Законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» відновлено положення щодо  відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон).
З 1 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючим органом факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, застосовуватимуться фінансові санкції, передбачені пунктом 17 Закону.
Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи із власних потреб, обирає для проведення розрахункових операцій – РРО чи ПРРО. РРО та ПРРО є рівнозначними засобами, призначеними для реєстрації (фіскалізації розрахункових операцій).
ПРРО – програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу, призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, операцій з приймання готівки для виконання платіжних операцій.
Вибір суб’єкта господарювання щодо застосування ним у своїй господарській діяльності безоплатного, комерційного чи власного ПРРО не обмежується.
ДПС України пропонує бізнесу безоплатне ПРРО, що призначене для реєстрації розрахункових операцій та пристосоване для операційних систем Android, iOS, Windows, Web.
Завантажити та встановити безоплатне програмне забезпечення ПРРО від ДПС можна на вебпорталі ДПС за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni - rro/. Керівництва користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.
Функціональні можливості безоплатного ПРРО від ДПС:
- відкриття/закриття/автоматичне закриття зміни;
- формування, реєстрація та видача фіскальних чеків
- легке додавання товарів та послуг у чек з номенклатури/вручну;
- друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту або у месенджери;
- ведення довідників номенклатури (експорт/імпорт даних);
- довідник ставок податків;
- використання сканера штрих-кодів;
- додавання штрих-коду марки акцизного податку;
- різні форми розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована);
- оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек;
- формування та перегляд X-звіту, Z-звіту;
- відправка Z-звіту до ФСКО.
При створенні та розрахунку по чеку безоплатне ПРРО від ДПС дозволяє здійснити:
- додавання товару/послуги в чек (сканування штрих-коду/ручне введення артикулу/штрих коду);
- додавання/зменшення кількості позицій;
- автоматичний підсумок загальної вартості позицій;
- додавання штрих-коду марки акцизного податку;
- встановлення знижки на товар/послугу;
- автоматичний розрахунок решти;
- оплата картою через POS-термінал (внесення даних про платіжну операцію з POS-терміналу до чеку);
- відповідною командою чек може направлятись на електронну пошту/месенджер (ПРРО повідомляє про результат відправки чека).
Для допомоги користувачам на вебпорталі ДПС розміщено банер «Програмні РРО», який містить:
- активні посилання на цифрові платформи для завантаження ПРРО від ДПС;
- нормативно-правові акти, пов’язані з роботою ПРРО;
- опис АРІ ФСКО;
- роз’яснення для платників;
- відповіді на актуальні питання;
- відеоуроки та презентації;
- реєстраційні форми;
- форми для отримання електронних довірчих послуг.
Крім того, ДПС здійснює методологічну підтримку користувачів ПРРО, надаючи консультації через Контакт-центр ДПС та роз’яснення на усні/письмові звернення.


Закон України № 3219: платникам податку на прибуток про особливості декларування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) інформує, що згідно з п.п. 91.3 п. 91 підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) оподаткування податком на прибуток підприємств платників податку, які тимчасово перейшли на сплату єдиного податку з урахуванням особливостей, встановлених п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ ПКУ, та з 01 серпня 2023 року повернулися на сплату податку на прибуток підприємств, здійснюється з урахуванням, зокрема таких особливостей: платники складають та подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств наростаючим підсумком з початку 2023 календарного року. При цьому результати діяльності за періоди перебування на сплаті єдиного податку не враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, зазначеного у підпункті 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПКУ, з урахуванням положень підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ для платників податку на прибуток, які перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну (п.п. 91.3.1 п.п. 91.3 п. 91 підрозділу 8 розділу ХХ ПКУ).


Чи передбачена відповідальність до СГ за нестворення (несвоєчасне створення) щоденних Z-звітів на РРО або ПРРО з причини потенційного/аварійного відключення електроенергії у період дії воєнного стану?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування –  Павлоградський регіон) звертає увагу, що згідно із ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) фіскальний звітний чек (далі – щоденний Z-звіт) – документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу.
Пунктом 9 ст. 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, а також посадові особи уповноважених банків, небанківських фінансових установ та суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність на підставі агентських угод з уповноваженими банками з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або отримали відповідні ліцензії Національного банку, за порушення вимог Закону № 265 притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності згідно із законом.
Адміністративна відповідальність за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначена ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненням (далі – КУпАП).
Враховуючи викладене, у випадку нестворення (несвоєчасного створення) щоденних Z-звітів на реєстраторах розрахункових операцій або програмних реєстраторах розрахункових операцій, з причин потенційного/аварійного відключення електроенергії, суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за умови підтвердження такого факту належними доказами, зокрема, інформацією, розміщеною на вебпорталах енергопостачальних компаній, про відключення електроенергії у відповідній місцевості чи неможливості її постачання через пошкодження енергетичних мереж, тощо.
Водночас, у разі порушення суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері здійснення розрахункових операцій та неможливості підтвердження, що такі порушення вчинені внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору), посадові особи суб’єктів господарювання та особи, які здійснюють розрахункові операції будуть нести адміністративну відповідальність, встановлену ст. 155 прим. 1 КУпАП.


Платники Дніпропетровщини поповнили державний бюджет податком на прибуток підприємств на понад 2,4 млрд гривень

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) інформує.
У січні – серпні 2023 року платники Дніпропетровської області поповнили загальний фонд держбюджету податком на прибуток підприємств (далі – податок) на понад 2,4 млрд гривень. Надходження виросли у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року на понад 341,2 млн грн, або 16,2 відсотки. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Керівник податкової служби Дніпропетровщини звернула увагу, що для платників податку, які перебували на єдиному податку з особливостями оподаткування та з 01.08.2023 повернулися на сплату податку на прибуток підприємств і у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за попередній річний звітний період – 2022 рік, не перевищує 40 мільйонів гривень, у 2023 році встановлюється річний звітний період.
Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за попередній річний звітний період – 2022 рік, перевищує 40 мільйонів гривень, у 2023 році встановлюється базовий квартальний звітний період.


Що таке розрахункова операція?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) інформує.
Розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
 

Податок на нерухоме майно: місцеві бюджети Дніпропетровщини з початку року отримали понад 599 млн гривень

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) інформує.
Протягом восьми місяців 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 599 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року надходження збільшились на понад 156 млн грн, або на 35,2 відсотки.
Нагадуємо, що ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування. (п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 265 Податкового кодексу України).


Закон України № 3219: щодо реєстрації податкових накладних платником ПДВ, який перебував на єдиному податку з особливостями оподаткування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон) звертає увагу, що відповідно до п. 69.39 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) для платників податку на додану вартість, якими сформовано податковий кредит за звітні (податкові) періоди лютий – травень 2022 року на підставі первинних документів, отриманих від особи, яка на дату виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг відповідно до статті 187 Кодексу була зареєстрована як платник податку на додану вартість та обрала особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ Кодексу, зберігається право на податковий кредит за лютий – травень 2022 року за податковими накладними, складеними такою особою, за умови їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 60 календарних днів з дня відновлення реєстрації платником податку на додану вартість.
Норми запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України стосовно особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274600.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua