15 сен, 22:09
Щодо пом’якшень у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України інформує, що процес фіскалізації в Україні не відбувся одномоментно, а тривав протягом багатьох років, запроваджувався поетапно та супроводжувався встановленням широкого спектру пільг для суб’єктів господарювання.
Відповідно до положень чинного законодавства України, починаючи із 01.01.2022 втратили дію пільги щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або програмних РРО, а тому фізичні особи-підприємці (крім платників єдиного податку першої групи) при здійснені розрахунків за товари (послуги) зобов’язані застосовувати РРО або програмні РРО на загальних підставах.
У подальшому, у зв’язку із початком широкомасштабної військової агресії російської федерації проти України та введенням воєнного стану в Україні, Верховною Радою України, з метою адаптації бізнесу до нових умов, прийнято ряд законодавчих змін, зокрема, і до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Так, Законом України від 03 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» розділ II «Прикінцеві положення» Закону № 265 доповнено пунктом 12, відповідно до якого тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону № 265 не застосовувались.
На сьогодні, у зв’язку із прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) відновлено відповідальність за порушення порядку здійснення розрахунків за товари (послуги).
Водночас, цим же Законом № 3219 низку суб’єктів господарювання звільнено від відповідальності за порушення вимог Закону № 265, що вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року.
(Крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор).
Починаючи з 01 жовтня 2023 року суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за порушення вимог Закону № 265, вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:
тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, – по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;
територіях активних бойових дій, – по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;
територіях можливих бойових дій, – по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях.
(Крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів).
Також Законом № 3219 суттєво зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку, із 100 – 150 % до 25 – 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно.
(Крім тих які зареєстровані платниками податку на додану вартість, здійснюють діяльність з продажу підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сферу торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого відноситься і Закон № 265, вбереже суб’єктів господарювання від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
Наголошуємо, що ДПС при організації та здійсненні контрольно-перевірочних заходів, перевіряє лише тих суб’єктів господарювання, у діяльності яких існують ризики порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Разом з цим, ДПС акцентує увагу, що виконання вимог законодавства, напряму чи опосередковано пов’язаного із поповненням державного бюджету, особливо під час воєнної агресії російської федерації проти України, є обов’язком кожного громадянина нашої держави!
Кожна сплачена копійка до державного бюджету гарантує:
належне забезпечення наших воїнів, які виборюють право народу України бути вільним;
своєчасні виплати тимчасово переміщеним особам та іншим соціально незахищеним групам населення;
наближає нашу перемогу та гарантує розвиток України.
Враховуючи викладене, ДПС сподівається на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання обов’язків платника податків України.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/708593.html
ДПС співпрацює з програмою «U-LEAD з Європою»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/708866.html повідомила.
Потенціал місцевих податків і зборів: трансформація ролі центральних і місцевих органів влади в податковому адмініструванні – тема панельної дискусії, в якій взяли участь фахівці ДПС.
До заходу, організованого програмою «U-LEAD з Європою», також долучились представники Міністерства фінансів України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, асоціацій місцевого самоврядування.
Під час дискусії обговорювались можливості здійснення спільних дій щодо удосконалення адміністрування місцевих податків та внесення необхідних змін до законодавства. Ця тема особливо важлива в контексті продовження реформ децентралізації на шляху вступу України до ЄС.
Органи місцевого самоврядування безпосередньо зацікавлені у збільшенні надходжень коштів до місцевих бюджетів. І представники ДПС підтвердили готовність до участі в обговоренні пропозицій законодавчих змін для відпрацювання алгоритму механізму адміністрування податку на майно, який дасть найбільший ефект для забезпечення надходжень до місцевої казни.
Актуальні запитання платників податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
Чи може фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування отримати довідку про доходи за будь-який інший, ніж річний податковий період?
Підрозділом 2.3 розд. ІІ Примірного положення центру обслуговування платників, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 537 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП», визначено перелік адміністративних послуг, за отриманням яких платники можуть звернутись до центру обслуговування платників, зокрема, щодо надання адміністративної послуги «Видача довідки про доходи».
Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про доходи» затверджена наказом Державної податкової служби України від 22.04.2021 № 446, зі змінами та доповненнями, відповідно до якої строк надання такої адміністративної послуги – 10 календарних днів з дня отримання заяви. Довідка про доходи видається на підставі поданої податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Податкова декларація).
Форма Податкової декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859, зі змінами та доповненнями.
Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, здійснюється відповідно до норм ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Зокрема, фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу Податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи (п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
Фізичні особи – підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають Податкову декларацію за результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на (перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування відповідно до п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ подають Податкову декларацію за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розд. IV ПКУ.
Поряд з цим, з урахуванням примітки 1 до Податкової декларації не передбачено її подання з позначкою «довідкова» для отримання довідки про доходи.
Отже, звітним (податковим) періодом є календарний рік, за результатами якого фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування може отримати в контролюючому органі за основним місцем обліку (податковою адресою) довідку про доходи на підставі заяви, поданої у довільній формі та Податкової(их) декларації(ій).
Тобто, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не може отримати в контролюючому органі довідку про доходи за будь-який інший, ніж річний податковий період.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/708893.html
До уваги юридичних осіб – платників плати за землю!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/708555.html повідомила.
З метою практичної допомоги та недопущення помилок платниками податків при складанні податкової звітності з плати за землю на вебпорталі ДПС розміщено приклади заповнення такої звітності.
З прикладами можна ознайомитись тут - https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/plata-za-zemlyu/yuridichni-osobi/podatkova-zvitnist/poryadok-skladennya
Врахування норм Закону України № 3219 при застосуванні РРО/ПРРО - тематика зустрічей податківців з підприємцями (територія обслуговування - Новокодацький, Чечелівський, Центральний, Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра)
Днями податківці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) провели зустрічі з суб'єктами підприємницької діяльності у м. Дніпрі.
Цього разу фахівці ГУ ДПС у складі робочої групи завітали до ТРЦ «Славутич» у Центральному районі та до ТРЦ «TERRA» на ж/м Тополя.
Суб'єктів господарювання проінформували про зміни, внесені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами).
Увагу акцентовано на особливостях застосування ПРРО, зокрема на безкоштовному ПРРО, яке пропонує ДПС України, а також на алгоритмі його роботи.
Виїзд мобільного ЦОПу до с. Єлизаветівки: роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, нововведень Закону № 3219, МПЗ та надання адмінінпослуг
Мобільним ЦОПом Петриківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відповідно до графіку днями здійснено виїзд до мешканців с. Єлизаветівка Єлизаветівського старостинського округу Петриківської селищної територіальної громади (ТГ) Дніпровського району Дніпропетровської області. Цей виїзд здійснено за сприянням старости Єлизаветівського старостинського округу Петриківської селищної ТГ.
Під час роботи мобільного ЦОПу фахівцями Петриківської ДПІ ГУ ДПС проінформовано платників – мешканців громади про новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), застосування РРО/ПРРО, мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ)
Фахівці ДПІ приділили увагу перевагам користування платниками безкоштовними електронними сервісами ДПС України (ДПС), у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостями банківських установ. Повідомили про адміністративні та інші послуги, що надають ЦОПи, та акцентували увагу на адміністративних послугах, що можливо отримати при виїзді мобільного ЦОПу. Ознайомили зі сторінками ДПС України та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також Telegram-каналом ДПС.
Податківці нагадали, що у 2023 році введено мінімальне податкове зобов’язання і 2022 рік – це перший рік, за який воно визначається. Звернули увагу на особливості нарахування МПЗ у період дії воєнного стану, зокрема для фізичних осіб – платників податків – власників та/або користувачів земельних ділянок, що відносяться до сільськогосподарських угідь.
Спеціалісти ДПІ висвітлили основні зміни, внесені Законом України № 3219, акцентувавши увагу на питанні застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновленні відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Відзначили, що з 01.08.2023 відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується не тільки до платників податків, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а й до СГ, які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до усіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. З фізичними особами – підприємцями проведена роз’яснювальна робота стосовно дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО у зв’язку із набранням чинності Закону України № 3219.
У ході активного діалогу з платниками податківці надали відповіді на запитання щодо використання РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265; МПЗ.
Під час зустрічі обговорені питання відповідності облікових даних платників плати за землю та забезпечення проведення звірки даних платників податків.
Фахівцями податкової служби, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, прийнято, зокрема, заяви: за формами № 1ДР, № 5ДР, для проведення звірки даних, використаних для розрахунку МПЗ.
Також надані: практична допомога громадянам в отриманні безкоштовних КЕП, консультації з питань сплати земельного податку, орендної плати за земельні ділянки та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, роз’яснення з питання включення бюджетних установ до реєстру неприбуткових організацій.
Платники отримали примірники тематичної друкованої продукції (брошури, листівки та пам’ятки) ГУ ДПС роз’яснювального характеру.
Староста Єлизаветівського старостинського округу Петриківської селищної ТГ висловила подяку податківцям за проведену зустріч та побажання спілкуватися і у подальшому.
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій законодавства для суб’єктів господарювання м. Жовті Води під час виїзду мобільного ЦОПу
З метою якісного надання адміністративних та інших послуг від ДПС України, які вкрай важливі для реалізації прав та обов’язків платників, проведення роз’яснювальної роботи щодо новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) для платників м. Жовті Води фахівцями Жовтоводської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), задіяними у роботі мобільного ЦОПу, нещодавно відповідно до затвердженого графіку здійснено виїзд.
Під час роботи мобільного ЦОПу платникам надані роз’яснення з основних змін, запроваджених Законом № 3219, акцентовано увагу на питаннях застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
У ході спілкування на зустрічі з платниками фахівцями Жовтоводської ДПІ ГУ ДПС надані відповіді на запитання присутніх щодо реєстрації та застосування РРО/ПРРО і відповідальності СГ за порушення норм Закону № 265; мінімального податкового зобов’язання. Зроблено акцент на сумлінному виконанні платниками податкових зобов’язань.
Під час проведення заходів присутнім роздана тематична друкована продукція інформаційно-роз’яснювального характеру ГУ ДПС, зокрема стосовно використання РРО/ПРРО, новацій Закону № 3219.
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій, передбачених Законом України № 3219, для платників під час виїзду мобільного ЦОПу до смт Божедарівка
До суб’єктів господарювання, торгівельні об’єкти яких розташовані у смт Божедарівка Божедарівської селищної територіальної громади Кам’янського району згідно із затвердженим графіком нещодавно організовано виїзд мобільного ЦОПу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) за участі фахівців Криничанської ДПІ ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу працівники Криничанської ДПІ ГУ ДПС проінформували фізичних осіб – підприємців (ФОП) про нововведення Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219).
Податківці звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО), поновлення з 01.08.2023 та з 01.10.2023 відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265) у зв’язку з набранням чинності Закону України № 3219. Проінформували про розмір штрафних (фінансових) санкцій за недотримання СГ положень Закону № 265. Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок.
Фахівці ДПІ приділили увагу перевагам користування платниками безкоштовними електронними сервісами ДПС України (ДПС), у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостями банківських установ.
Платників податків ознайомлено зі сторінками ДПС України та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також Telegram-каналом ДПС.
Надано тематичну друковану продукцію (буклети та листівки) інформаційно-роз’яснювального характеру, підготовлену фахівцями ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу присутні висловили вдячність працівникам податкової служби за надану можливість отримати послуги і консультації та висловили побажання співпрацювати і у подальшому.
Мобільний ЦОП: проведення роз’яснювальної роботи з питань РРО/ПРРО та новацій законодавства для суб’єктів господарювання м. Жовті Води
Відповідно до затвердженого графіку днями мобільним ЦОПом Жовтоводської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) здійснено виїзд до платників у м. Жовті Води з метою якісного надання адміністративних та інших послуг від ДПС та роз’яснення актуальних питань законодавства.
Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за участі фахівців Жовтоводської ДПІ ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу платникам надані роз’яснення щодо основних новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219). Акцентовано увагу на питанні застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) з урахуванням положень Закону № 3219.
У ході спілкування з платниками під час зустрічі податківці надали відповіді на запитання щодо: застосування РРО/ПРРО, відповідальності за порушення норм Закону № 265, мінімального податкового зобов’язання.
Присутні отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру стосовно використання РРО/ПРРО та основних нововведень, запроваджених Законом № 3219.
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ та надання адміністративних послуг під час виїзду мобільного ЦОПу
до с. Шульгівки
Мобільним ЦОПом Петриківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) 08 вересня 2023 року відповідно до графіку здійснено виїзд до мешканців с. Шульгівка, Шульгівського старостинського округу Петриківської селищної територіальної громади (ТГ) Дніпровського району Дніпропетровської області.
Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за сприянням старости Шульгівського старостинського округу Петриківської селищної територіальної громади Дніпровського району.
Під час роботи мобільного ЦОПу фахівцями Петриківської ДПІ ГУ ДПС проінформовано мешканців громади про основні новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), застосування РРО/ПРРО з урахуванням положень Закону України № 3219, мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ).
Податківці приділили увагу перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України (ДПС), у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостями банківських установ. Повідомили про адміністративні та інші послуги, що надають ЦОПи, та акцентували увагу на послугах, що можливо отримати при виїзді мобільного ЦОПу. Ознайомили зі сторінками ДПС та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також з месенджером Telegram-канал ДПС.
Працівники ДПІ нагадали, що у 2023 році для платників податків – власників та користувачів земельних ділянок, що відносяться до сільськогосподарських угідь з 2023 року вводиться МПЗ і 2022 рік – перший рік, за який воно визначається. Звернули увагу, що відповідно до пункту 38 прим.1.2 статті 38 прим.1 Податкового кодексу України МПЗ не визначається, зокрема, для земельних ділянок, земельних часток (паїв), за які не нараховувалися та не сплачувалися плата за землю або єдиний податок четвертої групи, що перебувають у консервації, або забруднені вибухонебезпечними предметами, або щодо яких прийнято рішення про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. МПЗ для вище зазначених земельних ділянок, земельних часток (паїв) не визначається за період, за який не визначається плата за землю або єдиний податок четвертої групи.
Спеціалісти податкової проінформували про зміни, внесені Законом України № 3219, зокрема до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), акцентувавши увагу на питанні застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновленні відповідальності за порушення вимог Закону № 265. Відзначили, що з 01.08.2023 відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується до платників податків, що здійснюють продаж підакцизних товарів, діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до усіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
У ході діалогу з платниками працівники ДПІ відповіли на запитання присутніх щодо використання РРО/ПРРО, відповідальності за порушення законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також стосовно МПЗ. Також надана практична допомога громадянам в отриманні безкоштовних КЕП, консультації з питань сплати земельного податку, орендної плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, роз’яснення з питання включення бюджетних установ до реєстру неприбуткових організацій. Під час зустрічі обговорювались питання відповідності облікових даних платників плати за землю та забезпечення проведення звірки даних платників податків.
Фахівцями податкової служби під час роботи мобільного ЦОПу прийнято, зокрема, заяви: за формами № 1ДР, № 5ДР, для проведення звірки даних, використаних для розрахунку МПЗ.
Платники отримали примірники тематичної друкованої продукції (брошури, листівки та пам’ятки) ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру щодо МПЗ для фізичних осіб – платників податків, застосування РРО/ПРРО з урахуванням положень Закону України № 3219.
Староста Шульгівського старостинського округу Петриківської ТГ висловила подяку податківцям за проведену зустріч та побажання спілкуватися і у подальшому.
МПЗ, новації Закону України № 3219 з питань РРО/ПРРО – на порядку денному під час засідання комітету «Аграрний бізнес» Громадської ради
Днями відбулося чергове засідання комітету за галузевою ознакою «Аграрний бізнес» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леонова Валерія.
Розглядались питання щодо застосування РРО/ПРРО та поновлення відповідальності суб’єктів господарювання за порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з урахуванням нововведень, внесених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Крім того, присутніх проінформували про порядок визначення мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб – платників податків, які володіють та/або користуються (орендують (суборендують), на умовах емфітевзису, постійно користуються) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
Понад 8,1 млрд грн ПДВ з початку року отримав загальний фонд державного бюджету від платників Дніпропетровщини
Протягом січня – серпня 2023 року до загального фонду держбюджету надійшло понад 8,1 млрд грн податку на додану вартість від платників Дніпропетровської області. Надходження збільшились на понад 1 млрд грн, або на 14,2 відс. у порівнянні з відповідним періодом 2022 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини висловила вдячність платникам за підтримку економічного фронту країни та нагадала, що 20.09.2023 – останній день податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року.
Збір за місця для паркування транспортних засобів: надходження до місцевих бюджетів від платників Дніпропетровщини – понад 28,5 млн гривень
З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 28,5 млн грн збору за місця для паркування транспортних засобів. У порівнянні з січнем – серпнем 2022 року сума надходжень виросла майже на 16 млн грн, або на 125,6 відсотків.
Нагадуємо, що сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації.
Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
До відома платників!
Управління з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області забезпечує контроль за здійсненням заходів щодо запобігання корупції в структурних підрозділах податкової служби області відповідно до вимог антикорупційного законодавства.
В разі наявної інформації щодо проявів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень з боку працівників податкової служби Дніпропетровщини, просимо звертатися:
за номерами телефонів (056) 374 86 40, (056) 374 86 50, (093) 772 25 81, або
на електронну скриньку dp.stopkoryp@tax.gov.ua
До уваги фізичних осіб – благодійників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. п. «б» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) не включаються, зокрема сума (вартість) благодійної допомоги, отриманої благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (далі - Реєстр волонтерів), для надання благодійної допомоги на користь осіб, визначених у підпунктах «а» та «в» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (безпосередньо таким особам або через Міністерство оборони України, Головне управління Національної гвардії України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Національну поліцію України, Управління державної охорони України, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, через органи управління інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету), у розмірі, фактично використаному на такі цілі, та на відшкодування документально підтверджених витрат таких благодійників, пов’язаних із наданням зазначеної благодійної допомоги;
Положення п.п. «б» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ застосовуються до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками – фізичними особами у таких звітних податкових роках:
- у звітному податковому році, що передує року внесення фізичної особи до Реєстру волонтерів;
- у звітному податковому році, в якому фізичну особу внесено до Реєстру волонтерів;
- у звітних податкових роках, наступних після року внесення фізичної особи до Реєстру волонтерів, але не пізніше 31 грудня року, наступного за роком, в якому завершено проведення антитерористичної операції та/або припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан в Україні, та/або завершено здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації.
Сервіс «Пульс» Державної податкової служби України
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).
Надати інформацію можна, здійснивши наступне:
Крок 1 Наберіть номер телефону 0800-501-007
Крок 2 Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач щоденно з 8:00 до 19:00, у п’ятницю з 8:00 до 18:00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть «1».
Крок 3 Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.
При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
Крок 4 У неробочий час з 19.00 до 8.00, у п’ятницю з 18:00 (також у суботу та неділю) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.
Також її можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua
Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, ЄВ що надходять електронною поштою.
Деякі випадки, коли не подається податкова декларація про майновий стан і доходи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Нормами п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, що відповідно до цього Кодексу обов’язок платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, крім випадків, коли подання податкової декларації прямо передбачено цим Кодексом, якщо такий платник податку отримував:
- доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з цим Кодексом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу;
- доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до цього Кодексу не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;
- доходи у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 цього Кодексу.
Також податкова декларація не подається у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.
У разі якщо платник податку зобов’язаний подавати податкову декларацію відповідно до інших положень цього Кодексу, то в ній поряд з іншими доходами зазначаються доходи, передбачені цим пунктом.
ФОПам – платникам єдиного податку першої та другої груп щодо сплати податкових зобов’язань
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що п. 11 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлено: з 01 серпня 2023 року фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, мають право не сплачувати єдиний податок за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.
При цьому такі особи не заповнюють декларацію платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця за період, в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний податок не сплачувався.
Для таких платників єдиного податку, які скористалися правом не сплачувати єдиний податок, контролюючий орган не проводить нарахування авансових внесків з єдиного податку, визначене пунктом 295.2 статті 295 Податкового кодексу України.
Податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються таким платникам єдиного податку за періоди, за які був сплачений єдиний податок, що відображені в декларації платника єдиного податку.
Штрафні санкції та пеня за несплату (неперерахування) або сплату (перерахування) не в повному обсязі авансових внесків з єдиного податку у порядку та строки, визначені цим Кодексом, до таких платників не застосовуються.
Дати початку та завершення активних бойових дій, виникнення та припинення можливості бойових дій або початку та завершення тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Норми цього пункту не застосовуються з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому було проведено державну реєстрацію зміни місцезнаходження фізичної особи – підприємця на іншу, ніж зазначена в абзаці першому цього пункту, територію України.
Який порядок та термін реєстрації ПРРО?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 317), який розроблений відповідно до ст. 7 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
Відповідно до п. 2 розд. II Порядку № 317 під час реєстрації кожному ПРРО фіскальним сервером ДПС (далі – фіскальний сервер) автоматично формується та присвоюється фіскальний номер.
Фіскальний номер ПРРО становить унікальний числовий порядковий номер реєстраційного запису в Реєстрі програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - Реєстр ПРРО), відповідно до алгоритму його формування.
Фіскальний номер ПРРО не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.
Пунктом 3 розд. II Порядку № 317 встановлено, що для реєстрації ПРРО складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, за ідентифікатором форми J/F 1316605) (додаток 1 до Порядку № 317). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)), або засобами телекомунікацій.
У реєстраційній заяві за ф. № 1-ПРРО зазначається локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб’єктом господарювання. Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються суб’єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці.
Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування реєстрації ПРРО.
Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробка реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова в реєстрації ПРРО. Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:
- у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);
- не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).
Така інформація направляється у вигляді квитанції, що є електронним повідомленням, яке формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами ідентифікації, обробки електронного документа (далі – квитанція) (п. 4 розд. II Порядку № 317).
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО (п. 5 розд. II Порядку № 317).
За наявності підстав для відмови в реєстрації ПРРО фіскальний сервер формує повідомлення про відмову в реєстрації ПРРО із зазначенням підстав для такої відмови (п. 6 розд. II Порядку № 317).
Хто є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Підпунктом 266.1.2 п. 266.1 ст. 266 ПКУ визначено платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274629.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua