Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 28.09.2023

28 сен, 22:17

Удосконалюються механізми опрацювання запитів на отримання публічної інформації

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Державна податкова служба України на головній сторінці вебпорталу за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/713317.html повідомила наступне.
21.09.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2023 № 332 «Про внесення змін до Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09 серпня 2023 року за № 1352/40408 (далі – Наказ № 332).
Наказом № 332:
уточнено механізми:
приймання, реєстрації запитів на отримання публічної інформації, які надходять до ДПС через інформаційно-комунікаційну систему «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет);
направлення відповідей на запити на отримання публічної інформації через Електронний кабінет;
визначено, зокрема, що:
приймання, попереднє опрацювання та передання запитів на інформацію, що надійшли після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові та неробочі дні здійснюється наступного робочого дня;
у разі настання обставин непереборної сили попереднє опрацювання та реєстрація запитів на інформацію а також опрацювання та реєстрація вихідних документів у Системі електронного документообігу ДПС здійснюються за першої ж нагоди після завершення дії таких обставин;
дія Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 липня 2020 року № 405, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 717/35000, зі змінами, не поширюється на відносини щодо розгляду адвокатських запитів та надання індивідуальних податкових консультацій.


Щодо пом’якшень у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє наступне. Державна податкова служба України на головній сторінці вебпорталу за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/713379.html проінформувала, що процес фіскалізації в Україні не відбувся одномоментно, а тривав протягом багатьох років, запроваджувався поетапно та супроводжувався встановленням широкого спектру пільг для суб’єктів господарювання.
Відповідно до положень чинного законодавства України, починаючи із 01.01.2022 втратили дію пільги щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або програмних РРО, а тому фізичні особи-підприємці (крім платників єдиного податку першої групи) при здійснені розрахунків за товари (послуги) зобов’язані застосовувати РРО або програмні РРО на загальних підставах.
У подальшому, у зв’язку із початком широкомасштабної військової агресії російської федерації проти України та введенням воєнного стану в Україні, Верховною Радою України, з метою адаптації бізнесу до нових умов, прийнято ряд законодавчих змін, зокрема, і до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Так, Законом України від 03 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» розділ II «Прикінцеві положення» Закону № 265 доповнено пунктом 12, відповідно до якого тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону № 265 не застосовувались.
На сьогодні, у зв’язку із прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) відновлено відповідальність за порушення порядку здійснення розрахунків за товари (послуги).
Водночас, цим же Законом № 3219 низку суб’єктів господарювання звільнено від відповідальності за порушення вимог Закону № 265, що вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року.
(Крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор).
Починаючи з 01 жовтня 2023 року суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за порушення вимог Закону № 265, вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:
тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, – по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;
територіях активних бойових дій, – по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;
територіях можливих бойових дій, – по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях.
(Крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів).
Також Законом № 3219 суттєво зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку, із 100 – 150 % до 25 – 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно.
(Крім тих які зареєстровані платниками податку на додану вартість,  здійснюють діяльність з продажу підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сферу торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого відноситься і Закон № 265, вбереже суб’єктів господарювання від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
Наголошуємо, що ДПС при організації та здійсненні контрольно-перевірочних заходів, перевіряє лише тих суб’єктів господарювання, у діяльності яких існують ризики порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Разом з цим, ДПС акцентує увагу, що виконання вимог законодавства, напряму чи опосередковано пов’язаного із поповненням державного бюджету, особливо під час воєнної агресії російської федерації проти України, є обов’язком кожного громадянина нашої держави!
Кожна сплачена копійка до державного бюджету гарантує:
належне забезпечення наших воїнів, які виборюють право народу України бути вільним;
своєчасні виплати тимчасово переміщеним особам та іншим соціально незахищеним групам населення;
наближає нашу перемогу та гарантує розвиток України.
Враховуючи викладене, ДПС сподівається на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання обов’язків платника податків України.


Щодо застосування РРО/ПРРО: на Дніпропетровщині продовжується інформаційно-роз'яснювальна кампанія (м. Дніпро)

Нововведення Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) – тема комунікацій фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з представниками бізнесу.
Днями фахівці податкової відвідали торгівельні центри «Бієналє» та «СКОРПІОН» у м. Дніпрі та надали суб’єктам господарювання роз’яснення щодо застосування РРО/ПРРО з урахуванням норм, запроваджених Законом № 3219. Звернули увагу на поновленні відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з урахуванням норм Закону № 3219.


Співпраця продовжується: податківці Дніпропетровщини провели вебінар з представниками Європейської Бізнес Асоціації у м. Дніпрі

Комунікація з платниками податків, ведення активного діалогу з представниками громадськості є важливими аспектами у роботі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС).
Сьогодні, 22.09.2023, командою фахівців податкової служби регіону на чолі з в. о. начальника ГУ ДПС Федаш Наталею проведено комплексний вебінар для платників – членів Європейської Бізнес Асоціації у м. Дніпрі (далі – Асоціація).
«Податкова служба Дніпропетровщини продовжує підтримку партнерських відносин з Асоціацією. І сьогодні фахівці ГУ ДПС проінформують про новації законодавства у частині проведення податкових перевірок, розглянуть важливі аспекти діяльності для платників ПДВ та особливості застосування РРО/ПРРО у період дії воєнного стану», – акцентувала очільниця податкової служби області.
Спікери ГУ ДПС детально висвітлили питання по кожному кейсу.
Обізнаність платників у чинному законодавстві є надважливим для ведення господарської діяльності.
Працюємо далі!


Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Питання реєстрації РРО/ПРРО з урахуванням положень Закону № 3219»

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Питання реєстрації РРО/ПРРО з урахуванням положень Закону № 3219».
На запитання платників податків відповідала заступник начальника відділу обліку платників та об’єктів оподаткування, ведення реєстрів управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Юрченко Майя. 

Питання 1: Добрий день! Фізична особа – підприємець, скачав та встановив новий безкоштовний додаток ПРРО ДПС, тому що старий додаток ПРРО КАСА не оновлюється та не функціонує в повній мірі. Підкажіть, будь ласка, якщо видалити старий додаток ПРРО КАСА, чи перенесуться всі дані про фіскальні чеки, Z-звіти, відкриті та закриті зміни до нового додатку ПРРО ДПС?
Відповідь: Добрий день! На жаль, ні. Дані не експортуються до нового додатку ПРРО ДПС. Тому старий додаток ПРРО КАСА краще не видаляти та використовувати для перегляду даних, а працювати вже у новому додатку ПРРО ДПС.

Питання 2: Добрий день! Скажіть, будь ласка, звідки брати ідентифікатор ключа при заповненні Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа про касира за формою № 5-ПРРО?
Відповідь: Добрий день! Ідентифікатор ключа суб’єкта – це унікальне значення сертифіката безпеки сформованого до кожного кваліфікованого електронного підпису. Вказане значення відображається в параметрах самого сертифіката безпеки у вкладці «Докладно» – «Ідентифікатор ключа суб’єкта».
В Повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою № 5-ПРРО, вказується значення, яке обирається із параметрів сертифіката безпеки, що складається з набору цифр та букв латинського алфавіту.
Інструкція щодо заповнення графи 3 «Ідентифікатор ключа суб’єкта» Повідомлення за формою № 5-ПРРО розміщена на офіційному вебпорталі ДПС на банері «Програмні РРО»/«Форми ПРРО»/«Інструкції щодо заповнення форм»/Інструкції щодо заповнення форм

Питання 3: Вітаю! Як зареєструвати касира та подати повідомлення за формою № 5-ПРРО у разі продовження дії ключа?
Відповідь: Добрий день! Суб’єкту господарювання, у якого закінчилась дія електронного ключа та який згенерував новий ключ, необхідно подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою № 5-ПРРО, в якому зазначити дані ідентифікатора ключа суб’єкта з нового сертифікату. Після цього на пристрої, де встановлено ПРРО, необхідно замінити старі ключі та сертифікати на нові та переконатись, що старий ключ та сертифікат відсутні в каталозі, де розміщено новий ключ та сертифікат касира.

Питання 4: Добрий день! Підкажіть, будь ласка, як зробити оновлення програмного забезпечення «ПРРО ДПС»?
Відповідь: Добрий день! Оновлення відбувається шляхом завантаження архіву з вебпорталу ДПС з новою версією програмного забезпечення «ПРРО ДПС» на пристрій, розархівування завантаженого файлу та запуск файлу встановлення (для Windows). Мобільні додатки оновлюються автоматично на цифрових платформах, звідки їх було завантажено та встановлено.

Питання 5: Добрий день! Скажіть, будь ласка, чому при вході на ПРРО з’являється повідомлення «Відсутні доступні господарські одиниці»?

Відповідь: Добрий день! У разі отримання відповідного повідомлення необхідно перевірити:
- чи правильно касиром було обрано ключ та сертифікат для входу;
- чи наявні інші сертифікати або ключі в каталозі, де розміщено ключ та сертифікат касира;
- сертифікат було видано для ключа, який обрано як ключ касира (дані можливо перевірити на сайті КНЕДП яким видано ключ);
- чи вірно обрано дані ідентифікатора ключа суб’єкта з сертифіката в повідомленні 5-ПРРО;
- чи вносив СГ зміни у дані про об’єкт оподаткування, на який зареєстровано ПРРО.

Питання 6: Добрий день! Скажіть, будь ласка, як здійснюється програмування найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС»?

Відповідь: Добрий день! Програмування найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС» здійснюється оператором (касиром) самостійно шляхом додавання таких товарів за допомогою самого програмного забезпечення або за допомогою імпорту раніше підготованого переліку номенклатури, який формується для кожного програмного забезпечення у окремому форматі згідно з інструкцією (Керівництво користувача ПРРО ДПС (WEB, Android, iOS, Windows)), що розміщена за посиланням: http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.

Питання 7: Вітаю! Підкажіть, як діяти у разі несправності ПРРО, а саме: неможливо закрити зміну та сформувати Z-звіт?

Відповідь: Добрий день! У разі несправності ПРРО суб’єкту господарювання необхідно встановити вид несправності та:
- якщо несправність у вигляді порушення роботи програмного забезпечення, то слід оновити версію програмного забезпечення ПРРО та повторити процедуру закриття зміни;
- якщо несправність пристрою (пошкодження), то слід подати Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО з позначкою про несправність та після відновлення роботи пристрою подати Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО з позначкою про відновлення роботи;
- якщо пристрій викрадено або втрачено, то слід подати Повідомлення за формою № 2-ПРРО з позначкою про крадіжку. У такому випадку реєстрація викраденого/втраченого ПРРО скасовується. Для відновлення проведення розрахункових операцій необхідно зареєструвати новий ПРРО, якому у встановленому порядку буде присвоєно фіскальний номер.


Засідання Громадської ради: пропозиції щодо змін до ПКУ та продовження каденції

Сьогодні, 27 вересня 2023 року, відбулося п’яте засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Громадська рада) одночасно в онлайн та офлайн форматах.
У заході прийняли участь очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Федаш Наталя і фахівці управлінь ГУ ДПС: оподаткування юридичних осіб та інформаційної взаємодії.
На засідання запрошені Уповноважений Верховної Ради України з прав людини у Дніпропетровській області (Уповноважений) Карпенко Михайло, головний спеціаліст Секретаріату Уповноваженого Бібля Вікторія та регіональний координатор по зв’язках з громадськістю Уповноваженого Крупій Оксана.
Очільниця податкової служби області привітала учасників заходу, подякувала за співпрацю та висловила впевненість, що прийняті сьогодні рішення сприятимуть позитивним результатам.
Уповноважений Карпенко Михайло акцентував увагу на актуальності запропонованих до розгляду питань, зокрема у частині надання пропозицій щодо внесення змін до Податкового кодексу України (ПКУ) у частині застосування податкових пільг для Збройних Сил України на період дії воєнного стану (далі – Пропозиції).
На засіданні обговорювалися Пропозиції, надані Громадською радою з урахуванням позиції фахівців ГУ ДПС щодо таких Пропозицій, та прийнято рішення стосовно їх подальшої реалізації.
Важливе питання порядку денного засідання – продовження строку повноважень Громадської ради на період воєнного стану на території України з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» із змінами.
Конструктивний діалог та досягнення спільної мети – основний результат проведеного заходу.


Юридичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на суму понад 24,6 млн грн збором за місця для паркування транспортних засобів

Протягом січня – серпня п. р. до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб надійшло понад 24,6 млн грн збору за місця для паркування транспортних засобів. Сума надходжень збільшилась у порівнянні з минулорічним показником майже на 14,3 млн грн, або на 138,3 відсотки.
Нагадуємо, що ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі до 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.


Транспортний податок: фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 3,9 млн грн транспортного податку

Протягом восьми місяців 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від фізичних осіб надійшло понад 3,9 млн грн транспортного податку. У порівнянні з відповідним періодом 2022 року надходження збільшились майже на 2,8 млн грн, або в 3,5 рази.
Звертаємо увагу, що обчислення суми транспортного податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за податковою адресою (місцем реєстрації) платника податку, зазначеною в реєстраційних документах на об’єкт оподаткування.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України, до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).


Який порядок та термін реєстрації ПРРО?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 317), який розроблений відповідно до ст. 7 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
Відповідно до п. 2 розд. II Порядку № 317 під час реєстрації кожному ПРРО фіскальним сервером ДПС (далі – фіскальний сервер) автоматично формується та присвоюється фіскальний номер.
Фіскальний номер ПРРО становить унікальний числовий порядковий номер реєстраційного запису в Реєстрі програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр ПРРО), відповідно до алгоритму його формування.
Фіскальний номер ПРРО не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.
Пунктом 3 розд. II Порядку № 317 встановлено, що для реєстрації ПРРО складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, за ідентифікатором форми J/F 1316605) (додаток 1 до Порядку № 317). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)), або засобами телекомунікацій.
У реєстраційній заяві за ф. № 1-ПРРО зазначається локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб’єктом господарювання. Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються суб’єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці.
Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування реєстрації ПРРО.
Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробка реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова в реєстрації ПРРО. Про результати обробки реєстраційної заяви за     ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:
у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);
не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).
Така інформація направляється у вигляді квитанції, що є електронним повідомленням, яке формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами ідентифікації, обробки електронного документа (далі – квитанція) (п. 4 розд. II Порядку № 317).
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО (п. 5 розд. II Порядку № 317).
За наявності підстав для відмови в реєстрації ПРРО фіскальний сервер формує повідомлення про відмову в реєстрації ПРРО із зазначенням підстав для такої відмови (п. 6 розд. II Порядку № 317).


До уваги платників: електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС»

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що для спрощення та зручності спілкування громадян з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, банками, іншими установами та організаціями ДПС впроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС».
Зазначений електронний сервіс дозволяє фізичній особі – платнику податків засобами Електронного кабінету подати до ДПС в електронному вигляді з використанням кваліфікованого електронного підпису запит та отримати відповідь «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків» засвідчену кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
При цьому отриманий громадянином електронний документ є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.
Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків може бути сформований починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (запит формується поквартально, у зв’язку з чим загальна кількість кварталів, яка вказується в запиті, не повинна перевищувати 20 кварталів).
Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету в розділі: Допомога → ЕК для громадян → Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.


Податковий календар на 29 вересня 2023 року

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 29 вересня 2023 року, п’ятниця, останній день сплати:

► авансового внеску з податку на прибуток підприємств з пунктів обміну іноземних валют за вересень 2023 року.


До уваги фінансових агентів!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Державна податкова служба України на постійній основі вживає заходів для забезпечення належного виконання фінансовими установами України вимог, встановлених Угодою між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA) від 07.02.2017, ратифікованою Законом України від 29 жовтня 2019 року № 229-ІХ (далі – Угода FATCA).
За результатами звітної кампанії 2023 року ДПС проаналізувала найчастіші проблемні питання, з якими зіштовхувались фінансові агенти в процесі подачі звітів про підзвітні рахунки FATCA.
Так, найпоширеніше питання, яке виникало у фінансових агентів, пов’язане з отриманням повідомлень зворотного зв’язку (FATCA Notification), що формується за результатами перевірки Службою внутрішніх доходів США (далі – СВД США) поданих фінансовими агентами звітів FATCA та безпосередньо в яких міститься інформація про прийняття/відхилення звіту та кодування виявлених помилок.
Схематично процес подання українськими фінансовими агентами звітів FATCA до СВД США та отримання FATCA Notification наведено на вебпорталі «Державна податкова служба України» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/fatca/povidomlennya/710968.html.
Zip-архів, що ретранслюється ДПС на адресу фінансового агента, складається з трьох файлів:
- 00000.TA.804_Key;
- 00000.TA.804_Metadata.xml;
- XXXXX.ME.804_Payload.
Для ознайомлення із повідомленнями зворотного зв’язку (FATCA Notification), що формуються за результатами перевірки СВД США поданих фінансовими агентами звітів FATCA, необхідно розшифровувати наявний у zip-архіві файл «XXXXXX.XXXXX.ME.804_Payload».
Питання програмного забезпечення, необхідного для формування звітів FATCA, їх шифрування та дешифрування FATCA Notification, фінансові агенти вирішують самостійно, зважаючи на власні потреби.
Таким чином, ДПС наголошує, що відповідно до пункту 12 «Порядку заповнення і подання фінансовими агентами звіту про підзвітні рахунки відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом США для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків (FATCA)», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 серпня 2020 № 496, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2020 за № 810/35093 (далі – Порядок), повідомлення FATCA Notification, що сформовані СВД США за результатом перевірки поданих фінансовими агентами звітів FATCA, ретранслюються усім фінансовим агентам автоматично, в повному обсязі та у встановлені законодавством строки на ті адреси електронної пошти, що повідомляються фінансовими агентами до ДПС на виконання пункту 5 зазначеного Порядку.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/274788.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua