18 окт, 22:06
Особливості оподаткування в період дії воєнного стану – спільний вебінар ДПС та АППУ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС та Асоціація платників податків України продовжують серію спільних вебінарів для платників з актуальних питань оподаткування у період дії воєнного стану.
Під час сьогоднішнього заходу учасники розглянули питання декларування податку на прибуток підприємств, правильність заповнення декларації, формування її показників та особливості подання декларації за три квартали 2023 року.
Представники ДПС, зокрема, надали розʼяснення щодо відображення у деклараціях з податку на прибуток різниць, повʼязаних зі списанням безнадійної заборгованості та з боргами перед нерезидентами з країни-агресора; прокоментували порядок відображення операцій по списанню майна, в тому числі необоротних активів, що було знищено, зруйновано, передано безоплатно на потреби Збройних сил України та/або постраждалим; податковий облік необоротних активів, які тимчасово не використовуються підприємством.
У частині податку на додану вартість мова йшла про врахування обсягів операцій, здійснених у період перебування на спрощеній системі оподаткування, для цілей обовʼязкової реєстрації платником ПДВ; формування податкового кредиту у період дії воєнного стану; період реєстрації платником ПДВ в ЄРПН податкових накладних, складених за операціями з постачання товарів/послуг, здійсненими до переходу на спрощену систему і не зареєстрованими в ЄРПН до такого переходу, тощо.
Крім того, учасникам заходу було розʼяснено особливості справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами в Україні у період дії воєнного стану.
Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати розʼяснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/719492.html
Наповнення бюджетів усіх рівнів у розрізі галузей економіки за січень – вересень 2023 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/719520.html повідомила.
За січень – вересень 2023 року найбільшу частку в сплаті податків, зборів та платежів (збір) до Зведеного бюджету України складає сплата суб’єктами господарювання по таких галузях:
«Переробна промисловість» – 17,9 % від загального збору до Зведеного бюджету України;
«Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів» – 16,6 %;
«Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування» – 13,8 %;
«Добувна промисловість i розроблення кар’єрів» – 9,6 %.
Найбільше зростання сплати за 9 місяців 2023 року відносно 9 місяців 2022 року відбулось у таких галузях:
«Переробна промисловість» – зростання у 1,5 раза, або +55,2 млрд грн;
«Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування» – зростання у 1,3 раза, або +34,9 млрд грн;
«Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів» – зростання на 16,3 %, або +22,9 млрд гривень.
Роз'яснювальні заходи мобільного ЦОПу продовжуються
Щодня нові місця, нові локації. Коло обізнаних платників розширюється.
Роз'яснювальна кампанія податкової служби Дніпропетровщини щодо застосування РРО/ПРРО триває.
Днями промоакції мобільного ЦОПу Магдалинівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено на локаціях Топчинського старостинського округу Магдалинівської територіальної громади Новомосковського району.
Податківці роз'яснили необхідне, відповіли на питання підприємців, проконсультували щодо всіх нюансів використання касових апаратів.
Учасники зустрічі також отримали відповіді на численні запитання у сфері оподаткування: нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання, порядок внесення змін до ДРФО, користування Електронним кабінетом тощо.
Роз’яснення щодо застосування РРО/ПРРО на часі
РРО/ПРРО – влучний вибір для легального бізнесу. Так звучав головний меседж зустрічі податківців з платниками, що пройшла днями на новій локації.
Цього разу фахівці мобільного ЦОПу Васильківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з роз’яснювальною кампанією відвідали с. Дубовики Васильківського району.
Додатково податківці поінформували про розрахунок та сплату мінімального податкового зобов’язання, порядок внесення змін у ДРФО, порядок отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків (РНОКПП), сплату земельного податку тощо.
Наголошено на оформленні трудових відносин між роботодавцем та найманими працівниками відповідно до чинного законодавства. Адже це забезпечення соціальних гарантій громадян та надходжень до бюджетів.
Який результат досягнуто?
Прийнято:
27 заяв за формою 5 ДР;
27 заяв за формою 10ДР;
46 заяв на проведення звірки з плати за землю;
2 заяви на проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Видано:
22 РНОКПП.
Клієнтоорієнтований підхід у наданні адміністративних та інших послуг – один з основних принципів роботи мобільного ЦОПу ГУ ДПС.
Їдемо далі!
Щодо застосування РРО/ПРРО: інформаційно-роз'яснювальна кампанія на Дніпропетровщині продовжується (територія обслуговування – м. Дніпро та м. Синельникове)
Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) – на сьогодні основна тема комунікацій фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з представниками бізнесу.
Нещодавно податківці зустрілися з підприємцями, які здійснюють свою діяльність на торгівельних площах, розташованих на вулицях Гладкова та Інженерна у місті Дніпро та на торгівельних об’єктах по вулиці Каштановій міста Синельникове.
Під час заходу фахівці податкової служби області ознайомили суб’єктів господарювання з основними нормами Закону № 3219. Проінформували про особливості застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних РРО (ПРРО), про алгоритм реєстрації ПРРО та про переваги безкоштовного ПРРО від ДПС України.
Звернули увагу на відновленні відповідальності у разі порушень норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Податківці Дніпропетровщини продовжують роз’яснювальну роботу щодо застосування РРО/ПРРО (територія обслуговування – Кам’янський, Криворізький та Павлоградський регіони, м. Дніпро)
Продовжується інформаційна робота із суб’єктами господарювання стосовно нововведень, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219).
Так, у рамках інформаційно - роз'яснювальної кампанії податківці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відвідали торгівельні об’єкти, які розташовані на проспекті Дмитра Яворницького, у проміжку між Дніпропетровським національним історичним музеєм імені Дмитра Яворницького та перехрестям вулиці Гоголя у місті Дніпрі, торгівельні об’єкти від вулиці Медичної до проспекту Свободи по Бульвару Тараса Шевченко у місті Кам’янському, місця зосередження об’єктів бізнесу на торгівельному майданчику 97 кварталу та об’єктів, які знаходяться по вулиці Калнишевського міста Кривого Рогу, а також торгівельні об’єкти, які розташовані на вулиці Соборній м. Павлограда.
Під час зустрічей податківці надали роз’яснення бізнесменам щодо особливостей застосування РРО/ПРРО у разі проведення розрахункових операцій та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України № 3219.
Дніпропетровщина: тривають заходи щодо боротьби з тіньовим ринком підакцизних товарів
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) продовжується робота щодо виявлення тіньового обігу підакцизних товарів на території Дніпропетровської області.
Так, під час спільних заходів з правоохоронними органами, в рамках кримінального провадження, викрито незаконний торговий об’єкт з реалізації рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та одноразових електронних сигарет.
При цьому, господарська діяльність здійснювалася без відповідної реєстрації, без ведення касових операцій, без наявності відповідних ліцензій, без оформлення трудових відносин та без марок акцизного податку встановленого зразка.
За результатами спільних заходів, в рамках кримінального провадження, виявлено та вилучено: пристрої для куріння без марок акцизного податку встановленого зразка у кількості 288 одиниць, картриджі з рідиною для електронних пристроїв – 286 одиниць, табак для кальяну – 85 упаковок, нікотинові упаковки – 27 одиниць, готівкові кошти, «чорнові» записи тощо.
ГУ ДПС наголошує громадянам про необхідність державної реєстрації суб’єктами господарювання при здійсненні підприємницької діяльності та усім платникам податків про дотримання вимог нормативно-правових актів, до яких внесено зміни Законом України від 30.06.2023 № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», трудового законодавства та повноти сплати податків.
Інформкампанія щодо застосовування РРО/ПРРО шириться теренами Дніпропетровщини
Днями з промоакцією команда мобільного ЦОПу Магдалинівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) завітала до платників Магдалинівської територіальної громади.
Актуальною тематикою залишається застосування РРО/ПРРО.
Також податківці розповіли новації, передбачені Законом України № 3219, обговорили особливості нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання тощо.
Відповіли на запитання платників. Та додали, що для інформаційної підтримки платників у ГУ ДПС функціонують «гарячі лінії».
Ще більше інформації можна знайти на сторінках ДПС України та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також у Telegram-каналі ДПС України.
РРО/ПРРО – у фокусі сучасного бізнесу. Детінізація ведення господарської діяльності підтримує економіку регіону та країні в цілому. І тим самим наближає нашу Перемогу!
Все буде Україна!
До уваги платників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що на субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/703172.html розміщено Графік виїзду робочої групи, відповідно до вимог наказу ГУ ДПС від 07.08.2023 № 422 «Про вжиття заходів» та мобільного ЦОПу з питань надання роз’яснень щодо новацій податкового законодавства, передбачених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема у частині реєстрації РРО і програмних РРО та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 17.10.2023 по 20.10.2023.
Визначення загального МПЗ фізичним особам, які не зареєстровані як ФОПи, здійснюється контролюючими органами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, вводиться поняття мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ).
Відповідно до п. 64 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік.
Платником у частині МПЗ є резидент, який володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п. 162.1.1 прим.1 п. 162.1 ст. 162 Кодексу).
Підпунктом 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 Кодексу встановлено, що визначення загального МПЗ фізичним особам, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб до 1 липня року, наступного за звітним.
Звертаємо увагу, що платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – фізичної особи включаються: податок на доходи фізичних осіб (далі – податок) та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції; земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь (п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 Кодексу).
Отже, вперше фізичні особи, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, отримають податкове повідомлення-рішення з детальним розрахунком суми річного податкового зобов’язання з податку за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, до 01.07.2023.
Слід зазначити, що у разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування (при оформленні таких взаємовідносин відповідно до чинного законодавства) МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному Кодексом.
Тобто, для фізичних осіб, які відповідно до норм Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України та Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161 «Про оренду землі» оформили взаємовідносини щодо передачі сільськогосподарських угідь в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування, МПЗ контролюючим органом не визначається. У такому випадку МПЗ за такі землі сплачує орендар.
Розрахункова сума МПЗ визначається за формулами, встановленими ст. 38 прим.1 Кодексу, в залежності від наявної нормативно грошової оцінки відповідної земельної ділянки або нормативно грошової оцінки 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Кодексом для справляння плати за землю; коефіцієнту та кількості календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) платника податків.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 67 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт застосовується із значенням 0,04.
Сума податку у частині позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги площі кожної із земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, та сплачується (перераховується) до місцевих бюджетів за місцезнаходженням таких земельних ділянок.
У разі згоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов’язанням та/або розрахованою сумою річного податкового зобов’язання з податку такий платник зобов’язаний сплатити зазначену у відповідному податковому повідомленні-рішенні суму податку протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п. 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 Кодексу).
Відповідно до п.п 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 Кодексу, у разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку такий платник податку має право у порядку, встановленому ст. 42 Кодексу, протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
суми сплачених податків, зборів, платежів.
Що означає поняття тип ПРРО операцій «Інтернет торгівля» з метою заповнення розд. 4 заяви за ф. № 1-ПРРО?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
З метою заповнення розд. 4 «Дані щодо ПРРО» заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (далі – Заява за ф. № 1-ПРРО), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020№ 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», поняття тип програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) «Інтернет торгівля» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю і використовується за адресою, зазначеною в реєстраційній Заяві за ф. № 1-ПРРО, та при його застосуванні можливе залучення касира (інтернет-магазин (сайт)).
До уваги роботодавців!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Плануєте або вже маєте трудові відносини з вагітними жінками та працівниками, які виховують дітей до 14 років? Дізнайтеся, в яких випадках їм не можна відмовляти в працевлаштуванні, які відпустки й пільги ви маєте їм надавати та про інші важливі нюанси.
На прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину до 14 років, дитину з інвалідністю або доглядає за хворим членом сім’ї, або особи, яка виховує малолітніх дітей без матері, ви зобов’язані перевести їх на неповний робочий день/тиждень.
Матерям дітей до півтора року, крім загальної перерви для відпочинку й харчування, надаються додаткові перерви для годування дитини – по 30 хвилин (60 хвилин, якщо дітей двоє й більше) кожні три години.
Також у разі необхідності ви маєте надати вагітним жінкам і жінкам із дітьми до 14 років або дітьми з інвалідністю путівки до санаторіїв та будинків відпочинку безплатно або на пільгових умовах, а також надати їм матеріальну допомогу.
Ви не можете з власної ініціативи звільнити вагітних жінок і матерів із дітьми віком до трьох років (до шести років – якщо жінка подовжила відпустку для догляду за дитиною), одиноких матерів із дитиною до 14 років або дитиною з інвалідністю. Навіть за повної ліквідації підприємства або закінчення строкового трудового договору ви маєте працевлаштувати таких працівниць.
Ця вимога також поширюється на осіб, які виховують малолітніх дітей без матері.
До загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло майже 1,7 млрд грн військового збору
З початку 2023 року від платників Дніпропетровщини до загального фонду державного бюджету надійшло майже 1,7 млрд грн військового збору, що у порівнянні з січнем – вереснем 2022 року на понад 265 млн грн, або на 18,6 відс. більше. На цьому акцентувала увагу керівник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Як зауважила очільниця податкової служби Дніпропетровщини, офіційна виплата заробітних плат – це сьогодні і своєчасна сплата військового збору, що спрямовується для забезпечення Збройних Сил України, які виборюють нашу незалежність і наближають довгоочікувану перемогу.
«На Дніпропетровщині спостерігається позитивна динаміка надходжень військового збору, що свідчить про відповідальне ставлення платників податків до виплати легальної заробітної плати найманим працівникам. Дякуємо за сумлінну сплату податків і зборів!», - зазначила Наталя Федаш.
За об’єкти нерухомості платники Дніпропетровщини з початку року спрямували до місцевих бюджетів понад 645 млн грн податку на нерухоме майно
У січні – вересні 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 645 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У порівнянні з відповідним періодом 2022 року сума надходжень збільшилась на понад 168,3 млн грн, або на 35,3 відсотки.
Нагадуємо, що податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується:
а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Чи може ФОП на загальній системі оподаткування отримати довідку про доходи за будь-який інший, ніж річний податковий період?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що підрозділом 2.3 розд. ІІ Примірного положення центру обслуговування платників, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 537 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП» (https://tax.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/74857.html), визначено перелік адміністративних послуг, за отриманням яких платники можуть звернутись до центру обслуговування платників, зокрема, щодо надання адміністративної послуги «Видача довідки про доходи».
Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про доходи» затверджена наказом Державної податкової служби України від 22.04.2021 № 446, зі змінами та доповненнями, відповідно до якої строк надання такої адміністративної послуги – 10 календарних днів з дня отримання заяви. Довідка про доходи видається на підставі поданої податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Податкова декларація).
Форма Податкової декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859, зі змінами та доповненнями.
Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем (ФОП) від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, здійснюється відповідно до норм ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Зокрема, ФОП подають до контролюючого органу Податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи (п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають Податкову декларацію за результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на (перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
ФОП на загальній системі оподаткування відповідно до п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ подають Податкову декларацію за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розд. IV ПКУ.
Поряд з цим, з урахуванням примітки 1 до Податкової декларації не передбачено її подання з позначкою «довідкова» для отримання довідки про доходи.
Отже, звітним (податковим) періодом є календарний рік, за результатами якого фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування може отримати в контролюючому органі за основним місцем обліку (податковою адресою) довідку про доходи на підставі заяви, поданої у довільній формі та Податкової(их) декларації(ій).
Тобто, ФОП на загальній системі оподаткування не може отримати в контролюючому органі довідку про доходи за будь-який інший, ніж річний податковий період.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275018.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua