Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 10.11.2023

11 ноя, 11:19

Неприбуткові організації мають право надавати благодійну допомогу внутрішньо переміщеним особам без втрати статусу неприбутковості

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану на території України не вважається порушенням вимог п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України щодо перебування організації у статусі неприбуткової організації здійснення такою неприбутковою організацією передачі майна, надання послуг, благодійної допомоги, використання доходів (прибутків) для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети та напрямів діяльності, передбачених її установчими документами, на цілі, що визначені п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Тож надання неприбутковими організаціями під час дії воєнного стану благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, не спричиняє виникнення підстав для втрати відповідними організаціями статусу неприбутковості.
Нагадаємо, що згідно з п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог п. 133.4 ст. 133 такого Кодексу передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, за умови, що такі послуги, майно добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та/або грошові кошти, перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів, та/або наданням благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/725720.html


Оподаткування благодійництва: у податковій службі області продовжується інтенсив для профспілок

Осінні роз’яснювальні зустрічі у розпалі.
Днями в продовження низки заходів податківців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з представниками профспілок області відбувся черговий івент.
Онлайн-діалог проведено в межах роботи комунікаційної податкової платформи ГУ ДПС з питань оподаткування благодійних організацій та благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
Фахівці податкової служби області навели ґайди з основними аспектами щодо оподаткування благодійництва.
«Надання допомоги тим, хто цього потребує, – благородна і корисна справа. Але благородні наміри потрібно ще й правильно відображати у податковому обліку. Тому на сьогоднішній зустрічі детально розглянуто нюанси здійснення благодійної діяльності під час воєнного стану», – зауважила очільниця податкової служби Дніпропетровщини Федаш Наталя.
Комунікації тривають!


До загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 10,5 млрд грн ПДВ

Протягом десяти місяців 2023 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 10,5 млрд грн податку на додану вартість (ПДВ). Надходження збільшились на понад 1,5 млрд грн, або на 17,7 відс. порівняно з відповідним періодом 2022 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Наталя Федаш висловила подяку платникам за належне виконання своїх податкових обов’язків та нагадала, що 20.11.2023 – останній день подання податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року, 30.11.2023 – останній день сплати ПДВ за жовтень 2023року.
«Сьогодні щоденна самовіддана праця нашого бізнесу, його відповідальне ставлення до сплати податків забезпечують стабільні надходження до бюджетів – і це той важливий внесок платників, який є фінансовою запорукою нашої Перемоги!» – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини.


Туристичний збір: понад 10,5 млн грн – надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини

У січні – жовтні 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 10,5 млн грн туристичного збору. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились майже на 3,0 млн грн, або на 39,2 відсотки.
Звертаємо увагу, що платники туристичного збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
За один і той самий період перебування платника збору на території однієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається.


Чи враховуються у зменшення МПЗ суми ПДФО та ВЗ, сплачені з доходів від трудової участі та дивідендів членів фермерського господарства?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що до суми сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок відносяться, зокрема, податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військовий збір (ВЗ) з доходів фізичних осіб, які перебувають з платником податку у трудових або цивільно-правових відносинах (крім доходів, які сплачені за придбання товарів у фізичних осіб), з доходів за договорами оренди, суборенди, емфітевзису земельних ділянок сільськогосподарського призначення (п.п. 141.9.2 п. 141.9 ст. 141 та пункти 297 прим.1.2 – 297 прим.1.5 ст. 297 прим.1 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 27 Закону України «Про фермерське господарство» трудові відносини у фермерського господарства (ФГ) базуються на основі праці його членів. У разі виробничої потреби ФГ має право залучати до роботи в ньому інших громадян за трудовим договором (контрактом). Трудові відносини членів ФГ регулюються Статутом, а осіб, залучених до роботи за трудовим договором (контрактом), – законодавством України про працю.
Членами ФГ не можуть бути особи, які працюють у ньому за трудовим договором (контрактом).
Сума ПДФО та ВЗ, сплаченого з доходу, який виплачується члену ФГ пропорційно його трудової участі в діяльності ФГ, враховується при визначенні МПЗ.
При отриманні інших доходів (у тому числі з дивідендів) фізичною особою, яка не перебуває з платником податку у трудових або цивільно-правових відносинах, сума ПДФО та ВЗ сплаченого з такого доходу не враховується при визначені МПЗ.


Вся сума виграшу від участі в азартну гру, що виплачується (перераховується) фізичній особі, підлягає оподаткуванню ПДФО і військовим збором

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні визначено Законом України від 14 липня 2020 року № 768-IX «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон № 768).
Частиною першою ст. 1 Закону № 768 наведені визначення понять, які вживаються в Законі № 768, а саме виграш (приз) – це кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри.
Відповідно до частини першої ст. 12 Закону № 768 з метою здійснення контролю за діяльністю організаторів азартних ігор, моніторингу роботи грального обладнання та забезпечення прав гравців створюється Державна система онлайн-моніторингу.
При цьому відповідно до частини першої ст. 23 Закону № 768 онлайн-система організатора азартних ігор повинна забезпечувати фіксацію кожної операції з прийняття ставки, виплати (видачі) виграшу (призу), здійснення виплати та інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, захист даних від втрати, перекручення, підробки, знищення, копіювання, несанкціонованого доступу та будь-якого іншого стороннього (несанкціонованого) втручання в роботу онлайн-системи організатора азартних ігор.
Оплата ставок, повернення коштів, внесених гравцями для участі в азартних іграх через мережу Інтернет, виплата виграшів гравцям здійснюються у безготівковій формі через онлайн-систему організатора азартних ігор в мережі Інтернет з урахуванням положень Закону № 768 та Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (частина дев’ята ст. 24 Закону № 768).
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків включаються доходи у вигляді виграшів, призів.
Порядок оподаткування виграшів та призів визначено п. 170.6 ст. 170 Кодексу, відповідно до п.п. 170.6.3 якого оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому Кодексом для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою 18 відс., визначеною в абзаці першому п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Доходи, зазначені у п. 170.6 ст. 170 Кодексу, остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок (п.п. 170.6.5 п. 170.6 ст. 170 Кодексу).
Крім того, вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором  (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Ставка військового збору становить 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.
Враховуючи викладене, а також зважаючи на те, що виграшом (призом) є кошти, які підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру, то оподаткуванню ПДФО і військовим збором підлягає уся сума коштів, що виплачується (перераховується) фізичній особі.
При цьому утримання та сплата (перерахування) ПДФО і військового збору до бюджету суб’єктом господарювання – організатором таких ігор здійснюється під час виплати зазначених коштів за рахунок фізичної особи незалежно від форми та способу виплати таких коштів.


Фактичні перевірки проводяться за безпечних умов

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану на території України, мають враховуватись вимоги підпункту 69.2 прим.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) стосовно наявності безпечних умов для проведення фактичних перевірок, зокрема безпечного:
- доступу, доступу до територій, приміщень та іншого майна, що використовується для провадження господарської діяльності та/або є об’єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов’язані з іншими об’єктами оподаткування таких платників податків;
- доступу, доступу до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншої інформації, пов’язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також до фінансової і статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених законом;
- проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.
Фактичні перевірки, які були розпочаті, але не можуть бути завершені у зв’язку з виникненням зазначених обставин, або у зв’язку з поданням платником податків повідомлень та з урахуванням вимог, передбачених підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та/або за вмотивованою заявою платника податків зупиняються до завершення дії таких обставин та/або усунення перешкод щодо проведення перевірки за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу.


Щодо здійснення безготівкових розрахунків

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що починаючи з 01.01.2023 торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців фізичних осіб – підприємців – платників  єдиного  податку  першої  групи, торговців, які  здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції), повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги).
Це передбачено пунктом першим постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894).
Звертаємо увагу, що наступний етап реалізації Постанови № 894 відбудеться з 01 січня 2024 року – для торгівців, які провадять господарську діяльність у  населених  пунктах  з  чисельністю  населення  від  5  до 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у підпункті 4 пункту 1 Постанови № 894).
Водночас, такі вимоги не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перелік яких затверджено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та протягом трьох місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації, звільнення від оточення (блокування) цих територій.


До уваги суб’єктів господарювання, які використовують ПРРО!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 серпня 2023 року відновилась дія абзацу сьомого статті 5 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями), згідно з яким використання програмного реєстратора розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, забороняється.


Нагадування для банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно зі змінами, внесеними Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», що набирає чинності 01.08.2023, для банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей:
- з 01.08.2023 відновлено перебіг строків, визначених пунктом 69.2 статті 69 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), щодо надсилання до контролюючих органів повідомлень про відкриття/закриття рахунків/електронних гаманців платників податків, визначених пунктом 69.1 статті 69 Кодексу;
- встановлено обов’язок, згідно з яким необхідно направити (у тому числі повторно) не пізніше 01.09.2023 до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття у період з 24.02.2022 по 01.08.2023 рахунків/електронних гаманців платникам податків для отримання повідомлення про взяття рахунків/електронних гаманців на облік у контролюючих органах;
- з 01.08.2023 відновлено відповідальність за здійснення видаткових операцій за рахунком/електронним гаманцем платника податків до отримання повідомлення контролюючого органу про взяття рахунків/електронних гаманців на облік.
Якщо після 01.09.2023 у банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей відсутнє підтвердження контролюючого органу про взяття рахунку/електронного гаманця на облік, то вважається, що банк, інша фінансова установа, небанківський надавач платіжних послуг, емітент електронних грошей розпочав здійснення видаткових операцій з порушенням пункту 69.4 статті 69 Кодексу.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275288.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua