Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 21.11.2023

21 ноя, 22:34

Як повідомити про порушення організації контрольно-перевірочних заходів територіальними органами ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України нагадує про можливість для платників податків повідомити у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці про ймовірні безпідставні контрольно-перевірочні заходи територіальними органами ДПС під час проведення податкових перевірок за допомогою чат-бота «SKARGA KPR DPS».

Наголошуємо, що при заповненні даних необхідно чітко та правильно заповнити такі поля:
- назва Головного управління ДПС, яким проводиться перевірка;
- код ЄДРПОУ платника податків, щодо якого здійснюються контрольно-перевірочні заходи;
- адреса ГО, за якою проводяться контрольно-перевірочні заходи;
- тип перевірки;
- інформаційні дані щодо наказу на проведення перевірки;
- прізвище, ім'я та по батькові працівників територіального органу ДПС, які беруть участь у проведенні перевірки;
- інформаційні дані щодо матеріалів перевірки;
- суть порушення, на думку заявника, щодо організації контрольно-перевірочних заходів;
- контактні дані заявника.
Інформація про ймовірні порушення організації контрольно-перевірочних заходів територіальними органами ДПС невідкладно отримує відповідну реакцію податкових органів шляхом дослідження зазначених питань у скарзі.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/728916.html


Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС отримали 544,1 тис. користувачів

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/728803.html повідомила.
Протягом січня – жовтня 2023 року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України скористались 544,1 тис. юридичних та фізичних осіб. Їм безкоштовно видано майже 1,5 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Майже 315,3 тис. фізичних осіб протягом січня – жовтня поточного року отримали 641 тис. кваліфікованих сертифікатів.
Протягом вказаного періоду 228,8 тис. юридичних осіб отримали 844,3 тис. кваліфікованих сертифікатів.
Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 121,4 тис. платників, з яких 52,4 тис. – юридичних та 69 тис. – фізичних осіб.
Також здійснено автоматичний перезапуск на 1 рік 778 тис. сертифікатів для 297,6 тис. платників, з яких 117,4 тис. – юридичні особи, 180,2 тис. – фізичні особи.
За електронними запитами сформовано 386 тис. сертифікатів, у тому числі 54,6 тис. сертифікатів печаток для програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Всього з початку діяльності надавача видано  12,9 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен користувач має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.


Засідання комітету «Підприємництво (малий та середній бізнес)» Громради: спілкувалися про благодійну допомогу та податкову знижку

Нещодавно проведено п’яте засідання комітету за галузевою ознакою «Підприємництво (малий та середній бізнес)» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Громрада).
Від податкової служби Дніпропетровщини у заході прийняли участь заступник начальника Головного управлінні ДПС у Дніпропетровської області Леонов Валерій та начальник управління інформаційної взаємодії Осипова Манушак.
Види благодійної допомоги, які не оподатковуються, можливість внутрішньо переміщеним особам скористатись правом на податкову знижку за витратами на оренду житла – кейси, що обговорювались на засіданні.


РРО/ПРРО: продовжуємо роз’яснювальну роботу безпосередньо у місцях торгівлі (територія обслуговування – м. Дніпро, м. Кам’янське, м. Новомосковськ та Павлоградський регіон)

Фіскалізація операцій з продажу товарів/надання послуг – питання на часі.
Податківці Дніпропетровщини продовжують надавати консультації у місцях торгівлі.
Нещодавно фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відвідали торгівельні об’єкти у м. Дніпрі по вул. Космічній та вул. Калиновій на ринку «Образцовий», у м. Новомосковську – по вул. 195-ї Стрілкової дивізії, пл. Соборній та вул. Паланочній, у м. Павлограді – по вул. Дніпровській та у м. Кам’янське – мережі будівельних магазинів «РУДІ».
Застосування РРО/ПРРО, поновлення відповідальності за проведення торгівельних операцій з порушеннями законодавства, визначення МПЗ для фізичних осіб, легалізація трудових відносин – головні теми спілкування з представникам бізнесу.
Роз’яснювальна робота продовжується.


Понад 171 млн грн рентної плати за видобування кам’яного вугілля – надходження до держбюджету від платників Дніпропетровщини

У січні – жовтні 2023 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 171 млн грн рентної плати за видобування кам’яного вугілля. Надходження виросли на понад 5,0 млн грн , або на 3,1 відсотки.
Нагадуємо, що наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 487 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 вересня 2023 року за № 1665/40721) (далі – Наказ № 487) затверджено Зміни до форми Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17 серпня 2015 року № 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 вересня 2015 року за № 1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2016 року № 927). Наказ № 487 набрав чинності 10.11.2023.


ФОПи – платники єдиного податку спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 2,6 млрд гривень

Протягом десяти місяців від фізичних осіб – підприємців (ФОП) до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 2,6 млрд грн єдиного податку. Як повідомила керівниця податкової служби Дніпропетровщини Наталя Федаш, надходження збільшились майже на 380,0 млн грн, або на 16,6 відсотків.
«Позитивна динаміка надходжень – це результат відповідального ставлення платників до виконання своїх податкових обов’язків, які незважаючи на непрості умови, продовжують працювати і сумлінно сплачувати податки і збори. Ми вдячні за розуміння, що кожна гривня сьогодні – це важливий внесок в нашу Перемогу! Дякуємо кожному за фінансову підтримку країни!» – зазначила Наталя Федаш.


Застосування розміру мінімальної заробітної плати під час декларування «нового» об’єкту нерухомого майна

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що у разі набуття права на об’єкт нерухомого майна протягом календарного року або ж декларування таких об’єктів за попередні звітні роки, розмір мінімальної заробітної плати зазначається в податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), виключно у розмірі, який встановлено на 01 січня звітного (податкового) року, а не на момент складання (подання) Декларації платником податків.


Мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС можна завантажити як на платформі Android, так і iOS

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що застосунок «Моя податкова» можна завантажити на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» – це простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби для громадян, а також сплати податків з використанням платіжних систем.
У розділі «Мої дані» застосунку можна отримати інформацію про:
- адресу реєстрації та фактичне місце проживання;
- обʼєкти оподаткування;
- обовʼязок сплатити суму грошового зобовʼязання (ППР);
- стан розрахунків з бюджетом.
У розділі «Послуги» доступно:
- направлення запиту на отримання відомостей про суми виплачених доходів;
- подання Податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка).
У розділі «Повідомлення» доступні:
- квитанції;
- відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;
- інформація з ДРФО про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору;
- листи контролюючого органу.
Мобільний застосунок доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.
З метою вдосконалення роботи та сервісів мобільного застосунку, запрошуємо активно брати участь у тестуванні. У разі виникнення будь-яких запитань щодо роботи застосунку та наявності пропозицій щодо вдосконалення сервісів, просимо їх надсилати за адресою infotax@tax.gov.ua або звертатися за телефоном 0 800 501 007.
«Моя податкова» – ще один крок до цифрової податкової у цифровій державі!


Як можна переглянути реєстраційний номер кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, отриманого в Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Для перегляду реєстраційного номеру кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (далі – кваліфікований сертифікат), отриманого від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Кваліфікований надавач ЕДП ДПС), спочатку кваліфікований сертифікат необхідно завантажити на комп’ютер з вебсайту Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС у розділі «Пошук сертифікатів».
Зручніше всього знайти потрібний сертифікат використовуючи поле «Реєстраційний номер облікової картки платника податків» (для фізичних осіб які через свої релігійні переконання відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків пошук сертифікатів здійснюється за серією та номером паспорта). Також, знайти потрібний сертифікат можна використовуючи поле «Код ЄДРПОУ» (для юридичних осіб).
В полі «Реєстраційний номер облікової картки платника податків»/«Код ЄДРПОУ» платник податків зазначає свій код (або серією та номер паспорта)/код ЄДРПОУ та натискає «Пошук». З’явиться вікно «Результати пошуку», у якому необхідно натиснути на піктограму (у вигляді прямокутника з вертикальною стрілкою направленою до низу) з права і зберегти необхідний сертифікат. Після чого, необхідно подвійним натисканням на ліву клавішу комп’ютерної миші відкрити файл кваліфікованого сертифіката та перейти до вкладки «Вміст», в якій знайти поле «Серійний номер».
Крім того, переглянути реєстраційний номер кваліфікованого сертифіката можна за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1». Інсталяційний файл та настанову користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» можна завантажити з вебсайту Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС у розділі «Програмне забезпечення».


В який термін працівник має повернути кошти/електронні гроші, видані на відрядження або під звіт, за умови, що відрядження не відбулось?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Згідно п.п. 170.9.4. п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, складається та подається у строки, визначені п.п. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, платником податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) (у паперовій або електронній формі (з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, у разі:
а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, з метою розрахунку суми податку;
б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).
Відповідно до п.п. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:
а) завершує таке відрядження;
б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти/електронні гроші під звіт.
Крім того, основним документом, який регулює відрядження працівників органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, є Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 59). При цьому інші підприємства та організації можуть використовувати Інструкцію № 59 як допоміжний (довідковий) документ.
Так, відряджений працівник перед від’їздом у відрядження забезпечується авансом у межах суми, визначеної на оплату проїзду, найм житлового приміщення і добові витрати (абзац перший п. 11 розд. II Інструкції № 59).
Якщо працівник отримав аванс на відрядження і не виїхав, то він повинен протягом трьох банківських днів з дня прийняття рішення про відміну поїздки повернути зазначені кошти у встановленому законодавством порядку на відповідний рахунок підприємства (або до каси підприємства у разі отримання авансу готівкою) (абзац п’ятий п. 11 розд. II Інструкції № 59 ).
При цьому нормами законодавства не передбачено додаткових строків для повернення коштів, отриманих як аванс на відрядження, у випадках, якщо відрядження не відбулось з поважних причин (в тому числі у разі хвороби працівника).
Тобто, якщо працівник отримав аванс на відрядження і не виїхав, то він повинен протягом трьох банківських днів з дня прийняття рішення про відміну поїздки повернути зазначені кошти у встановленому законодавством порядку на відповідний рахунок підприємства (або до каси підприємства у разі отримання авансу готівкою).


Щодо застосування антифорстолінгових обмежень продажу акцизних марок та оподаткування акцизним податком реалізації тютюнових виробів

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України з метою надання методологічної допомоги стосовно застосування положень пункту 16 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з питань антифорстолінгових обмежень продажу акцизних марок та оподаткування акцизним податком реалізації тютюнових виробів повідомила наступне.
Пунктом 16 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу визначено, що тимчасово, до 31 грудня 2029 року включно:
- протягом трьох звітних місяців поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку підприємству-виробнику та/або імпортеру тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну продавцем марок акцизного податку не може перевищувати 115 відсотків середньомісячного обсягу реалізації на митній території України тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну таким підприємством-виробником та/або імпортером за попередні дев’ять календарних місяців;
- протягом трьох звітних місяців поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, з обсягів реалізації на внутрішньому ринку тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну виробниками та/або ввезення на митну територію України імпортерами, що перевищує 115 відсотків середньомісячного обсягу реалізації на внутрішньому ринку такої продукції або її ввезення таким підприємством-виробником та/або імпортером за попередні дев’ять місяців, що передують трьом звітним місяцям поспіль, що передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, акцизний податок сплачується із застосуванням коефіцієнта 1,5.
При цьому Кодексом не передбачено будь-яких виключень, які дозволяють суб’єктам господарювання не застосовувати норми пункту 16 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, в тому числі як щодо нових підакцизних товарів, які не ввозилися імпортером на митну територію/не вироблялись виробником, так і щодо підакцизних товарів, які не ввозилися/не вироблялись виробником протягом дев’яти місяців, що передують трьом звітним місяцям поспіль, які передують місяцю, в якому підвищуються ставки акцизного податку.
У разі, якщо тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну не ввозилися імпортером/не реалізовувалися виробником протягом січня – вересня поточного року, то акцизний податок з тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну ввезених на митну територію України/реалізованих виробником тютюнових виробів, протягом жовтня – грудня поточного року, повинен сплачуватися із застосуванням коефіцієнта 1,5.


До уваги платників податків!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що починаючи з 01.12.2023 сплата податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування заповнення поля платіжної інструкції «Призначення платежу» здійснюється платниками виключно у структурованій формі відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення» зі змінами та доповненнями.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275402.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua