04 дек, 23:07
З початку 2023 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 827,5 тис. звернень платників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Протягом січня – жовтня 2023 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 827,5 тис. звернень фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості звернень на 724,3 тис. надано відповіді у телефонному режимі, на 4,7 тис. – електронною поштою та 98,5 тис. чатом в месенджерах.
Найчастіше платники зверталися з питань єдиного податку та порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування, стану обробки електронної звітності.
Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).
Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. У поточному році фізичні та юридичні особи здійснили 3,2 млн відвідувань ЗІР.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Протягом січня – жовтня 2023 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 1251 уніфікованого запитання-відповіді та внесено 1263 у новій редакції.
Нагадуємо, що приєднатися до чатів ДПС можна:
- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;
- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/732643.html
Легалізація трудових відносин – на порядку денному
Нещодавно відбулось засідання Міжвідомчої робочої групи з питань реалізації спільних дій щодо зменшення рівня незадекларованої праці, попередження виробничого травматизму та професійних захворювань під головуванням начальника Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Валерія Тригубенка.
У засіданні прийняли участь керівництво та фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Йшлося про співпрацю у напрямку детінізації відносин у сфері зайнятості населення. Визначено подальші кроки взаємодії щодо зниження рівня незадекларованої праці та мінімізації заборгованості із заробітної плати.
Працюємо й надалі задля нашої Перемоги!
РРО/ПРРО: роз’яснення законодавчих норм щодо порядку застосування касової техніки (територія обслуговування – м. Кривий Ріг та м. Павлоград)
Днями податківцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснено виїзд до місць зосередження об’єктів бізнесу, які знаходяться у м. Кривому Розі та у м. Павлограді.
Підприємцям розповіли про зміни в податковому законодавстві, приділивши увагу сфері застосування РРО/ПРРО.
Наголошено, що умовою дотримання законодавства у сфері проведення розрахункових операцій є реєстрація РРО/ПРРО в контролюючому органі.
РРО/ПРРО: бізнесу необхідно бути обізнаним в законодавчих нормах
Продовжуються комунікації фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з представниками бізнесу.
Днями податківці провели роз’яснювальну роботу з підприємцями, які проводять свою господарську діяльність в торгівельних об’єктах, розташованих у м. Дніпрі по вул. Архітектора Олега Петрова та на пр. Богдана Хмельницького, у м. Кривому Розі на пр. Гагаріна (зупинка 96 квартал) і у м. Новомосковську по вул. Гетьманській, вул. Українській та пл. Героїв.
Тематика спілкування – норми законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО, запроваджені з 01.08.2023.
Працівники податкової служби під час діалогу надали представникам суб’єктів господарювання фахові консультації щодо проведення розрахункових операцій та практичну допомогу.
Бізнесу необхідно бути обізнаним в законодавчих нормах.
Отже інформаційно – роз’яснювальні заходи податкової служби Дніпропетровщини тривають.
З початку поточного року від платників Дніпропетровщини до бюджетів та державних цільових фондів надійшло понад 97,3 млрд гривень
Протягом січня – листопада 2023 року від платників Дніпропетровської області до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів надійшло понад 97,3 млрд грн платежів, що майже на 9,5 млрд грн більше минулорічного показника. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Як зазначила Наталя Федаш, у січні – листопаді поточного року до Державного бюджету України платники Дніпропетровщини спрямували майже 30,2 млрд гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року позитивна динаміка складає майже 2,5 млрд грн, або 8,9 відсотків.
Місцеві бюджети отримали з початку року понад 38,7 млрд грн, що на понад 3,1 млрд грн, або на 8,7 відс., більше ніж за підсумками відповідного періоду 2022 року.
До державних цільових фондів протягом одинадцяти місяців 2023 року надійшло понад 28,4 мільярди гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Платники спрацювали також на збільшення надходжень на понад 3,9 млрд грн, або на 15,9 відсотків.
Очільниця податкової служби області висловила подяку платникам за свідомість і сумлінну сплату податків, зборів та платежів.
До уваги платників: оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.31.17.0 станом на 28.11.2023. Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 01.01.2023 по 28.11.2023 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.31.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.31.17.0) (станом на 28.10.2023) до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»
Перелік змін та доповнень (версія 1.31.17.0) (станом на 28.11.2023):
Додано нові версії документів:
1. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2023 року № 1154:
F/J 1415902 - Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
F/J 1416002 - Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
2. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 28 липня 2023 року № 414 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 18 серпня 2023 року № 444):
F/J 0209510 - Декларація з акцизного податку;
F/J 0295010 - Додаток 11. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Податкового кодексу України (далі – Кодекс);
F/J 0298410 - Додаток 12. Розрахунок суми акцизного податку із реалізації спирту етилового згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу;
F/J 0298510 - Додаток 13. Розрахунок суми акцизного податку з транспортних засобів, що оподатковуються згідно із підпунктами 215.3.5, 215.3.51, 215.3.52 , 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодексу;
F/J 0298610 - Додаток 14. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального під час зміни умов оподаткування згідно з підпунктом 229.8.13 пункту 229.8 статті 229 розділу VI Кодексу;
F/J 0295110 - Додаток 1 Декларації з акцизного податку "Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів), на які встановлено специфічні ставки акцизного податку (крім операцій, визначених підпунктами 213.1.9, 213.1.11, 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу)";
F/J 0295210 - Додаток 2. Розрахунок суми акцизного податку з тютюнових виробів, на які встановлено специфічні та адвалорні ставки акцизного податку одночасно;
F/J 0295310 - Додаток 3. Розрахунок суми акцизного податку з алкогольних напоїв (стаття 225 розділу VI Кодексу);
F/J 0295410 - Додаток 4. Обороти, що звільняються від оподаткування, оподатковуються за нульовою або за зниженою ставкою;
F/J 0295510 - Додаток 5. Розрахунок суми акцизного податку з втрачених марок акцизного податку, що були придбані для маркування тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
F/J 0295610 - Додаток 6. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
F/J 0298710 - Додаток 61. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів згідно із підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу (тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, рідини, що використовуються в електронних сигаретах);
F/J 0295710 - Додаток 7. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації електричної енергії;
F/J 0295810 - Додаток 8. Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах;
F/J 0295910 - Додаток 10. Доповнення до декларації з акцизного податку відповідно до пункту 46.4 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу;
F/J 0296010 - Додаток 9. Заява про порушення особою, яка реалізує пальне або спирт етиловий, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування;
F/J 0298110 - Додаток 11. Розрахунок суми акцизного податку, що підлягає відніманню з пального, під час виробництва якого як сировину використано інші оподатковувані підакцизні товари, згідно із пунктом 217.6 статті 217 розділу VI Кодексу;
F/J 0298210 - Додаток 12. Довідка про цільове використання спирту етилового (біоетанолу) його виробником як сировини для виробництва продукції, визначеної у підпункті 229.1.16 пункту 229.1 статті 229 розділу VI Кодексу;
F/J 0298310 - Додаток 13. Інформація про повітряні судна, які були заправлені, та про обсяги бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, використані для заправлення таких суден, яка надається згідно із підпунктом 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу VI Кодексу.
Обмеження використання єдиного рахунку при сплаті податків, зборів та платежів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених Податковим кодексом України, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.
Не допускається прийняття на єдиний рахунок електронних грошей.
Оподаткування ПДФО новорічних подарунків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід відповідно до п.п.163.1.1 п. 163.1. ст. 163 Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
У громадян залишилось менше місяця для отримання податкової знижки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадуємо, що за наслідками 2022 року платники мають право на податкову знижку, яку можливо отримати по 31 грудня 2023 року (включно).
Звертаємо увагу, що п. 11 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено: за результатами 2020, 2021 та 2022 років, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень статті 166 ПКУ, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених підпунктом 166.3.2 пункту 166.3 статті 166 ПКУ.
Відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування з наступного року ФОП може не пізніше 21.12.2023
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Отже, 21 грудня 2023 року – останній день подання ФОПом – платником єдиного податку заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування (далі – Заява) з I кварталу 2024 року ( (далі – ПКУ)).
В яких випадках ФОПом – платником єдиного податку не визначається МПЗ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 14.1.114 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) – мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ. Сума мінімальних податкових зобов’язань, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній юридичній або фізичній особі, у тому числі фізичній особі – підприємцю, є загальним мінімальним податковим зобов’язанням.
МПЗ щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена, та мінімальне податкове зобов’язання щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена, обчислюється за формулами наведеними у ст. 38 прим. 1 «Визначення мінімального податкового зобов’язання» ПКУ.
Зокрема, п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ визначено, що МПЗ не визначається для:
- земельних ділянок, що використовуються дачними (дачно-будівельними) та садівничими (городницькими) кооперативами (товариствами), а також набуті у власність/користування членами цих кооперативів (товариств) у результаті приватизації (купівлі/продажу, оренди) у межах земель, що належали цим кооперативам (товариствам) на праві колективної власності чи перебували у їх постійному користуванні;
- земель запасу;
- невитребуваних земельних часток (паїв), розпорядниками яких є органи місцевого самоврядування, крім таких земельних часток (паїв), переданих органами місцевого самоврядування в оренду;
- земельних ділянок зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які належать фізичним особам на праві власності та/або на праві користування та станом на 01 січня 2022 року знаходилися у межах населених пунктів;
- земельних ділянок, земельних часток (паїв), за які не нараховувалися та не сплачувалися плата за землю або єдиний податок четвертої групи, що перебувають у консервації, або забруднені вибухонебезпечними предметами, або щодо яких прийнято рішення про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.
МПЗ для земельних ділянок, земельних часток (паїв), передбачених абзацом сьомим п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ, не визначається за період, за який не визначається плата за землю або єдиний податок четвертої групи.
Крім того, у разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному ПКУ (п. 38 прим. 1.3 ст. 38 прим. 1 ПКУ).
Згідно з п. 38 прим. 1.4 ст. 38 прим. 1 ПКУ у разі переходу права власності або права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) протягом календарного року та за умови державної реєстрації такого права відповідно до законодавства, мінімальне податкове зобов’язання щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) за період з 01 січня такого календарного року до початку місяця, в якому припинилося право власності на таку земельну ділянку, або в якому така земельна ділянка передана в користування (оренду, суборенду, емфітевзис), а для нового власника, орендаря або користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) – починаючи з місяця, в якому він набув право власності або право користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди на таку земельну ділянку, та враховується у складі загального мінімального податкового зобов’язання кожного з таких власників або користувачів.
У разі відсутності державної реєстрації переходу права власності або права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) протягом календарного року мінімальне податкове зобов’язання щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) на загальних підставах за податковий (звітний) рік.
Поряд з цим, п. 69.15 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що не нараховується та не сплачується загальне мінімальне податкове зобов’язання за земельні ділянки, земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України:
- за 2022 рік – у частині земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності чи користуванні фізичних осіб;
- з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року – у частині земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності чи користуванні, зокрема, фізичних осіб – підприємців.
Сума МПЗ за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені п.п. 69.15 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, визначається пропорційно кількості місяців, коли такі земельні ділянки (земельні частки (паї) підлягали оподаткуванню платою за землю або єдиним податком четвертої групи.
Платники податків, які до дати набрання чинності Законом України від 11 квітня 2023 року № 3050-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» визначили та задекларували в податковій звітності мінімальне податкове зобов’язання за 2022-2023 роки за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених абзацом першим п.п. 69.15 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, мають право відкоригувати нараховані за 2022-2023 роки суми загального мінімального податкового зобов’язання шляхом подання в порядку, визначеному ПКУ, уточнюючих податкових декларацій.
Норми, визначені абзацами сьомим і восьмим п. 38 прим. 1.2 ст. 38 прим. 1 ПКУ, застосовуються до податкових (звітних) періодів починаючи з 01 січня 2023 року.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Як завантажити власні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів клієнтам (користувачам), які відмовилися від їх публікації на вебсайті Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Клієнти (користувачі) мають можливість завантажити кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на персональний комп’ютер за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» (далі – Програма).
Для початку використання Програми клієнтам (користувачам) необхідно встановити актуальну версію безкоштовної Програми, яку можливо завантажити на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1».
Тобто, клієнти (користувачі), які відмовилися від публікації кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів на вебсайті Надавача, мають можливість завантажити власні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на персональний комп’ютер за допомогою Програми.
Детальну інформацію щодо роботи Програми та покрокову інструкцію, зокрема, стосовно можливості завантаження власних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, наведено у п.п. 5.2 п. 5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1» на вебсайті Надавача за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Настанова користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1».
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275540.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua