Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 05.12.2023

05 дек, 22:36

ДПС вивчає міжнародну практику щодо процедур банкрутства

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У рамках виконання Робочого плану на 2022 – 2023 роки відбулася чергова зустріч представників Департаменту по роботі з податковим боргом ДПС з Департаментом Казначейства США Офісу технічної допомоги за сприяння Міністерства фінансів України.
Під час заходу учасники обговорювали питання процедури банкрутства суб’єктів господарювання (боржників).
Увагу, зокрема, було приділено відповідальності платників у разі їх неплатоспроможності, а саме:
- запобіганню та виправленню порушень, передбачених Кодексом про банкрутство;
- проведенню превентивних заходів з платником – боржником та врегулюванню питань для уникнення судового розгляду;
- моніторингу дотримання боржником податкового законодавства під час банкрутства;
- забезпеченню загального захисту інтересів держави.
У ДПС відзначили важливість співпраці з Офісом технічної допомоги, адже експерти Офісу мають значний досвід у сфері оподаткування, зокрема, в питаннях, пов’язаних з процедурами банкрутства, вивчаючи практику інших країн, які пережили кризові ситуації.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/732952.html


ДПС продовжує активну роз’яснювальну роботу з бізнесом в контексті впровадження в Україні Загального стандарту звітності CRS

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/733059.html повідомила.
У зв’язку із набранням чинності наказу Мінфіну від 30 серпня 2023 року № 468 «Про затвердження Порядку взяття на облік та зняття з обліку фінансових агентів, які є підзвітними фінансовими установами для цілей багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки та загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки») (далі – Порядок реєстрації) Державна податкова служба України розпочала активну кампанію зі взяття на облік Підзвітних Фінансових Установ.
Так, зважаючи на велику кількість запитань у фінансових установ України, пов’язаних з новою процедурою щодо постановки на облік в контролюючому органі, ДПС спільно з Міністерством фінансів України та за підтримки Програми EU4PFM проведено роз’яснювальний онлайн-вебінар для членів Української асоціації інвестиційного бізнесу на тему: «Особливості взяття на облік КУА, ІСІ і НПФ, які є підзвітними фінансовими установами для цілей Загального стандарту звітності CRS».
Під заходу обговорювались практичні аспекти застосування Порядку реєстрації, зокрема, заповнення та подання до ДПС Заяви про взяття на облік ПФУ (J1308701).
Запровадження міжнародного обміну інформацією відповідно до Загального стандарту звітності CRS є одним з пріоритетів ДПС, для реалізації якого залучена всебічна підтримка Глобального форуму з прозорості та обміну інформацією для податкових цілей та проекту EU4PFM.
Міжнародна співпраця, зокрема, впровадження Загального стандарту звітності CRS, є важливим кроком для подальшої євроінтеграції України.


До зведеного бюджету у січні – листопаді 2023 року надійшло 1104,7 млрд гривень

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома.
Платники податків продовжують сумлінно підтримувати державу сплаченими податками. Завдяки їх активній громадянській позиції та патріотизму бюджет стабільно отримує такі необхідні кошти для Збройних Сил України та соціальних виплат нашим громадянам.
За оперативними даними надходження (сальдо) до зведеного бюджету у січні – листопаді 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 1 104,7 млрд грн. До державного бюджету надійшло 708,1 млрд грн, до місцевих бюджетів – 396,6 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – листопаді 2023 року становили 679,1 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 102,3 відс. При цьому на рахунки платників відшкодовано 121,5 млрд грн ПДВ.
У розрізі податків показники розпису Міністерства фінансів України перевиконано з податку на прибуток підприємств на 27,8 відс. (+30,4 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) на 17 відс. (+13,9 млрд гривень).
У розрізі основних платежів у січні – листопаді 2023 року приріст порівняно з відповідним періодом минулого року становить з акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – в 1,4 раза (+25,3 млрд грн), податку на прибуток підприємств – 21,5 відс. (+24,7 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 18,7 відс. (+24,4 млрд гривень).
Місцеві бюджети у січні – листопаді 2023 року отримали 396,6 млрд грн, що на 46,3 млрд грн, або на 13,2 відс. більше ніж у січні – листопаді 2022 року.
Надходження (сальдо) до зведеного бюджету у листопаді 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 127,8 млрд грн. До державного бюджету надійшло 102,5 млрд грн, до місцевих бюджетів – 25,3 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у листопаді 2023 року становили 84 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету перевиконано на 0,9 відс., додаткові надходження до бюджету становлять 0,8 млрд грн. Платникам на рахунки відшкодовано 9,9 млрд грн ПДВ.
У повному обсязі виконано показники розпису Міністерства фінансів України з податку на прибуток – у 1,3 раза (+6,5 млрд грн), податку на додану вартість – 105,5 відс. (+1,2 млрд гривень), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – 101,4 відс. (+0,1 млрд гривень).
У розрізі основних платежів у листопаді 2023 року приріст порівняно з листопадом 2022 року становить з податку на додану вартість – у 1,9 раза (+10,9 млрд гривень), податку на прибуток – у 1,3 раза (+7,4 млрд грн), акцизного податку з вироблених та ввезених товарів (продукції) – в 1,4 раза (+2,0 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 10,3 відс. (+1,4 млрд гривень).
Місцеві бюджети у листопаді 2023 року отримали 25,3 млрд гривень.
Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави!
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/733052.html


Взаємодія з органами місцевого самоврядування: з 06.12.2023 на Дніпропетровщині запрацюють нові локації з надання послуг для платників

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
На партнерських засадах з Департаментом адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради Головне управління ДПС у Дніпропетровській області в межах роботи мобільного центру обслуговування платників долучилося до надання адміністративних послуг, які надаються в приміщеннях ЦНАП «Правобережний» та ЦНАП  «Я – Ветеран»
З метою створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг і сервісів юридичними та фізичними особами, у тому числі особами з обмеженими фізичними можливостями та іншими особливими потребами, підвищення ефективності та оптимізації умов роботи в приміщеннях ЦНАП м. Дніпра для приймання відвідувачів фахівцями заплановані виїзди мобільного ЦОПу Соборної ДПІ до ЦНАП «Правобережний» м. Дніпро, вул. Марії Кюрі, 5, (ТРЦ «NEO PLAZA», 2 поверх) та мобільного ЦОПу Придніпровської ДПІ до ЦНАП  «Я – Ветеран» м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд. 8, щосереди, починаючи з 06 грудня 2023 року, з 9:00 до 17:00 години.
В межах роботи мобільного ЦОПу податківці будуть:
- надавати адміністративні послуги суб’єктам звернень, зокрема приймання заяв на отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), отримання відомостей з ДРФО, тощо;
- надавати консультацій з питань дотримання податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
- приймати податкова та інша звітність, у тому числі пакетів документів щодо повернення податкової знижки;
- надавати роз’яснення новацій податкового та іншого законодавства щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану, застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій;
- знайомити з корисними електронними сервісами, які пропонує ДПС України, зокрема з перевагами користування Електронним кабінетом.
 Відвідувачі будуть забезпечені безкоштовними бланками декларацій та заяв для надання адміністративних послуг.
Створення умов, які гарантують якісне обслуговування громадян, є пріоритетним напрямом для органів державної податкової служби.


В податковій службі Дніпропетровщини на обліку знаходиться майже 280 тис. суб’єктів господарювання

Станом на 01.12.2023 на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області знаходилось 279 953 суб’єкти господарювання. У порівнянні з січнем – листопадом 2022 року кількість платників податків збільшилась на 14 472 особи (станом на 01.12.2022 зареєстровано 265 481 особа).
Так, станом на 01.12.2023 ФОПів зареєстровано у кількості 161 885 осіб, це на 12 151 особу більше ніж у 2022 році (станом на 01.12.2022 – 149 734 ФОПів), юридичних осіб станом на 01.12.2023 зареєстровано 118 068 осіб, що на 2 321 особу більше ніж на відповідну дату 2022 року (на 01.12.2022 – 115 747 осіб).


До уваги платників ПДВ!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 30.09.2023 набрали чинності зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.
Змінами, зокрема, передбачається, що у разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару / послуги згідно з УКТ ЗЕД / умовним кодом товару / ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Також змінами впроваджено право ініціювати подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальнику, отримувачем (покупцем), для чого:
- отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису;
- постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу;
- отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.
Також після запровадження змін у формі «Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зазначається територіальний орган ДПС, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних якого прийнято таке рішення.


Для резидентів України – материнських компаній МГК першим звітним періодом є 2022 звітний рік

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що платники податків – резиденти України, що належать до міжнародної групи компаній (далі – МГК), у випадках, визначених підпунктом 39.4.10 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зобов’язані подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронній формі, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній (далі – Звіт МГК).
Звіт МГК подається у разі, якщо сукупний консолідований дохід МГК, до якої входить платник податків, за фінансовий рік, що передує звітному, розрахований згідно із стандартами бухгалтерського обліку, які застосовує материнська компанія МГК (за відсутності інформації – відповідно до міжнародних стандартів бухгалтерського обліку), дорівнює або перевищує відповідний показник мінімального розміру сукупного консолідованого доходу, визначений підпунктом 39.4.102 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, зокрема, еквівалент 750 мільйонів євро та більше.
Обставини, за наявності яких подається Звіт МГК, зокрема:
- платник податків є материнською компанією МГК;
- материнська компанія МГК уповноважує платника податків – резидента України на подання такого Звіту МГК;
- законодавство юрисдикції податкового резидентства материнської компанії не вимагає подання Звіту МГК від такої МГК;
- між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією податкового резидентства материнської компанії МГК є чинний міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, але не набрала чинності відповідна угода QCAA (договір, що передбачає автоматичний обмін Звітами МГК) станом на дату закінчення фінансового року, за який має бути поданий Звіт МГК;
- між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією податкового резидентства материнської компанії МГК є чинний міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, але наявні факти системного невиконання відповідної угоди QCAA.
Звіт МГК складається за фінансовий рік, встановлений материнською компанією МГК, що може не збігатися з календарним роком, та подається не пізніше дванадцяти місяців після останнього дня такого фінансового року
(у разі відсутності відомостей про встановлений материнською компанією міжнародної групи компаній фінансовий рік – протягом дванадцяти місяців після закінчення календарного року).
Першим звітним періодом подання Звіту МГК (пункт 53 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу) є:
- для резидентів України – материнських компаній МГК – фінансовий рік, який закінчується у період з 1 січня до 31 грудня 2022 року;
- для решти платників податків – фінансовий рік, який розпочинається у період з 1 січня до 31 грудня року, в якому Багатостороння угода компетентних органів про автоматичний обмін звітами CbC (Multilateral Competent Authority Agreement on the Exchange of Country-by-Country Reports, далі – Багатостороння угода CbC) набрала чинності щонайменше з однією іноземною юрисдикцією.
Тобто для резидентів України – материнських компаній МГК першим звітним періодом є 2022 звітний рік, а останнім днем подання – 1 січня 2024 року (враховуючи, що граничний строк припадає на вихідний день).
Форма Звіту МГК та порядок його заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2020 № 764 «Про затвердження форми та Порядку заповнення Звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній».
Відповідальність платників податків за неподання (несвоєчасне подання) Звіту МГК, у тому числі уточнюючого та/або за надання недостовірної інформації, передбачена статтею 120 Кодексу.
Нагадуємо, що платники податків, які готують Звіт МГК, можуть переглянути презентаційні матеріали щодо алгоритму його заповнення – за посиланням

https://tax.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorennya-ta-mijnarodne-opodatkuvannya/transfertne-tsinoutvorennya/prezentatsiyni-materiali/


Реєстрація підзвітних фінансових установ здійснюється шляхом подання заяви в електронній формі

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 10.10.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 30 серпня 2023 року  № 468 «Про затвердження Порядку взяття на облік та зняття з обліку фінансових агентів, які є підзвітними фінансовими установами для цілей багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки та загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки» (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня 2023 року № 505) (далі – Порядок реєстрації).
Взяттю на облік у Державній податковій службі України підлягають усі фінансові установи, які є підзвітними фінансовими установами для цілей Багатосторонньої угоди CRS та Загального стандарту звітності CRS (далі – ПФУ).
Порядок реєстрації встановлює:
- процедури взяття на облік ПФУ, зняття їх з обліку та внесення змін до відомостей про ПФУ;
- форми відповідних заяв та порядок їх заповнення;
- особливості реєстрації інститутів спільного інвестування та інших організацій, за які звітність про підзвітні рахунки подають інші особи.
Організації, які мали статус ПФУ станом на 30 червня 2023 року, зобов’язані стати на облік у ДПС до 31 грудня 2023 року.
Якщо організація не мала статусу ПФУ станом на 30 червня 2023 року або була створена (зареєстрована), починаючи з 01 липня 2023 року або пізніше, вона подає заяву про взяття її на облік у ДПС як ПФУ протягом 60 календарних днів після встановлення нею статусу ПФУ. Нагадуємо, що дата встановлення статусу ПФУ, від якої відраховується термін подання заяви для взяття ПФУ на облік у ДПС, визначається у розділі ХІ Порядку застосування Загального стандарту звітності CRS, затвердженого наказом Мінфіну від 26.05.2023 № 282.
Реєстрація ПФУ здійснюється шляхом подання заяви в електронній формі через електронний кабінет платника податків або іншими засобами електронного зв’язку.
ПФУ, які подаватимуть звіти про підзвітні рахунки виключно за себе (наприклад, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, кредитні спілки тощо), стають на облік один раз.
Якщо ПФУ є інститутом спільного інвестування (далі – ІСІ), то за таку ПФУ звітність подає компанія з управління активами, яка здійснює управління активами відповідного ІСІ (далі – КУА). КУА стає на облік як ПФУ за себе та додатково за кожен ІСІ – ПФУ.


До уваги фізичних осіб, які отримують благодійну допомогу!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (податок) не включається, зокрема сума (вартість) благодійної допомоги, яка виплачена (надана) міжнародними благодійними організаціями (їх філіями, представництвами), перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, на користь:
- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція (за винятком територій, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), та/або вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах та взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад;
- фізичних осіб, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, визначеної Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», та взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах  з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад;
- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) у населених пунктах, на території яких проводяться (проводилися) бойові дії під час дії воєнного, надзвичайного стану, та/або вимушено покинули місце проживання (тимчасово переміщені особи), у зв’язку з форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) у тому числі у зв’язку із введенням воєнного, надзвичайного стану, підтвердженими у встановленому законом порядку.


За провадження господарської діяльності без державної реєстрації, як суб’єкта господарювання, передбачено штраф

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що державна реєстрація суб’єктів господарювання – обов’язкова умова здійснення усіх видів підприємницької діяльності та запорука законності її ведення.
При цьому окремі продавці нехтують обов’язком реєстрації підприємницької діяльності, ухиляються від сплати податків, а розрахунки проводять через банківські картки фізичних осіб, що заборонено законодавством.
ДПС постійно отримує інформацію про факти здійснення системної господарської діяльності без державної реєстрації. Всі випадки досліджуються та перевіряються працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі податкові перевірки.
Крім того, на сьогодні соціальні мережі Facebook, Instagram та інші інтернет майданчики стали бізнес-платформами з потужними маркетинговими інструментами, якими користуються громадяни для дистанційного продажу товарів або надання послуг.
Одночасно нагадуємо, що за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено штраф до 85 тисяч гривень з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.


У відносинах працівник – роботодавець має укладатися трудовий договір

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наймати працівників можуть компанії, фізичні особи – підприємці, а також фізичні особи, які беруть на роботу кухарів, нянь, водіїв... При цьому такі особи стають роботодавцями і мають дотримуватися трудового законодавства.
Часто роботодавці укладають з працівниками цивільно-правові угоди, а не трудові. Цивільно-правова угода про надання послуг укладається у разі співпраці з незалежним підрядником або особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, тобто займається підприємництвом, бізнесом.
У відносинах працівник – роботодавець має укладатися трудовий договір.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
- укладення трудового договору;
- оформлення наказу про прийняття на роботу;
- повідомлення Державної податкової служби.


До уваги платників, які здійснюють операції з нерезидентами!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Коригування фінансового результату до оподаткування по операціях щодо придбання/продажу товарів, робіт та послуг, проведених з окремими категоріями нерезидентів, здійснюється згідно з нормами підпунктів 140.5.4 та 140.5.5прим.1 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Відповідно до норми п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшують на суму 30 % вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та п.п. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних у:
- нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб – нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу (постанова КМУ від 27.12.2017 № 1045);
- нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого КМУ відповідно до підпункту «г» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи (постанова КМУ від 04.07.2017 № 480).
Підпунктом 140.5.5 прим.1 п. 140.5 ст. 140 Кодексу передбачено, що аналогічні коригування здійснюються при реалізації товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), на користь нерезидентів вищезазначених категорій юрисдикцій (абз. 2 та 3 п.п.140.5.5прим.1 п. 140.5 ст. 140 Кодексу).
Разом з тим дані вимоги не застосовуються, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту.
Крім того, передбачено:
- якщо ціна придбання перевищує ціну, визначену за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною, виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки»;
- якщо ціна реалізації є нижчою за ціну, визначену відповідно до принципу «витягнутої руки», встановленого ст. 39 Кодексу, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю, визначеною, виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», та вартістю реалізації.
Так, при перевищенні цін у разі придбання або заниженні цін при реалізації товарів, робіт та послуг, визначених підпунктами 140.5.4 та 140.5.5прим.1 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, порівняно з цінами, визначеними відповідно до принципу «витягнутої руки», платник податку має право здійснити коригування відповідно до пп. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 Кодексу, або таке коригування може бути здійснено до медіани діапазону цін (рентабельності) на підставі перевірки контролюючого органу.
При цьому коригування здійснюється на розмір різниці між фактичною вартістю придбання або продажу товарів (робіт та послуг) та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», і таке коригування може бути як меншим за 30 % вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг придбаних (реалізованих) у відповідних операціях, так і більшим.
Фінансовий результат до оподаткування збільшується на всю суму вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, визначених пп. 140.5.4 та 140.5.5прим.1 п. 140.5 ст. 140 Кодексу як придбаних, так і реалізованих на користь нерезидентів, зазначених вище категорій, якщо такі операції не мають ділової мети.
Слід зауважити, що коригування (збільшення) фінансового результату до оподаткування можливе тільки за підсумками податкового (звітного) року, коли остаточно ідентифікуються господарські операції як контрольовані або неконтрольовані, з дотриманням вимог пп. 39.2.1.7 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.
Крім цього, для цілей обґрунтування суми витрат (доходів) за операціями, передбаченими підпунктами 140.5.4 та 140.5.5прим.1 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, платник податків має задокументувати як сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі, інформацію, визначену у п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, в обсязі, необхідному для оцінки платником податку та контролюючим органом відповідності рівня ціни або показника рентабельності відповідної операції (операцій) принципу «витягнутої руки». Обсяг інформації, зазначеної в такій документації, можна вважати достатнім, якщо платник податків належно обґрунтував рівень ціни або показник рентабельності відповідної операції (операцій) за найбільш доцільним методом, визначеним пп. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 Кодексу.
Обґрунтування, що суму витрат (доходів) підтверджено за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, надається платником на запит контролюючого органу під час проведення документальної перевірки за звітний період, за підсумками якого платником податку прийнято рішення про незбільшення фінансового результату, або на запит контролюючого органу відповідно до п. 73.3 ст. 73 Кодексу.
Додатково звертаємо увагу, що зазначені питання висвітлені в Узагальнюючій податкової консультації щодо застосування окремих положень статті 39 Податкового кодексу України, у тому числі під час коригування фінансового результату до оподаткування на підставі підпунктів 140.5.4, 140.5.5прим.1 та 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14.05.2021 № 266.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275557.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua