11 дек, 22:32
Заповнення розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/734722.html повідомила.
Для зручності та допомоги платникам податків при складанні податкової звітності Державна податкова служба України розробила відеоролик «Заповнюємо розрахунок з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин правильно».
Переглянути відеоролик можна тут: https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/instrukcii/10128.html
Ведення прозорої господарської діяльності – це показник сумлінності платника податків!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України нагадує, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265).
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
На даний момент online-торгівля активно розвивається і при бажанні в мережі Інтернет можна придбати майже будь-який товар або замовити будь-яку послугу. Однаково ефективно продаються як будматеріали оптом, так і одяг, взуття та інша продукція в роздріб, зникає географічна прив’язаність до точки реалізації продукції.
Враховуючи, що інтернет–торгівля представляє собою сучасну онлайн торгівельну мережу та є суттєвим доповненням традиційної торгівлі, ДПС з метою контролю за порядком здійснення розрахунків при продажі товарів через мережу Інтернет на постійній основі здійснюється моніторинг та аналіз інформації, розміщеної на доступних сайтах, інтернет–майданчиках, платформах.
Так, протягом листопада 2023 року ДПС встановлено факти реалізації товарів інтернет/офлайн–магазинами без застосування РРО/ПРРО, численні випадки провадження господарської діяльності без державної реєстрації, без дозвільних документів та використання найманої праці без офіційного працевлаштування, як приклад:
На Київщині встановлені непоодинокі факти реалізації товарів для тварин через інтернет-сайт та мережеві брендові магазини без застосування РРО/ПРРО, а також належного ведення товарних запасів:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/730649.html;
В інтернет–магазині з продажу автомобільних шин на Волині встановлено факти реалізації товарів без застосування РРО/ПРРО, видачі відповідних розрахункових документів та використання найманої праці без офіційного працевлаштування:
https://vl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/730063.html;
На Полтавщині встановлено факти реалізації живих квітів та квіткових композицій із використанням соціальної мережі «Instagram» без застосування РРО/ПРРО та використання найманої праці без офіційного працевлаштування:
https://poltava.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/723982.html;
У м. Житомир при замовлені автомобільних комплектуючих через інтернет-магазин встановлені порушення вимог порядку проведення розрахунків:
https://zt.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/724610.html,
Припинено продаж алкогольних напоїв без придбання відповідної ліцензії та належного ведення обліку товарних запасів, а також використання праці найманих працівників без оформлення трудових відносин на Київщині:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/727154.html,
На Харківщині встановлені порушення вимог законодавства закладами громадського харчування у сфері торгівлі підакцизними товарами та використання найманої праці без офіційного працевлаштування:
https://kh.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/729694.html,
Порушення діючого законодавства, що регламентує ведення касових операцій, та порушення трудового законодавства встановлені на Житомирщині під час перевірок магазинів з продажу м’яса та м’ясних виробів:
https://zt.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/726219.html;
На Волині припинено діяльність нелегального пункту обміну валют, який здійснював свою діяльність без будь-яких дозвільних документів:
https://vl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/727570.html.
ДПС акцентує увагу, що виконання вимог законодавства, безпосередньо чи опосередковано пов’язаного із поповненням державної скарбниці, є почесним та безкомпромісним обов’язком кожного платника податків нашої держави!
ДПС сподівається на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання обов’язків платниками податків України.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/734329.html
ДПС долучилася до заходу «Результати звітної компанії з трансфертного ціноутворення – 2022»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/734280.html повідомила.
Представники Державної податкової служби України взяли участь у заході «Результати звітної компанії з ТЦУ – 2022», проведеному компанією АК «Кроу Україна», яка є членом глобальної аудиторської мережі Crowe Global, спільно з фінансово-податковим комітетом Європейської Бізнес Асоціації з метою заохочення платників податків до запровадження прозорої практики ведення бізнесу у сфері трансфертного ціноутворення.
У рамках дискусії директор Департаменту трансфертного ціноутворення ДПС Катерина Риженкова ознайомила учасників з результатами звітної кампанії з трансфертного ціноутворення за 2022 рік, а також зосередила увагу на порядку подання Звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній за 2022 рік материнськими компаніями-резидентами України.
Фахівці ДПС відповіли на запитання представників бізнесу та експертів щодо особливостей проведення аналізу відповідності умов контрольованих операцій з сировинними товарами принципу «витягнутої руки».
Учасники заходу дійшли згоди, що спільні заходи бізнесу та контролюючих органів у такому форматі дозволяють знизити податкові ризики, уникати найпоширеніших помилок податкового законодавства та стимулюють бізнес до добровільної сплати податків.
До державного бюджету у січні – листопаді 2023 року надійшло 708,1 млрд гривень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
За оперативними даними надходження (сальдо) до державного бюджету у січні – листопаді 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 708,1 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – листопаді 2023 року становили 679,1 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 102,3 відс.
Надходження (сальдо) до державного бюджету у листопаді 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 102,5 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у листопаді 2023 року становили 84 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету перевиконано на 0,9 відс., додаткові надходження до бюджету становлять 0,8 млрд гривень.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/734333.html
Будь на часі: податковою службою Дніпропетровщини проведено семінар
Комунікація податкової служби області та громадськості не втрачає темп. За зверненням на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) благодійної організації податківцями проведено семінар на тему «Оподаткування благодійної допомоги».
Податкова служба області завжди готова приєднатися до ініціатив громадськості, розгляду кейсів та надання інформаційної підтримки платникам.
Інформаційно наповнено та конструктивно провідні фахівці ГУ ДПС надали не лише роз’яснення, а й практичну допомогу учасникам семінару. Бо мета таких заходів, щоб кожен платник отримав чітке розуміння обговорюваної тематики.
Маєте питання до податкової Дніпропетровщини? Хочете оперативно отримати на них відповіді?
Звертайтесь на комунікаційну податкову платформу ГУ ДПС (dp.ikc@tax.gov.ua)!
Фактичні перевірки: суб’єкту господарювання податківцями Дніпропетровщини донараховано 475 тис. грн штрафних санкцій
Управлінням податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) на постійній основі здійснюється моніторинг та аналіз діяльності суб’єктів господарювання у сфері торгівлі, громадського харчування, та послуг, контроль за законністю ведення господарської діяльності яких є одним із важливих завдань податкової служби.
Так, у жовтні 2023 року під час заходів з контролю, покладених на Державну податкову службу, фахівцями ГУ ДПС проведено фактичні перевірки магазинів, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.
В ході здійснення фактичних перевірок встановлено, що при реалізації алкогольних напоїв у фіскальних чеках не відображались цифрові значення штрихового коду марки акцизного податку та коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
За результатами перевірочних заходів до суб’єкта господарювання застосовано штрафні санкції у розмірі 475,0 тис. гривень, які сплачені до бюджету у повному обсязі. Крім того, на керівника підприємства складено адміністративний протокол за ч.1 ст. 155 прим.1 КУпАП.
Нагадуємо, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» зі змінами.
Платники Дніпропетровщини сумлінно сплачують до держбюджету податок на прибуток підприємств
Протягом одинадцяти місяців поточного року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 3,2 млрд грн податку на прибуток підприємств (далі – податок). Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, надходження збільшились порівняно з відповідним періодом 2022 року на понад 508,6 млн грн, або на 18,6 відс., отже зберігається позитивна динаміка надходжень з цього податку.
Наталя Федаш висловила вдячність платникам за їх внесок в підтримку економіки нашої країни та нагадала, що відповідно до п.п. 69.38 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 ПКУ, помилок, що призвели до заниження податкового зобов'язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ, та пені.
Майже 820,4 млн грн – внесок до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників податку на нерухоме майно
З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло від платників майже 820,4 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року сума надходжень збільшилась на понад 178,4 млн грн, або на 27,8 відсотків.
Нагадуємо, що у разі набуття права на об’єкт нерухомого майна протягом календарного року або ж декларування таких об’єктів за попередні звітні роки, юридичними особами розмір мінімальної заробітної плати зазначається в Податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, виключно у розмірі, який встановлено на 01 січня звітного (податкового) року, а не на момент складання (подання) декларації платником податків.
Набрав чинності закон щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що 08.12.2023 набрав чинності Закон України від 09 листопада 2023 року № 3453-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок» (далі – Закон № 3453)
Законом № 3453 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено, зокрема п.п. 69.35 прим.1, відповідно до якого тимчасово діє мораторій:
1) на проведення документальних перевірок платників єдиного податку першої та другої груп (крім перевірок, пов’язаних з припиненням підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, та/або таких, що проводяться на звернення платника податків) – до 1 грудня 2024 року;
2) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку тимчасової окупації є тимчасово окуповані Російською Федерацією території України, - до останнього числа місяця, в якому була завершена тимчасова окупація відповідних територій, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
- що проводяться виключно на звернення платника податків;
- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.12, 78.1.21 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу;
- платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
3) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку бойових дій є територія, на якій ведуться активні бойові дії, – до останнього числа місяця, в якому було завершено бойові дії на відповідній території, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
- що проводяться виключно на звернення платника податків;
- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.12, 78.1.21 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу;
- платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
4) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку можливих бойових дій є територія можливих бойових дій, – до останнього числа місяця, в якому була припинена можливість бойових дій на відповідній території, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
- що проводяться виключно на звернення платника податків;
- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 (в частині документальних позапланових перевірок платників податків, щодо яких отримано інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, із джерелом їх походження з України та/або з питань оподаткування нерезидентів, які здійснюють/здійснювали свою діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, платників податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги), 78.1.2 (в частині контролю за трансфертним ціноутворенням), 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу;
- платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
5) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку тимчасової окупації були розташовані на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, - до дати завершення тимчасової окупації відповідних територій;
6) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку активних бойових дій були розташовані на територіях, на яких ведуться активні бойові дії, – до дати завершення бойових дій на відповідних територіях;
7) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку можливих бойових дій були розташовані на територіях можливих бойових дій (крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), купівлі/продажу іноземної валюти, суб’єктів, які провадять господарську діяльність без державної реєстрації як суб’єкта господарювання) - до дати завершення можливих бойових дій на відповідних територіях.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку (затверджено постановою Кабінету міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», зі змінами).
Дати завершення тимчасової окупації, завершення бойових дій, припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 р. № 1364 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 травня 2023 р. № 469)).
Закон № 3453 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 07.12.2023 № 47.
Новації в оподаткуванні прибутку банків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 08.12.2023 набрав чинності Закон України від 21 листопада 2023 року № 3474-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування банків та інших платників податків» (далі – Закон № 3474).
Законом № 3474, зокрема підрозділ 4 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено п. 68, відповідно до якого встановлено, що за результатами податкового (звітного) 2023 року базова (основна) ставка податку на прибуток підприємств для цілей оподаткування прибутку банків, а також для застосування щодо банків положень п. 57.1 прим.1 ст. 57 цього Кодексу становить 50 відсотків.
Сума податку на прибуток підприємств за 2023 рік за ставкою 50 відсотків визначається за звітний період – 2023 рік у податковій декларації з податку на прибуток підприємств за такий податковий (звітний) рік. Нарахування та сплата грошового зобов’язання з податку на прибуток підприємств за попередні податкові (звітні) періоди 2023 року (квартал, півріччя та три квартали) за базовою (основною) ставкою, що діяла до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування банків та інших платників податків», не є порушенням правил нарахування та сплати грошового зобов’язання з податку на прибуток підприємств.
За результатами податкового (звітного) 2023 року банки не застосовують положення, передбачені п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 цього Кодексу, та не зменшують фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років.
У разі застосування за попередні податкові (звітні) періоди 2023 року положень, передбачених п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 цього Кодексу, та/або сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств, передбачених п. 57.1 прим.1 ст. 57 цього Кодексу за ставкою 18 відсотків, банки у складі податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2023 рік відображають уточнені показники (суми від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих звітних періодів, суми авансових внесків з податку на прибуток підприємств при виплаті дивідендів за ставкою 50 відсотків), що містяться у поданих ними раніше податкових деклараціях з податку на прибуток підприємств. У разі відображення уточнених показників з підстав, визначених цим пунктом, санкції, передбачені статтею 50 цього Кодексу, не застосовуються. У разі виникнення додаткового грошового зобов’язання, яке виникає внаслідок передбаченого цим пунктом уточнення показників, таке грошове зобов’язання підлягає сплаті у строки, встановлені для сплати податкового зобов’язання за результатами 2023 року.
Сума від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, не врахована у зменшення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, у тому числі отриманого з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року, зменшує фінансовий результат до оподаткування майбутніх податкових (звітних) періодів починаючи з 01 січня 2024 року в порядку, визначеному п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 цього Кодексу.
Закон № 3474 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 07.12.2023 № 47.
До уваги фізичних осіб – благодійників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 22.05.2023 № 264 «Про затвердження Змін до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.06.2023 за № 1099/40155 (набрав чинності 21.07.2023) приведено у відповідність до Закону України від 16 листопада 2022 року № 2757-ІХ «Про внесення змін до пункту 2 прим.1 розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» щодо вдосконалення порядку включення благодійників – фізичних осіб до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації» (далі – Закон № 2757) Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.11.2014 за № 1471/26248.
Згідно із прийнятими змінами вдосконалено процедуру включення фізичних осіб – благодійників до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації шляхом:
- скасування положення щодо обов’язкового подання заявником разом із заявою про включення до цього Реєстру довідки з банку щодо відкриття банком фізичній особі – благодійнику рахунка, призначеного для здійснення благодійної діяльності, а також оригінала та копії документів про реєстраційний номер облікової картки платника податків/серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті);
- доповнення положенням, згідно з яким подання реєстраційної заяви можливе і в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, Електронного кабінету або технічними засобами електронної комунікації.
Звертаємо увагу, що технічна можливість подання реєстраційної заяви в електронній формі відповідно до вимоги Закону № 2757, забезпечена ДПС з січня 2023 року.
Подання ФОПом заяви про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Відповідно до п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Підпунктом 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ встановлено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява).
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).
Згідно з абзацом третім п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ до поданої Заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ.
Для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, відповідно до п.п. 298.8.5 п. 298.8 ст. 298 ПКУ подають Заяву до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація.
Форми Заяви та Розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі – Розрахунок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України № 851 та № 2155 без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац десятий п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 557), визначено, що автор електронного документа створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.
Абзацом першим п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ визначено, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Для надіслання Заяви фізичною особою – підприємцем в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
У разі переходу фізичної особи – підприємця на спрощену систему оподаткування (перша-третя група платників єдиного податку) додатково до Заяви подається Розрахунок. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля.
Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня (абзац перший п. 8 розд. ІІ Порядку № 557).
Пунктом 9 розд. ІІ Порядку № 557 визначено, що не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції.
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).
Разом з тим повідомляємо, що вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції № 2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету.
Продаж нерухомості: визначення коду класифікації доходів бюджету, за яким фізична особа сплачує суму ПДФО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172 та 173 ПКУ.
Згідно з п. 5 розд. IV Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція), додаток Ф4 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, оподатковуваних доходів від продажу протягом звітного (податкового) року об’єкта(ів) нерухомого та/або рухомого майна» до Декларації (далі – додаток Ф4) заповнюється платником податків, який отримував доходи від операцій з продажу, міни об’єктів нерухомості, здійснених протягом звітного (податкового) року у порядку, встановленому ст. 172 ПКУ, та при отримані доходів від операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна у порядку, встановленому ст. 173 ПКУ.
При цьому, якщо платник податку скористався правом на зарахування витрат, відповідно до п. 172.2 ст. 172 ПКУ, він зобов’язаний задекларувати доходи від усіх операцій з продажу, міни об’єктів нерухомості, здійснених протягом звітного (податкового) року, в тому числі і якщо стороною договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомого майна є юридична особа чи самозайнята особа. У такому випадку разом з Декларацією платник податків надає копії документів, що підтверджують зазначені понесені витрати на придбання об’єкта нерухомості.
Розрахунок зменшення доходу від продажу об’єктів нерухомості на суми дозволених витрат проводиться платником податку самостійно у додатку Ф4 до Декларації (п.п. 6 п. 2 розд. ІІІ Інструкції).
Розрахована у графі 5.2 додатка Ф4 сума податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає сплаті платником податку самостійно до бюджету, переноситься до графи 6 рядка 10.5.
При цьому загальна сума податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб відображається у рядку 13 розд. V «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб» Декларації, значення якого дорівнює значенню графи 6 рядка 10 (п.п. 1 п. 5 розд. ІІІ Інструкції).
Сума податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету самостійно платником податків за результатами звітного (податкового) року зазначається у рядку 20.1 розд. V «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб» Декларації, та є додатнім значенням в результаті обчислення різниці між сумарним значенням рядків 13, 14 та рядків 15-19 Декларації.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2021 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету якою, зокрема, передбачено код бюджетної класифікації доходів бюджету11010500 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування.
Враховуючи зазначене, фізична особа сплачує розраховану в додатку Ф4 до Декларації суму податку на доходи фізичних осіб з доходів від продажів об’єктів нерухомого/рухомого майна за кодом бюджетної класифікації доходів бюджету 11010500.
Податкова соціальна пільга: умови застосування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), отриманого від одного роботодавця, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Сума загального місячного оподаткованого доходу у вигляді заробітної плати зменшується на суму ПСП у таких розмірах:
ПСП для платника податку, який отримує двох чи більше дітей віком до 18 років, становить 100% суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
ПСП для платника, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, та для платника, який утримує дитину з інвалідністю у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років – 150% суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ;
ПСП для платників, визначених п.п. 169.1.4 п. 69.1 ст. 169 ПКУ (зокрема Герої України, учасники бойових дій під час Другої світової війни) становить 200% суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275620.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua