Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 29.12.2023

30 дек, 13:19

Набрав чинності Порядок взаємодії фінансових агентів для виконання вимог Загального стандарту звітності CRS щодо інститутів спільного інвестування

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посилання https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/741730.html повідомила
25 грудня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07 грудня 2023 року № 674 «Про затвердження Порядку взаємодії фінансових агентів для виконання вимог статті 393 розділу І Податкового кодексу України щодо інститутів спільного інвестування» (далі – Порядок взаємодії фінагентів).
Цей Порядок застосовується до депозитарних установ, які відкривають (ведуть) рахунки у цінних паперах депонентів – інвесторів інститутів спільного інвестування, та компаній з управління активами.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України (підпункт 393.11.3 пункту 393.11 статті 393) кожна депозитарна установа, яка відкриває (веде) рахунок у цінних паперах депонента – інвестора інституту спільного інвестування, виконує обов’язки зі здійснення належної комплексної перевірки цього рахунку та встановлює підзвітність рахунку. Депозитарна установа зобов’язана не пізніше 30 календарних днів після завершення кожного календарного півріччя надавати компанії з управління активами повідомлення про депонентів, які придбали цінні папери інститутів спільного інвестування, управління активами яких здійснює така компанія з управління активами (далі – Повідомлення), та повідомляти про зміни обставин, що впливають на визначення податкового статусу таких депонентів або їх контролюючих осіб.
Порядок взаємодії фінагентів встановлює:
- загальні положення щодо вимог до форми та формату Повідомлення та порядок взаємодії підзвітних фінансових установ для цілей виконання вимог Загального стандарту звітності CRS;
- строки і порядок надсилання Повідомлення та інформацію, яка має бути надана в такому Повідомленні;
- особливості подання Повідомлень за друге півріччя 2023 року, а також за перше та друге півріччя 2024 року (перелік компаній з управління активами, яким надсилається Повідомлення; інформація, яка повідомляється, щодо кожного з таких періодів);
- порядок подання компанією з управління активами запитів до депозитарної установи тощо.
Відповідно до пункту 5 Порядку взаємодії фінагентів Повідомлення формується із застосуванням XML-схеми «CRS XML Schema (v2.0)», яка розроблена Організацією економічного співробітництва та розвитку ( XML-схема та Посібник користувача розміщені на вебпорталі ДПС).
ДПС звертає увагу всіх фінансових установ України, які станом на 30 червня 2023 року відповідали критеріям підзвітних фінансових установ, про обов’язок стати на облік в ДПС до 31 грудня 2023 року. Детальніше у роз’ясненні Мінфіну з окремих питань виконання підзвітними фінансовими установами вимог Загального стандарту звітності CRS за посиланням.
Текст Загального стандарту звітності CRS та коментаря до нього українською та англійською мовами, Порядок взаємодії фінагентів, а також інші роз’яснення розміщено на вебпорталі ДПС та офіційному сайті Мінфіну.
Впровадження міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки в українське законодавство та практику здійснюється за підтримки Програми Європейського Союзу з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM).


ДПС встановлені факти проведення розрахунків без використання РРО/ПРРО

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України звертає увагу суб’єктів господарювання сфери торгівлі, громадського харчування та послуг щодо необхідності безумовного виконання вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) щодо застосування РРО/ПРРО та видачі відповідних розрахункових документів (фіскальних чеків) при розрахунках.
Не зважаючи на інформаційну кампанію ДПС щодо обов’язку використання РРО/ПРРО суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахунки за реалізовані товари (надані послуги), не всі платники податків сумлінно дотримуються вимог законодавства.
Так, протягом листопада – грудня 2023 року територіальними підрозділами податкового аудиту ДПС встановлені численні порушення порядку проведення розрахунків.
Волинські податківці встановили факти надання послуг і технічного обслуговування автомобілів без застосування реєстратора розрахункових операцій та без належного оформлення трудових відносин:
https://vl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/737923.html;
Під час перевірок податківцями Львівщини виявлено порушення при здійсненні розрахункових операцій із споживачами без використання РРО/ПРРО:
https://lv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/737986.html;
Проведено перевірку суб’єкта господарювання на Київщині, який здійснював продаж технічно складних побутових товарів широкого вжитку без застосування РРО/ПРРО та належного обліку товарів:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/737964.html;
Торгівлю жіночим взуттям в Instagram без видачі відповідних розрахункових документів зафіксовано на Запоріжжі:
https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/737971.html;
Встановлено здійснення оптової торгівлі тютюновими виробами без застосування РРО та без видачі відповідних розрахункових документів на Дніпропетровщині:
https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/738094.html;
На Сумщині в закладі громадського харчування споживачам видавались чеки замовлень, які імітували дотримання підприємцем законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій:
https://sumy.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/738181.html;
На Івано - Франківщині в закладах торгівлі проводили розрахункові операції з видачею розрахункових документів не встановленого зразка:.
https://if.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/738378.html;
У медичному закладі міста Луцьк здійснювалась діяльність із надання стоматологічних послуг без застосування РРО та без видачі споживачам розрахункових документів встановленої форми та змісту:
https://vl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/738142.html;
Податківцями Чернівецької області встановлені випадки не застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівлю побутовою технікою на ТВК «Добробут» та МТК «Калинівський ринок»:
https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/738477.html;
Випадки не проведення розрахункових операцій суб’єктом господарювання, що здійснює роздрібну торгівлю паливно - мастильними матеріалами встановлені на Кіровоградщині:
https://kr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/738583.html.
 ДПС наголошує, що лише безумовне виконання вимог діючого законодавства забезпечить сталий розвиток бізнесу та вбереже від непомірних штрафів.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/741710.html


Адміністративне оскарження рішень щодо неврахування таблиць даних та відповідності/невідповідності платника критеріям ризиковості

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/741363.html звернула увагу платників податку на додану вартість, що з 08 липня 2023 року діє механізм адміністративного оскарження рішень комісій регіонального рівня щодо неврахування таблиць даних та відповідності платника податку критеріям ризиковості.
Так, платник ПДВ має подати скаргу протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.
За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги приймає рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.
Наразі вищезазначений механізм адміністративного оскарження набирає все більшої популярності, оскільки дозволяє уникнути тривалих судових спорів.
Також є низка особливостей використання механізмів оскарження рішень комісій регіонального рівня. Зокрема, при процедурі оскарження рішення комісії регіонального рівня щодо відповідності платника критеріям ризиковості, в разі прийняття рішення про відмову у задоволенні скарги комісією центрального рівня, наступним кроком для платника може бути лише звернення до суду (бо іншого шляху для виключення з ризикових не передбачено). Тобто з точки зору ефективності захисту інтересів бізнесу з питань ризиковості важливо максимально використати процедури на регіональному рівні і тільки після їх вичерпання рішення про ризиковість слід оскаржувати до комісії центрального рівня.
Щодо таблиць даних таких особливостей немає, адже навіть якщо комісія центрального рівня відмовила у задоволенні скарги, платник податків може повторно подати таблицю даних на розгляд комісії регіонального рівня з поясненням та детальним описом господарської діяльності з посиланням на податкову та іншу звітність. Таким чином, підприємства можуть використовувати адміністративне оскарження рішень про відмову у врахуванні таблиці даних без побоювання загрузнути в судових процесах.
У будь-якому випадку, отримавши відмову у задоволенні своїх вимог, платнику вкрай важливо встановити повний перелік підстав для прийняття такого рішення контролюючим органом, аби обрати найбільш ефективні шляхи захисту своїх прав або ж відкоригувати помилки у своїй діяльності. Для цього радимо:
1) уважно вивчати рішення комісій контролюючих органів та усувати причини, які стали підставою їх прийняття. На вебпорталі ДПС ознайомлюватись з інформаційними роз’ясненнями щодо правильності заповнення таблиць даних платника податку, рекомендаціями до оформлення пояснення та підтверджуючих документів, дій платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних тощо https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya;
2) здійснювати комунікацію з контролюючими органами у разі виникнення сумнівів у підставах прийняття ними рішень, надсилати запити безпосередньо до територіальних органів ДПС (в основному питання виникають на регіональному рівні) для отримання вичерпної відповіді про підстави та причини прийняття таких рішень;
3) для оперативної комунікації звертатись на  комунікаційні платформи (для інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій) та отримувати розʼяснення за телефонами гарячих ліній.


У ДПС вивчають практики імплементації Директиви ЄС про мінімальне оподаткування

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома.
Представники ДПС взяли участь в онлайн-семінарі «Глобальне правило протидії розмиванню податкової бази (Global Anti-Base Erosion - GLoBE) в ЄС: Директива Ради про забезпечення глобального мінімального рівня оподаткування для міжнародних груп компаній в ЄС (Директива Pillar Two)».
Захід був організований за підтримки проєкту міжнародної технічної допомоги EU4PFM для Міністерства фінансів та Державної податкової служби та став платформою для вивчення практики імплементації Директиви ЄС про мінімальне оподаткування.
Директива ЄС про мінімальне оподаткування є важливим кроком до глобальної податкової реформи, яка була впроваджена у всіх країнах-членах ЄС у 2023 році.
Директива виконує зобов'язання ЄС з впровадження глобальної податкової реформи згідно з Програмою розширеного співробітництва з питань протидії  розмиванню податкової бази та виведення прибутку (BEPS) ОЕСР/ G20, спрямованої на подолання викликів, пов'язаних з глобалізацією та цифровізацією (Двокомпонентні типові правила ОЕСР щодо мінімального оподаткування).
Директива спрямована на встановлення мінімальної глобальної податкової ставки у розмірі 15 % для великих груп компаній, що працюють в ЄС. Ці правила стосуються всіх великих груп  компаній (незалежно від того, чи діють вони в межах країни чи міжнародно), які мають річний оборот понад 750 мільйонів євро та мають материнську або дочірню компанію в країні-члені ЄС.
Двокомпонентна реформа міжнародної податкової системи грає важливу роль у створенні чесних та справедливих систем оподаткування та укріпленні міжнародних стандартів в умовах нових і змінюваних бізнес-моделей.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/741479.html


Діяльність з продажу товарів у мережі Інтернет має здійснюватися з урахуванням вимог законодавства

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/741545.html повідомила.
ДПС у черговий раз звертає увагу, що законність здійснення діяльності бізнесу з продажу товарів (послуг) з використанням Інтернет-сторінок постійно аналізується податковою службою. Протидія нелегальному ринку обігу товарів та приховуванню результатів діяльності з надання оплатних послуг – серед завдань податкової служби.
Варто зазначити, що лише за рахунок ефективної кампанії з припинення ведення господарської діяльності незареєстрованими суб’єктами господарювання може бути досягнуто значний економічний ефект, створено належні та рівні конкурентні умови для легального бізнесу, забезпечено належні надходження до бюджету.
Так, підрозділом фактичних перевірок податкового аудиту ГУ у Дніпропетровській області було проведено чергову перевірку інтернет-магазину з продажу електроприладів, за результатами якої встановлено факт проведення розрахункових операцій на суму 29 тис. грн без застосування належним чином зареєстрованого РРО або ПРРО.
Зазначене свідчить про порушення продавцем п. 1 та п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування РРО в сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), що і було зафіксовано в акті перевірки.
Нагадуємо платникам податків, що лише належний рівень правової культури та свідомості при організації господарської діяльності та сплаті податків допоможе уникнути штрафів.
Звертаємо увагу, що вимоги Закону № 265 однаково поширюють свою дію як на торгівців, які провадять господарську діяльність за допомогою стаціонарних господарських одиниць, так і тих, хто організував та провадить свою господарську діяльність за допомогою мережі Інтернет.
Так, продаж товарів за допомогою мережі Інтернет не звільняє від обов'язку державної реєстрації суб’єктів господарювання та від використання належним чином зареєстрованих засобів фіскалізації розрахунків.
Легально працювати і сплачувати податки або працювати без реєстрації і припинити діяльність після перевірки – вибір кожного, не дозволити працювати незаконно – завдання ДПС!


З 1 січня 2024 року вводиться в дію нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
Звертаємо увагу платників податків – фізичних осіб, що з 01.01.2024 вводиться в дію нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), у зв’язку із набранням чинності наказу Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про затвердження Змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Мінюсті 18 жовтня 2023 року за № 1817/40873.
Нова форма декларації передбачає виокремлення податкових зобов’язань по податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) при визначенні мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ) фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь. Водночас звертаємо увагу, що сплата податку при визначенні МПЗ фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) здійснюється за кодом бюджетної класифікації «11010500 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування».
Крім того, змінився порядок розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку за витратами, понесеними відповідно до пункту 166.3 статті 166 розділу IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), крім витрат, зазначених у підпункті 166.3.10 пункту 166.3 статті 166 розділу IV Кодексу (додаток Ф3 до декларації).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/741587.html


Доперевірочний аналіз та результати фактичної перевірки

Легалізація трудових відносин і заробітних плат, ліквідація незаконної господарської діяльності, контроль за видачею суб’єктами господарювання відповідних розрахункових документів при проведення розрахункових операцій –  важливі напрями роботи податкової служби.
Працівниками відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) на постійній основі здійснюється моніторинг та аналіз господарської діяльності суб’єктів господарювання з питань офіційного оформлення відповідної кількості найманих працівників, реальних обсягів проведених розрахункових операцій через зареєстровані належним чином РРО/ПРРО.
Так, проведений аналіз господарської діяльності одного з ФОПів у місті Дніпрі (ресторанний бізнес) виявив можливі порушення законодавства в частині використання найманих працівників та проведення розрахункових операцій.
Фактичною перевіркою підтверджено факти використання найманої праці 2 фізичних осіб без належного оформлення, а також порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування РРО в сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265).
За результатами фактичної перевірки зафіксовано порушення вимог Закону № 265 на загальну суму 239,5 тис. гривень.
Крім того, встановлено факти наявності трудових відносин з порушеннями законодавства. Матеріали для відповідного реагування направлені до Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Закликаємо платників працювати відповідно до законодавчих норм!


Підбито підсумки 2023 року

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) відбулась нарада за результатами роботи 2023 року.
Підбито підсумки року, що минає. Маємо позитивну динаміку надходжень до Державного бюджету та місцевих бюджетів громад області. Відзначили кращих працівників ГУ ДПС.
«Ми – потужна команда справжніх професіоналів, які працюють системно і задля головної мети – економічного зростання регіону та країни в цілому», – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини.
Цей рік зробив нас ще сильнішими і ми рухаємося вперед – до Перемоги!


Боротьба з незаконною торгівлею

Податкова служба Дніпропетровщини приділяє особливу увагу питанням державної реєстрації суб’єктів господарювання, дотримання роботодавцями законодавства про працю, обов’язкового використання належним чином зареєстрованих РРО або ПРРО при проведенні розрахункових операцій.
Вищезазначені питання в обов’язковому порядку досліджуються під час проведення фактичних перевірок.
Працівниками відділу фактичних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській області постійно проводиться аналіз господарської діяльності суб’єктів господарювання на наявність можливих ризиків невиконання працюючим бізнесом норм законодавства, контроль за яким покладено на податкову службу.
Так, за результатами проведеного аналізу здійснення господарської діяльності «острівців» з продажу аксесуарів до мобільних телефонів) в торгівельних центрах м. Дніпра, виявлено випадки реалізації товарів без застосування належним чином зареєстрованих РРО або ПРРО.
Проведеними фактичними перевірками підтверджено факти здійснення господарської діяльності без державної реєстрації суб’єктів господарювання.
З метою припинення незаконної діяльності та встановлення особистих даних винних осіб податкова служба співпрацює з  Національною поліцією.
За здійснення господарської діяльності без державної реєстрації на винних осіб складені адміністративні протоколи за ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Звертаємо увагу, що провадження господарської діяльності без державної реєстрації та офіційного працевлаштування призводить до економічних втрат бюджетів.
 Закликаємо представників бізнесу працювати відповідно до норм законодавства!


РРО/ПРРО: працюй в правовому полі!

Фіскалізація розрахункових операцій створює рівні конкурентні умови для бізнесу, а отже сприяє детінізації економіки.
Роз’яснювальна робота податкової служби Дніпропетровщини з цього напрямку є важливою і направлена на широке коло платників.
Працівники Головного управління ДПС у Дніпропетровській відвідали торгівельні об’єкти у м. Дніпрі (вул. 152-ї дивізії) та у м. Павлограді (вул. Шкільна).
У центрі уваги під час діалогу – порядок реєстрації касової техніки, проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО/ПРРО, ведення обліку товарних запасів для ФОП та переваги безкоштовного програмного рішення – ПРРО від ДПС.
Комунікації податківців з платниками сприяють підвищенню обізнаності платників в законодавчих нормах, а отже і здійсненню господарської діяльності суб’єктами господарювання в правовому полі.


Рентна плата поповнює місцеві Дніпропетровщини

Платники Дніпропетровщини поповнюють місцеві бюджети рентною платою.
Так, протягом одинадцяти місяців 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло рентної плати, зокрема за:
- спеціальне використання води – понад 114,8 млн грн, що на понад 23,4 млн грн, або на 25,7 відс. більше минулорічного показника аналогічного періода;
- видобування кам’яного вугілля – понад 98,5 млн грн, що на понад 6,3 млн грн, або майже на 7 відс. більше ніж у відповідному періоді минулого року;
- використання рибних ресурсів – понад 1,6 млн грн, це на понад 1,0 млн грн, або майже на 190 відс. більше ніж в січні – листопаді 2022 року.
Дякуємо платникам за своєчасно сплачені податки, збори та платежі!


Плата за землю: від фізичних осіб місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали майже 563 млн гривень

З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області фізичні особи спрямували майже 563,0 млн грн плати за землю. У порівнянні з січнем – листопадом 2022 року надходження збільшились на  понад 215,0 млн грн, або на 61,8 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Наталя Федаш висловила вдячність сумлінним платникам за своєчасну сплату податків і звернула увагу на трудові відносини.
За словами очільниці податкової служби Дніпропетровщини, трудові відносини між роботодавцем та працівником мають бути належно оформлені.
Керівник податкової служби області нагадала, що офіційне працевлаштування є запорукою гідних, безпечних, здорових умов праці та якісного виконання працівниками своїх професійних обов’язків.
«Дотримання законодавства про працю сприяє створенню стабільності в економіці. Повномірна сплата податків забезпечує сьогодні таку необхідну фінансову допомогу державі, яка спрямовується на обороноздатність країни»,- зазначила Наталя Федаш


Платник у разі здійснення господарської діяльності зобов’язаний зареєструватись як суб’єкт господарювання

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує платникам податків про необхідність реєстрації суб’єктами господарювання у випадку здійснення систематичної господарської діяльності з продажу товарів (надання послуг).
Господарською діяльністю, в розумінні Господарського кодексу України, є діяльність суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб’єкти підприємництва – підприємцями.
Згідно зі ст. 42 Господарського кодексу України, підприємництво як вид господарської діяльності – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
До загальних ознак господарської діяльності закон відносить не тільки факт надання послуг за винагороду, а й систематичність таких дій, їх самостійний та ініціативний характер, що і становить суть господарської діяльності.
Відповідно до частини 4 постанови Пленуму Верховного Суду України від 25 квітня 2003 року № 3 «Про практику застосування судами законодавства про відповідальність за окремі злочини у сфері господарської діяльності», під здійсненням особою, не зареєстрованою як суб’єкт підприємництва, будь-якого виду підприємницької діяльності з числа тих, що підлягають ліцензуванню, слід розуміти діяльність фізичної особи, пов’язану із виробництвом чи реалізацією  продукції, виконанням робіт,  наданням послуг з метою отримання прибутку, яка містить ознаки підприємницької, тобто провадиться зазначеною особою безпосередньо самостійно, систематично (не менше ніж три рази протягом одного календарного року) і на власний ризик.


До уваги ФОПів, які використовують «ПРРО ДПС» і які мають обов’язок вести облік товарних запасів!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
В програмному забезпеченні «ПРРО ДПС» не ведеться облік залишків товарних запасів.
Відповідно до п. 11 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або через програмні РРО (далі – ПРРО) для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (відповідно до Закону України від 19 жовтня 2022 року № 2697-IX «Про Митний тариф України»), найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
З метою виконання наведеної норми Закону № 265 в ПРРО ДПС суб’єкту господарювання необхідно заповнити довідник «Номенклатура», для відкриття якого слід обрати пункт меню «Довідники – Номенклатура».
При цьому, довідник «Номенклатура» не містить номенклатурних позицій при першому відкритті програмного забезпечення «ПРРО ДПС».
Довідник «Номенклатура» призначений для програмування назви, ціни, одиниці виміру товарів (послуг) та коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів та не забезпечує ведення обліку товарних запасів, передбаченого вимогами п. 12 ст. 3 Закону № 265.


До уваги платників податків!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що податкові платежі та єдиний внесок, сплачені через Систему електронних платежів Національного банку України (далі – СЕП НБУ) 29 грудня 2023 року, Казначейством будуть зараховані на бюджетні/небюджетні рахунки, в тому числі на рахунки, відкриті в СЕА ПДВ і реалізації пального та спирту етилового, єдиний рахунок у 2023 році.
Платники податків з 30 грудня 2023 року по 01 січня 2024 року включно не зможуть здійснювати податкові платежі та єдиний внесок через СЕП НБУ, у зв’язку із проведенням Казначейством технічних робіт.
З 02 січня 2024 року Казначейство в СЕП НБУ працюватиме у звичайному режимі.


Внесено зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна податкова служба України у листі від 26.12.2023 № 32656/7/99-00-12-04-01-07 (далі – Лист № 32656) проінформувала: 25.12.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.10.2023 № 571 «Про внесення зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.11.2023 за № 1940/40996 (далі – наказ № 571).
Цим наказом внесено зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822 (далі – Положення), у частині приведення у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2023 року № 853 «Деякі питання надання комплексної електронної публічної послуги «єМалятко».
Зміни внесено до абзацу першого пункту 1 розділу XIV Положення, замінивши слова та цифри «комплексної послуги «єМалятко» відповідно до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691» словами та цифрами «комплексної електронної публічної послуги «єМалятко» відповідно до Порядку надання комплексної електронної публічної послуги «єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2023 року № 853».
Лист № 32656 розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/78652.html


Організації необхідно відповідати певним вимогам для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440, зі змінами (далі – Порядок).
Згідно з абзацом дев’ятим п. 6 Порядку, контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться у поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Податковим кодексом України (далі – Кодекс) та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Відповідно до п. 7 Порядку, контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ і організацій (далі – Реєстр) за умови відповідності такої організації вимогам, визначеним п.п. 133.4.1  п. 133.4 ст. 133 Кодексу, а саме:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи.
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
При цьому пункт 133.4 ст. 133 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану застосовується з урахуванням положень п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу.
Відповідно до пп. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку на прибуток підприємств, зокрема, можуть бути віднесені: бюджетні установи, громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди, спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб, житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків, професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання, сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам пункту 133.4 ст. 133 Кодексу.
З метою включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», зі змінами (далі – Закон № 755)).
Реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:
особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;
поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
засобами електронного зв’язку в електронній формі у порядку, визначеному законодавством;
державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації (п. 6 Порядку).
При цьому повідомляємо, що для зручності, комфортності платників податків в умовах дії правового режиму воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», зі змінами, сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків. Тобто для включення до Реєстру неприбуткова організація може подати до будь-якої державної податкової інспекції або територіального органу ДПС незалежно від місця обліку платника податків реєстраційну заяву за формою 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої неприбуткової організації копії установчих документів неприбуткової організації (у разі якщо установчі документи не оприлюднено на порталі електронних сервісів відповідно до Закону № 755).
За результатами розгляду реєстраційної заяви за формою 1-РН та документів, що додаються до неї, або на підставі відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру, протягом трьох робочих днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру, виключення неприбуткової організації з Реєстру, зміну ознаки неприбутковості.
Контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру за умови відповідності такої організації вимогам, визначеним п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу (п. 7 Порядку).
Зауважуємо, що пункт 133.4 ст. 133 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану застосовується з урахуванням положень п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу.
Контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру в разі, зокрема, подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених п. 6 Порядку, невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п. 133.4 ст. 133 Кодексу.
У разі відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, або з дня отримання відомостей з Єдиного державного реєстру внести до Реєстру відповідний запис про включення такої неприбуткової організації до Реєстру.
У разі наявності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості, або для виключення неприбуткової організації з Реєстру, контролюючим органом готується відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку у двох примірниках, один з яких вручається такій організації у порядку, визначеному ст. 42 Кодексу, а другий залишається в контролюючому органі.
Після отримання рішення про відмову у включенні (повторному включенні) до Реєстру, неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п. 6 Порядку, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається в строки, зазначені в абзаці першому п. 8 Порядку.


Який порядок складання податкової накладної платником ПДВ при постачанні послуг нерезиденту на митній території України?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін.
Згідно з п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пп. 10 – 15 Порядку № 1307, у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та, зокрема, у разі складання податкової накладної при постачанні послуг отримувачу (покупцю) нерезиденту, місце постачання яких розташоване на митній території України зазначається тип причини «21».
Пунктом 12 Порядку № 1307 визначено, зокрема, що у разі складання податкової накладної за операціями з постачання послуг отримувачу (покупцю) нерезиденту, місце постачання яких розташоване на митній території України, у графі «Отримувач (покупець)» зазначаються найменування П. І. Б. нерезидента та через кому країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «500000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.
Розділ Б податкової накладної заповнюється без особливостей.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275836.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua