Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Павлоградський регіон)) 10.01.2024

10 янв, 22:30

Для користувачів E-кабінету

Понад 130 електронних послуг та сервісів для суб’єктів господарювання та громадян реалізовано в Електронному кабінеті (E-кабінет), який залишається найпопулярнішим електронним сервісом.
Cервіси Е-кабінету доступні з персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.
Повну інструкцію щодо його функціоналу, можливостей режимів та сервісів, відповіді на  популярні запитання тощо розміщено за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Доступно та просто про сервіси Е-кабінету, Е-кабінету для громадян та InfoTAX для платників податків у інформації підрозділу «Е-кабінет» розділу «Онлайн-навчання» вебпорталу ДПС (https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/e-kabinet/).
Також розміщено карту Електронного кабінету, яка дозволяє швидко зорієнтуватися у пошуку необхідної інформації.
Переглянути інструктивні матеріали щодо функціоналу Електронного кабінету можливо за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/e-kabinet/funktsional-e-kabinetu/instruktivni-materiali/.


Дніпропетровщина: у податковій службі обліковується 280 тис. суб’єктів господарювання

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Павлоградський регіон) інформує.
На податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області станом на 01.01.2024 знаходилось 280,0 тисяч платників податків. Їх кількість у порівнянні з січнем – груднем 2022 року збільшилась на майже 14,7 тис. осіб (станом на 01.01.2023 зареєстровано понад 265,3 тис. осіб).
Із загальної кількості суб’єктів господарювання, зареєстрованих станом на 01.01.2024, юридичних осіб – майже 118,3 тис., фізичних осіб – підприємців (ФОП) – понад 161,7 тисяч. Позитивна динаміка складає 2,4 тис. – по юридичних особах, по ФОПах – 12,3 тисяч.
Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування згідно з Податковим кодексом України (ПКУ) або податковими законами, і на яких покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з ПКУ (п. 15.1 ст. 15 ПКУ).
Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами (п. 15.2 ст. 15 ПКУ).


До уваги виробників алкогольних напоїв!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України у зв’язку з набуттям чинності окремих норм Закону України від 29 червня 2023 року № 3173-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв’язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Закон № 3173), повідомила наступне.
Відповідно до положень Закону № 3173 статтю 225 розділу VI Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено пунктами 225.51 та 225.10.
Пунктом 225.51 статті 225 розділу VI Кодексу передбачено, що при ввезенні на митну територію України виробником алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, для їх розливу у споживчу тару такий виробник до ввезення подає контролюючому органу за своїм місцезнаходженням оформлений податковий вексель у трьох примірниках, який є забезпеченням виконання його зобов’язання у строк до 90 календарних днів, починаючи з дня видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції.
Сума податку, на яку погашається вексель, визначається виходячи з фактично ввезеної кількості алкогольних напоїв (згідно з митною декларацією) та ставок податку на готову продукцію, зменшується на суму податку, розраховану виходячи з фактично втраченої кількості алкогольних напоїв при транспортуванні та зберіганні, у процесі виробництва (розливу) готової продукції в межах норм, затверджених у встановленому порядку
При цьому, п. 225.10 ст. 225 розділу VI Кодексу встановлено, що Порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 1 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 3173 норми абзаців четвертого – тринадцятого пункту 13 розділу І даного Закону, якими ст. 225 розділу VI Кодексу доповнено пунктами 225.51 та 225.10, набирають чинності та вводяться в дію через 180 календарних днів з дня опублікування Закону № 3173.
Оскільки Закон № 3173 опубліковано 26.07.2023 року (Голос України № 18), тому положення пунктів 225.51 та 225.10 статті 225 Кодексу набирають чинності та вводяться в дію з 22.01.2024.
Нагадуємо, що відповідно до пункту 49.21 статті 49 Кодексу платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу, а також платники, які мають чинні (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Форма декларації з акцизного податку і Порядок заповнення та подання декларації з акцизного податку затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації з акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (далі – Декларація).
З метою забезпечення повноти декларування податкових зобов’язань з акцизного податку та врахування у податковій звітності з акцизного податку положень Кодексу, які набирають чинності 22.01.2024, до внесення відповідних змін до Декларації починаючи із звітності за січень 2024 року відповідний розділ Декларації та додатки до Декларації заповнюються з урахуванням наступних особливостей.
Відповідно до пункту 3 розділу III Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку платники акцизного податку заповнюють лише відповідний розділ і додатки до Декларації з акцизного податку, які відповідають виду господарської діяльності платника, виду підакцизних товарів (продукції).
Податкові зобов’язання з акцизного податку за операціями з реалізації алкогольних напоїв розлитих у споживчу тару з ввезених на митну територію України алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою пропонується відображати у розділі А Декларації та додатку 3 «Розрахунок суми акцизного податку з алкогольних напоїв (стаття 225 розділу VI Кодексу)».
За вищезазначеними операціями податкові зобов’язання з акцизного податку рекомендується відображати у додатку 3 до Декларації, за показниками, що відповідають порядку заповнення граф 1 – 16 додатку 3 до Декларації.
Такі операції відображаються окремим рядком у Додатку 3 – у випадку одночасного декларування податкових зобов’язань з алкогольних напоїв, які вироблені із використанням отриманого спирту етилового відповідно до статті 225 Кодексу.
Разом з цим у графі 10 додатку 3 зазначається сума податку за векселями, виданими відповідно до порядку, встановленого у п 225.51 ст. 225 розділу VI Кодексу, а саме термін оплати яких настав у звітному періоді (або фактично погашених у звітному місяці) скоригована з урахуванням фактично ввезеної кількості алкогольних напоїв (згідно з митною декларацією).
Одночасно зазначаємо, що згідно з п. 46.4 ст. 46 Кодексу платник акцизного податку може подати, у разі необхідності, у Додатку 10 доповнення до Декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації.
Звертаємо увагу, що згідно з п. 120.1 ст. 120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.


Доперевірочний аналіз та результати фактичної перевірки

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Павлоградський регіон) повідомляє.
Легалізація трудових відносин і заробітних плат, ліквідація незаконної господарської діяльності, контроль за видачею суб’єктами господарювання відповідних розрахункових документів при проведенні розрахункових операцій, отримання суб’єктами господарювання відповідних дозвільних документів на право здійснення господарської діяльності – важливі напрями роботи податкової служби.
Працівниками відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) на постійній основі здійснюється моніторинг та аналіз господарської діяльності суб’єктів господарювання.
Проведеним аналізом господарської діяльності однієї АЗС у місті Дніпрі виявлено, що можливі порушення законодавства у частині використання найманих працівників, проведення розрахункових операцій без застосування належним чином зареєстрованого РРО, відсутність дозвільних документів на право реалізації пального.
Відділом фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС організовано проведення фактичної перевірки. До перевірки залучено працівників управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС.
Фактичною перевіркою підтверджено факти використання найманої праці без належного оформлення, ненадання під час проведення перевірки в повному обсязі документів, які належать до предмету перевірки, проведення розрахункових операцій без застосування належним чином зареєстрованих РРО, відсутність (неотримання) відповідної ліцензії, відсутність рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників, а також факт нереєстрації акцизного складу.
За результатами фактичної перевірки зафіксовано порушення на загальну суму 1,3 млн гривень.
Закликаємо платників працювати відповідно до законодавчих норм!

«єМалятко»: отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків для дитини

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також у рамках реалізації експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги
«єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 із змінами з метою одержання за однією заявою комплексу адміністративних послуг, зокрема:
- за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження;
- особам віком від 14 до 18 років, які не зареєстровані у Державному реєстрі, за їх бажанням під час оформлення паспорта громадянина України вперше.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/275951.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua