25 июл, 00:06
ДПС встановлено факти використання незадекларованої праці
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/805255.html нагадала, що незадекларована праця завдає шкоди державі.
Незадекларована праця не тільки обмежує можливості держави проводити сучасну соціальну політику у сферах освіти, охорони здоров’я, розвитку професійних навичок, зайнятості, соціального захисту та пенсійного забезпечення, а й створює недобросовісну конкуренцію щодо тих суб’єктів господарювання, які повністю забезпечують виконання зобов’язань щодо сплати податків, охорони праці і соціального забезпечення працівників.
За порушення законодавства про працю можуть бути застосовані різні види санкцій, залежно від характеру і наслідків порушення, а також від суб’єкта господарювання, який його скоїв.
Так, співробітниками підрозділів фактичних перевірок територіальних органів ДПС у червні 2024 року проведені фактичні перевірки фізичних осіб – підприємців, які здійснюють роздрібну торгівлю складними побутовими товарами. За їх результатами встановлено близько 250 фактів порушення роботодавцями законодавства щодо укладення трудових договорів та оформлення трудових відносин із найманими працівниками.
Звертаємо увагу роботодавців: люди – найцінніший капітал вашого бізнесу, а задекларована праця – це ваша репутація та успіх, адже сплачуючи кошти в бюджет ви здійснюєте особистий вклад в економіку країни та її обороноздатність.
Щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Територіальними органами ДПС (станом на 01.07.2024) сформовано понад 3,2 млн податкових повідомлень-рішень по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на суму 6,6 млрд гривень.
За результатами проведеної роботи станом на 01.07.2024 до місцевих бюджетів надійшло 1,6 млрд грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир – 60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – 180 кв. метрів.
Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Оскільки у 2024 році податок нараховується за звітний 2023 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2023, яка складала 6 700 гривень (таким чином, максимальна ставка за кв. метр не може перевищувати 100,5 грн (6 700 * 1,5 відс.).
Так, наприклад, у фізичної особи у 2023 році перебувала у власності квартира загальною площею 65 кв. метрів. Сума податку розраховується шляхом зменшення загальної площі квартири на 60 кв. метрів та множенням на ставку податку, яка складає 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати (100,5 грн за кв. метр).
Розрахунок суми податку:
(65-60) * 100,5 = 502,5 гривні.
Довідково. За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/805222.html
Від фізичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 150,8 млн грн податку на нерухоме майно
Упродовж січня – червня 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини фізичні особи спрямували понад 150,8 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, у порівнянні з відповідним періодом 2023 року це майже на 66,9 млн грн більше, темп росту – 179,7 відсотків.
Наталя Федаш зауважила, що позитивна динаміка надходжень з податку на нерухоме майно від фізичних осіб спостерігається з початку поточного року.
«Висловлюю подяку нашим сумлінним платникам за відповідальне ставлення до наповнення місцевих бюджетів. Завдяки податкам наші громади мають значну фінансову підтримку у вирішенні першочергових соціальних задач. А високий рівень податкової дисципліни платників регіону позитивно впливає на обсяги формування доходів місцевих бюджетів та поліпшує умови життєдіяльності мешканців Дніпропетровщини», – констатувала очільниця податкової служби області.
Видобування залізних руд: майже 2,1 млрд грн рентної плати отримав загальний фонд держбюджету від платників Дніпропетровщини
Протягом першого півріччя поточного року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області за видобування залізних руд надійшло майже 2,1 млрд грн рентної плати. Надходження виросли порівняно з першим півріччям 2023 року на 1,3 млрд грн, темп росту склав 278,3 відсотки.
Звертаємо увагу, що податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування руд заліза в межах однієї ділянки надр за податковий (звітний) період обчислюються за формулою, наведеною у п. 252.18 ст. 252 Податкового кодексу України.
Щодо запровадження Єдиної державної електронної системи дозвільних документів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 12.07.2024 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 року № 795 «Про реалізацію першого етапу експериментального проекту щодо запровадження Єдиної державної електронної системи дозвільних документів» (далі – Постанова № 795).
Постановою № 795 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо запровадження першого етапу Єдиної державної електронної системи дозвільних документі.
Постанову № 795 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 12.07.2024 № 141.
До Порядку розгляду заяви (справи) за процедурою взаємного узгодження та вимоги до заяви внесено зміни
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 19.07.2024 набрали чинності накази Міністерства фінансів України від 04.06.2024 № 274 «Про внесення змін до пункту 4 розділу IV Порядку розгляду заяви (справи) за процедурою взаємного узгодження та вимоги до заяви» (далі – Наказ № 274) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 червня 2024 р. за № 932/42277) та від 26.06.2024 № 313 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 04 червня 2024 року № 274» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 червня 2024 року за № 972/42317) (далі – Наказ № 313)
Накази прийняті відповідно до пункту 13 розділу I Закону України від 23 лютого 2024 року № 3603-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства».
Накази № 274 та № 313 опубліковані в бюлетені «Офіційний вісник України» від 19.07.2024 № 63.
Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації
зазнав змін
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 19.07.2024 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України 14.06.2024 № 290 «Про внесення змін до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації», зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 28 червня 2024 року за № 976/42321 (далі – Наказ № 290).
Наказ № 290 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 19.07.2024 № 63.
На які перевірки діє мораторій?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з п.п. 69.35 прим.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) тимчасово, з 1 грудня 2023 року, діє мораторій:
1) на проведення документальних перевірок платників єдиного податку першої та другої груп (крім перевірок, пов’язаних з припиненням підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, та/або таких, що проводяться на звернення платника податків) – до 1 грудня 2024 року;
2) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку тимчасової окупації є тимчасово окуповані Російською Федерацією території України, – до останнього числа місяця, в якому була завершена тимчасова окупація відповідних територій, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
- що проводяться виключно на звернення платника податків;
- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.12, 78.1.21 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу;
- платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
3) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку бойових дій є територія, на якій ведуться активні бойові дії, – до останнього числа місяця, в якому було завершено бойові дії на відповідній території, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
- що проводяться виключно на звернення платника податків;
- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.12, 78.1.21 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу;
- платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
4) на проведення документальних перевірок платників податків, податкова адреса яких станом на дату початку можливих бойових дій є територія можливих бойових дій, – до останнього числа місяця, в якому була припинена можливість бойових дій на відповідній території, а в разі зміни платником податків місцезнаходження на іншу територію України – до дати проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження, крім документальних позапланових перевірок:
- що проводяться виключно на звернення платника податків;
- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 (в частині документальних позапланових перевірок платників податків, щодо яких отримано інформацію, що свідчить про порушення податкового законодавства з питань оподаткування доходів, отриманих нерезидентами, із джерелом їх походження з України та/або з питань оподаткування нерезидентів, які здійснюють/здійснювали свою діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, платників податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги), 78.1.2 (в частині контролю за трансфертним ціноутворенням), 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу;
- платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
5) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку тимчасової окупації були розташовані на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, – до дати завершення тимчасової окупації відповідних територій;
6) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку активних бойових дій були розташовані на територіях, на яких ведуться активні бойові дії, – до дати завершення бойових дій на відповідних територіях;
7) на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування чи об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які станом на дату початку можливих бойових дій були розташовані на територіях можливих бойових дій (крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), купівлі/продажу іноземної валюти, суб’єктів, які провадять господарську діяльність без державної реєстрації як суб’єкта господарювання) - до дати завершення можливих бойових дій на відповідних територіях.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку (постанова Кабінету Міністрів України
від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», із змінами (далі – Постанова № 1364)).
Дати завершення тимчасової окупації, завершення бойових дій, припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Постановою № 1364.
Як оподатковуються податком на прибуток підприємств операції за договорами управління майном?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ.
Редакція розд. III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ не містить положень щодо окремого обліку за договорами управління майном і подання платниками податку – управителями майна окремих декларацій з податку на прибуток.
Тобто розрахунок об’єкта оподаткування податком на прибуток здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності з урахуванням операцій за договорами управління майном, на різниці, які збільшують або зменшують фінансовий результат до оподаткування, відповідно до положень ПКУ.
Випадки, за яких фізична особа – резидент зобов’язана повідомляти контролюючий орган про набуття чи припинення участі у КІК
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Випадки подання повідомлення про набуття чи припинення участі у контрольованих іноземних компаніях, а також строк його подання визначені п.п. 39 прим. 2.5.5 п. 39 прим. 2.5 ст. 39 прим. 2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, фізична особа – резидент України зобов’язана повідомляти контролюючий орган про:
- кожне безпосереднє або опосередковане набуття частки в іноземній юридичній особі або початок здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до визнання такої юридичної особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 39 прим. 2 ПКУ;
- заснування, створення або набуття майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи;
- кожне відчуження частки в іноземній юридичній особі або припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до втрати визнання такої юридичної особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 39 прим. 2 ПКУ;
- ліквідацію або відчуження майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.
Повідомлення надсилається до контролюючого органу протягом 60 днів з дня такого набуття (початку здійснення фактичного контролю) або відчуження (припинення фактичного контролю).
Форма та порядок подання до контролюючого органу Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2021 № 512.
Чи може орган ДПС для оформлення пенсії фізичній особі надати інформацію, що така особа була зареєстрована ФОПом?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна реєстрація фізичних осіб – підприємців здійснюється відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (із змінами) (далі – Закон № 755) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) на підставі документів, зокрема, поданих заявником для державної реєстрації.
Згідно з п. 4 частини першої ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів).
Відповідно до ст. 65 Податкового кодексу України, ст. 5 Закону № 2464 взяття на облік, внесення змін, зняття з обліку фізичних осіб – підприємців як платників податків та як платників єдиного внеску, в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом № 755.
Взяття на облік платників податків та платників єдиного внеску контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру, наданих згідно із Законом № 755.
Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру.
Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є Єдиний державний реєстр.
Частиною другою ст. 11 Закону № 755 визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.05.2023 за № 750/39806 (далі – Порядок № 1692).
Враховуючи викладене, за отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного реєстру, згідно з процедурами встановленими Порядком № 1692.
Якщо інформації отриманої з Єдиного державного реєстру згідно з Порядком № 1692 недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу.
Порядок надання інформації з реєстру страхувальників, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651, постановою Правління Пенсійного фонду України від 21.07.2017 № 16-1 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2017 року за № 1017/30885).
На даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою 1-ЗРС через інформаційно-комунікаційну систему «Електронний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua) (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою 2-ВРС або довідку з реєстру страхувальників за формою 1-ДРС (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/277783.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua