10 сен, 23:01
Військовий збір: до загального фонду держбюджету платники Дніпропетровщини спрямували понад 1,5 млрд гривень
Впродовж січня – серпня 2024 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 1,5 млрд грн військового збору. Як зауважила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, надходження збільшились майже на 74,0 млн грн у порівнянні з відповідним періодом 2023 року, темп росту – 104,9 відсотків.
За словами Наталі Федаш, не зважаючи на непрості умови, бізнес Дніпропетровщини ефективно працює, сумлінно сплачує податки, а отже і робить свій внесок в обороноздатність країни.
«Висловлюю щиру вдячність всім платникам, які сьогодні добросовісно виконують свої фінансові обов’язки перед державою. Податкова служба Дніпропетровщини відкрита для діалогу з платниками. Наразі, запроваджені ДПС формати комунікацій спрощують спілкування, скорочують час для зворотного зв’язку, а отже і надають можливість платникам вирішувати нагальні питання в комфортних умовах і в оперативному порядку», - зазначила очільниця обласної податкової.
Реалізація громадянами конституційного права на звернення – один з пріоритетних напрямків роботи податкової служби Дніпропетровщини
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі dp.zvernennya@tax.gov.ua, «Урядовий контактний центр», «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА» та сервісу «Пульс».
Так, у січні – серпні 2024 року до ГУ ДПС надійшло 511 звернень громадян, з них – 511 заяв.
Загальна тематика письмових звернень:
інформування про ухилення від сплати податків – 254 звернення (49,7%);
контрольно-перевірочна робота – 76 звернень (14,9%);
податок на майно – 63 звернення (12,3%);
аграрна політика та земельні відносини – 26 звернень (5,1%);
відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 14 звернень (2,7%);
інші питання – 78 звернень (15,3%).
У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року загальна кількість звернень платників податків у 2024 році збільшилась на 218 одиниць (січень – серпень 2023 – 293 звернення).
На виконання статей 22 та 23 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.
Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць. /
У січні – серпні 2024 року посадовими особами ГУ ДПС проведено 6 особистих прийомів громадян.
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу «Пульс», державної установи «Урядовий контактний центр» та «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) приділяє особливу увагу розгляду інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС.
Протягом січня – серпня 2024 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 241 інформаційна картка зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення).
У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс» у 2024 році зменшилась на 37 одиниць (січень – серпень 2023 року – 278 картки).
Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:
щодо роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 141 звернення (58,5%);
щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 42 звернення (17,43%);
щодо роботи центрів обслуговування платників – 11 звернення (4,6%);
щодо системи електронного адміністрування ПДВ – 2 звернення (1 %).
У січні - серпні 2024 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 94 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» (ічні – серпні 2023 року від державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 125 звернень).
Загальна тематика звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:
питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 33 (35,1%);
надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання - 20 (21,3%);
контрольно-перевірочна робота – 19 (20,2%);
податкова заборгованість – 2 (2,1%);
податкова знижка – 2 (2,1%);
інші питання – 18 (19,2%).
На «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» надійшло 7 звернень. Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА» (у січні – серпні 2023 року на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 21 звернення):
проведення перевірок з питань дотримання вимог законодавства по РРО та ухилення від оподаткування – 3 (42,86%);
податок на майно – 2 звернення (28,56%)
отримання довідки про доходи – 1 (14,29%);
інші питання – 1 (14,29%).
Доступ до публічної інформації
Впродовж січня – серпня 2024 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 230 (у т. ч. 4 перейшли по терміну виконання з грудня 2023 року) запитів на отримання публічної інформації. У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість запитів збільшилась на 27 одиниць (у січні – серпні 2023 року – 199 письмових запитів).
Згідно з аналізом результатів опрацювання запитів на публічну інформацію:
227 – задоволено, з наданням інформації або відкритої інформації, у тому числі 2 запита не відповідали вимогам ст. 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» із змінами та доповненнями, про що запитувачам надані відповідні роз’яснення ;
2 – відмовлено та надані відповідні роз’яснення;
1 – знаходиться на виконанні.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС діє електронна поштова скринька dp.publicinfo@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того, для забезпечення прозорості діяльності ГУ ДПС забезпечено оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на «Єдиному державному вебпорталі відкритих даних», data.gov.ua та субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області»:
Інформація про структуру (організаційну структуру) розпорядника інформації;
Звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію;
Інформація із системи обліку публічної інформації;
Реєстр наборів даних, що перебувають у володінні розпорядника інформації.
Оприлюднені набори даних підтримується у актуальному стані.
Затверджено порядок подання інформації щодо рішень про встановлення податкових пільг із сплати плати за землю та податку на нерухоме майно
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2024 року № 1007 (далі – Постанова № 1007) затверджено Порядок подання інформації щодо рішень про встановлення податкових пільг із сплати плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Порядок).
Порядок затверджено відповідно до пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України.
Постанова № 1007 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 06.09.2024 № 181 і вона набула чинності з дня опублікування.
Внесено зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 05.09.2024 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 30.07.2024 № 375 «Про затвердження Змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 13.08.2024 за № 1237/42582) (далі – Наказ № 375).
Зміни, внесені Наказом № 375, запроваджені, зокрема відповідно до Закону України від 23 лютого 2024 року № 3603-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства»
Наказ № 375 опубліковано у виданні «Офіційний вісник України» від 05.09.2024 № 76.
Щодо переоформлення ліцензії платниками акцизного податку
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 27 липня 2024 року набрав чинності Закон України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) крім окремих його норм, зокрема, розділу VІІ «Ліцензування» Закону № 3817 який набирає чинності та вводиться в дію з 01 січня 2025 року.
При цьому, п. 2 розд. ХІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3817 установлено, що Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) втрачає чинність з 01 січня 2025 року, положення Закону № 481 до дня втрати ним чинності застосовуються в частині, що не суперечить положенням Закону № 3817.
Зокрема, ст. 15 Закону № 481 передбачено, що у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання/іноземному суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання/іноземного суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), суб’єкт господарювання зобов’язаний у місячний термін з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою.
Орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання/іноземному суб’єкту господарювання ліцензії є підставою для анулювання ліцензії.
Водночас, з 01 січня 2025 року набувають чинності норми Закону № 3817 в частині функціонування Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах та внесення до нього змін.
Таким чином, якщо зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (найменування юридичної особи або прізвища фізичної особи, місцезнаходження або місця проживання, адреси місця торгівлі в зв’язку з перейменуванням населеного пункту, вулиці тощо) відбуваються до 01 січня 2025 року, суб’єкт господарювання, у місячний термін з дня внесення таких змін, надає органу, що видав ліцензію, заяву у довільній формі про переоформлення ліцензії та документи, що підтверджують зміну таких відомостей.
Чи має право суб’єкт господарювання проводити розрахунки за операціями оптової торгівлі алкогольними напоями у готівковій формі?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з частиною першою ст. 19 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) суб’єкти господарювання при здійсненні діяльності з оптової торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями зобов’язані проводити розрахунки за операціями оптової торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями виключно у безготівковій формі, в тому числі у випадках, якщо розрахунки проводяться з іншою особою після заміни сторони у зобов’язанні чи при виконанні обов’язку боржника третьою особою.
При цьому, не вважається порушенням вимог частини першої ст. 19 Закону № 3817 непроведення розрахунків у зв’язку з припиненням зобов’язання з підстав, передбачених законом або договором між суб’єктами господарювання (частина друга ст. 19 Закону № 3817).
ФОП протягом року припиняє підприємницьку діяльність і реєструється ФОПом знову: визначення обсягу доходу для реєстрації платником ПДВ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розд. V та підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Підпунктом 2 п. 180.1 ст. 180 ПКУ встановлено, що для цілей оподаткування ПДВ платником податку є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Реєстрація платників ПДВ здійснюється відповідно до ст.ст. 181 – 183 ПКУ.
Відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі операцій з постачання товарів/послуг з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 грн (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.
До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відс., 14 відс., нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ. При цьому обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.
Згідно з пунктами 183.1 – 183.2 ст. 183 ПКУ для здійснення обов’язкової реєстрації як платника ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, визначеного у ст. 181 ПКУ, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.
Відповідно до п. 183.4 ст. 183 ПКУ у разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку, на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ, у випадках, визначених главою 1 розд. XIV ПКУ, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ. Якщо такі особи відповідають вимогам, визначеним п. 182.1 ст. 182 ПКУ, реєстраційна заява подається у строк, визначений п. 183.3 ст. 183 ПКУ.
Таким чином, якщо після повторної реєстрації фізична особа – підприємець перебуває на загальній системі оподаткування, а загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до ст. 186 ПКУ розташоване на митній території України, що підлягають оподаткуванню ПДВ, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищила 1 000 000 грн (з урахуванням обсягів, яких було досягнуто до припинення підприємницької діяльності, не залежно від системи оподаткування), то така особа підлягає обов’язковій реєстрації платником ПДВ у встановлені ПКУ терміни.
Які документи та до якого органу необхідно подати для внесення місць зберігання спирту до Єдиного державного реєстру місць зберігання?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
З 27 липня 2024 року набрав чинності Закон України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) крім окремих його норм, зокрема, ст. 39 Закону № 3817 щодо функціонування Єдиного реєстру місць зберігання, яка набирає чинності та вводиться в дію з 01 січня 2025 року.
При цьому, п. 2 розд. ХІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3817 установлено, що Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) втрачає чинність з 01 січня 2025 року, положення Закону № 481 до дня втрати ним чинності застосовуються в частині, що не суперечить положенням Закону № 3817.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 Єдиний державний реєстр місць зберігання (далі – Єдиний реєстр) – це перелік місць зберігання, який ведеться податковими органами і містить визначені Законом № 481 відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Згідно зі ст. 2 Закону № 481 внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) з обов’язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання спирту, а також: для юридичних осіб – найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), для фізичних осіб – суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) – прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Пунктом 2.2 розд. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28.05.2002 № 251 (далі – Порядок № 251) встановлено, що заява про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру подається за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 251.
До заяви додаються документ, що підтверджує право користування цим приміщенням, та довідка про відповідність місця зберігання спирту вимогам, встановленим центральним органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України (ст. 2 Закону № 481).
Таким чином, до 01 січня 2025 року для внесення місць зберігання спирту до Єдиного реєстру суб’єкти господарювання подають до Державної податкової служби України заяву про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру, до якої додаються:
- документ, що підтверджує право користування приміщенням;
- довідка про відповідність місця зберігання спирту вимогам, встановленим центральним органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Чи має право суб’єкт господарювання здійснювати господарську діяльність на підставі ліцензії, строк дії якої закінчився після 27.07.2024?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 3 розд. ХІІІ «Перехідні положення» Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817), який набрав чинності з 27.07.2024, ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, видані відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» до 01 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному Законом № 3817.
Отже, якщо після 27.07.2024 року у суб’єкта господарювання закінчився строк дії ліцензії, то він не має права на провадження відповідного виду господарської діяльності та зобов’язаний отримати нову ліцензію.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/278128.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua