24 сен, 22:36
Щодо зберігання пального, призначеного для заправлення електрогенераторних установок
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Верховною Радою України 18 липня 2024 року прийнято Закон України № 3878-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку», підпунктом 1 пункту 3 якого вносяться зміни до пункту 47 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, яким, зокрема, змінені з 01 вересня 2024 року вимоги щодо не віднесення до акцизного складу і відповідно його не реєстрації – місць зберігання пального, у тому числі платника акцизного податку з реалізації пального, що використовується для заправлення електрогенераторних установок, у кожному (на кожній) з яких загальна місткість розташованих ємностей для цих потреб:
не перевищує 2000 літрів – на період дії воєнного стану в Україні та протягом 30 днів з дня припинення або скасування дії воєнного стану на території України – й діє на всій території України для всіх суб’єктів господарювання;
понад 2000 літрів до 5000 літрів – з 1 вересня 2024 року до визначеної дати припинення можливих бойових дій або дати завершення бойових дій – й діє на територіях можливих бойових дій (для яких не визначена дата припинення можливості бойових дій), територіях активних бойових дій (для яких не визначена дата завершення бойових дій), включених до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією для платників, які не здійснюють діяльність з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним, його зберігання (крім зберігання виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки).
Така можливість не реєструвати як акцизний склад місця зберігання пального, призначеного для заправлення електрогенераторних установок, може бути застосована зберігачем за умов дотримання вимог щодо:
забезпечення використання зазначених обсягів пального виключно для заправлення електрогенераторних установок;
ведення окремого обліку пального, яке отримано та використано для їх заправлення;
здійснення розрахунків за придбане для таких потреб пальне виключно у безготівковій формі.
При цьому залишились вимоги щодо отримання ліцензій на право зберігання пального, а у разі відсутності такої ліцензії встановлено норми*, які передбачають, що у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування у випадку зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі:
до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою – без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);
понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання – за умови отримання декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального.
Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту безоплатного подання декларації до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
У разі якщо у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування, контролюючим органом буде виявлено факти зберігання суб’єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії на право зберігання пального та/або за відсутності належним чином поданої декларації, до такого суб’єкта господарювання застосовується відповідальність за зберігання пального без ліцензії на право зберігання пального.
*Відповідно до норм частини 24 Розділу XIII Перехідні положення Закону України № 3817.
Інформація розміщена на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824362.html .
Дайджест публікацій з роз’ясненнями податкового законодавства за тиждень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/824399.html опублікувала дайджест публікацій з роз’ясненнями податкового законодавства, які були розміщені на вебпорталі ДПС протягом тижня.
Щодо різниці між трудовим та цивільно-правовим договорами
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/822719.html
Судова практика щодо правомірності прийнятих податкових повідомлень-рішень стосовно необладнання рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі та неподання електронного документу, що містить дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/822771.html
Щодо внесення змін до рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/823002.html
Щодо подачі звітності суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на відповідний вид діяльності та здійснюють свою діяльність у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/823160.html
Щодо оформлення неповнолітнього працівника
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/823173.html
Щодо використання праці неповнолітніх під час дії воєнного стану
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/823663.html
Щодо граничного терміну подання звітів про контрольовані операції та повідомлень про участь у міжнародній групі компаній за 2023 звітний рік
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824304.html
Щодо зберігання пального, призначеного для заправлення електрогенераторних установок
Детальніше: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824362.html
Відповіді на актуальні запитання платників
Детальніше: https://zir.tax.gov.ua/main/actual/
Шановні платники податків!
Якщо ви бажаєте оперативно отримувати дайджест публікацій з розʼясненнями податкового законодавства за тиждень та більше актуальних новин від ДПС, підпишіться на офіційну розсилку тут https://tax.gov.ua/registration .
Представники Мінфіну та ДПС взяли участь у технічних зустрічах, організованих ОЕСР
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/824513.html повідомила таке.
Представники Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України на запрошення Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) взяли участь у зустрічах з керівництвом Центру податкової політики і адміністрування, а також з експертами ОЕСР.
Зустрічі були спрямовані на обговорення питань щодо подальшого удосконалення правил трансфертного ціноутворення, імплементації правил протидії практикам ухилення від сплати податків, які мають безпосередній вплив на функціонування ринку ЄС і України, врахування положень Рекомендацій Ради ОЕСР стосовно податкових заходів для подальшої боротьби з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях.
Під час заходу також обговорювались напрями подальшої співпраці з ОЕСР у частині приведення елементів податкового законодавства та політики України у відповідність до основних стандартів ОЕСР у сфері міжнародного оподаткування.
Глобальні ініціативи ОЕСР у сфері міжнародного оподаткування Pillar 1 та Pillar 2 насамперед спрямовані на удосконалення наявних механізмів боротьби з розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування.
Крім того, делегація України у межах програми взяла участь у церемонії підписання Багатостороннього інструменту щодо імплементації правила контрольованої ставки оподаткування, що є частиною Pillar Two (Subject to Tax Rule (STTR)). Під час церемонії було повідомлено про наміри завершити всі внутрішньодержавні процедури, необхідні для приєднання до цієї Багатосторонньої угоди, адже впровадження Pillar 2 є пріоритетним напрямом Національної стратегії доходів до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1218-р.
Приєднання України до Багатосторонньої угоди STTR дозволить переглянути міжнародні договори України про уникнення подвійного оподаткування в частині доповнення їх окремою статтею «Правило Subject-to-Tax Rule».
Проведені зустрічі були корисними для її учасників та спрямовані на посилення подальшого співробітництва з ОЕСР у частині оподаткування, моніторингу та впровадження Плану дій BEPS, продовження запровадження міжнародних стандартів та кращих світових практик у податкове законодавство України.
Задекларована праця захищає під час воєнного стану:
як оформити неповнолітнього працівника
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Виходь на світло!
Крок 1
Перевірте документи:
- паспорт або свідоцтво про народження
- трудову книжку (за наявності)
- згоду одного з батьків або особи, яка їх замінює (якщо працівнику 14 – 15 років)
Крок 2
Поінформуйте потенційного працівника про умови праці на підприємстві та графік роботи, необхідність попереднього медичного огляду.
Крок 3
Після проходження медогляду укладіть трудовий договір, бажано у письмовій формі.
Крок 4
Видайте наказ (розпорядження) про прийняття на роботу:
- у довільній формі;
- за типовою формою № П-1.
Крок 5
Внесіть відомості про прийняття неповнолітнього до Журналу обліку працівників, які не досягли 18-річного віку, зазначте дату народження.
Крок 6
Повідомте Державну податкову службу України про прийняття працівника на роботу за затвердженою формою в електронному чи паперовому вигляді. Надану інформацію вносять до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.
Крок 7
Пам’ятайте про належний кадровий облік:
- оформіть особову справу
- заповніть особову картку форми № П-2
- зробіть запис до трудової книжки, якщо вона є*.
* Якщо неповнолітній працевлаштовується вперше, роботодавець повинен протягом 5 днів після прийняття на роботу оформити на нього трудову книжку на вимогу працівника. Зараз триває перехід на електронний облік.
Крок 8
Відтепер неповнолітній працівник може розпочати роботу.
ВАЖЛИВО
При укладенні трудового договору в період дії воєнного стану може встановлюватися умова про випробування неповнолітнього працівника під час прийняття на роботу.
Детальніше – на головній сторінці вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/823173.html.
Дізнайся більше на сайтах Держпраці:
www.dsp.gov.ua, www.pratsia.in.ua .
Реєстр форм електронних документів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що у підрозділі «Реєстри» розділу «Важлива інформація» на головній сторінці вебпорталу «Державна податкова служба України» за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/154157.html 13.09.2024 опубліковані реєстри з урахуванням внесених останніх змін до них, а саме:
Реєстр електронних форм податкових документів .
Реєстр форм електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків .
Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для фізичних осіб .
Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для юридичних осіб .
Нелегальний обіг підакцизних товарів – на порядку денному
Відбулось засідання регіональної робочої групи щодо боротьби із нелегальним обігом і роздрібної торгівлею підакцизними товарами на території Дніпропетровської області під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації Андрія Кульбача.
У заході прийняли участь провідні фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
У центрі уваги – проведення заходів з боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею підакцизними товарами.
Діяльність податківців спрямована на позитивні результати - забезпечення повноти нарахування, сплати податків та визначення реальних обсягів виробництва.
Чергове засідання комісії із визначення підприємств критично важливими відбулось в Дніпропетровській обласній державній адміністрації
Під головуванням першого заступника Голови обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Андрія Кульбача відбулось чергове засідання комісії із визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення Дніпропетровської області в особливий період.
З боку податкової служби Дніпропетровщини у заході прийняв участь заступник начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Максим Яіцький.
Відбір підприємств здійснюється згідно з критеріями відповідності, чітко прописані в постанові Кабінету Міністрів України.
Удосконалення ставок транспортного податку – у фокусі уваги
Днями відбулося онлайн засідання тимчасової робочої групи з питань удосконалення процедур визначення бази оподаткування при вторинному продажу транспортних засобів із застосуванням незалежної оцінки Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – Робоча група).
На порядку денному – пропозиції Робочої групи стосовно удосконалення ставок транспортного податку та бази оподаткування при реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів.
Платники рентної плати з початку року наповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 1,5 млрд гривень
Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, протягом січня – серпня 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників рентної плати надійшло понад 1,5 млрд гривень.
Очільниця податкової служби області підкреслила, що з початку поточного року платниками рентної плати забезпечено позитивну динаміку надходжень до місцевих бюджетів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження рентної плати збільшились на понад 782,2 млн грн, темп росту – 205,8 відсотків.
Дякуємо платникам за роботу і своєчасно сплачені податки.
Туристичний збір: до місцевих бюджетів Дніпропетровської області
від фізичних осіб надійшло понад 6,1 млн гривень
З початку поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло від фізичних осіб понад 6,1 млн грн туристичного збору. У порівнянні з січнем – серпнем 2023 року надходження збільшились на понад 1,8 млн грн, або на 43,5 відсотків.
Нагадуємо, що у разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, території адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі у встановленому Податковим кодексом України (далі – ПКУ) порядку (п.п. 268.6.3 п. 268.6 ст. 268 ПКУ).
Фізична особа правом на податкову знижку за 2023 рік
може скористатись до кінця поточного року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб (податок) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно, наступного за звітним, податкового року.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).
Фізичні особи – платники податку мають право на податкову знижку за 2023 рік виключно до кінця 2024 року.
Алгоритм дій для подання через Електронний кабінет
Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за формою № 5ДР
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Для подання через меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету (ЕК) облікової картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (Облікова картка за ф. № 1ДР) та заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (Заява за ф. № 5ДР) необхідно:
1.Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, також через офіційний вебпортал ДПС України.
При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – idd.gov.ua (MobileID та BankID). Формування фізичними особами – платниками податків заяв за формами № 1ДР та № 5ДР здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Облікова картка (1ДР)» або «Заява про внесення змін до ДРФО (5ДР)» та натиснути кнопку «Створити».
Запропоновані форми Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР заповнюються шляхом вибору потрібної назви із запропонованого списку.
При заповненні Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР в електронному вигляді, платник податків самостійно обирає з переліку контролюючий орган (код та назва), де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО.
Для приєднання до Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику податків необхідно використати закладку «4. Додати копії документів». У полі «Назва документу» вибирається із переліку документ, який необхідно приєднати в полі «Файл документу».
При цьому кожен документ має бути збережено окремо. За допомогою опції «+» збільшується кількість рядків для заповнення та приєднання документів (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 5МБ).
3. Для збереження Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР необхідно натиснути кнопку «Зберегти», підписується сформований документ кваліфікованим електронним підписом та направляється до контролюючого органу.
4. Натиснути кнопку «Відправити».
Реєстраційний номер облікової картки платника податків надається протягом трьох робочих днів з дня подання фізичною особою Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР до контролюючого органу.
Для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків необхідно особисто звернутися до податкового органу, який був самостійно обраний під час заповнення Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документ (витяг) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Проведення звірки даних: контролюючий орган, до якого необхідно звертатись фізичній особі – власнику декількох об’єктів нерухомості
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Підпунктом 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС України.
Який документ вважається розрахунковим документом?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Статтею 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) визначено, що розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом № 265, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО, чи заповнений вручну.
Граничні строки реєстрації ПН/РК до податкових накладних в ЄРПН протягом дії воєнного стану в Україні
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує , що 08.02.2023 набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі – Закон № 2876).
Законом № 2876, зокрема внесено зміни до підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ). Так, підрозд. 2 розд. XX ПКУ доповнено п. 89, згідно з яким тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних (ПН) та/або розрахунків коригування (РК) до ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Платники єдиного податку, які можуть бути платниками ПДВ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Для цілей оподаткування ПДВ відповідно до п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платником ПДВ, зокрема, є будь-яка особа, яка зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі операцій з постачання товарів/послуг з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи (п. 181.1 ст. 181 ПКУ).
Застосування спрощеної системи оподаткування регламентовано главою 1 розд. XIV ПКУ. Статтею 297 ПКУ, зокрема передбачено, що платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім ПДВ, що сплачується фізичними особами та юридичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ, а також що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи.
Згідно з п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:
- 3 відс. доходу – у разі сплати ПДВ згідно з ПКУ;
- 5 відс. доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 відс., може бути обрана:
а) суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником ПДВ відповідно до розд. V ПКУ, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування;
б) платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5 відс., у разі добровільної зміни ставки єдиного податку;
в) суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником ПДВ, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником ПДВ відповідно до розд. V ПКУ (п. 293.8 ст. 293 ПКУ).
Враховуючи зазначене, платниками ПДВ можуть бути фізичні та юридичні особи платники єдиного податку третьої групи, які обрали ставку єдиного податку у розмірі 3 відс. доходу, а також сільськогосподарські товаровиробники – платники єдиного податку четвертої групи.
Доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого та нерухомого майна: що з єдиним внеском?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) є, зокрема, роботодавці, які використовують працю фізичних осіб (далі – ФО) на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП), якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених у п. 1 частини 1 ст. 4 Закону № 2464 є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди ФО за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464).
ФО, які виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб, чи у ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, не віднесені Законом № 2464 до платників єдиного внеску.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5).
Слід зазначити, що дохід ФО від продажу власного рухомого та нерухомого майна не віднесено до переліку видів виплат, визначених Інструкцією № 5.
Враховуючи зазначене вище, доходи, отримані ФО від продажу власного рухомого та нерухомого майна, не є базою нарахування єдиного внеску.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/278245.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua