07 окт, 22:46
Проведено тренінги з питань управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)
(Пресслужба Державної податкової служби України, опубліковано 04 жовтня 2024 о 17:41)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829212.html) проінформувала про таке.
У межах реалізації Робочого плану Офісу технічної допомоги Департаменту Казначейства США (далі – ОТД) з ДПС на 2021 – 2024 роки 3 та 4 жовтня 2024 року експертами ОТД проведено навчальні заняття (тренінги) в онлайн-режимі для керівників структурних підрозділів апарату ДПС та територіальних органів ДПС з питань управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками).
Під час відкриття навчальних тренінгів очільниця ДПС Тетяна Кірієнко подякувала експертам ОТД за консультативну підтримку та зауважила, що всі отримані знання учасниками тренінгу будуть корисними в роботі Служби, адже метою тренінгів є вивчення світових практик виявлення та пом’якшення податкових ризиків платників податків щодо виконання ними своїх податкових обов’язків.
У свою чергу, виконуючий обов’язки заступника Голови ДПС Євгеній Сокур підкреслив, що ДПС впроваджує управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), щоб забезпечити оптимізацію надходжень до бюджету шляхом покращення дотримання платниками податків чотирьох основних податкових зобов’язань – реєстрації, своєчасного подання декларацій, правильної звітності та своєчасної сплати податків.
Управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) – це системна методологія для виявлення комплаєнс-ризиків серед платників податків та визначення шляхів їх ефективного зменшення.
Під час тренінгів обговорювалися напрями сприяння добровільному дотриманню податкового законодавства платниками податків і покращення довіри громадськості до податкової системи та адаптації в Україні світових практик управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками).
Виплати доходів нерезидентів з джерелом походження з України
(Пресслужба Державної податкової служби України, опубліковано 04 жовтня 2024 о 15:29)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державною податковою службою України посилено контроль за міжнародними схемами мінімізації податків.
Сьогодні виплата доходів нерезидентів з джерелом походження з України може використовуватись для виведення коштів за кордон.
Так, за період з 01.01.2017 по 30.09.2024 спрямовано за кордон 1,5 трлн грн, у тому числі за підсумками першого півріччя 2024 року – 81 млрд грн доходу, що на 7 % більше аналогічного періоду 2023 року. Загалом сплачено податку у розмірі 41 млрд грн, з яких сплачено у півріччі 2024 року – 2,7 млрд гривень.
Значні виплати здійснюються на користь компаній, що зареєстровані в Королівстві Нідерланди (26 %), Республіці Кіпр (20 %), Великій Британії (10 %), Австрійській Республіці (9 %) та інших країнах – це насамперед виплати у вигляді дивідендів, процентів, роялті, операцій з цінними паперами тощо.
Водночас, на сьогодні пом’якшені обмеження щодо валютних операцій відповідно до постанови Національного банку України від 24.02.2022 № 18 (зі змінами).
Одним із інструментів для збору доказів щодо встановлення порушень при здійсненні виплат на користь нерезидентів є обмін податковою інформацію з компетентними органами іноземних держав.
Результатом налагодження ефективної комунікації з іноземними компетентними органами є повнота, якість та швидкість надання ними запитуваної інформації, що у свою чергу дозволяє оперативно здійснювати відпрацювання ризиків ухилення від оподаткування.
Слід зауважити, що з листопада 2022 року у Податковому кодексі України (далі – Кодекс) зняті обмеження щодо проведення перевірок з питань виплат доходів нерезидентів.
Так, за період 2022 року – 9 місяців 2024 року контролюючими органами проведено 757 перевірок, за результатами яких донараховано 11,1 млрд грн, та триває понад 70 податкових перевірок.
Основними ризиками є:
виплата доходів на користь небеніфіціарного власника доходу, що свідчить про реєстрацію компаній в низькоподаткових юрисдикціях, з метою «транзиту» коштів до кінцевих вигодонабувачів, які зареєстровані в офшорних юрисдикціях (встановлено у 85 % перевірок);
неправомірне використання пільгової ставки оподаткування, у зв’язку з доведенням контролюючими органами про здійснення нерезидентами діяльності на території України, через постійне представництво (встановлено у 11% перевірок);
порушення вимог конвенцій про уникнення подвійного оподаткування (встановлено у 4 % перевірок).
Нагадуємо, що з 1 липня 2024 року змінено терміни зберігання документів та визначення контролюючим органом грошових зобов’язань (ст. 102 Кодексу) з 1095 до 2555 днів (або з 3 до 7 років).
До уваги платників податків: відповідно до підпункту 69.38 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Кодексу, та пені.
Отже, добровільне уточнення сплачених сум податку на прибуток з доходів нерезидентів звільнить бізнес від сплати штрафних санкцій та пені, які нараховуються за результатами проведення контрольно-перевірочних заходів.
Активна робота ДПС у цьому напрямі впливає на покращення податкової культури платників податків та відмову від використання агресивних схем міжнародного планування.
Детальніше – на головній сторінці вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829159.html
ДПС успішно здійснила перший міжнародний автоматичний обмін інформацією за Стандартом CRS
(Пресслужба Державної податкової служби України, опубліковано 04 жовтня 2024 о 14:44)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829108.html) повідомила наступне.
Державна податкова служба України 19 серпня 2022 року як компетентний орган України приєдналася до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Multilateral Competent Authority Agreement on Automatic Exchange of Financial Account Information) (далі – Багатостороння угода CRS).
Після позитивного проходження оцінювання рівня інформаційної безпеки ДПС, що проводилось Глобальним форумом ОЕСР, Багатостороння угода CRS 28.06.2024 набрала чинності для України.
Відповідно до положень Багатосторонньої угоди CRS обмін інформацією здійснюється впродовж дев’яти місяців після закінчення календарного року, якого стосується інформація (до 30 вересня).
Так, станом на 30 вересня 2024 року ДПС, як компетентним органом України для цілей CRS, успішно здійснено перший взаємний міжнародний автоматичний обмін інформацією CRS із країнами – Партнерами по обміну, що засвідчує належне впровадження CRS в українське законодавство та визнання України належним партнером для інформаційного обміну на міжнародній арені.
За результатами інформаційного обміну CRS ДПС забезпечено:
- отримання інформації від понад 50 іноземних юрисдикцій;
- направлення інформації до понад 30 іноземних юрисдикцій.
Впровадження CRS в українське законодавство та здійснення першого міжнародного автоматичного обміну інформацією CRS відбулось за підтримки Програми Європейського Союзу з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM).
ДПС співпрацює з європейськими колегами
у сфері управління податковим боргом
(Пресслужба Державної податкової служби України, опубліковано 04 жовтня 2024 о 13:00)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/829020.html) проінформувала.
Виконуючи обов’язки першого заступника Голови ДПС Владислав Бугасов взяв участь у засіданні Форуму Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) з Управління податковим боргом «Крок у майбутнє управління податковим боргом за допомогою новітніх технологій».
Під час заходу представники податкових адміністрацій презентували найновіші досягнення щодо стягнення податкової заборгованості з активів, які важко повернути, та поділилися практичними прикладами ефективного стягнення боргів з нетипових активів.
За словами Владислава Бугасова, формат форуму надав можливість всім учасникам обговорити проблеми, з якими вони зіштовхуються під час стягнення податкової заборгованості, а також обмінятися досвідом із застосування інноваційних заходів для ефективного стягнення та повернення податкового боргу.
Також були розглянуті стратегії та інноваційні методи управління податковими боргами за допомогою передових технологій та аналізу даних.
Зокрема, учасники заходу поділились практичними прикладами щодо використання передових технологій та складного аналізу даних щодо оптимізації процесів управління податковим боргом для ефективного виявлення потенційних боржників, оцінки ризиків та оптимізації заходів зі стягнення податкового боргу.
Не залишились поза увагою й допоміжні механізми для успішного управління боргами, у тому числі, штучний інтелект, інструменти аналізу даних, нові методи та технології тощо.
ДПС продовжує активну співпрацю з EU4PFM
з реалізації стратегічних завдань Служби
(Пресслужба Державної податкової служби України, опубліковано 04 жовтня 2024 о 10:00)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Пріоритетні напрями співпраці на 2025 рік та досягнення у реалізації спільних проєктів обговорювалися під час зустрічей керівників ДПС з делегацією Проекту «Програма підтримки управління державними фінансами для України» (EU4PFM) компонент 1, 3 та 4», які відбулись 2 – 3 жовтня 2024 року.
Під час зустрічі в. о. Голови ДПС Тетяни Кірієнко з керівником команди EU4PFM Юрґітою Домєйкієнє та міжнародним ключовим експертом з податкових питань EU4PFM Пауліусем Маяускасом були презентовані пропозиції до плану спільної роботи на 2025 рік за напрямом «Європейська інтеграція», зокрема, в частині нормативної та ІТ підготовки податкового напряму до вступу України в ЄС.
Тетяна Кірієнко відзначила багаторічний досвід конструктивної співпраці з проєктом EU4PFM, який надає потужну підтримку в досягненні ДПС стратегічних завдань, зокрема, реалізації заходів, передбачених Національною стратегією доходів до 2030 року.
Детальніше – на головній сторінці вебпорталу ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/828781.html
Понад 16,8 мільярдів гривень ПДФО надійшло
з початку 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону
(Лист управління економічного аналізу ГУ ДПС від 03.10.2024
№ 3951/04-36-19-01-11,)
(На ФБ)
Платники Дніпропетровщини протягом січня – вересня поточного року сплатили до місцевих бюджетів понад 16,8 млрд грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).
Про це повідомила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш та зазначила, що у порівнянні з минулорічними надходженнями платниками забезпечена позитивна динаміка. До місцевих скарбниць регіону з початку 2024 року спрямовано на понад 2,6 млрд гривень, або 18,4 відс., більше ПДФО ніж в аналогічному періоді 2023 року.
Надходження ПДФО є надзвичайно важливими у формуванні місцевих бюджетів Дніпропетровської області, складаючи у структурі загальних надходжень левову частку – 55,4 відсотки. Кошти, які спрямовуються до територіальних громад області – це фінансове джерело розвитку та відновлення інфраструктури населених пунктів регіону, реалізації соціальних програм, підтримки обороноздатності.
Наталя Федаш акцентувала, що використання бізнесом легальної праці, своєчасна виплата заробітної плати на рівні не менше встановленого законодавством – важливі чинники бюджетної стабільності територіальних громад.
Своєчасно та у повному обсязі сплачуючи податки, кожен робить вагомий внесок у наближення Перемоги.
Січень – вересень 2024 року: до загального фонду державного бюджету платники Дніпропетровщини спрямували понад 4,1 млрд грн рентних платежів
(Лист управління економічного аналізу ГУ ДПС від 03.10.2024
№ 3951/04-36-19-01-11, ПКУ ст. 251)
З початку поточного року загальний фонд державного бюджету платники рентної плати Дніпропетровської області наповнили на понад 4,1 млрд гривень. Це на 1,9 млрд грн, або 85,8 відс., більше надходжень у січні – вересні 2023 року.
Податковим кодексом України (ПКУ) визначено, що рентна плата – це загальнодержавний податок (п.п. 9.1.6 п. 9.1 ст. 9 ПКУ), що складається з (п. 251.1 ст. 251 ПКУ):
- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин;
- рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин;
- рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України;
- рентної плати за спеціальне використання води;
- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Дякуємо платникам за відповідальне ставлення до сплати податків та фінансовий внесок у підтримку держави та регіону.
Удосконалення процесів ведення обліку платежів та створення/удосконалення відповідних сервісів
(лист управління економічного аналізу ГУ ДПС від 23.09.2024
№ 3796/04-36-19-03-30)
(На ФБ)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників.
Відповідно до пункту 421.2 статті 421 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із внесеними змінами і доповненнями) (далі – Кодекс), Електронний кабінет платника податків забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених ПКУ та іншими законами, в тому числі управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені, відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до статті 43 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі – ПКУ) повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання органом ДПС здійснюється тільки на підставі заяви платника, поданої протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
В Електронному кабінеті платника податків реалізовано можливість подання платниками заяв про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та/або пені, із зазначенням напряму перерахування коштів:
на рахунок платника податків у банку / небанківському надавачу платіжних послуг;
на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету.
Подання платниками Заяв в електронній формі забезпечено засобами приватної частини ІКС «Електронний кабінет» за наступними кодами електронних форм:
J 1302002 – для юридичних осіб;
F 1302002 – для фізичних осіб.
Дніпропетровщина: виявлено пункт обміну валют
без дозвільних документів
(лист управління аудиту ГУ ДПС від 04.10.2024 № 6227/04-36-07-08-16)
Боротьба з незаконним веденням бізнесу – один з пріоритетних напрямків роботи податкової служби Дніпропетровщини.
Питання державної реєстрації суб’єктів господарювання, дотримання роботодавцями і найманими працівниками трудового законодавства, обов’язкового використання належним чином зареєстрованих РРО/ПРРО при проведенні розрахункових операцій в обов’язковому порядку досліджуються під час проведення фактичних перевірок.
Відповідно до вимог законодавства здійснення операцій з обміну валют можливе лише за умови державної реєстрації суб’єкта господарювання та отримання відповідної ліцензії.
Працівниками відділу фактичних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за результатами контрольно-перевірочних заходів у пункті обміну валют м. Підгороднє Дніпропетровської області встановлено факт проведення розрахунків при здійсненні валютообмінних операцій фізичною особою без державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності.
На вищезазначену фізичну особу за порушення порядку провадження господарської діяльності складено протокол за ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
З метою припинення незаконного обміну валют на даному об’єкті до Національної поліції передана інформація про вищезазначені факти.
Звертаємо увагу, що провадження господарської діяльності без державної реєстрації та офіційного працевлаштування призводить до економічних втрат бюджетів та відсутності соціальних гарантій для працюючих нелегально найманих осіб.
Закликаємо представників бізнесу працювати відповідно до норм діючого законодавства!
Діють нові довідники податкових пільг
(вебпортал ДПС України)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДПС України на вебпорталі опубліковані нові довідники податкових пільг станом на 30.09.2024, а саме:
№ 126/1 – Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
№ 126/2 – Довідник інших податкових пільг.
Нагадуємо, що у довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток підприємств, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, місцевих податків та зборів, а також початок та кінець дії пільг.
Облік сум податкових пільг, отриманих суб’єктами господарювання, здійснюють контролюючі органи на підставі інформації, наявної у поданих такими платниками податкових деклараціях.
Ознайомитись з довідниками можливо за посиланням
https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html .
Зміни та доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що станом на 30.09.2024 внесені зміни та доповнення (версія 1.32.10.0) до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності», а саме.
Додано нові версії документів:
1. Відповідно до змін, які внесені наказом Міністерства фінансів України від 09.08.2024 року № 400:
- F/J 1201016 – Податкова накладна;
- F/J 1201116 – Додаток 1 до податкової накладної;
- F/J 1201216 – Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної. Додаток 2 до податкової накладної.
2. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 11.07.2024№ 339:
- F/J 0206409 – Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах. Форма № 1-ВП;
- F/J 0206509 – Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах. Форма № 1-ОП.
3. З метою забезпечення якісного сервісного обслуговування платників та комфортних умов щодо обміну електронними документами:
- F/J 1415502 – Довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру. Форма № 34-ОПП.
4. На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1072 та від 09 жовтня 2020 року № 942:
- F/J 0299103 – Інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проектом (програмою);
- F/J 0299203 – Інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проектом (програмою) в рамках проведення операцій, пов'язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему, що придбаваються за кошти міжнародної технічної допомоги у пільговому режимі оподаткування.
5. З метою забезпечення приймання та обробки заяв щодо внесення змін до Реєстру волонтерів, які затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2024 № 290:
- F1308303 – Заява про включення / внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. Форма № 1-РВ;
- F1308402 – Заява про виключення з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. Форма № 3-РВ;
- F1408502 – Рішення про виключення з Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. Форма № 5-РВ.
Детальніше – на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/ .
Яким чином отримати РНОКПП, якщо в паспорті у формі картки внесено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією
(за наявності) та номером паспорта?
(Лист управління організації роботи ГУ ДПС від 30.09.2024
№ 2009/04-36-01-05-07)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Якщо особа перебуває на обліку в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) за номером паспорта громадянина України у формі картки (до паспорта внесено відмітку про право здійснювати будь-які платежі за номером паспорта) та змінила свої релігійні переконання та хоче отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків (PHOKПП), така реєстрація у ДРФО за PHOKПП можлива після анулювання відмітки в паспорті громадянина України у формі картки.
Анулювати відмітку можливо шляхом обміну паспорта із записом «відмова» на новий паспорт, в якому залишене не заповненим поле PHOKПП/RNTRC.
Реєстрація в ДРФО за PHOKПП здійснюється за новим паспортом громадянина України у формі картки, у якому не проставлено слово «відмова».
Більш докладну відповідь можна отримати за посиланням:
https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40775
Наказ МФУ № 400: змінені форми податкових накладних та
податкової звітності з ПДВ, порядки їх заповнення і подання
(ЗІР, Останні зміни в законодавстві, https://zir.tax.gov.ua/main/lastupdate/, file:///C:/Users/d34749/Downloads/povidomlennia%20(8).pdf)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
З 01.10.2024 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України (МФУ) від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 серпня 2024 року за № 1302/42647, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2024 року за № 1343/42688 (наказ МФУ № 400).
Наказом МФУ № 400 викладено у новій редакції, зокрема:
- форму податкової накладної (ПН) та внесено зміни до Порядку її заповнення, затверджених наказом МФУ від 31 грудня 2015 року № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за № 137/28267;
- форми податкової звітності з податку на додану вартість (ПДВ) та внесено зміни до Порядку їх заповнення і подання, затверджених наказом МФУ від 28 січня 2016 року № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289.
У зв’язку з внесенням змін передбачено, зокрема:
● у податковій накладній:
- зазначення інформації про договір (контракт), відповідно до якого здійснюється операція з вивезення за межі митної території України товарів, та реквізитів митної декларації за такою операцією;
- проставлення ознаки «власна сільськогосподарська продукція» у разі складання ПН за операцією з постачання на митній території України та/або вивезення за межі митної території України окремих видів товарів, які є власною сільськогосподарською продукцією у розумінні підпункту 14.1.33¹ пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, що класифікується за кодом УКТ ЗЕД, до якого застосовано режим експортного забезпечення;
● у декларації з ПДВ та додатках до неї:
- доповнення новими рядками (2.3.1 – 2.3.3, 7.2.1 – 7.2.3), в яких відображаються операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів та інформація про коригування показників за такими операціями;
- скорочення кількості додатків до декларації з ПДВ за рахунок об’єднання додатків 2 та 3 у додаток 2.
Застосування форм, викладених наказом МФУ № 400 у новій редакції, починається з:
- 01 жовтня 2024 року – для ПН та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників (далі – РК) до ПН, які з вказаного періоду платники направляють на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (у тому числі і ПН та РК до таких накладних, які складені до 01 жовтня 2024 року та не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних);
- 01 листопада 2024 року – для податкової декларації з податку на додану вартість, яка подається починаючи із звітного (податкового) періоду за жовтень 2024 року та уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
Екологічний податок: виправлення в уточнюючій Декларації помилок, виявлених у раніше поданої Декларації
(ЗІР, дзвіночок https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=41992
«Як в податковій декларації екологічного податку з позначкою «уточнююча» виправляються показники раніше поданої декларації, в якій виявлено помилки?»)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Пунктом 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами (далі – ПКУ) визначено, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Форма податкової декларації екологічного податку (Декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 із змінами.
Згідно з приміткою 1 до Декларації невід’ємною частиною Декларації є 6 (шість) типів додатків: додатки 1 – 6.
Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування – викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.
За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до Декларації не додається.
Якщо платник екологічного податку здійснює виправлення самостійно виявлених помилок, за період, що минув, шляхом подання уточнюючого розрахунку, то такому платнику необхідно подати Декларацію з позначкою «уточнююча» та додаток(и) до неї з позначкою «уточнюючий».
За кожний податковий період, в якому виявлені помилки, подаються окремі Декларації з позначкою «уточнююча». Декларація з позначкою «уточнююча» подається разом з тими додатками, в яких виявлені помилки, та у зв’язку з цим уточнюються податкові зобов’язання за відповідним видом об’єкта та/або додатки за об’єктами оподаткування, які не були подані разом зі звітною Декларацію.
У Декларації та додатку(ах) до неї заповнюються всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. У разі подання Декларації та додатків до неї на паперових носіях за відсутності значення рядок прокреслюється, а у разі подання Декларації засобами електронного зв’язку – не заповнюється. Вартісні показники Декларації та додатків зазначаються у гривнях з копійками.
Зокрема, в уточнюючій Декларації та додатку(ах) до неї у рядках 1.1 та 1.2 звітний (податковий) період та звітний (податковий) період, що уточнюється, заповнюються однаковими значеннями, що відповідають звітному (податковому) періоду, що уточнюється: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 1 переносяться до рядків 4.1.1, 4.1.2 Декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 2 переносяться до рядків 4.2.1, 4.2.2 Декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 3 переносяться до рядків 4.3.1, 4.3.2 Декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2 (сума різниці між цими рядками), 7 (сума цих рядків) додатків 4, 5, 6 переносяться до рядків 4.4.1, 4.4.2 Декларації відповідно.
До інтегрованої картки платника із додатків переносяться наступні грошові зобов’язання, зазначені у:
- рядку 5.1 – податкове зобов’язання, що збільшується;
- рядку 5.2 – податкове зобов’язання, що зменшується;
- рядку 7 – сума штрафу.
Водночас, тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 ПКУ, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ, та пені (п.п. 69.38 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Закон України № 3706: змінено граничний розмір орендної плати
за земельну ділянку
(Пресслужба Державної податкової служби України, опубліковано 28 червня 2024 о 11:59, https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/798140.html)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
З 01.07.2024 набав чинність Закон України від 09 травня 2024 року № 3706-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» (Закон України № 3706).
Цим Законом України пункт 288.5 статті 288 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнений новим підпунктом 288.5.6, згідно з яким розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу для акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, яке утворилося шляхом перетворення державного підприємства і є його правонаступником, за землі сільськогосподарського призначення, передані в оренду відповідно до статті 1201 Земельного кодексу України, – не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а якщо нормативну грошову оцінку земельної ділянки не проведено – не менше 12 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або області.
При цьому з ПКУ виключений пункт 288.6 статті 288, відповідно до якого плата за суборенду земельних ділянок не могла перевищувати орендної плати.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/278350.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua