Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 31.10.2024

31 окт, 23:19

До уваги платників! Відбувається фішингова атака. Здійснюється розсилка фейкових листів, які містять шкідливе програмне забезпечення

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Протягом останніх днів зафіксовано факт масового розповсюдження електронних листів начебто від імені Державної податкової служби України, що містять посилання для завантаження файлу. У випадку переходу за прикріпленим посиланням на комп'ютер буде завантажено файл, відкриття якого призведе до запуску шкідливої програми, що створить технічні можливості для прихованого несанкціонованого доступу до персональних компʼютерів.
З огляду на це повідомляємо, що відправка таких повідомлень відбувається з електронних скриньок, які не мають жодного відношення до Державної податкової служби України.
Звертаємося до платників з проханням звертати особливу увагу на адресу електронної пошти відправника листа та перевіряти її достовірність.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 851 «Деякі питання використання доменних імен державними органами в українському сегменті Інтернету» (зі змінами) (далі – Постанова КМУ № 851):
«Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити:
«використання посадовими особами для здійснення службового листування виключно електронних поштових скриньок, розміщених на серверах, які перебувають у доменній зоні GOV.UA або .УКР».
Враховуючи викладене, повідомляємо, що для здійснення службового листування ДПС не використовує адреси електронної пошти зареєстровані в домені «klenba.cz».
Офіційним зареєстрованим доменом ДПС є «tax.gov.ua», а отже всі офіційні адреси електронної пошти ДПС обов’язково мають містити другою частиною назви (після символу «@») доменне ім’я «tax.gov.ua».
Водночас наголошуємо, що існує реальна небезпека зараження персональних комп'ютерів вірусами, що розповсюджуються електронною поштою. Додатки (вкладення) до електронних поштових повідомлень можуть містити віруси та шкідливе програмне забезпечення. Характерною особливістю таких листів є наявність прикріплених файлів .zip або .rаr формату, а також файлів з розширенням .scr, .ехе. Завданням зловмисників є введення в оману користувача для відкриття ним вкладення.
Фішингові листи містять посилання або прикріплений файл з архівом, в якому знаходиться програмне забезпечення для отримання віддаленого доступу до комп’ютерів користувачів.
Рекомендуємо не відкривати вкладення у підозрілих повідомленнях.
При користуванні електронною поштою потрібно дотримуватися особистої кібергігієни. Бути обережними та уважними при відкритті вкладень, навіть якщо вони надійшли від відомих адресатів. Оскільки зловмисники можуть маскувати адресу відправника, не слід відкривати вкладення, отримані засобами електронної пошти, без попереднього підтвердження факту надсилання електронного листа його відправником.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/836434.html

 

 


Дніпропетровщина: до спеціального фонду держбюджету
спрямовано понад 7,8 млрд грн «військового» ПДФО


З початку 2024 року до спеціального фонду державного бюджету платники Дніпропетровщини спрямували понад 7,8 млрд грн «військового» податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).
Нагадуємо, що п.п. 169.2.1 п. 169.1 ст. 169 Податковим кодексу України   (далі – ПКУ) встановлено, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику ПДФО місячного доходу у вигляді заробітної плати (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) тільки за одним місцем його нарахування (виплати).
Підпунктом 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ наведено кінцевий перелік доходів фізичних осіб, до яких податкова соціальна пільга не може бути застосована.
Так, до цього переліку відносяться:
- доходи, інші ніж заробітна плата;
- заробітна плата, яку платник ПДФО протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;
- доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

 


Понад 11,1 млн грн – внесок фізичних осіб – платників транспортного податку
до місцевих бюджетів Дніпропетровщини


Протягом січня – вересня 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від фізичних осіб надійшло понад 11,1 млн грн транспортного податку. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській Наталя Федаш, сума надходжень збільшилась на понад 6,3 млн грн, темп росту – майже 233 відсотки.
Дякуємо платникам за своєчасне наповнення бюджетів!
Керівниця податкової служби регіону зазначила, що Національна стратегія доходів до 2030 року (НСД) спрямована на збільшення доходів бюджетів на стійкій основі, покращенні надходжень податків шляхом закриття існуючих можливостей для ухилення від оподаткування, підвищенні рівня дотримання законодавства та боротьбі з тіньовою економікою.
Відповідно до НСД в межах системи управління ризиками дотримання податкового законодавства будуть вживатися заходи реагування на виявлені податкові ризики, спектр яких варіюватиме від сприяння добровільному дотриманню вимог законодавства платниками податків (шляхом їх попередження про податковий ризик та можливість самостійного його усунення) на одному кінці спектру до примусового дотримання вимог (шляхом спрямування податкового контролю на діяльність платників податків, які систематично грубо порушують законодавство) на іншому. Такий системний підхід до управління податковими ризиками допомагатиме підвищити рівень прозорості та системності в роботі ДПС, забезпечить ефективний розподіл ресурсів, дозволить досягти суттєвої економії часу працівників ДПС та платників податків загалом.

 


Збереження традицій та взаємна повага об’єднують
працівників податкової різних поколінь

Щорічне відзначення на державному рівні Дня вшанування пенсіонерів і ветеранів державної податкової служби України – це не тільки визнання значного внеску пенсіонерів і ветеранів податкової служби у реалізацію податкової політики, а й виховання у молоді шанобливого ставлення до цієї особливої категорії податківців.
У цей надважливий для пенсіонерів та ветеранів день за доброю традицією керівництво податкової служби Дніпропетровщини зустрілось та привітало зі святом актив Місцевого осередку Громадської організації «Всеукраїнська асоціація ветеранів Державної податкової служби України» Дніпропетровської області та ветеранів – податківців, які протягом багатьох років чесно і віддано служили на благо держави.
Очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш висловила щиру вдячність і повагу до знань та унікального досвіду ветеранів, які своєю сумлінною багаторічною працею сприяли становленню служби та зміцненню авторитету професії податківця. Особлива шана – активній громадянській позиції наших ветеранів, які наразі не тільки турбуються про матеріальний добробут своїх колег, а надають волонтерську допомогу нашим воїнам.
Під час зустрічі – доброзичливі побажання міцного здоров’я, незламного духу, невичерпної енергії, сімейного затишку, добробуту та злагоди, натхнення і творчості для душі, мирного неба!
Ветерани спілкувались з колегами, обмінювались теплими спогадами.
Напередодні Дня вшанування пенсіонерів і ветеранів державної податкової служби України Федаш Наталя також зустрілась з представником Місцевого осередку Саковичем Миколаєм.
Під час зустрічі Микола Іванович презентував свою нову роботу – книжку «Золоті розсипи мудрості», яка поповнила експозицію Музею історії податкової служби Дніпропетровщини. Наталя Федаш щиро подякувала податківцю за подарунок, за багаторічну плідну співпрацю, безцінний досвід та дружні відносини.
День вшанування пенсіонерів і ветеранів державної податкової служби України – це зміцнення професійних традицій, укріплення зв’язків між поколіннями та підвищення престижу податкової служби. Цей день об’єднує воєдино пам’ять про ті роки, коли формувалася податкова система, та спонукає до подальшого розвитку і вдосконалення.

 


До уваги платників ПДВ!


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) відсутність факту реєстрації платником податку – продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), зокрема не звільняє продавця від обов’язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.
Пунктом 3 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (із змінами) (далі – Порядок № 21) передбачено, що у разі формування суми податкових зобов’язань за звітний (податковий) період на підставі податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ (далі – декларація), відомості про такі податкові накладні зазначаються у таблиці 1.1 додатка 1 «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН, про коригування податкових зобов’язань за операціями з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, та про податковий кредит з урахуванням його коригування» (Д1) до декларації (далі – додаток 1).
Відповідно до п. 1 розд. IV Порядку № 21 у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податку самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі – уточнюючий розрахунок) до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.
У разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути додані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
Уточнення показників у додатках (крім (Д3) (додаток 3), таблиць 3,4 (Д4) (додаток 4), таблиць 1, 3 (Д5) (додаток 5)) здійснюється лише щодо рядків, які потребують виправлення (рядки без змін не зазначаються) (п. 8 розд. VI Порядку № 21).
Виправлення помилок у додатках до декларації здійснюється шляхом подання уточнюючого розрахунку з відповідними додатками.
Згідно з формою уточнюючого розрахунку у заголовній частині зазначається звітний (податковий) період, у якому подають уточнюючий розрахунок та звітний (податковий) період, що уточнюється (за який виправляють виявлені помилки).
Уточнюючий розрахунок подається за звітний податковий період, який уточнюється, а у таблиці 1.1 додатка 1 до уточнюючого розрахунку відображається інформація тільки щодо уточнених показників.
У таблиці 1.1 додатка 1 до уточнюючого розрахунку не відображаються відомості щодо податкових накладних, які на дату подання декларації були не зареєстровані в ЄРПН та відображені у таблиці 1.1 додатка 1 до податкової декларації з ПДВ, а на дату подання уточнюючого розрахунку вже зареєстровані в ЄРПН.

 


«Моя податкова»: листування з податковою службою у смартфоні


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники мають можливість надсилати листи та звернення до контролюючого органу через мобільний застосунок «Моя податкова».
Так, у розділі «Послуги» вищезазначеного застосунку для того, щоб надіслати лист до контролюючого органу:
- оберіть «Надіслати лист до ДПС»;
- оберіть контролюючий орган;
- зазначте тип, тематику та короткий зміст листа;
- прикріпіть лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото);
- підпишіть та надішліть.
Значна кількість користувачів вже завантажили мобільний застосунок «Моя податкова» та отримують податкові послуги у смартфоні.
Цінуйте свій час та приєднуйтеся!

 


Деякі особливості заповнення
розділу ІІ Повідомлення про участь в міжнародній групі компаній


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до абзацу другого п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 розд. І Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, які є учасниками відповідної міжнародної групи компаній (далі – МГК) та у звітному році здійснювали контрольовані операції (далі – КО), зобов’язані подавати до 01 жовтня року, що настає за звітним, Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (далі – Повідомлення).
Форма Повідомлення та Порядок його складання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 839, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 березня 2021 року за № 278/35900 (із змінами і доповненнями) (далі – Порядок № 839).
Відповідно до п. 9 розд. II Порядку № 839 у графі 10 зазначається код, який відповідає ролі платника податків у поданні Звіту у розрізі країн МГК (далі – Звіт СЬС). Залежно від обставин, визначених п.п. 39.4.10 п. 39.4 ст. 39 розд. І ПКУ, зазначається один із таких кодів:
СВС701 – платник податків є материнською компанією МГК. У цьому разі у графі 15 має зазначатися код СВС801 або СВС802, або СВС805;
СВС702 – платник податків, уповноважений материнською компанією МГК на подання Звіту СЬС до контролюючого органу. У цьому разі у графі 15 має зазначатися код СВС802;
СВС709 – платник податків є учасником МГК, який не уповноважений материнською компанією МГК на подання Звіту СЬС до контролюючого органу відповідно до вимог законодавства України чи юрисдикції податкового резидентства материнської компанії МГК. У цьому разі в графі 15 має зазначатися код СВС801 або СВС802, або СВС809.
Відповідно до п. 17 розд. II Порядку № 839 у графі 15 зазначається інформація про статус подання Звіту СЬС МГК. Для цього застосовується одне із можливих значень, а саме:
СВС801 – звіт подає кінцева материнська компанія;
СВС802 – Звіт СЬС подає уповноважений учасник МГК, в тому числі – резидент України. У цьому разі у розд. II Повідомлення зазначається інформація щодо уповноваженого учасника МГК;
СВС805 – Звіт СЬС не подається, оскільки не виконуються критерії щодо його подання згідно з ПКУ (сукупний консолідований дохід МГК за фінансовий рік, що передує звітному, менше 750 млн. євро);
СВС809 – Звіт СЬС подає учасник МГК в Україні, оскільки виконується одна з умов згідно з абзацами п’ятим-сьомим п.п. 39.4.10 п. 39.4 ст. 39 розд. І ПКУ.
Пунктом 10 розд. II Порядку № 839 передбачено, що у графі 11 наводиться інформація щодо сукупного консолідованого доходу МГК за фінансовий рік, що передує звітному, в розрізі відповідних інтервалів сум шляхом зазначення одного із кодів в графі 11.1:
- якщо сукупний консолідований дохід МГК за фінансовий рік, що передує звітному, є меншим за еквівалент 50 млн. євро, – UNC 901;
- якщо сукупний консолідований дохід МГК за фінансовий рік, що передує звітному, дорівнює або перевищує еквівалент 50 млн. євро, але є меншим за еквівалент 750 млн. євро, – UNC 902;
- якщо сукупний консолідований дохід МГК за фінансовий рік, що передує звітному, дорівнює або перевищує еквівалент 750 млн. євро, – UNC 903.
Якщо платник податків є учасником МГК, який не є материнською компанією, при цьому материнська компанія не уповноважила жодного із учасників МГК, та сукупний консолідований дохід МГК за фінансовий рік, що передує звітному, є меншим за еквівалент 750 млн. євро, то в графі 15 повинен застосовуватися код СВС809.
Розглядаючи наведений приклад, слід зазначити, що в такому випадку розд. II Повідомлення «Відомості щодо учасника міжнародної групи компаній, уповноваженого материнською компанією на подання звіту в розрізі країн» не обов’язковий до заповнення, оскільки не виконуються критерії для подання Звіту СЬС та інформація про уповноваженого учасника відсутня. При цьому доцільно у графі 12 Повідомлення вказати причину незаповнення розд. II.
Відповідальність передбачено п. 120.5 ст. 120 розд. І ПКУ, зокрема за надання недостовірної інформації в Повідомленні – у розмірі 50 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Сплата таких штрафів не звільняє платника податків від обов’язку подання уточнюючого Повідомлення.
Штраф, передбачений п. 120.5 ст. 120 розд. І ПКУ, не застосовується, якщо платник податків подав Повідомлення та/або Звіт СЬС з помилками, які не вплинули на правильність ідентифікації держави або території, резидентом якої є один або декілька учасників МГК, та/або на правильність ідентифікації кожного з учасників відповідної МГК, та/або на правильність ідентифікації юрисдикції подання Звіту СЬС, і такий платник виправив помилки шляхом подання уточнюючого Повідомлення та/або Звіту СЬС самостійно або не пізніше 30 календарних днів з дня одержання повідомлення контролюючого органу про виявлені помилки у Звіті СЬС.
Втім кожен конкретний випадок заповнення Повідомлення учасниками МГК має розглядатися з урахуванням усіх фактичних обставин та первинних документів.

 

 


Протягом якого терміну здійснюється повернення невикористаного залишку готівкової іноземної валюти, що була отримана суб’єкта господарювання з поточного рахунку для забезпечення витрат на відрядження працівників за кордон?


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 16 розд. І Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року № 5 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 5), розрахунки за зовнішньоекономічними операціями здійснюються виключно через рахунки в банках.
Розрахунки за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) у готівковій формі заборонено, крім випадку, коли нерезидент – суб’єкт господарської діяльності згідно з умовами експортного договору резидента – суб’єкта господарської діяльності здійснює оплату фізичній особі – резиденту, яка перебуває у відрядженні за кордоном з метою виконання зобов’язань за експортним договором резидента – суб’єкта господарської діяльності, коштами в готівковій іноземній валюті експлуатаційних витрат, пов’язаних з обслуговуванням транспортного засобу, який належить резидентові – стороні договору (орендується, фрахтується ним) і використовується за кордоном з метою виконання зобов’язань останнього за цим договором, за умови оприбуткування невикористаного залишку ввезеної в Україну готівкової іноземної валюти до каси резидента – суб’єкта господарської діяльності згідно з абзацом третім п. 16 розд. I Положення № 5 (абзац другий п. 16 розд. І Положення № 5).
Невикористаний залишок ввезеної в Україну готівкової іноземної валюти підлягає оприбуткуванню до каси резидента – суб’єкта господарської діяльності протягом трьох днів і зарахуванню на поточний рахунок в іноземній валюті резидента – суб’єкта господарської діяльності протягом п’яти банківських днів (з часу його оприбуткування до каси). Отримання від нерезидента готівкової іноземної валюти на експлуатаційні витрати, пов’язані з обслуговуванням транспортного засобу резидента за кордоном, та використання цих коштів на зазначені цілі та їх ввезення в Україну має бути підтверджено відповідними документами (абзац третій п. 16 розд. І Положення № 5).

 


Чи зобов’язана фізична особа при поданні Облікової картки за ф. № 1ДР подати контролюючому органу оригінали документів та їх копії?


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно п. 1 розд. VI Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (із змінами) (далі – Положення № 822), фізична особа – платник податків зобов’язана подати до контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка за ф. № 1ДР)/Повідомлення фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків за формою 1П (далі – Повідомлення за ф. 1П) для реєстрації у Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) відповідно до вимог Положення № 822.
Фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки за ф. № 1ДР/Повідомлення 1П, протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяв про внесення змін до ДРФО за формами № 5Д, № 5ДРП у порядку, визначеному Положенням № 822.
При поданні Облікової картки за ф. № 1ДР (Повідомлення 1П, Заяви про внесення змін за формами № 5ДР, № 5ДРП) фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за переліком, визначеним Положенням № 822.

 


Дії користувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ КЕП
чи печатки або забув пароль до нього


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, якщо користувач втратив (пошкодив) особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки або забув пароль до нього, йому необхідно звернутись до найближчого представництва Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України, подавши при цьому заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).


Коди бюджетної класифікації для сплати ПДФО


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями, затверджено наступну Класифікацію доходів бюджету по податку на доходи фізичних осіб (ПДФО):
11010100 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати;
11010200 – податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами;
11010400 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата;
11010500 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування;
11010501 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню;
11010600 – фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю, нарахований до 1 січня 2012 року;
11010700 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб;
11010800 – податок на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів;
11011200 – податок на доходи фізичних осіб із доходів спеціалістів резидента Дія Сіті;
11011300 – податок на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов’язання, що підлягає сплаті фізичними особами.

 


Податкова культура, як одна з головних ознак громадянського суспільства,
є складником загальнонаціональної культури

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Податкова культура (як одна з головних ознак громадянського суспільства) є складником загальнонаціональної культури (правової, економічної, політичної і фінансової), а отже, містить: знання своїх прав і обов’язків у процесі сплати податків (як складник правової культури), удосконалення знань і розуміння податкових наслідків господарської діяльності (як складник економічної культури), тобто інтелектуальний рівень;  усвідомлення громадянами всієї важливості для держави сплати податків (як складник політичної культури), оцінювання соціальної корисності податкового законодавства і формування власного ставлення до податкової політики, діяльності податкових органів як представників держави, тобто емоційно-психологічний рівень;  уміння користуватися правовим інструментарієм у практичній діяльності, своєчасне представлення податкової звітності (як складник фінансової культури), а також дотримання етичних норм у спілкуванні з суб’єктами господарювання, тобто поведінковий рівень. Основним економічним мотивом законослухняної поведінки платників податків є уникнення наслідків несплати податків.
Напрямок управляння податковими ризиками набув розвитку в Плані заходів з реалізації стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2022-2025 роки, схваленому розпорядженням кабінету міністрів України №1805 від 29 грудня 2021 року. Зокрема, Планом заходів за напрямками підвищення ефективності податкового адміністрування та якості обслуговування платників податків передбачено розроблення стратегії управління щодо дотримання податкової дисципліни з визначенням сегментів платників податків та ризиків для кожного сегменту.
Кабінетом міністрів України прийнята постанова від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» та є методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації Експериментального проекту, у зв’язку з цим Державна податкова служба України працює в цьому напрямку. Цим Проектом передбачено розподіл податкових ризиків по видах. Одним із основних видів ризику, пов’язаних із недотриманням платниками норм податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, під час реалізації експериментального проекту є ризик звітності – випадок коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі.
Управлінням оподаткування юридичних осіб в межах функціональних повноважень - за результатами опрацювання інформації, що міститься в ІКС ДПС, зокрема поданої платниками податкової звітності по податках, контроль за якими покладено на управління, здійснено понад 20 тисяч камеральних перевірок податкової звітності поданої платниками протягом вересня – жовтня поточного року.
За порушення вимог податкового законодавства, зокрема: неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів (пункт 120.1 статті 120 податкового кодексу України), до порушників податкової дисципліни – до 559 суб’єктів господарювання застосовано штрафи.

 


Офіційне оформлення працівників для бізнесу –
це позитивний імідж та репутація надійного партнера

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Податкові органи – є основним партнером бізнесових структур, яке працює заради однієї мети – стабільного економічного зростання нашої держави та регіону в цілому.
Всі розуміють, що економічний фронт виконує одну з основних функцій безпеки нашої держави. Якщо в умовах війни функціонує бізнес, своєчасно сплачуються  податки до бюджету – це підтримує нашу країну в такий важкий час та наближає нас до Перемоги.
Підприємства, установи, організації та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватися чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.
Офіційне оформлення працівників для бізнесу – це позитивний  імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання та примноження прибутків.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про важливість задекларованої праці.
Переваги офіційного працевлаштування для працівників:
1. Право на заробітну плату не нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати (у тому числі доплати за роботу в несприятливих умовах праці, за роботу в нічний та надурочний час, інші виплати).
2. Право на одержання соціальних гарантій, передбачених законодавством для найманих робітників.
3. Право на належні, безпечні умови праці.
4. Право на отримання вихідної допомоги при припиненні трудового договору.
Переваги офіційного працевлаштування для роботодавців:
1. Офіційно працевлаштовані працівники – це згуртований, злагоджений колектив із постійних, надійних, творчих та ініціативних людей, в якому всі працюючі спрямовуватимуть зусилля на покращення кінцевого результату роботи і збільшення прибутків;
2. Гарантія матеріальної відповідальності працівника, праця якого передбачає обслуговування грошових, товарно-матеріальних цінностей та інші;
3.Трудова дисципліна;
4.Можливість у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси.
Задекларована праця – найкраща підтримка наших воїнів в ЗСУ!
Одним з головних напрямків діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є зниження рівня незадекларованої праці, збільшення кількості застрахованих осіб, сплата податків та ЄСВ.
Оформлення трудових відносин із найманими працівниками відповідно до законодавства, сплата податків та єдиного внеску на загально державне соціальне страхування – це міцна оборона України, гарантований розвиток економіки, зростання рівня соціальної захищеності, благополуччя кожної сім’ї і гідні умови праці для кожного.
Задекларована праця – основа відновлення деокупованих територій!
Люди – найцінніший капітал бізнесу. Працюючи відкрито, роботодавець зможе проводити конкурси на вакансії. Офіційне працевлаштування, комфортні умови праці, соціальні гарантії, нормований робочий день, навчання та кар’єрне зростання – допоможуть роботодавцям залучити та втримати досвідчених фахівців.
Соціальна відповідальність – запорука високої репутації.
Задекларована праця – надійний захист від негідних умов праці!

Легалізація робочих місць та заробітної плати,
які наслідки порушення трудового законодавства?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що питання легалізації заробітної плати та погашення заборгованості з її виплати є одним із важливих завдань податкових органів.
Податкова служба Дніпропетровщини разом з органами Держпраці, місцевого самоврядування постійно проводить роз’яснювальну роботу щодо дотримання суб’єктами господарювання законодавства про працю.
Нажаль відносини між роботодавцями та найманими працівниками не завжди відповідають нормам трудового законодавства. Погоджуючись на роботу, яка офіційно не оформлена або не повністю оформлена відповідно до чинного законодавства, працівники повинні розуміти про втрату соціальних гарантій, таких як: втрату пенсії у майбутньому, відсутність допомоги по безробіттю, незахищеність в разі нещасних випадків на виробництві, відсутність щорічної відпустки з її оплатою, тощо.
Офіційне працевлаштування найманих працівників – обов’язок роботодавця. Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та поданого повідомлення про прийняття працівника на роботу.
Закликаємо роботодавців дотримуватися вимог трудового законодавства та легалізувати трудові відносини зі своїми працівниками у найкоротший термін щоб уникнути фінансових санкцій. Вигідніше офіційно оформити працівника, аніж, у разі виявлення незадекларованої праці, заплатити значний штраф.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/278572.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua