Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 19.11.2024

19 ноя, 22:54

Наповнення бюджетів усіх рівнів у розрізі галузей економіки за січень – жовтень 2024 року

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/842025.html повідомила.
За січень – жовтень 2024 року найбільшу частку в сплаті податків, зборів та платежів (збір) до Зведеного бюджету України складає сплата суб’єктами господарювання по таких галузях:
 «Переробна промисловість» – 16,9 % від загального збору до Зведеного бюджету України;
 «Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів» – 16,1 %;
«Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування» – 11,6 %;
 «Фінансова та страхова діяльність» – 10,1 %.
Найбільше зростання сплати за січень – жовтень 2024 року відносно січня – жовтня 2023 року відбулось у таких галузях:
«Фінансова та страхова діяльність» – зростання у 2,6 раза, або +85,8 млрд гривень;
«Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів»  – зростання на 23,5 %, або +42,5 млрд гривень;
«Переробна промисловість» – зростання на 20,8 %, або +40,6 млрд грн;
«Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність» – зростання на 37,4 %, або +22,8 млрд гривень.

 


Тетяна Кірієнко: Маємо помітний прогрес
у виконанні запланованих заходів з реформування ДПС


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Стан виконання Плану реформування ДПС на 2024 – 2030 роки обговорили сьогодні представники Міністерства фінансів України та ДПС на засіданні Керівного комітету проєкту «Реформування Державної податкової служби України протягом 2024 – 2030 років».
«Продовжуємо впроваджувати реформи Національної стратегії доходів та реалізовуємо заходи Плану реформування ДПС. Враховуючи рекомендації МВФ, ми переглянули підходи до аналізу виконання Плану реформування ДПС та використали запропоновані експертами настанови», – розповіла в. о. Голови ДПС Тетяна Кірєнко.
За її словами, наслідком таких змін стало запровадження різнобічного моніторингу та посилення контролю за станом виконання заходів.
«Ми маємо помітний прогрес у виконанні запланованих заходів на 2024 рік та продовжуємо впроваджувати в роботу ДПС міжнародні підходи та практики щодо підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків», – підкреслила очільниця ДПС.
 Так, зокрема, утворено Експертну комісію Державної податкової служби із застосування системи управління податковими ризиками та проведено її перше засідання.
Також зазначалося, що ДПС отримала високу оцінку МВФ  приведення управління реформою у відповідність до передового досвіду. Так, були відзначені ключові зміни, серед яких створення керівного комітету, запровадження щомісячної звітності та систематичного моніторингу, створення реєстру ризиків реформи тощо.
Під час засідання учасники обговорили поточні результати виконання Плану реформування ДПС, а також опрацювали рекомендації МВФ щодо застосування інструментів реалізації управління проєктом.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/842186.html

 

Закон України № 3813: підтримка доброчесного бізнесу

Про особливості податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства йшлося на онлайн зустрічі з представниками відокремленого підрозділу організації «Національна асоціація брокерів» в Дніпропетровській області та м. Дніпро.
У фокусі уваги – новації податкового законодавства, передбачені Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (Закон України № 3813).
Говорили про запроваджений проєкт Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри», спрямований на підтримку доброчесного бізнесу. Це нові підходи в обслуговуванні платників, що ґрунтуються на взаємній відкритості та довірі між платниками та державою.
Створюємо новий рівень партнерства між податковою та платниками!

 


Надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
від платників єдиного податку – понад 5,0 млрд гривень


З початку 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників єдиного податку надійшло понад 5,0 млрд гривень. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, це на понад 1,0 млрд грн, або на 26,7 відс., більше ніж у січні – жовтні минулого року.
Очільниця обласної податкової нагадала, що основні положення Національної стратегії доходів враховують, зокрема міжнародну практику оподаткування. Наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495 затверджено Порядок розрахунку критеріїв для включення платників до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Щоб скористатись податковими перевагами, які надаються державою, платник має відповідати чітко визначеним критеріям. Такі платники отримають мораторій на деякі види документальних та фактичних перевірок, скорочення строків перевірок з метою бюджетного відшкодування та строків надання індивідуальних податкових консультацій. А особистий комплаєнс-менеджер надасть практичну допомогу.
«Наповнення бюджетів усіх рівнів, як і завжди, – наш пріоритет. Дякуємо платникам за ефективну роботу і своєчасно сплачені податки!» – зазначила Наталя Федаш.

 


Від платників рентної плати за спеціальне використання води місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 82,4 млн гривень


У січні – жовтні 2024 року до місцевих Дніпропетровської області від платників за спеціальне використання води надійшло понад 82,4 млн грн рентної плати.
Нагадуємо, що для зручності платників створено та працює новий субсайт Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри», на якому платник може дізнатися, як стати учасником проєкту ДПС «Територія високого рівня податкової довіри», яким вимогам треба відповідати, які можна отримати переваги, перевірити власні показники, проаналізувати свою галузь.

 


Акцизний податок з вироблених товарів: до загального фонду держбюджету платники Дніпропетровщини спрямували понад 282,7 млн гривень


Протягом десяти місяців поточного року до загального фонду державного бюджету з вироблених товарів від платників надійшло понад 282,7 млн грн акцизного податку. Надходження виросли на понад 56,3 млн грн, або майже на 25 відс. порівняно з відповідним періодом 2023 року.
Нагадуємо, що 31.07.2024 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі», якою затверджено Порядок реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі.
Звертаємо увагу, що запровадження системи управління податковими ризиками забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.

 


Податковий календар на 20 листопада 2024 року


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що


20 листопада 2024 року, середа, останній день сплати:


- авансових внесків з єдиного податку за листопад 2024 року фізичними особами – підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп;
- єдиного внеску, нарахованого за жовтень 2024 року роботодавцями за найманих працівників (крім гірничих підприємств);
- авансового внеску з податку на прибуток підприємств платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним за листопад 2024 року;


останній день подання:


- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за жовтень 2024 року, у разі неподання податкової декларації на 2024 рік;
- податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2024 року;
- декларації акцизного податку за жовтень 2024 року;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) фізичними особами - підприємцями за жовтень 2024 року, у разі не подання податкової декларації на 2024 рік;
- податкової декларації з рентної плати за IІІ квартал 2024 року з розрахунком:
► рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводної сировини;
► рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин;
► рентної плати за спеціальне використання води;
► рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.

 


В чому полягає суть управління комплаєнс-ризиками?

На виконання Національної стратегії доходів на 2024 – 2030 роки Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі».
Відповідно до світової практики адміністрування податків і зборів запроваджується ризикорієнтований підхід до податкового контролю, який передбачає мінімальний рівень податкового контролю для платників з високим рівнем дотримання податкового законодавства та зосередження роботи податкового органу на платниках з підвищеним ризиком порушення податкового законодавства.
Комплаєнс – ризик (податковий ризик) – це ймовірність невиконання платником податків податкового обов’язку щодо взяття на облік, реєстрації платником окремих видів податків, подання податкової звітності, декларування, сплати податкових зобов’язань або невиконання платником іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Управління комплаєнс-ризиками – це системна методологія для виявлення податкових ризиків та визначення шляхів їх ефективного зменшення.
Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» передбачено щоквартальне формування Державною податковою службою України Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік) та його оприлюднення на вебпорталі ДПС.
Платники, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з  оподаткуванням, та потраплять до Переліку, матимуть певні податкові переваги та спрощення механізму взаємодії з податковою службою.
ДПС створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua.
Субсайт надає платникам можливість перевірити, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку, та отримати актуальну інформацію щодо середніх показників критеріїв у розрізі регіонів, кількість платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на поточну дату тощо.

 


Чи має право суб’єкт господарювання використовувати одну печатку на всіх ПРРО, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю?


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Частиною другою ст. 12 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) встановлено, що користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані, зокрема, забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа та невідкладно повідомляти надавача електронних довірчих послуг про підозру або факт компрометації особистого ключа.
Компрометація особистого ключа – це будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа (п.п. 26 частини першої ст. 1 Закону № 2155).
Отже, суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій (далі – ПРРО), які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.
У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.

 


Закон України № 3813: новації ПДФО


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 01.08.2024 набрав чинності Закон України від 18 червня 2024 року № 3813-IX Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813).
Законом № 3813, зокрема підрозділ 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено п. 33, відповідно до якого у період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року    № 2102-IX, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) не включаються доходи, отримані:
а) у вигляді вартості використання житла у розмірі не більше двох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, наданого працівнику, який має статус внутрішньо переміщеної особи, у безоплатне користування роботодавцем, що є виробником/постачальником товарів оборонного призначення за державними оборонними контрактами (договорами) з оборонних закупівель та/або виконавцем робіт та послуг оборонного призначення, та/або є підприємством-співвиконавцем за зазначеними контрактами (договорами) у розумінні Закону України «Про оборонні закупівлі», за умови що таке житло розташоване на території України та було придбане, споруджене або орендоване роботодавцем під час воєнного стану;
б) у вигляді безоплатного користування житлом, розташованим на території України, членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення працівника, зазначеного у підпункті «а» цього пункту, за умови їх спільного проживання у такому житлі згідно з договором.
Положення цього пункту застосовуються щодо податкового періоду (місяця), протягом якого роботодавець здійснював виконання (співвиконання) хоча б одного державного оборонного контракту (договору) з оборонних закупівель.

 


Податкова знижка: обмеження права на нарахування


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що громадяни – платники податку на доходи фізичних осіб (податок) мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Звертаємо увагу, що податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), крім випадку, визначеного підпунктом 166.4.4  пункту 164.4 статті 164 Кодексу.
У разі отримання платником податків протягом звітного року доходів у вигляді заробітної плати, які оподатковувалися за різними ставками податку, сума податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією права платника податку на податкову знижку, визначається у такому порядку:
- визначення часток (у відсотках) доходу, нарахованого у вигляді заробітної плати, оподаткованих за різними ставками податку, в загальній сумі річного загального оподатковуваного доходу, зазначеного в абзаці першому підпункту 164.4.2 пункту 164.4 статті 164 Кодексу;
- визначення розрахункової бази оподаткування шляхом зменшення загального оподатковуваного доходу платника податку, одержаного у вигляді заробітної плати, на суму здійснених платником податків протягом звітного податкового року витрат, передбачених підпунктами 166.3.1 – 166.3.9 пункту 166.3 статті 166 Кодексу;
- визначення розрахункової суми податку окремо за кожною ставкою шляхом множення розрахункової бази оподаткування на ставку податку та частку, що визначена відповідно до абзацу третього цього підпункту для відповідної ставки податку;
- визначення суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією платником податку права на податкову знижку, як різниці між сумою податку, утриманого протягом звітного року з оподатковуваного доходу, нарахованого у вигляді заробітної плати, та розрахунковою сумою податку, визначеною відповідно до абзацу п’ятого 164.4.2 пункту 164.4 статті 164 Кодексу.
Якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених підпунктом 166.3.10 пункту 166.3 статті 166 Кодексу, розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
У разі отримання платником податків протягом звітного року доходів, які оподатковувалися за різними ставками податку, сума податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією права платника податку на податкову знижку, зазначену в абзаці першому цього підпункту, визначається у такому порядку:
- визначення часток (у відсотках) доходів, оподаткованих за різними ставками податку, в загальній сумі річного загального оподатковуваного доходу, зазначеного в абзаці першому 164.4.4 пункту 164.4 статті 164 Код підпункту;
- визначення розрахункової бази оподаткування шляхом зменшення загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, на суму здійснених платником податків протягом звітного податкового року витрат, передбачених підпунктом 166.3.10 пункту 166.3 цієї статті;
- визначення розрахункової суми податку окремо за кожною ставкою шляхом множення розрахункової бази оподаткування на ставку податку та частку, що визначена відповідно до абзацу третього підпункту 164.4.4 пункту 164.4 статті 164 Кодексу для відповідної ставки податку;
- визначення суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією платником податку права на податкову знижку, як різниці між сумою податку, утриманого протягом звітного року з оподатковуваного доходу, зазначеного в абзаці першому цього підпункту, та розрахунковою сумою податку, визначеною відповідно до абзацу п’ятого 164.4.4 пункту 164.4 статті 164 Кодексу.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/278735.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua