Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 20.11.2024

20 ноя, 22:07

Євгеній Сокур: Комплаєнс-менеджер для учасників Території високого рівня податкової довіри – порадник, помічник, професіонал

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Кожний платник, який увійшов до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, отримає персонального комплаєнс-менеджера. Це – надійний помічник, який відповість на всі запитання щодо сплати податків, допоможе у прийнятті управлінських рішень та виключенні порушень податкового законодавства. Про це розповів в. о. заступника Голови ДПС Євгеній Сокур, презентуючи представникам Спілки українських підприємців новий проєкт ДПС – Територію високого рівня податкової довіри.
«Комплаєнс-менеджер – не фіскально орієнтований контролер, а помічник, який супроводжуватиме платника податків. Він за потреби допомагатиме в усіх процесах всередині ДПС, повʼязаних з податковими процедурами, що стосуються платника. Це – не про перевірки чи контроль, а про налагодження взаємодії між платником та державою», – зазначив Євгеній Сокур.
Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини Електронного кабінету. При цьому платник зможе сам обирати зручний для себе формат взаємодії та частоту комунікацій. Така гнучка система забезпечить повну прозорість і ефективність у вирішенні податкових питань.
Комплаєнс-менеджер не лише поінформує про вимоги та обмеження у законодавстві, але й допоможе розробити найкращі стратегії виконання  податкових зобов'язань та усунення потенційних ризиків порушення податкового законодавства. Це включає детальний аналіз фінансових операцій, пошук інструментів державної підтримки, якими може скористатися платник. Також за необхідності комплаєнс-менеджер надасть усну податкову консультацію.
Під час заходу Євгеній Сокур також розповів, хто з платників може увійти до Переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та які податкові переваги отримає.
Він, зокрема, звернув увагу бізнесу на функціонування субсайту ДПС «Територія високого рівня податкової довіри», де розміщено усю необхідну інформацію про цей проєкт. Платники зможуть дізнатися про середні показники сплати податків до бюджету та середню заробітну плату по своїй галузі, перевірити власні показники тощо.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/842716.html

 

 


Комунікації податківців з представниками Федерації організації роботодавців Дніпропетровщини: у фокусі уваги – Закон України № 3813


За зверненням на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) у рамках Меморандуму про співпрацю між ГУ ДПС та Федерацією організацій роботодавців Дніпропетровщини (ФОРД) за участі заступника начальника податкової служби регіону Максима Яіцького відбулась інформаційна зустріч з керівництвом та членами ФОРД.
Нововведення Закону України від 18 червня 2024 року 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (Закон № 3813), основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року – головні теми заходу.
Обговорили переваги, які надаються суб’єктам господарювання відповідно до проєкту «Територія високого рівня податкової довіри» – нового формату взаємодії податкової служби з представниками бізнесу. Акцент – на окремому ресурсі – субсайті Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри».
Формат спілкування – відкритий діалог.
Закон № 3813 – це ще один крок на шляху запровадження ризик-орієнтованої системи у роботі податкової служби. Мета – допомогти бізнесу у прийнятті рішень та виключити ризики порушень законодавства.

 

Українська мова – найвища духовна коштовність нашої нації


Мова і нація – невід’ємна органічна цілість. Ці два поняття цілком вкладаються одне в одне, одне визначає друге, одне без другого існувати не можуть.
У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбулась чергова комунікація фахівців податкової служби з кандидатом філологічних наук, доцентом, завідувачем кафедри філології та мовної комунікації Національного технічного університету «Дніпровська політехніка» Тараненко Ксенією.
Під час лекції податківців ознайомили зі змінами у сучасному українському правописі та акцентуаційними мовними нормами.
Мова – не просто соціальна категорія, що об’єднує людей на ґрунті порозуміння, це те, що робить народ народом.
Обов’язок кожного громадянина – вивчати, знати та неодмінно берегти рідну мову!
Говоримо українською – це сучасно, престижно, стильно і це просто!

 

Операції з алкогольними напоями: понад 468,5 млн грн акцизного податку – внесок платників до місцевих бюджетів Дніпропетровщини


У січні – жовтні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини за операціями з алкогольними напоями від платників надійшло понад 468,5 млн грн акцизного податку. Як зауважила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, у порівнянні з відповідним періодом 2023 року надходження збільшились на понад 46,4 млн грн, темп росту – 111,0 відсотків.
Очільниця обласної податкової висловила подяку платникам за відповідальне ставлення до своїх податкових зобов’язань та нагадала, що проєкт ДПС «Територія високого рівня податкової довіри» – це нові підходи до взаємодії податкової служби з бізнесом, які ґрунтуються на взаємній відкритості та довірі.
«Здійснення якісного сервісного обслуговування платників спрямовано на допомогу платникам у розумінні добровільного та свідомого виконання ними податкового законодавства. Персональний комплаєнс-менеджер – це надійний помічник, який супроводжуватиме платника податків та за потреби допомагатиме в усіх процесах, пов’язаних з податковими процедурами», – зазначила Наталя Федаш.

 


Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від юридичних осіб понад 597,3 млн гривень


Впродовж десяти місяців 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло від юридичних осіб – платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки понад 597,3 млн грн, що на понад 9,1 млн грн, або на 1,6 відс., більше ніж протягом десяти місяців 2023 року.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

 


За видобування кам’яного вугілля платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету майже 186,0 млн грн рентної плати


Протягом січня – жовтня 2024 року до загального фонду державного бюджету за видобування кам’яного вугілля від платників Дніпропетровської області надійшло майже 186,0 млн грн рентної плати. Сума надходжень виросла у порівнянні з відповідним періодом 2023 року майже на 14,9 млн грн, або на 8,7 відсотків.
Звертаємо увагу, що коди класифікації доходів бюджету по рентній платі за користування надрами загальнодержавного значення та рентній платі за користування надрами місцевого значення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 «Про бюджетну класифікацію» (із змінами).
Довідник відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету затверджено наказом Державної казначейської служби України (Казначейство).
Переліки корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 (із змінами).
Отримати інформацію стосовно банківських реквізитів для сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин платники мають можливість в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Також інформація про реквізити рахунків, відкритих в органах Казначейства в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднена на вебпорталі ДПС в рубриці Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Поряд з цим, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин для отримання банківських реквізитів з метою сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин можуть звернутися до органу ДПС за місцем взяття на облік платником рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

 


Який порядок та строки подання повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання ПН та РК?


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.
Згідно з п. 9 розд. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 із змінами і доповненнями повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання податкових накладних та розрахунків коригування (додаток 1) подається платниками у разі наявності у них філій (структурних підрозділів) разом з декларацією за перший звітний (податковий) період року і надалі разом з декларацією за той звітний (податковий) період, у якому відбулися зміни у переліку філій (структурних підрозділів).

 


До уваги платників податків основні акценти Закону України № 3813-IX

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 18 червня 2024 року прийнятий Закон України № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813).
Мета Закону № 3813 – ефективне запровадження особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Законом № 3813, зокрема, передбачено:
1) розширення змісту поняття «податковий ризик» та запровадження терміна «комплаєнс (управління податковими ризиками)»;
2) запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, які користуватимуться низкою переваг у податковому адмініструванні під час воєнного стану;
3) щоквартальне включення юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв з урахуванням системи оподаткування (зокрема, вимоги до рівня сплати податків, вимоги до рівня нарахування заробітної плати тощо), що визначатиметься автоматично, до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік);
4) ведення Переліку забезпечуватиме Державна податкова служба України, а інформацію про включення до нього платник податків отримуватиме через електронний кабінет;
5) щоквартальна публікація Державною податковою службою України на своєму вебпорталі середніх показників критеріїв, які передбачені Законом № 3813;
6) отримання платниками, які не досягли середніх показників критеріїв, такої аналітичної інформації через електронний кабінет;
7) отримання платниками податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, включених до Переліку, таких переваг:
- мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів;
- скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування – 5 календарних днів;
- отримання індивідуальних податкових консультацій протягом 5 календарних днів;
- закріплення за платником податків комплаєнс-менеджера, з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції;
- право платника податків на свій запит у п’ятиденний строк отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків.


Про деякі умови включення платників до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків, що з урахуванням положень Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства», до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства належать юридичні особи та фізичні особи – підприємці щодо яких відсутні рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, прийнятого у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, та які відповідають іншим вимогам, визначеним п.п. 69.41.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

 


Держава підтримує доброчесний бізнес

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до світової практики адміністрування податків і зборів запроваджується ризикоорієнтований підхід до податкового контролю, який передбачає мінімальний рівень податкового контролю для платників з високим рівнем дотримання податкового законодавства та зосередження роботи податкового органу на платниках з підвищеним ризиком порушення податкового законодавства.
Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» передбачено щоквартальне формування Державною податковою службою України Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік) та його оприлюднення на вебпорталі ДПС.
Інформацію про включення до Переліку платник податків отримуватиме через Електронний кабінет.
Юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з оподаткуванням, та будуть включені до Переліку, матимуть певні податкові переваги та спрощення механізму взаємодії з податковою службою, а саме:
- мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів;
- скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування – 5 календарних днів;
- отримання індивідуальних податкових консультацій протягом 15 календарних днів;
- закріплення за платником податків комплаєнс-менеджера, з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції;
- право платника податків на свій запит у п’ятиденний строк отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків.
Платники, які не досягли середніх показників критеріїв, зможуть отримати аналітичну інформацію через Електронний кабінет.
Для зручності платників Державною податковою службою створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», який розміщено за посиланням https://tpd.tax.gov.ua.
Субсайт надає платникам можливість перевірити, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку, та містить всю необхідну інформацію про цей проєкт: середні показники критеріїв у розрізі регіонів та галузі, кількість платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на поточну дату тощо.

 


Строки проведення виїзних (невиїзних) планових та позапланових перевірок


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до абзаців першого і другого п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ, а фактичні перевірки – ПКУ та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Строки проведення документальної планової перевірки встановлені ст. 82 ПКУ (п. 77.7 ст. 77 ПКУ).
Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені ст. 82 ПКУ (п. 78.6 ст. 78 ПКУ).
Відповідно до п. 82.1 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених у ст. 77 ПКУ, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 робочих днів, інших платників податків – 20 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 77 ПКУ, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.
Згідно з абзацами першим – восьмим п. 82.2 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених у ст. 78 ПКУ, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому цього пункту, – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 78 ПКУ, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.
Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, проводиться у строк, визначений абзацом першим п. 82.2 ст. 82 ПКУ, за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:
- платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;
- платник податку не зареєстрований як платник податку на додану вартість;
- в контролюючих органах відсутня податкова інформація щодо:
використання платником податку найманої праці фізичних осіб;
відкритих платником податку рахунків у банках та інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг/електронних гаманцях в емітентах електронних грошей.
Отже, тривалість документальної планової перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 робочих днів, інших платників податків – 20 робочих днів.
Продовження строків проведення документальної планової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.
Тривалість документальної позапланової перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому п. 82.2 ст. 82 ПКУ, – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів.
Продовження строків проведення документальної позапланової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.
У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три робочі дні до дня її завершення або якщо надіслані у порядку, передбаченому абзацом першим п. 44.7 ст. 44 ПКУ, документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три робочі дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки може бути додатково продовжено до строків, встановлених п. 82.2 ст. 82 ПКУ, на строк три робочі дні (абзац дев’ятий п. 82.2 ст. 82 ПКУ).


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/278746.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua