22 янв, 14:29
До державного бюджету в 2024 році надійшло 1133,5 млрд гривень
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/861403.html повідомила.
За оперативними даними надходження (сальдо) до державного бюджету у січні – грудні 2024 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 1133,5 млрд гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – грудні 2024 року становили 1 036,8 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 100,2 відс.
Дякуємо платникам за фінансову підтримку держави!
Дніпропетровщина: податківці зустрілися з представниками профспілок
У рамках комунікаційної податкової платформи за зверненням Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок проведено семінар для фахівців бухгалтерського обліку профспілкових організацій Дніпропетровського регіону.
Ключові пункти для обговорення – актуальні питання оподаткування профспілкових виплат, подання звітності неприбутковими організаціями, основні аспекти Деклараційної кампанії – 2025 та можливості платників скористатися правом на звільнення від виконання податкового обов’язку (наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження» зі змінами та доповненнями).
Особливу увагу приділили інформаційним джерелам податкової служби Дніпропетровщини, таким як, субсайт «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС України, сторінка «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook та сторінка «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» на YouTube-каналі. Для інформаційної підтримки платників працюють номери телефонів «гарячих ліній» за 22 напрямками роботи.
Також, для зручності платників в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працює комунікаційна податкова платформа – ефективний інструмент комунікації з бізнесом та громадськістю.
Учасники зустрічі отримали вичерпні відповіді на свої запитання, що стосувалися податкового законодавства, процедур звітування та механізмів взаємодії із податковою службою Дніпропетровської області.
Засідання профільного комітету Громадської ради:
спілкуємося з громадськістю про актуальне
За участі очільника податкової служби області Лисеюка Сергія відбулося засідання комітету за галузевою ознакою «Будівництво, промисловість, нерухомість» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
На порядку денному – зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року, особливості Деклараційної кампанії – 2025, робота антикорупційного сервісу Державної податкової служби України «Пульс» та можливості платників скористатися правом на звільнення від виконання податкового обов’язку (наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження» зі змінами та доповненнями).
Звертаємо увагу, що при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працюють телефони «гарячої лінії», зокрема, з питань податкових ризиків та зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН – (056) 374 31 09, (098) 227 87 66, (066) 982 19 13.
Комунікації тривають!
Акцизний податок за операціями з ввезення товарів на митну територію України: платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету на понад 230,2 млн гривень
У січні – грудні 2024 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровщини за операціями з ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України надійшло понад 230,2 млн грн акцизного податку. У порівнянні з січнем – груднем 2023 року це майже на 79,2 млн грн, або на 52,4 відс. більше. Про це проінформував в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк.
Керівник податкової служби регіону висловив вдячність всім сумлінним платникам за своєчасно виконані податкові зобов’язання та нагадав, що у рамках впровадження Національної стратегії доходів до 2030 року одним з ключових кроків є підвищення добровільного дотримання платниками податкового законодавства.
З цією метою запроваджено експериментальний проєкт щодо системи управління податковими ризиками, який змінює бізнес-процеси в ДПС.
За словами Сергія Лисеюка, зростання надходжень до бюджетів свідчить про ефективно налагоджений діалог податківців з бізнесом. А новий формат комунікації платників з податковою службою – Територія високого рівня податкової довіри позитивно впливає на стан надходжень до бюджетів.
Понад 1,8 млрд грн рентної плати – надходження від платників
до місцевих бюджетів Дніпропетровщини у 2024 році
Впродовж 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платники рентної плати спрямували понад 1,8 млрд гривень. Це на понад 861,3 млн грн, або 91,5 відс. більше минулорічного показника (січня – грудня 2023 року).
Повідомляємо, що 30.01.2025 останній день сплати за грудень 2024 року рентної плати:
● за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
● за користування радіочастотним ресурсом України;
● за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
● за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Фізичні особи скерували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
понад 628,7 млн плати за землю
У 2024 році до місцевих бюджетів Дніпропетровської області фізичними особами – платниками плати за землю спрямовано понад 628,7 млн гривень. Порівняно з січнем – груднем 2023 року надходження виросли на понад 15,2 млн грн, темп росту – 102,5 відсотків.
Звертаємо увагу, що оскільки платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування, то фізична особа – засновник фермерського господарства, що отримала правовстановлюючий документ на земельну ділянку, в якому визначено цільове призначення земельної ділянки – для ведення фермерського господарства, сплачує земельний податок за вказану земельну ділянку. Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).
Майже 16,0 млн грн туристичного збору спрямовано платниками
до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
Впродовж січня – грудня 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області платники спрямували майже 16,0 млн грн туристичного збору. Це на понад 2,7 млн грн, або на 20,7 відс., більше ніж у січні – грудні 2023 року.
Нагадуємо, що згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради справляння туристичного збору може здійснюватися такими податковими агентами:
а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. «б» п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Шановні платники!
Звітуйте своєчасно у зручний спосіб!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що подати податкову звітність можливо за допомогою електронних сервісів ДПС України.
Це збереже Ваш час та допоможе уникнути помилок при заповненні декларацій.
Подання звітності в електронному вигляді – крок до сучасної цифрової держави!
Закон України № 3817: новації ліцензування
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Державна податкова служба України з метою забезпечення належного виконання вимог Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (Закон № 3817), якісного та своєчасного надання суб’єктам господарювання послуг у сфері ліцензування листом від 17.01.2025 № 1425/7/99-00-09-04-02-07 (далі – Лист ДПС № 1425) повідомила.
З 1 січня 2025 року повністю набрав чинності розділ VII Закону № 3817 щодо ліцензування, згідно з яким передбачено, зокрема:
1) Перелік органів ліцензування та види ліцензій, де на кожний вид господарської діяльності надається окрема ліцензія (стаття 41 Закону № 3817):
на право виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
на право оптової торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним;
на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
на право роздрібної торгівлі пальним та на право зберігання пального, на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки.
При цьому, вперше запроваджується ліцензування також діяльності з вирощування тютюну та ферментації тютюнової сировини.
2) Встановлено безстрокову дію всіх ліцензій, що видаються з 1 січня 2025 року. При цьому ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, які були видані відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) до 1 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному цим Законом (пункт 3 розділу ХІІІ Закону № 3817).
3) Встановлено підстави для прийняття органом ліцензування рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності та суттєво розширено їх перелік порівняно із переліком підстав для анулювання ліцензій, що діяв до 1 січня 2025 року. При цьому зазначений перелік підстав застосовується при розгляді питання щодо припинення дії як ліцензій, що видані відповідно до Закону № 481, так і видані після 1 січня 2025 року;
4) Вартість ліцензій встановлено з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, в якому сплачується платіж (статті 51 – 53 Закону № 3817).
Інформація щодо вартості ліцензій у 2025 році розміщена на вебпорталі ДПС: https://tax.gov.ua/pro-sts-ukraini/struktura/aparat/departament-kontrolyu-za-pidaktsiznimi-tovarami/povidomlennya/852948.html
При цьому, з урахуванням позиції, погодженої з Міністерством фінансів України, починаючи з 1 січня 2025 року, розмір річної плати за ліцензії (в т. ч. для ліцензій, плата за які справляється щоквартально рівними частинами) визначається у розмірі, встановленому залежно від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої:
на 1 січня податкового року, в якому видається відповідна ліцензія та здійснюється відповідний платіж – за перший рік дії ліцензії;
на 1 січня податкового року, в якому настає строк сплати чергового річного платежу – за наступні періоди (роки) дії ліцензії.
Виходячи саме з такого розміру річної плати / чергової річної плати за ліцензію, визначається розмір щоквартальних платежів річної плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах.
При визначенні розміру щоквартальних платежів річної плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, які були видані відповідно до Закону № 481 з початком терміну дії до 1 січня 2025 року, та по яких був встановлений розмір річної плати за ліцензію відповідно до статті 15 Закону № 481, наступні квартальні платежі у 2025 році справляються у розмірі, встановленому цією статтею. Законом № 3817 здійснення у поточному році доплата сплаченої у попередньому році квартальної частини річної плати за ліцензії, термін дії якої почався в попередньому році, не передбачена.
Законом № 3817 передбачено, що суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити сплату чергової річної плати або щоквартальної частини річної плати за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до початку кожного наступного річного (квартального) періоду та повідомити відповідний орган ліцензування про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або в електронній формі у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, із зазначенням коду класифікації доходів бюджету, суми внесеного платежу, номера і дати платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати або щоквартальної частини річної плати за відповідну ліцензію.
Контроль за сплатою річної плати або щоквартальної частини річної плати за ліцензію здійснюється органом ліцензування. Для здійснення контролю ліцензіат подає до відповідного органу ліцензування заяву про внесення чергового платежу за ліцензію в паперовій або електронній формі у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, в якій зазначає код класифікації доходів бюджету, суму внесеного платежу, номер і дату платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати або щоквартальної частини річної плати за відповідну ліцензію.
Такий самий порядок застосовується також при здійсненні контролю за сплатою чергових платежів за ліцензіями, що видані до набрання чинності Закону № 3817. При цьому проставлення відмітки про внесення сплати на оригіналі таких ліцензії, що отримана платником у паперовому вигляді не передбачено.
5) для отримання ліцензії суб’єкт господарювання подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у паперовій або електронній формі у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України.
Частиною третьою статті 43 розділу VII Закону № 3817 визначено виключний перелік відомостей, що наводиться у заяві про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, та документів, що подаються до такої заяви у визначених цим Законом випадках.
Відповідно до частини сьомої статті 34 та частини сьомої статті 35 Закону № 3817 Кабінетом Міністрів України затверджуються:
форми заяв про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності та порядок їх заповнення;
форми заяв про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності та порядок їх заповнення.
Водночас відповідно до пункту 3 розділу ХІІІ Закону № 3817 до затвердження форми заяв, визначених Законом № 3817, такі заяви подаються в довільній формі із зазначенням всіх відомостей, передбачених цим Законом.
У зв’язку з цим, до набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання ведення єдиних реєстрів ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, ліцензіатів та місць обігу пального» та із урахуванням положення пункту 3 розділу ХІІІ Закону № 3817, до затвердження форми заяв, визначених цим Законом, зокрема, щодо:
отримання ліцензії;
внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів;
внесення чергового платежу за отриману ліцензію;
припинення дії ліцензії;
отримання витягу з Єдиного реєстру ліцензіатів,
такі заяви подаються в довільній формі із зазначенням всіх відомостей, передбачених цим Законом.
Для зручності суб’єктів господарювання та посадових осіб територіальних органів ДПС рекомендовані форми відповідних заяв розміщено на вебпорталі ДПС за адресами:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/855916.html;
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/855917.html;
https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/kontrol-virobnitstva-ta-obigu/855916.html.
У випадку обрання заявником способу подання заяв в електронній формі слід врахувати, що меню «Листування» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати заяву про отримання ліцензії, про припинення дії ліцензії, внесення чергового платежу за ліцензії на право провадження відповідного виду діяльності, а також внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів. Відповідно до Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810, усі подані платником податків документи, звернення, заяви, листи відображаються у приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету та завантажуються до інформаційних ресурсів ДПС.
Слід звернути увагу, що ліцензія на право провадження відповідного виду господарської діяльності надається за умови проходження електронної ідентифікації онлайн в Електронному кабінеті з дотриманням вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» і здійснення листування з контролюючим органом через Електронний кабінет відповідно до прийнятої контролюючим органом заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет (стаття 42 Закону № 3817).
6) Законом № 3817 визначено новий порядок надання ліцензій суб’єктам господарювання на право провадження відповідного виду діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до цього Закону, який передбачає:
прийняття рішень про надання ліцензії з подальшим внесенням органом ліцензування відомостей про надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до відповідного Єдиного реєстру ліцензіатів та направленням заявнику витягу з відповідного реєстру;
або прийняття у визначених Законом випадках рішень про відмову у наданні ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, з подальшим направленням такого рішення заявнику.
При цьому з 1 січня 2025 року встановлено, що заявник набуває право на провадження виду господарської діяльності з дня внесення органом ліцензування відомостей про надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до відповідного Єдиного реєстру ліцензіатів (або з дня, наступного за днем виникнення безумовного обов’язку внесення органом ліцензування відомостей про надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності до зазначених реєстрів), про що органом ліцензування надсилається відповідний витяг з відповідного реєстру.
Лист ДПС № 1425 розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/79337.html
Офіційне оформлення трудових відносин
забезпечить гідні та безпечні умови праці
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що трудовий договір – це документ, який регулює відносини між працівником і роботодавцем. Він визначає права і обов’язки обох сторін, умови праці, заробітну плату, термін дії, порядок зміни і розірвання.
Трудовий договір може бути укладений у письмовій формі і підписаний обома сторонами або оформлений шляхом видання наказу про прийняття працівника на роботу. Трудовий договір може бути строковим або безстроковим, з повним або неповним робочим часом, основним або за сумісництвом залежно від характеру роботи і бажання сторін.
З моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
- гідні та безпечні умови праці;
- нормований робочий час;
- оплачувані та неоплачувані відпустки;
- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
- захист від незаконного звільнення;
- страхові виплати в разі непрацездатності;
- пільги для неповнолітніх;
- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
- захист прав, тощо.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
- укладення трудового договору;
- оформлення наказу про прийняття на роботу;
- повідомлення Державної податкової служби.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
За відсутності технічної можливості подання повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту засобами електронного зв’язкув електронній формі таке повідомлення подається у формі документа на папері згідно з додатком разом з копією в електронній формі.
У разі подання повідомлення засобами електронного зв’язку із використанням електронного цифрового підпису працівник може бути допущений до роботи одразу після відправлення такого повідомлення.
Своєчасне оформлення трудових відносин – це запорука фінансової стабільності бізнесу. До того ж, фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства.
Складання РК з метою приведення показників ПН у відповідність із показниками митної декларації після завершення вивезення товарів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Розрахунок коригування (РК) з метою приведення показників податкової накладної (ПН) у відповідність із показниками митної декларації (далі – РК-2) складається після завершення вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту та подання усіх необхідних додаткових декларацій для митного оформлення за відповідною митною декларацією. Якщо процедуру оформлення митної декларації не завершено, РК-2 не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Відповідно до п. 9 прим. 35 розд. XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI ознаку завершення вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту платник самостійно зазначає в останній додатковій декларації до відповідної митної декларації.
В ЄРПН може бути зареєстровано тільки один РК-2, при цьому у графі 2.1 розділу Б табличної частини такого РК-2 вказується код причини коригування – 502.
Система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками):
основні принципи системи управління платника податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 7 розділу «Загальні питання» Порядку реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 (далі – Порядок):
► комплаєнс у податковій сфері – комплекс заходів, які здійснюються податковим органом в межах реалізації експериментального проекту з метою сприяння добровільному дотриманню платниками податків вимог податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені таким законодавством, шляхом управління податковими ризиками;
► оцінювання податкового ризику – безпосередній процес оцінювання впливу податкового ризику платника податків на виконання обов’язків платника податків, зокрема його розрахунки з бюджетом;
► управління податковими ризиками в ДПС – процес управління в ДПС щодо проведення аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища, оцінки податкових ризиків (ідентифікації, аналізу, оцінювання податкових ризиків), визначення заходів впливу (способів реагування) на ідентифіковані, проаналізовані та оцінені ризики, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом України та іншими актами законодавства, проведення аналізу та перегляду ідентифікованих податкових ризиків, у тому числі нових, оцінка впливу на комплаєнс, документування податкових ризиків, обмін інформацією та розвиток/розбудова спроможностей у ДПС.
Пунктом 9 розділу «Теоретико-практичні передумови для використання та подальшого розвитку ризик-орієнтованих підходів (засад) у діяльності ДПС» Порядку визначено, що основними принципами системи управління платника податків є:
► інтегроване управління податковим ризиком – принцип управління податковими ризиками, який передбачає експериментальну інтеграцію підходів з його управління в діяльність структурних підрозділів;
► структурування та комплексне управління податковим ризиком - принцип управління податковими ризиками, який передбачає систематичне та комплексне дослідження всіх аспектів діяльності платника податків із виконання податкових обов’язків;
► адаптоване управління податковим ризиком – принцип управління податковими ризиками, який передбачає постійне пристосування та оптимізацію процесів управління ризиками відповідно до змін у зовнішньому та внутрішньому середовищі;
► інклюзивне (всебічне) управління податковим ризиком - принцип управління податковими ризиками, який передбачає всебічне та своєчасне залучення заінтересованих сторін до реалізації експериментального проекту, що сприяє підвищенню рівня обізнаності та обґрунтованості управління податковими ризиками;
► динамічне управління податковим ризиком – принцип управління податковими ризиками, який дає змогу вчасно передбачати та відповідно реагувати на зміни і події внутрішнього та зовнішнього середовища, що мають вплив на виникнення, зміну або зникнення податкових ризиків під час реалізації експериментального проекту;
► постійне поліпшення керування податковим ризиком – постійне вдосконалення шляхом навчання та накопичення досвіду під час реалізації експериментального проекту.
Про деякі особливості реєстрації податкових накладних в ЄРПН
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (із змінами) (далі – Порядок № 1246).
Відповідно до п. 5 Порядку № 1246 податкові накладні приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, пунктів 200 прим.1.3, 200 прим.1.9 ст. 200 прим.1 та пунктів 201.1, 201.10 і 201.16 ст. 201 та п. 97 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, а також з урахуванням законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (із змінами) (далі – Закон № 2155-VIII), від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (із змінами) (далі – Закон № 851-IV) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (із змінами) (далі – Порядок № 557).
Відповідно до вимог ст. 6 Закону № 851-IV для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис, накладанням якого завершується створення такого електронного документа.
Визначення, зміна переліку уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації від імені платника податків, а також визначення їхніх повноважень здійснюється керівником платника податків.
Статтею 201 Кодексу визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону № 2155-VIII та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений Кодексом термін.
Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна – електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі проводяться перевірки, у тому числі чинності кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податків такої податкової накладної (п. 12 Порядку № 1246).
Перевірка набуття права складання та підписання податкової накладної відповідальними особами підприємства здійснюється на підставі отриманих даних:
- керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
- головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП (додаток 5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300);
- уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (за формою, визначеною Порядком № 557), яким керівником підприємства уповноважено таку особу на підписання податкової накладної.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної (далі – квитанція). Якщо у податковій накладній за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної із зазначенням причин такого неприйняття.
Додатково повідомляємо, що зазначена позиція викладена у індивідуальній податковій консультації, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій від 16.06.2021 за № 2447/ІПК/99-00-12-02-05-06.
Звітуйте легко і просто за допомогою Електронного кабінету
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що подати податкову звітність можна за допомогою зручного електронного сервісу від ДПС – Електронного кабінету.
1. Увійдіть до Електронного кабінету за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua
або через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua.
2. Пройдіть електронну ідентифікацію онлайн (за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Інтегрованої системи електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), Дія Підпис або «хмарного» КЕП) для отримання доступу до приватної частини.
3. Зайдіть в меню «Введення звітності».
4. Визначте період, за який бажаєте подати звіт, та натисніть «Створити».
5. Оберіть тип звітності та необхідну форму із списку документів.
6. Оберіть стан документа, у полі «Регіон» та «Район» відповідний контролюючий орган (зверніть увагу, що з 01.01.2025 проведено зміну ДПІ або коду ДПІ обслуговування платників). Натисніть «Створити».
6. Заповніть форму звіту. Натисніть «Перевірити» та, якщо все вірно, «Зберегти».
7. Підпишіть документ КЕП (в звітності юридичних осіб першим накладається підпис бухгалтера, потім керівника та печатки (за наявності)).
8. Відправте документ.
9. Через певний час надійдуть квитанція № 1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа, та квитанція № 2 з результатами обробки електронного документа (реєстраційний номер, дата та час реєстрації). Якщо документ не прийнято, то у квитанції № 2 будуть зазначені причини неприйняття. У разі необхідності квитанції можна завантажити у форматі pdf.
Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування 1 – 3 груп, мають можливість подати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за допомогою мобільного застосунку ДПС «Моя податкова». Завантажити застосунок можна в App Store або Google Play. Він може бути застосованим для будь-якого пристрою, який підтримує операційні системи Android чи iOS із відповідними версіями.
В який термін та в яких випадках подається «Звіт про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» (форма № ЗВР-1)?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункових книжок (далі – РК), не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.
Статтею 5 Закону № 265 визначено, що на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) та РК або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.
На період виходу з ладу програмного РРО (далі – ПРРО) проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.
Використання ПРРО у період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, забороняється.
У разі виходу з ладу РРО та/або ПРРО, що застосовується для реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу облік операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та формування розрахункових документів здійснюються у порядку, встановленому Національним банком України.
Згідно з п. 1 глави 1 розд. II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 547), суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім суб’єктів господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, зобов’язані зареєструвати КОРО.
Разом з тим, п. 6 глави 4 розд. II Порядку № 547, визначено, що використання КОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає, зокрема, у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії – здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій.
КОРО реєструється на кожний РРО або, якщо згідно із законодавством розрахунки можуть проводитися без застосування РРО, на окрему господарську одиницю (п. 3 глави 1 розд. II Порядку № 547).
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п. 3 Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» (далі – Наказ № 13) звітність, пов’язана із використанням КОРО (РК), подається суб’єктом господарювання за формою № ЗВР-1 (далі – Звіт за формою № ЗВР-1), затвердженою Наказом № 13, щодо всіх КОРО, зареєстрованих на господарську одиницю, які ведуться разом із РК у випадках, визначених Законом № 265.
Звітність, пов’язана з використанням розрахункових квитанцій, подається у складі Звіту за формою № ЗВР-1 та Довідки про використані РК до органу державної податкової служби за місцем реєстрації РК у терміни, визначені чинним законодавством. При поданні звітності одночасно надавати КОРО чи РК не потрібно (пп. 4, 5 Порядку).
Враховуючи викладене вище, суб’єкти господарювання подають до контролюючих органів Звіт за формою № ЗВР-1 (ідентифікатор форми FJ0500203) не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі використання:
- КОРО, зареєстрованих на окрему господарську одиницю, які ведуться разом із РК (якщо згідно із законодавством розрахунки можуть проводитися без застосування РРО);
- КОРО, зареєстрованих на РРО на період виходу з ладу РРО або у разі тимчасового відключення електроенергії.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279232.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua