Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 21.02.2025

21 фев, 15:23

Руслан Кравченко: Маємо перші позитивні результати роботи консультаційних центрів з питань розблокування податкових накладних


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
На сьогодні в органах ДПС діють 29 консультаційних центрів, які надають комплексну допомогу платникам у питаннях розблокування податкових накладних та виведення підприємств з категорії ризикових.
Про це Голова ДПС Руслан Кравченко заявив під час зустрічі з 130 представниками бізнесу, бізнес-асоціацій та громадських організацій Львівщини, в якій також взяв участь начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
За словами керівника Служби, такі центри користуються попитом серед бізнесу. Зокрема, лише на Львівщині трохи більше, ніж за півтора тижні розблоковано 3835 податкових накладних.
«Ми прагнемо максимально допомагати. Але якщо хтось, наприклад, буде реєструвати памперси, а на виході – зерно, будемо блокувати. Загалом з початку року кількість заблокованих накладних скоротилася до 0,44 %, майже 9 тис. підприємств виведені з переліку ризикових», – підкреслив Руслан Кравченко.
Для системного вирішення проблем податківці вже напрацьовують пакет змін щодо підвищення ефективності роботи СМКОР.
Крім  того, Голова ДПС акцентував увагу на виконанні ДПС рішень суду.
«Моя позиція незмінна – я прихильник досудового врегулювання суперечок. Але якщо суд ухвалив рішення – податкова має його виконувати. Це принцип, якого дотримується вся команда», – наголосив Руслан Кравченко.
Він також зазначив, що враховуючи численні пропозиції бізнесу, в ДПС активно працюють над внесенням змін до критеріїв віднесення підприємств до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Учасники зустрічі також обговорили питання:
скорочення кількості податкових інспекцій та проблеми, які через це виникли,
податкові перевірки,
підвищення функціональності Електронного кабінету платника податків.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/872006.html

 


Юрособи – власники міжнародного бізнесу до 3 березня мають відзвітувати про контрольовані іноземні компанії


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/871767.html повідомила.
Українські юридичні особи, що мають контрольовані іноземні компанії (КІК), зобов’язані подати відповідний Звіт до податкового органу до 3 березня 2025 року включно. Фізичні особи, що мають КІК, звітують до 1 травня 2025 року.
 Хто має подавати Звіт про КІК?
Контролюючими особами КІК можуть бути юридичні та фізичні особи-резиденти України, які:
- володіють більше ніж 50 % частки в КІК;
- мають не менше 10 % частки в КІК, якщо сукупно резиденти України володіють понад 50 %;
- здійснюють фактичний контроль над КІК (розпоряджаються активами, доходами, приймають управлінські рішення).
Юридичні особи подають Звіт разом з декларацією про податок на прибуток підприємств.
До Звіту додаються завірені належним чином копії фінансової звітності КІК, що підтверджують розмір прибутку КІК за звітний рік.
 У Звіті про КІК зазначаються:
- Назва, адреса, ОПФ, реєстраційні номери КІК, частка контролюючої особи, структура володіння (якщо частка опосередкована).
- Доходи за фінзвітністю, скоригований прибуток, підстави для звільнення від оподаткування.
- Дивіденди, виплачений прибуток, операції з нерезидентами (пов’язаними особами та з юрисдикцій, включених до Постанови КМУ).
- Кількість працівників, прибуток від постійного представництва в Україні.
 Довідково.
Правове регулювання діяльності резидентів України, які контролюють КІК, здійснюється відповідно до ст. 39 прим. 2 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Неподання, несвоєчасне подання Звіту, внесення недостовірної інформації може призвести до суттєвих фінансових наслідків (ст. 120.7 Кодексу).
Міністерством фінансів України наказом від 25.08.2022 № 254 затверджено:
- форму Звіту про КІК;
- форму скороченого Звіту про КІК;
- порядки заповнення Звіту про КІК, скороченої форми Звіту і подання до контролюючого органу.

 


Особливості звільнення від ПДB операцій з постачання товарів оборонного призначення, що здійснюються підприємствами, які є виконавцями / співвиконавцями державних контрактів (договорів)


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома.
Операції з постачання на митній території України товарів оборонного призначення підлягають звільненню від оподаткування ПДВ, згідно з підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, якщо виконуються такі умови:
- Товари належать до визначених законом оборонних категорій і класифікуються за переліком у Податковому кодексі України.
- Постачання здійснюється в межах державного контракту (договору).
- Постачальник є виконавцем або співвиконавцем такого контракту (договору).
- Покупець – державний замовник.
Якщо ці умови не виконані, ПДВ нараховується за визначеними законодавством правилами.
Також, якщо виконавець або співвиконавець державного контракту (договору) закупив товари чи послуги з ПДВ, але використовує їх для звільнених від ПДВ операцій, то додаткових податкових зобов’язань не виникає.
Детальніше з особливостями звільнення від оподаткування ПДB операцій з постачання товарів оборонного призначення на митній території України, що здійснюються підприємствами, які є виконавцями  / співвиконавцями державних контрактів (договорів)  можна ознайомитись за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/871903.html.
 Довідково.
Закон України від 17 липня 2020 року № 808-IX «Про оборонні закупівлі» із змінами і доповненнями.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Податкового кодексу України.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/871906.html

 


ДПС викрила мережу магазинів риболовного спорядження
на ухиленні від сплати податків


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
Державна податкова служба виявила схему приховування доходів у мережі магазинів риболовного спорядження. Під час перевірок з’ясувалося, що підприємці використовували спеціальне програмне забезпечення для імітації фіскалізації та уникнення оподаткування, що призвело до фінансових порушень.
Податківці одного з регіонів провели чотири перевірки в магазинах популярної торгової мережі. Хоча магазини належали різним підприємцям, вони діяли під єдиним брендом.
Перед початком перевірок інспектори ДПС здійснили контрольні закупівлі, під час яких за готівку придбали сертифікати.
Продавці не використовували офіційні реєстратори розрахункових операцій та не надавали фіскальні касові чеки.
У закладах використовувалось спеціальне програмне забезпечення, яка імітувала роботу програмних реєстраторів розрахункових операцій та друкувала фальшиві документи про покупку, що дозволяло приховувати реальний виторг.
При купівлі товарів за придбані раніше сертифікати фіскальні касові чеки знову не видавалися, а операції не фіксувалися в офіційній звітності.
За результатами перевірок ДПС виявила порушення вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР, за які на підставі ст. 17 Закону застосовані штрафні (фінансові) санкції.
Нагадуємо: використання нелегального програмного забезпечення для ухилення від сплати податків є серйозним порушенням, що може призвести не лише до штрафів, а й до кримінальної відповідальності.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/871590.html

 


Руслан Кравченко: Триває співпраця з МВФ
у напрямі реформи податкового адміністрування


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/871261.html повідомила.
Голова ДПС Руслан Кравченко провів робочу зустріч з представниками МВФ Енріко Аавом та Сюзан Бетс. Учасники обговорили конкретні заходи виконання отриманих ДПС рекомендацій у межах технічної допомоги Департаменту з бюджетних питань МВФ у рамках впровадження Національної стратегії доходів до 2030.
«Реформа податкового адміністрування триває. Разом із командою Міжнародного валютного фонду працюємо над комплексом заходів, щоб зробити систему більш ефективною, прозорою та сучасною», – підкреслив Руслан Кравченко.
За його словами, ДПС вже активно працює на такими основними напрямами:
Управління реформами – оновлюються критерії моніторингу реформ та впроваджується ефективне управління змінами.
Управління комплаєнс-ризиками – здійснюється розробка ключових показників ефективності для експериментального проєкту, аудит навичок співробітників тощо.
Податковий аудит – впроваджуються ризик-орієнтовані підходи до аудиту, розробляються ключові показники ефективності аудиту.
Реформи у сфері IT – підвищується автоматизація процесів для зниження адміністративного навантаження та максимальної прозорості.
Під час зустрічі було узгоджено план спільної роботи на найближчий час щодо удосконалення процесів здійснення податкового аудиту, зокрема, в частині визначення стратегічних та операційних цілей цієї діяльності ДПС, впровадження ризик-орієнтованого підходу до формування планів перевірок.
Це дозволить Україні досягти виконання відповідних маяків меморандуму з МВФ і створити систему податкового адміністрування, що відповідатиме кращим міжнародним стандартам.

 


Електронні акцизні марки: з 1 березня 2025 року стартуватиме тестовий режим функціонування Електронної системи простежуваності окремих видів підакцизних товарів


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
З 1 січня 2026 року контроль за переміщенням вироблених або ввезених товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах) здійснюватиметься за допомогою електронних марок акцизного податку. Це передбачено Законом України від 29 червня 2023 року № 3173-IX.
Як працюватиме електронна акцизна марка із використанням Електронної системи?
Електронна система обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет забезпечує такі функціональні можливості:
- генеруватиме серійні номери електронних марок;
- формуватиме унікальні ідентифікатори та/або електронні марки;
- виконуватиме активацію, деактивацію та/або погашення електронних марок;
- складення, внесення змін та анулювання акцизного електронного документа, до якого вносяться відомості про переміщення продукції, на яку нанесені графічні елементи електронних марок.
Які дії замовників унікальних ідентифікаторів – виробників та імпортерів, які є учасниками тестового режиму функціонування Електронної системи?
- можуть наносити графічні елементи електронних марок акцизного податку на кожну окрему пляшку/пачку (одиничну упаковку) алкогольного напою, тютюнового виробу та рідин, що використовуються в електронних сигаретах відповідно до закону.
- одночасно  дотримуватись діючого порядку маркування марками акцизного податку.
Звертаємо увагу: наразі законодавством не передбачено обов’язкової вимоги щодо маркування алкогольних напоїв графічними елементами електронних марок акцизного податку П-чи Г-подібним способом поверх ковпачка пляшки та при якому відбувається пошкодження (розривання) фізичного носія електронної марки акцизного податку під час відкупорювання (розкривання) товару. Виробники можуть використовувати інші методи маркування графічними елементами електронних марок акцизного податку.
Чинні правила до 2026 року
До впровадження електронних марок акцизного податку підприємства повинні маркувати продукцію паперовими марками відповідно до Постанови КМУ № 1251. При цьому маркування алкогольних напоїв здійснюється таким чином:
- Для пляшок – марка наклеюється П- чи Г-подібним способом через горловину.
- Для упаковок (типу «Tetra Pak») – по осі верхньої площини.
- Кожна марка містить двомірний штрих-код швидкого реагування та лінійний штрих-код (містить інформацію про серію та номер марки), а також визначені реквізити:
позначення виду марки, що складається із слів та літер «алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)» – «АВ ЛГП», «алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)» – «АВ ВП», «алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)» – «АІ ЛГП», «алкоголь імпортний (виноробна продукція)» – «АІ ВП»; 
індекс регіону України, що відповідає місцезнаходженню виробника;
серія із чотирьох літер і шестизначний номер марки;
місяць і рік, у якому вироблено марки;
сума акцизного податку, сплаченого за одиницю продукції;
реквізити покупця марки (код ЄДРПОУ).
Тестовий період (2025 рік)
З 1 березня до 31 грудня 2025 року триватиме тестування програмного забезпечення Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
- Продукція має бути маркована паперовими акцизними марками.
- Додатково можуть наноситися графічні елементи електронних марок, але так, щоб не перекривати QR-код, штрих-код та інші реквізити паперової марки.
Довідково
- Закон України від 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв'язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» вводиться в дію з 1 січня 2026 року.
- Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затверджене  постановою Кабінету Міністрів  України від 27.12.2010 № 1251.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням:


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/871465.html

 


Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
від фізичних осіб надійшло понад 37,6 млн гривень


Протягом січня 2025 року місцеві бюджети Дніпропетровщини від фізичних осіб отримали понад 37,6 млн грн плати за землю. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження виросли на понад 3,0 млн грн, темп росту – 108,7 відсотків. Про це повідомив керівник податкової служби Дніпропетровщини Сергій Лисеюк.
За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, податкова служба активно працює у напрямку створення системи податкового адміністрування, що відповідатиме кращим міжнародним стандартам. Зокрема, у рамках управління комплаєнс-ризиками здійснюється розробка ключових показників ефективності для експериментального проєкту.
«Висловлюємо вдячність і громадянам, і бізнесу за своєчасне виконання своїх податкових зобов’язань! Запроваджені на постійній основі комунікації з платниками дають позитивний результат – конкретні проблеми бізнесу вирішуються оперативно. Рухаємось далі, забезпечуємо бюджети необхідними коштами!» – констатував очільник обласного податкового відомства.

 


Юридичні особи – платники податку на нерухоме майно поповнили
місцеві бюджети Дніпропетровщини на понад 112,6 млн гривень


Впродовж першого місяця 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб надійшло понад 112,6 млн грн податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Це на понад 5,1 млн грн більше ніж у січні 2024 року. Темп росту склав 104,8 відсотків.
Звертаємо увагу, що форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 із змінами та доповненнями, передбачає заповнення додатка 1 (для об’єктів житлової нерухомості) та додатка 2 (для об’єктів нежитлової нерухомості), які є її невід’ємною частиною.
У заголовній частині додатків 1 та 2 до податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у рядку «Код за КАТОТТГ території територіальної громади» зазначається код за КАТОТТГ територіальної громади, повноваження якої розповсюджуються на адміністративно-територіальні одиниці, на території яких розташовано об’єкти нерухомого майна.
У графі 3 «Код за КАТОТТГ адміністративно-територіальної громади» розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатків 1 та 2 зазначається код за КАТОТТГ адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташовано об’єкти нерухомості.


За користування надрами загальний фонд держбюджету від платників Дніпропетровщини отримав понад 2,4 млн грн рентної плати


У січні поточного року до загального фонду державного бюджету за користування надрами платники Дніпропетровщини спрямували понад 2,4 млн грн рентної плати. Порівняно з січнем  2024 року надходження виросли на понад 2,1 млн грн, темп росту – 978,3 відсотків.
Нагадуємо, що відповідно до експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі ризик сплати – це випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу.

 


До уваги неприбуткових організацій,
які здійснюють операції з гуманітарною допомогою!


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що проведення неприбутковими організаціями, внесеними контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, операцій із гуманітарною допомогою як отримувачами або набувачами такої допомоги має відбуватися згідно із законодавством України про гуманітарну допомогу для реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами відповідної неприбуткової організації, в межах профільних законів з дотриманням вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України та пункту 63 підрозділу 4 розділу ХХ цього Кодексу у період дії правового режиму воєнного стану на території України.
До переліку отримувачів та набувачів гуманітарної допомоги відповідно до Закону України «Про гуманітарну допомогу» можуть бути віднесені, зокрема:
громадські об'єднання, у тому числі громадські об'єднання ветеранів війни, громадські об'єднання осіб з інвалідністю, підприємства та організації, засновані ними та створені у порядку, визначеному Законом України «Про громадські об’єднання», – для здійснення їхньої статутної діяльності без мети одержання прибутку;
неприбуткові державні та комунальні підприємства, установи, організації та органи місцевого самоврядування;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та/або інший уповноважений центральний орган виконавчої влади – для забезпечення сил цивільного захисту, що підпорядковані таким органам;
благодійні організації, утворені у порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
релігійні організації, зареєстровані у порядку, визначеному Законом України «Про свободу совісті та релігійні організації».
Формування доходів та видатків, які відображаються у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, форма якого затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за № 932/29062, зі змінами (далі – Звіт), здійснюється за правилами бухгалтерського обліку, на підставі належним чином складених первинних документів.
Для цілей податкового обліку доходи, одержані неприбутковими організаціями, відображаються в рядках 1.1 – 1.11 частини І Звіту, а суми видатків (витрат) – у рядках 2.1 – 2.6 частини І Звіту. Форма Звіту передбачає заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації залежно від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Зокрема, надходження у вигляді безповоротної фінансової допомоги, добровільних пожертвувань, милосердя тощо, у тому числі благодійної та гуманітарної допомоги, відображаються відповідно в рядках 1.6, 1.6.1, 1.6.2 ГД частини І Звіту.
Інформація щодо операцій із гуманітарною допомогою відображається в додатку ГД до рядків 1.6.2 ГД, 2.4.2 ГД та 3.1 ГД Звіту (далі – додаток ГД до Звіту). Додаток ГД до Звіту подають неприбуткові організації, що є  отримувачами та набувачами гуманітарної допомоги.
Детально з порядком заповнення неприбутковою організацією (отримувачем / набувачем гуманітарної допомоги) додатку ГД до Звіту, якщо отримана/надана гуманітарна допомога за цільовим призначенням залишається в неприбутковій організації (отримувача/набувача) або отримувач планує надати таку гуманітарну допомогу набувачу у наступних звітних періодах, у тому числі за операціями громадських та благодійних організацій з транспортними засобами, що надійшли як гуманітарна допомога, можна ознайомитися за допомогою Е-Сервісу ДПС «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=41559).

 


До уваги платників єдиного податку четвертої групи,
які сплачують мінімальне податкове зобов’язання!


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема, доповнено положеннями щодо особливостей визначення мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ).
Пунктом 74 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що при визначенні мінімального податкового зобов’язання у період з 1 січня 2024 року по 31 грудня року, в якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, сума МПЗ, визначена відповідно до підпунктів 38 прим.1.1.1 і 38 прим.1.1.2 статті 38 прим.1 Кодексу, не може становити менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відсотків, – 1400 гривень з 1 гектара.
Наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2025 № 57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (далі – наказ № 57), зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2025 року за № 232/43638 (який станом на 19.02.2025 не опублікований), внесені зміни до форм податкових декларацій  платників  єдиного податку та їх додатків.
Зокрема, в додатку «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» враховані:
положення п. 74 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу, які діють з 01.12.2024, а саме: сума МПЗ, визначена відповідно до п.п. 38 прим.1.1.1 і 38 прим.1.1.2 ст. 38 прим.1 Кодексу, не може становити менше 700 грн з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відс., – 1400 грн з 1 гектара, крім земельних ділянок, земельних часток (паїв), що розташовані на територіях можливих бойових дій, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Кодексу, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Крім того, відповідно до пункту 46.4 статті 46 Кодексу, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.
Звертаємо увагу, що платники єдиного податку четвертої групи за результатами діяльності за 2024 рік мають розрахувати та задекларувати МПЗ у додатку 3 чинної форми Декларації. При цьому у графах 3 – 8 додатка 3 до Декларації платники відображають відповідні показники: «НГОд/НГО», «M», «S» для розрахунку сум  МПЗ згідно з підпунктами 38 прим.1.1.1 і 38 прим.1.1.2 статті 38 прим.1 Кодексу по кожній земельний ділянці. З метою дотримання вимог пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платник додатково здійснює обрахунок мінімального допустимого значення суми МПЗ по кожній земельній ділянці (не менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка  ріллі становить не менше 50 відсотків, – 1400 гривень з 1 гектара). У графах 9 - 10 додатка 3 Декларації відображається сума МПЗ, яка має найбільше значення (або за розрахунком згідно статті 38 прим.1 Кодексу або відповідно до пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Для розрахунку МПЗ застосовується коефіцієнт «К», який становить 0,05 згідно з підпунктом 38 прим.1.1.1 і 38 прим.1.1.2 пункту 38 прим.1.1 статті 38 прим.1 Кодексу.
Слід враховувати, що тимчасово, для розрахунку  МПЗ коефіцієнт «К» застосовується із значенням:
0,04 – за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки  (пункт 67 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу);
0,057 – з податкового (звітного) 2025 року та за наступні роки, закінчуючи роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан  (пункт 67 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Отже за податковий (звітний) 2024 рік застосовується коефіцієнт «К» – 0,05.
Водночас для платників єдиного податку четвертої групи – фізичними особами – підприємцями, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», коефіцієнт «К», визначений у підпунктах 38 прим.1.1.1 і 38 прим.1.1.2 цього пункту, застосовується у половинному розмірі (п.п. 38 прим.1.1.3. п. 38 прим.1.1 ст. 38 прим.1 Кодексу).
Сумарне значення суми МПЗ переноситься до рядка 01  розділу ІІ додатка 3 Декларації.
До Декларації платники можуть подати доповнення  з наданням відповідних пояснень розрахунку МПЗ з урахуванням пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу.
Після набрання чинності наказу № 57 платники податку матимуть змогу подати уточнюючу Декларацію за оновленою формою за звітний (податковий) період – на 2025 рік з відображенням у додатку 3 за результатами діяльності за звітний (податковий) період 2024 року деталізованих показників розрахунку МПЗ з урахуванням положень пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
При цьому повідомляємо, що у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, які припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50  Кодексу, та пені (підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

 


Змінилися дані, які вносяться до облікової картки
фізичної особи – платника податків – подайте Заяву за ф. № 5ДР!


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про алгоритм дій, зокрема фізичної особи – платника податку, у разі зміни даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків.
1. Подання платником заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (із змінами)) та документу, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається):
- до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання);
- у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів та їх копії:
- витяг з реєстру територіальної громади;
- паспорт, виготовлений у формі книжечки;
- тимчасове посвідчення громадянина України;
- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
2. Внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номера облікової картки платника податків здійснюється протягом трьох робочих днів з наступного дня після дня подання фізичною особою Заяви за ф. № 5ДР.
3. Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення контролюючому органу паспорта.

 


До уваги органів місцевого самоврядування, військових/військово-цивільних адміністрацій, а також платників місцевих податків і зборів!


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з підпунктом 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) сільські, селищні, міські ради (далі – Ради) надають до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів (далі – Інформація) у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень.
Пунктом 12.3 статті 12 Кодексу передбачено, що на період дії воєнного чи надзвичайного стану в Україні на територіях, де тимчасово не здійснюють свої повноваження відповідні Ради, рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів та/або надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів мають право приймати відповідні військові адміністрації та військово-цивільні адміністрації у порядку, передбаченому цим Кодексом для Рад.
Порядок та форма надання Інформації затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року № 1330 «Про затвердження Порядку та форм надання контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів» (далі – Постанова № 1330).
Державна податкова служба України повідомляє, що до Постанови № 1330 внесено зміни постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 року № 1191 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 р. № 1330» (далі – Постанова № 1191).
Постановою № 1191 передбачено запровадити надання Радами Інформації до контролюючих органів через інформаційно-аналітичну систему управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA» (далі – ІАС «LOGICA»). Постанова № 1191 набрала чинності 24.12.2024.
Відповідно до пункту 3 Порядку обміну інформацією між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 червня 2021 року № 627, Мінфін є власником ІАС «LOGICA» та забезпечує захист інформації відповідно до законодавства у сфері захисту державних інформаційних ресурсів.
Водночас відповідно до рядка 15 додатку 2 до Порядку обміну електронними документами між Міністерством фінансів України та учасниками бюджетного процесу на місцевому рівні (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.08.2021 № 488, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.10.2021 за № 1372/36994, головний розпорядник коштів місцевого бюджету, уповноважений на виконання такої дії, передає до ІАC «LOGICA» Міністерства фінансів України інформацію про ставки місцевих податків та/або зборів та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів, копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень для подальшої передачі до контролюючого органу.
Враховуючи зазначене, Ради та військові / військово-цивільні адміністрації на виконання підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Кодексу та Порядку Інформацію за формами, встановленими Постановою № 1330 (зі змінами), надають до ІАС «LOGICA» Міністерства фінансів України.

 


Де розміщені реквізити рахунків для сплати податків,
зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету?


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує що своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Одночасно, за принципами, визначеними п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) функціонує Електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.

 


Про методологічну основу для практичної реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» (далі – Постанова № 854) є методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації експериментального проекту.
Запровадження системи управління податковими ризиками у ДПС забезпечує системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС по всій вертикалі, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.
Постанова № 854 не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків. Для більшості платників, які прагнуть дотримуватися податкового законодавства, ДПС зосереджує зусилля на вжитті проактивних заходів впливу (сприятливих заходах впливу, спрямованих на допомогу платникам податків у розумінні виконання своїх податкових обов’язків), які реалізуються шляхом надання консультацій, інформаційно-довідкових послуг, здійснення сервісного обслуговування платників.
Реактивні заходи впливу є примусовими діями, спрямованими на мінімізацію попередніх випадків і запобігання майбутнім випадкам недотримання податкових обов'язків щодо реєстрації, подання звітності, декларування та сплати зобов'язань платниками податків. Такі заходи повинні включати широкий спектр заходів із здійснення податкового контролю та погашення податкового боргу.

 

Подання в електронному вигляді копій документів до повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
У разі, якщо у платника ПДВ, який застосовує електронний документообіг, зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, то таким платником подаються копії документів до Повідомлення про подання пояснень та копій документів.
Письмові пояснення та копії документів, платник ПДВ подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851), від 05 жовтня 2017 року    № 2155-VІІІ «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (зі змінами).
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
До Повідомлення можна додати документи довільного формату (J/F13126), до яких можна завантажити копії необхідних підтверджуючих документів у форматі PDF, PNG або JPG.
Згідно з ст. 7 Закону № 851 оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону № 2155.
Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.
Електронна копія електронного документа засвідчується у порядку, встановленому законом.
Копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством.
Отже, платник ПДВ подає копії підтверджуючих документів до Повідомлення про надання пояснень шляхом завантаження їх копій у форматі PDF, PNG або JPG.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279498.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua