
25 фев, 15:38
«Податок на Google»: 12,6 млрд грн у 2024 році сплатили в Україні великі міжнародні компанії
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/872403.htm повідомила.
У 2024 році міжнародні компанії-нерезиденти, які надають електронні послуги фізичним особам на митній території України, задекларували понад 12,6 млрд грн податкових зобов’язань. Це еквівалентно 130,6 млн євро або 151,2 млн доларів США. Відповідні звіти подали 125 платників, що є учасниками системи сплати так званого «податку на Google».
Маємо значну динаміку зростання порівняно з 2023 роком:
- кількість зареєстрованих платників збільшилася на 28 осіб;
- сума податкових зобов’язань зросла майже на 5 млрд грн.
Для порівняння: за аналогічний період 2023 року звітність подали 97 платників, задекларувавши 8 млрд грн податкових зобов’язань (105,8 млн євро та 118,9 млн доларів США).
Серед компаній, які сплатили найбільші суми податку, – власники популярних інтернет-ресурсів: upwork.com, netflix.com, apple.com, facebook.com, instagram.com, valvesoftware.com, etsy.com, google.com, playstation.com, aws.amazon.com, bolt.eu. Сукупно вони задекларували та сплатили понад 10,2 млрд грн ПДВ (121,8 млн євро та 119 млн доларів США).
Загалом станом на 1 лютого 2025 року в Україні зареєстровано 131 платника ПДВ серед осіб-нерезидентів, які надають електронні послуги фізичним особам.
Нагадаємо, що відповідно до ст. 208 прим. 1 Податкового кодексу України, з 1 січня 2022 року компанії-нерезиденти, які постачають електронні послуги українським фізичним особам, зобов’язані зареєструватися платниками ПДВ та сплачувати 20% ПДВ з операцій постачання таких послуг.
Обов’язок реєстрації виникає, якщо протягом останніх 12 місяців загальна сума постачання перевищує 1 000 000 грн.
Запровадження цього податку сприяє наповненню бюджету та створює рівні умови для українських і міжнародних компаній, що працюють у сфері цифрових послуг.
З 2025 року оновлено критерії визнання операцій контрольованими
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
До контрольованих операцій відносяться господарські операції, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств (для резидентів Дія Сіті – на фінансовий результат до оподаткування), а саме здійснені:
- з пов’язаними особами-нерезидентами, а також через використання у ланцюгу постачання іншої особи без істотних функцій, активів та ризиків;
- через комісіонерів-нерезидентів;
- з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку низькоподаткових юрисдикцій;
- з контрагентами-нерезидентами, організаційно-правові форми яких передбачають не сплату корпоративного податку;
- між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
При цьому операції визнаються контрольованими, якщо вони одночасно відповідають двом критеріям:
- загальний річний дохід платника податків перевищує 150 млн грн (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні);
- обсяг операцій платника податків з кожним контрагентом перевищує 10 млн грн за звітний рік.
З 2025 року розширено критерії визнання осіб пов’язаними за рахунок так званої економічної пов’язаності (взаємодія з контрагентом 75 % від загального обсягу зовнішньоекономічної діяльності та 50 % від суми доходу/витрат).
Також впроваджено нові підходи до формування переліків держав (територій) для цілей трансфертного ціноутворення. Оновлені переліки застосовуються з 1 січня 2025 року.
З детальною інформацією щодо критеріїв визнання операцій контрольованими можна ознайомитись за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/855824.html.
Довідково.
Законом України від 18.06.2024 № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» з 01.01.2025 розширено критерії визнання осіб пов’язаними за рахунок так званої економічної пов’язаності.
Нові підходи до формування переліків запроваджені відповідно до постанов КМУ від 15.11.2024 № 1307 «Про внесення змін до постанови КМУ від 04.07.2017 № 480» та від 27.12.2024 № 1505 «Про внесення змін до постанови КМУ від 27.12.2017 № 1045».
Про застосування оновлених переліків для цілей трансфертного ціноутворення з 1 січня звітного 2025 року на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України:
https://mof.gov.ua/uk/news/minfin_vazhlivi_aspekti_zastosuvannia_onovlenogo_pereliku_derzhav_dlia_tsilei_transfertnogo_tsinoutvorennia-5006.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/872443.html
На онлайн зустрічі з платниками Дніпровського, Криворізького та Нікопольського районів Дніпропетровщини фахівці податкової роз’яснили причини зупинення реєстрації податкових накладних
Очільник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк провів чергову онлайн зустріч із бізнесом Дніпропетровщини у рамках роботи консультаційного центру з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (консультаційний центр).
Цього разу консультаційний центр зібрав платників податків Криворізького, Нікопольського та Дніпровського районів регіону. Серед учасників заходу – представники підприємств, які надають послуги з ремонту та технічного обслуговування автотранспорту, комп’ютерів і устаткування промислового призначення; сільського господарства, торгівлі, поліграфічної промисловості.
«Податкова підтримує розвиток прозорого бізнесу, зосереджуючи зусилля на запобіганні проблемам. Одна з них – зупинка реєстрації податкових накладних. На наших зустрічах кожен платник податків має можливість отримати вичерпні відповіді на актуальні питання безпосередньо від фахівців», – підкреслив Сергій Лисеюк.
Фахівці податкової служби докладно роз’яснили причини зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр), акцентували увагу на алгоритмі роботи СМКОР.
Учасникам зустрічі надана консультаційна та методологічна допомога з урахуванням галузевої специфіки їх діяльності, наголошено на необхідності подання таблиць даних платника податку на додану вартість (Таблиця даних) для уникнення зупинення реєстрації податкових накладних у майбутньому.
Основні вимоги до заповнення Таблиць даних, необхідність подання разом із Таблицею даних пояснення з посиланням на податкову та іншу звітність платника – питання, яким податківці приділили особливу увагу.
У форматі відкритого діалогу платники отримали відповіді на запитання, що виникали під час зустрічі.
Прозоре спілкування між бізнесом та органами державної податкової служби – один з ключових факторів успішного ведення підприємницької діяльності, а отже – підтримки та розвитку економіки країни.
До державних цільових фондів від платників Дніпропетровщини
у січні поточного року надійшло понад 3,1 млрд грн єдиного внеску
У січні 2025 року платники Дніпропетровщини поповнили державні цільові фонди єдиним внеском на понад 3,1 млрд гривень. Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк, надходження виросли у порівнянні з січнем минулого року на понад 874,8 млн грн, або майже на 39 відсотків.
Керівник обласної податкової подякував платникам за відповідальне ставлення до своїх фінансових зобов’язань перед державою та нагадав, що задекларовані трудові відносини зараховуються до страхового стажу працівника і впливають на розмір його пенсії. У разі, якщо офіційно працевлаштований втрачає роботу, то він має можливість стати на облік у центрах зайнятості та отримати допомогу від держави.
«В умовах сьогодення підтримка держави і забезпечення Збройних Сил України є надважливими. Кожен має усвідомлювати, що офіційно оформлена праця – це ще один крок до вільної, незалежної, економічно сильної держави», – констатував Сергій Лисеюк.
Рентна плата за видобування газового конденсату: внесок платників Дніпропетровщини до загального фонду державного бюджет - 821,8 тис. гривень
Протягом січня поточного року платники Дніпропетровської області за видобування газового конденсату спрямували до загального фонду державного бюджету 821,8 тис. гривень.
Повідомляємо, що коди класифікації доходів бюджету по рентній платі за користування надрами загальнодержавного значення та рентній платі за користування надрами місцевого значення затверджено наказом Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію».
Довідник відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету затверджено наказом Державної казначейської служби України.
Переліки корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827.
Отримати інформацію стосовно банківських реквізитів для сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин платники мають можливість в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Також інформація про реквізити рахунків, відкритих в органах Казначейства в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднена на вебпорталі ДПС в рубриці Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Поряд з цим, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин для отримання банківських реквізитів з метою сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин можуть звернутися до органу ДПС за місцем взяття на облік платником рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
Резидент Дія Сіті – платник податку на особливих умовах придбаває майно у платника єдиного податку: що з податком на прибуток підприємств?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п.п. 141.9 прим. 1.2.12 п.п. 141.9 прим. 1.2 п. 141.9 прим. 1 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах є, зокрема, операції з виплати у грошовій формі та/або відмінній від грошової формі у зв’язку з придбанням майна (робіт, послуг) у платників єдиного податку в сумі, визначеній за правилами, встановленими п.п. 135.2.1.15 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 ПКУ.
Пунктом 59 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що норми, визначені п.п. 135.2.1.15 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135, п.п. 141.9 прим. 1.2.12 п.п. 141.9 прим. 1.2 п. 141.9 прим. 1 ст. 141 ПКУ, застосовуються до податкових (звітних) періодів починаючи з 01 січня 2024 року.
Установлено, що у 2024 році розміри придбання майна, робіт, послуг (крім роялті) у платника єдиного податку протягом податкового (звітного) року, передбачені п.п. 135.2.1.15 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 ПКУ, п.п. 141.9 прим. 1.2.12 п.п. 141.9 прим. 1.2 п. 141.9 прим. 1 ст. 141 ПКУ, визначаються в розмірі, що перевищує 50 відс. суми витрат від будь-якої діяльності, визначених за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний період. При цьому до витрат від будь-якої діяльності, визначених за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включаються витрати, пов’язані з операційною, фінансовою та інвестиційною діяльністю.
Резиденти Дія Сіті – платники податку на особливих умовах, які зареєстровані протягом 2024 року (новостворені), у цьому календарному році розрахунок частки вартості майна (робіт, послуг), придбаного (придбаних) у платників єдиного податку, проводять на підставі показників Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за поточний річний звітний період.
До уваги юридичних осіб – сільськогосподарських товаровиробників!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Якщо юридична особа – сільськогосподарський товаровиробник отримала відсотки за депозитом, безповоротну та поворотну фінансову допомогу, то:
- відсотки за депозитом та сума безповоротної фінансової допомоги включаються до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва, оскільки відповідають умовам визначення доходу;
- сума поворотної фінансової допомоги не включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва, оскільки така допомога є обов’язковою до повернення у визначений у договорі термін;
- сума поворотної фінансової допомоги, яка не повертається у визначений у договорі термін, включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва.
Визначення юридичними особами – платниками єдиного податку
четвертої групи загального МПЗ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Юридичні особи – платники єдиного податку четвертої групи – власники, орендарі, користувачі на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, а також голови сімейних фермерських господарств, у тому числі щодо земельних ділянок, що належать членам такого сімейного фермерського господарства та використовуються таким сімейним фермерським господарством, зобов’язані подавати додаток з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання (МПЗ) у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік.
Сума мінімальних податкових зобов’язань, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить, зокрема, одній юридичній особі є загальним мінімальним податковим зобов’язанням.
Мінімальне податкове зобов’язання щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої проведена, та мінімальне податкове зобов’язання щодо земельної ділянки, нормативна грошова оцінка якої не проведена, обчислюється за формулами наведеними у ст. 38 прим. 1 «Визначення мінімального податкового зобов’язання» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Особливості визначення загального мінімального податкового зобов’язання платників єдиного податку встановлено ст. 297 прим. 1 ПКУ.
Довідково: 2022 рік є першим роком, за який платники зобов’язані визначати мінімальне податкове зобов’язання.
Який порядок сплати земельного податку фізичною особою
у рік придбання земельної ділянки?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Облік фізичних осіб – платників земельного податку (далі – податок) і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), щороку до 01 травня (п. 287.2 ст. 287 ПКУ).
Земельний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (абзац перший п. 287.5 ст. 287 ПКУ).
У разі переходу права власності на земельну ділянку або права на земельну частку (пай) від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку або права на земельну частку (пай) від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Якщо такий перехід відбувся після 01 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
У разі, якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок або право на декілька земельних часток (паїв), щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю).
Отже, при отриманні від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку або на підставі поданих фізичною особою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки відомостей про правовстановлюючі документи на земельну ділянку, контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у фізичної особи виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення.
Як оформлюються листи, запити, адресовані контролюючим органам від платників податків та які строки їх розгляду?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що оформлення листів, запитів (крім звернень платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі) від юридичних осіб та самозайнятих осіб (далі – Звернення) здійснюється з урахуванням норм ст. 5 Закону України «Про звернення громадян».
У Зверненні зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, місце проживання самозайнятої особи (назва, код ЄДРПОУ, місцезнаходження юридичної особи) та викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному Зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Звернення мають складатися державною (офіційною) мовою та адресуються органам ДПС, його посадовим особам, якщо порушені у ньому питання належать до їх компетенції.
Звернення органами ДПС розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279525.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua