
26 фев, 23:09
Руслан Кравченко: ДПС спільно з правоохоронцями працює над зменшенням обсягів тіньового ринку тютюну
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Державна податкова служба спільно з правоохоронцями працює над зменшенням обсягів тіньового ринку тютюну. Про це розповів Голова ДПС Руслан Кравченко під час зустрічі з представниками асоціації «Укртютюн» та компаній-виробників продукції, що входять до мережі відомих міжнародних компаній.
Під час зустрічі сторони обговорили питання щодо боротьби з нелегальним виробництвом і обігом тютюнових виробів та запровадження електронної акцизної марки.
«За оцінками експертів, тіньовий ринок тютюну нині сягає 12,6 %. Це не лише колосальні втрати бюджету, а й нерівні умови для легальних виробників. Одні добросовісно сплачують податки, інші – надають перевагу контрабанді, підробкам та корупційним схемам. Разом з правоохоронцями активно працюємо над зменшенням обсягів тіньового ринку», – сказав Руслан Кравченко.
Лише з початку 2025 року ДПС:
- провела 1069 перевірок у сфері обігу тютюнових виробів;
- наклала 11+ млн грн фінансових санкцій;
- скасувала дію 312 ліцензій, з них 167 – за відсутність за місцем діяльності;
- вилучила нелегальної продукції на 2,6 млн гривень.
Перевірки у місцях, де зафіксовано порушення ліцензійних умов, будуть продовжені.
Учасники також обговорили питання щодо введення електронної акцизної марки, оскільки це важливий крок для прозорості ринку.
«Виробники побоюються, що система не буде готова до повноцінного старту з січня 2026 року. У березні стартує тестування нововведення. Воно покаже реальну готовність ринку до переходу на електронну акцизну марку. Однак вже сьогодні спільно напрацьовуватимемо відповідні підзаконні акти, зокрема порядок маркування пачок», – сказав Руслан Кравченко.
Він підкреслив, що ДПС відкрита до діалогу та ефективної співпраці з бізнесом для детінізації ринку та стабільного наповнення бюджету.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/872879.html
У січні 2025 року найбільші податкові надходження забезпечили підприємства оптово-роздрібної торгівлі та переробної промисловості
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/872710.html повідомила.
За січень 2025 року найбільша частка у сплаті податків, зборів та платежів до Зведеного бюджету України припадає на суб’єктів господарювання у таких галузях економіки:
- Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів – 20,6 % від загального обсягу
- Переробна промисловість – 16 %;
- Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування – 12,9 %;
- Інформація та телекомунікації – 5,4 %.
Зростання податкових надходжень
Порівняно з аналогічним періодом минулого року у січні 2025 року зафіксовано значне зростання сплати податків у таких галузях:
- Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів – збільшення на 32,6 %, або +6,9 млрд гривень;
- Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування – на 57,8 %, або +6,4 млрд гривень;
- Переробна промисловість – на 31,4 %, або +5,2 млрд гривень;
- Професійна, наукова та технічна діяльність – на 54,6 %, або +2,3 млрд гривень.
Зміни в податковій звітності для ФОП на єдиному податку: що нового?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Міністерство фінансів України змінило форми податкових декларацій для платників єдиного податку. Головне нововведення – додано розділ про військовий збір.
Вперше подають податкову звітність за новою формою:
- ФОПи 1 – 2 груп – за 2025 рік;
- ФОПи 3 групи – за І квартал 2025 року;
- ФОП – платники 4 групи – за 2025 рік (із розрахунком єдиного податку на 2026 рік).
Серед основних змін:
- Відображення суми військового збору.
- Визначення розміру коефіцієнту та граничної суми мінімального податкового зобов’язання (МПЗ).
- Встановлення мінімальної суми МПЗ (крім територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або тимчасово окупованих):
- 700 грн/га – для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить менше 50% відс.;
- 1400 грн/га – для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить більше 50% відс.
- Застосування коефіцієнта «К» зі значенням 0,057 при визначенні МПЗ за 2025 рік та наступні роки, закінчуючи роком, в якому буде припинено воєнний стан.
Нагадаємо! ФОПи 1, 2, 4 груп та платники 3 групи (крім е-резидентів) сплачують військовий збір з 01.01.2025 до скасування воєнного стану.
Довідково: Наказом Міністерства фінансів України від 31 січня 2025 року № 57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2025 року № 232/43638) внесені зміни до форм податкових декларацій платника єдиного податку (оприлюднено на сайті Міністерства фінансів України https://mof.gov.ua у розділі «Головна/ Законодавство/ Постанови та Накази/ Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.»).
Платники Дніпропетровщини у січні поточного року поповнили
державний бюджет на понад 4,6 млрд гривень
Впродовж першого місяця 2025 року платники Дніпропетровщини спрямували до державного бюджету понад 4,6 млрд грн податкових платежів. Надходження виросли у порівнянні з січнем 2024 року на понад 1,6 млрд грн, темп росту – 152,3 відсотки. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Сергій Лисеюк.
Очільник податкової регіону нагадав, що Національна стратегія доходів України до 2030 року (НСДУ) спрямована на реформування податкової служби, а також на удосконалення процедур податкового адміністрування. Відповідно до НСДУ зменшується нерівність та неефективність в адмініструванні доходів, що сприяє економічному зростанню. Це бачення майбутньої системи доходів України, що надає чіткості та мети реформам.
«Дякуємо всім за своєчасне наповнення бюджетів! Продовжуємо нашу взаємодію з платниками, працюємо спільно задля економічного розвитку нашої держави!» – зазначив Сергій Лисеюк.
Надходження туристичного збору від юридичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини – 381,0 тис. гривень
Протягом січня поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб надійшло 381,0 тис. грн, що на 139,0 тис. грн, або на 57,4 відс. більше ніж у відповідному періоді минулого року.
Звертаємо увагу, що з метою підтвердження звільнення від сплати туристичного збору, особа надає податковому агенту копії відповідних документів, що підтверджують належність цієї особи до пільгової категорії, при цьому путівки або курсівки можуть бути в оригіналі.
Особа, яка не надала відповідних документів, що засвідчують її належність до пільгової категорії, є платником туристичного збору.
Юридична особа протягом одного календарного місяця придбала та продала легковий автомобіль: чи подавати декларацію з транспортного податку?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, відповідно до п.п. 267.1.1 п. 167.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.
Процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автотранспорту встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт (п.п. 267.6.5 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).
Якщо протягом одного календарного місяця відбулася державна реєстрація придбання та зняття з обліку (продажу) транспортного засобу однією юридичною особою, то для цієї юридичної особи дата початку сплати транспортного податку та дата припинення його обчислення збігаються – початок місяця, у якому набуто та втрачено право власності на об’єкт оподаткування.
Таким чином, для юридичної особи, яка протягом одного календарного місяця придбала у власність легковий автомобіль та продала його, обов’язок подання податкової декларації з транспортного податку та, відповідно, сплати податку не виникає.
Право на податкову знижку визначене законодавством
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
► За витратами, понесеними у 2024 році, фізичні особи – платники податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які не є суб’єктами господарювання, мають право на податкову знижку. Для цього необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2025 року (включно)
► Податкова знижка – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника ПДФО – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс)
► Сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу (п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 Кодексу)
► До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
► Сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п.п. 166.3.10 п. 166.3 ст. 166 Кодексу, розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу (п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу)
► Якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься
Чи сплачують авансовий платіж з військового збору ФОП
на загальній системі оподаткування?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України в (далі – ПКУ) загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності згідно зі ст. 177 ПКУ, та доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно зі ст. 178 ПКУ.
Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, визначено ст. 177 ПКУ.
Відповідно до положень п. 177.5 ст. 177 ПКУ фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.
Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, обліку доходів і витрат, що ведеться згідно з п. 177.10 ст. 177 ПКУ, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.
Враховуючи те, що сплата військового збору здійснюється у порядку, визначеному розд. IV ПКУ, який включає порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, встановлений ст. 177 ПКУ, то фізична особа – підприємець також сплачує авансовий платіж з військового збору у порядку та у строки, визначені для сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб.
Суб’єкт господарювання зберігає пальне (бензин, дизель, газ) у ємностях у своїх приміщеннях або територіях: що з екологічним податком?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Податковим кодексом України передбачено віднесення до платників екологічного податку за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (далі – екологічний податок) суб’єктів господарювання, під час провадження діяльності яких здійснюються зазначені викиди на підставі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі − дозвіл на викиди), виданого дозвільним органом або центром надання адміністративних послуг.
Оскільки експлуатація ємностей з пальним передбачає, зокрема, випаровування забруднюючих речовин через дихальні клапани резервуарів, то суб’єкт господарювання має отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Дозвіл на викиди − це документ дозвільного характеру у сфері охорони атмосферного повітря, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші (Порядок проведення робіт, пов’язаних з видачою дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року № 302 (із змінами), далі – Порядок).
Суб’єкт господарювання отримує дозвіл на викиди до початку експлуатації об’єкта, у тому числі до проведення пусконалагоджувальних робіт (п. 4 розд. «Загальні питання» Порядку).
Відповідно до Закону України від 16 жовтня 1992 року № 2707-ХІІ «Про охорону атмосферного повітря» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2707) джерела викиду поділяються на неорганізовані та організовані стаціонарні джерела викиду.
Неорганізоване стаціонарне джерело викиду − джерело викиду, з якого забруднюючі речовини надходять в атмосферне повітря у вигляді ненаправлених потоків та яке не оснащене спеціальними спорудами для відведення пилогазоповітряної суміші (ст. 1 Закону № 2707).
Суб’єкти господарювання, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані, зокрема:
- здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря організованими та неорганізованими стаціонарними джерелами викидів, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік;
- своєчасно і в повному обсязі сплачувати екологічний податок (ст. 10 Закону № 2707).
Контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, для перевірки правильності визначення платниками податку фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів (п. 250.12 ст. 250 ПКУ).
Отже, суб’єкт господарювання самостійно визначає обсяги викидів забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення на підставі матеріалів проведеної інвентаризації викидів, які містять інформацію щодо назв речовин (сполук), що утворюються стаціонарним джерелом забруднення, а також об’ємів викидів, класу небезпечності деяких із них та орієнтовно безпечного рівня впливу речовин (сполук).
При цьому правильність визначення суб’єктами господарювання фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення належить до компетенції Державної екологічної інспекції України.
Суми екологічного податку обчислюються платниками екологічного податку самостійно щокварталу, виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок екологічного податку за формулою, наведеною у п. 249.3 ст. 249 ПКУ.
Ставки екологічного податку затверджені ст. 243 ПКУ.
Джерела погашення податкового боргу за рішенням органу стягнення
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України в (далі – ПКУ) джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 87.3 ст. 87 ПКУ визначено перелік майна та коштів, які не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків.
У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків (абзац перший п. 87.5 ст. 87 ПКУ).
Відповідно до п. 87.6 ст. 87 ПКУ у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279537.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua