Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 14.03.2025

15 мар, 19:00

Руслан Кравченко на зустрічі з бізнес-асоціаціями: завдяки зміні підходів ДПС з початку року вже майже 10 тис. суб’єктів господарювання виключені з переліку ризикових


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Завдяки зміні підходів ДПС з початку року майже 10 тис. суб’єктів господарювання виключені з переліку ризикових. Крім того, у лютому на 64 % зросла кількість врахованих таблиць даних, а кількість зупинених накладних зменшилася до 0,39 %. Про це під час зустрічі з представниками 28 бізнес-асоціацій розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
«Вже маємо позитивний фідбек відносно нашої ініціативи щодо змін до механізму зупинення реєстрації податкових накладних. Разом з бізнесом зацікавлені, щоб кількість блокувань зменшилася і процедура реєстрації була спрощена. Пропозиції ДПС вже опрацьовуємо спільно з Мінфіном. Також оновили довідник кодів ризиковості платників податків», – сказав Руслан Кравченко.
Під час зустрічі також обговорили питання щодо трансфертного ціноутворення. ДПС спільно з Мінфіном опрацювала відповіді на найпоширеніші питання. Розробили Алгоритм дій територіальних органів ДПС під час аналізу відповідності умов контрольованих операцій з експорту сільськогосподарської продукції принципу «витягнутої руки». Підготували детальний опис ключових аспектів оцінки таких операцій. Матеріали будуть направлені до територіальних органів ДПС для уніфікованого підходу.
Ще одне важливе питання – впровадження SAF-T UA.  Наразі триває тестування ІКС «Е-аудит». Фахівці ДПС отримали доступ до демоверсії.
«Наразі вже подано 41 SAF-T файл. Створили комунікаційний майданчик для підтримки платників. Крім того, надали всім платникам податків можливість провести тестування через Електронний кабінет», – додав Голова ДПС.
Учасники зустрічі зосередились також на питаннях перевиконання надходжень до бюджету, боротьби з нелегальною торгівлею підакцизними товарами, запровадження Е-акцизу, посилення міжнародної співпраці щодо обміну даними.
«Представники бізнес-асоціацій самі говорять, що таке спілкування дає позитивний результат.  ДПС стала більш відкритою і значно дієвішою. І це вже наш великий здобуток», – сказав Руслан Кравченко.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

 

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/878151.html


Змінено рахунок для оплати послуг за проставлення апостиля ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/878228.html  повідомила.
Казначейством відкрито новий рахунок для зарахування плати за надання послуг з проставлення апостиля ДПС.
Реквізити рахунку:
Отримувач: ГУК у м. Києві/м.Київ/22012500.
Код за ЄДРПОУ: 37993783.
Рахунок отримувача: UA598999980313080165031026001.
Надавач платіжних послуг отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.).
Призначення платежу:
Код виду сплати: 101.
Додаткова інформація запису: за надання послуг з проставлення апостиля.
Новий рахунок відкрито у зв’язку з тим, що плата за проставлення апостиля віднесена до доходів загального фонду Державного бюджету України замість доходів місцевих бюджетів.
Це передбачено Законом України від 16.01.2025 № 4225-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень», який набрав чинності 05.03.2025.
Звертаємо увагу: реквізити рахунку для зарахування плати за надання послуг з проставлення апостиля ДПС, розміщені на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/668739.html та https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/668741.html, є недіючими.


ДПС: ключові результати виконання Національної стратегії доходів у 2024 році

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
Державна податкова служба України у рамках виконання Національної стратегії доходів до 2030 року впроваджує заходи з підвищення ефективності та прозорості податкового адміністрування, рівня дотримання податкового законодавства платниками податків, відповідності європейським стандартам.
Податкові реформи та цифровізація
- У липні 2024 року започатковано експеримент щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі.
- Для оптимізації аудиту та зменшення навантаження на платників розробляється ІТ-рішення для впровадження ІКС «Е-аудит» та обробки SAF-T UA, що в подальшому дозволить скоротити час перевірок і покращити аналітику ДПС.
- Запроваджено інформаційно-комунікаційну систему «Автоматизована система роботи з великими масивами даних для проведення аналізу ризиків з трансфертного ціноутворення» (ІКС BigData TP) для обробки та аналізу великих масивів інформації в електронному вигляді, автоматизації процедур контролю. Цей інструмент дозволяє аналізувати ризики, підвищити швидкість, точність та ефективність результатів контролю за трансфертним ціноутворенням, знизити вплив «людського фактору».
- Україна приєдналася до міжнародного автоматичного обміну податковою інформацією (CRS), що сприяє прозорості та боротьбі з ухиленням від сплати податків.
ДПС у 2024 році успішно пройшла оцінювання Глобального форуму  ОЕСР щодо конфіденційності та захисту даних, ставши рівноправним партнером у глобальному обміні податковою інформацією. Міжнародна система об’єднує понад 100 країн (зокрема усіх держав – членів Європейського Союзу).
Перший обмін фінансовими даними за CRS відбувся восени 2024 року. Інформація, отримана в рамках цього обміну, є важливим інструментом для боротьби з ухиленням від сплати податків та мобілізації податкових надходжень.
Контроль за обігом підакцизних товарів
ДПС впроваджує сучасні технології контролю за обігом підакцизних товарів, як того вимагають директиви ЄС. Удосконалюється Система електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, що відстежує переміщення пального та спирту етилового й сплату акцизного податку.
Організаційні зміни та міжнародна інтеграція
- Відбувається цифровізація ключових сервісів, автоматизація обробки податкової звітності та удосконалення Електронного кабінету. Це дозволяє отримувати послуги онлайн.
- Україна активно співпрацює з міжнародними партнерами у сфері оподаткування, що сприяє гармонізації податкової системи з нормами ЄС та забезпечує дотримання міжнародних стандартів податкової прозорості.
Запровадження Національної стратегії доходів до 2030 року  – крок у напрямі економічного зростання та інтеграції України до європейського ринку. Запровадження нових підходів до контролю та адміністрування податків дозволяє не лише збільшити надходження до бюджету, а й створити більш комфортні умови для ведення бізнесу та інвестування в Україну.
ДПС продовжує роботу над удосконаленням податкового адміністрування та посиленням довіри до податкової системи.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/878316.html


Про декларування громадянами доходів та переваги електронних сервісів йшлося на заходах, проведених на Дніпропетровщині

Сьогодні податкова служба Дніпропетровщини на постійні основі підтримує діалог з платнками податків у різних форматах.
Так, за участі завідувачки сектора обслуговування платників м. Покрова Нікопольської державної податкової інспекції (ДПІ) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Руслани Рибки з платниками проведено семінар.
На заході податківці учасників ознайомили з новаціями податкового законодавства, зупинились на стратегічній цілі експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі – підвищенні рівня добровільного дотримання платниками податків вимог податкового законодавства.
Під час засідань «круглого столу», які відбулись у м. Кам’янске та м. Синельникове, начальник Кам'янської ДПІ ГУ ДПС Олександр Неруш, начальник Синельниківської державної податкової інспекції ГУ ДПС Костянтин Журавель та завідувач Петропавлівського сектору обслуговування платників Синельниківської ДПІ ГУ ДПС Федір Ісайкін розглянули з платниками питання декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2024 році, легалізації трудових відносин, переваг користування Електронним кабінетом, сервісом «Пульс», а також мобільним застосунком «Моя податкова».
Особливу увагу приділили таким формам взаємодії з бізнесом і громадськістю, як комунікаційна податкова платформа ГУ ДПС (dp.ikc@tax.gov.ua) та консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, який наразі активно працює і надає практичну допомогу платникам ПДВ щодо вирішення питань, пов’язаних із своєчасною реєстрацією ПН/РК в ЄРПН.
Комунікації з платниками є важливими. Це дає і громадянам, і бізнесу розуміння податкових процесів і запроваджених у законодавстві змін.
Робота триває.


З вироблених товарів до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 45,5 млн грн акцизного податку


Впродовж січня – лютого 2025 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області з вироблених товарів надійшло понад 45,5 млн грн акцизного податку. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження виросли на понад 1,6 млн грн, темп росту – 103,8 відсотків.
Дякуємо платникам за своєчасно сплачені податки до бюджетів!
Звертаємо увагу, що акцизний податок сплачується за такими кодами бюджетної класифікації:
14020000 – акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
14020100 – спирт;
14020200 – лікеро-горілчана продукція;
14020300 – виноробна продукція, для виробництва якої не використовується спирт етиловий;
14020400 – пиво;
14020600 – тютюн та тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
14020800 – транспортні засоби;
14021000 – кузови для моторних транспортних засобів;
14021300 – електрична енергія;
14021900 – пальне;
14022000 – інші підакцизні товари вітчизняного виробництва;
14022100 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
14022300 – виноробна продукція, для виробництва якої використовується спирт етиловий;
14030000 – акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції);
14030100 – спирт;
14030200 – лікеро-горілчана продукція;
14030300 – виноробна продукція;
14030400 – пиво;
14030600 – тютюн та тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
14030800 – транспортні засоби;
14031000 – кузови для моторних транспортних засобів;
14031400 - електрична енергія;
14031900 – пальне;
14032000 – інші підакцизні товари іноземного виробництва;
14040000 – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
14040100 – акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України;
14040200 – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України).

 


Дніпропетровщина: платники частини чистого прибутку
поповнили місцеві бюджети на понад 2,9 млн гривень


Протягом двох місяців 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники частини чистого прибутку спрямували понад 2,9 млн гривень. Це у порівнянні з січнем – лютим 2024 року на понад 1,6 млн грн більше, темп росту складає 226,7 відсотків.
Повідомляємо, враховуючи те, що частина чистого прибутку (доходу) сплачується наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності, тобто базовим податковим (звітним) періодом для нарахування та сплати цього платежу є календарний квартал, а для розрахунку авансового внеску платник податку повинен враховувати значення об’єкта оподаткування податкового (звітного) року, то авансовий внесок при нарахуванні та сплаті частини чистого прибутку (доходу) за підсумками звітного кварталу, півріччя, трьох кварталів поточного року розраховується зі всієї суми частини чистого прибутку (доходу), що підлягає виплаті.
Разом з цим, у разі якщо на момент сплати частини чистого прибутку (доходу) за IV квартал звітного року подана декларація з податку на прибуток за такий рік та погашені зобов’язання, нараховані у такій декларації, авансові внески нараховуються на суму перевищення частини чистого прибутку, шо підлягає виплаті за IV квартал звітного року, над значенням об’єкта оподаткування податком на прибуток за такий рік, поділеному на 12 та помноженому на 3 (пропорційно кількості місяців, за які виплачується частина чистого прибутку (доходу)).    

 


Рентна плата за видобування нафти: понад 10,8 млн грн – внесок платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету


У січні – лютому поточного року до загального фонду держбюджету за видобування нафти від платників Дніпропетровської області надійшло понад 10,8 млн грн рентної плати. Надходження виросли порівняно з аналогічним періодом 2024 року на понад 7,4 млн грн, темп росту – 321,5 відсотків.
Звертаємо увагу, що 31.03.2025 – останній день сплати за лютий 2025 року  рентної плати:
● за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
● за користування радіочастотним ресурсом України;
● за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
● за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.

 


Податковий календар на 17 березня 2025 року


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що


17 березня 2025 року, понеділок, останній день подання:


● заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІI кварталу 2025 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;
● заяви щодо переходу на іншу групу платника єдиного податку з IІ кварталу 2025 року;
● звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за лютий 2025 року;
● довідки про використані розрахункові книжки за лютий 2025 року.

 


Щодо відображення в Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) 2024 рік мінімального податкового зобов’язання

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Пунктом  74 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що при визначенні мінімального податкового зобов’язання в період з 01 січня 2024 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», сума мінімального податкового зобов’язання, визначена відповідно до підпунктів 381.1.1, 381.1.2 статті 381 Кодексу, не може становити менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відсотків, – 1400 гривень з 1 гектара.
У проєкті наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» додаток МПЗ-З до рядка 02 МПЗ-З додатка МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Декларації викладено в новій редакції, з урахуванням вимог пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу.
Додаток МПЗ-З Декларації передбачає оновлений Розрахунок мінімального податкового зобов’язання, який складається платниками податку – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, та розраховується щодо кожної земельної ділянки. При визначенні платником мінімального податкового зобов’язання в період з 01 січня 2024 року по 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, сума мінімального податкового зобов’язання має розраховуватися відповідно до підпунктів 381.1.1, 381.1.2 статті 381 Кодексу і не може становити менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відсотків, – 1400 гривень з 1 гектара.
Звертаємо увагу, що платники податку на прибуток підприємств мають розрахувати за результатами діяльності за 2024 рік і задекларувати мінімальне податкове зобов’язання в додатку МПЗ чинної форми Декларації. У графах 3 – 5 таблиці 1 і таблиці 2 додатка МПЗ-З до рядка 02 МПЗ-З додатка МПЗ Декларації – платники відображають відповідні показники: «НГОд/НГО», «M», «S» – для розрахунку згідно з підпунктами 381.1.1, 381.1.2 статті 381 Кодексу сум мінімального податкового зобов’язання щодо кожної земельної ділянки. З метою дотримання вимог пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платник додатково здійснює обрахунок мінімального допустимого значення суми мінімального податкового зобов’язання щодо кожної земельної ділянки (не менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відсотків, – 1400 гривень з 1 гектара). У графі 6 додатка МПЗ-З Декларації відображається сума мінімального податкового зобов’язання, що має найбільше значення (або за розрахунком згідно зі статтею 381 Кодексу, або відповідно до пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Для розрахунку мінімального податкового зобов’язання застосовується коефіцієнт «К», який становить 0,05 згідно з підпунктами 381.1.1, 381.1.2 пункту 381.1 статті 381 Кодексу.
Слід враховувати, що для розрахунку мінімального податкового зобов’язання коефіцієнт «К» тимчасово застосовується зі значенням:
0,04 – за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки (пункт 67 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу);
0,057 – з податкового (звітного) 2025 року та за наступні роки, закінчуючи роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан (пункт 671 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Отже, за податковий (звітний) 2024 рік застосовується коефіцієнт «К» – 0,05.
Сумарне значення суми мінімального податкового зобов’язання переноситься до рядка 02 МПЗ-З додатка МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Декларації.
Крім цього, до Декларації платники податку можуть подати доповнення, із наданням відповідних пояснень щодо розрахунку мінімального податкового зобов’язання.
Після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України та набрання чинності наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» – платники податку матимуть змогу подати уточнюючу Декларацію за оновленою формою, за звітний (податковий) період – 2024 рік, із відображенням у додатку МПЗ-З деталізованих показників розрахунку мінімального податкового зобов’язання, з урахуванням положень пункту 74 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Повідомляємо, що в разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, які припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Кодексу, та пені (підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).


Сучасні технології: якість та швидкість надання
адмінпослуг в контролюючих органах

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що у Правобережному ЦОПі Дніпровської ДПІ ГУ ДПС запроваджено використання сканеру, який дозволяє зчитування з мобільного пристрою штрих-коду, що генерується за допомогою застосунку «Дія». Це прискорює отримання електронних копій цифрових документів та забезпечує надання більш якісних адміністративних послуг платникам податків.
Після проведеного аналізу результатів застосування такого пристрою, сканерами будуть забезпечені інші ЦОПи Дніпропетровської області.


Національна стратегія доходів до 2030 року - удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Національною стратегією доходів до 2030 року, що затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р (далі – Стратегія), передбачено удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок (розділ 4.2.2(b).
Одним із пріоритетів у цьому напрямі є цифрова трансформація основних процесів контрольно-перевірочної роботи та застосування новітніх підходів до її проведення, де ключовим заходом є запровадження в діяльність органів ДПС процедури електронного аудиту («Е-аудит»).
Отже, Стратегією, зокрема, передбачено впровадження ІТ-рішень для обробки даних SAF-T UA для великих платників податків та запуск у використання системи «Е-аудит».
На сьогодні з метою доопрацювання та усунення недоліків стосовно формування та подання платниками податків стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) ДПС на постійній основі проводиться робота з розробником щодо модернізації версії V2.0, зокрема складено Детальний технічний опис елементів SAF-T UA V2.0_2 (1). Оновлену версію стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) V2.0_2 (1) розміщено на вебпорталі ДПС, про що  направлено повідомлення в електронні кабінети  великих платників податків.
До того ж проводиться аналіз та вивчення демо-версії системи електронного аудиту «Е-аудит» (наразі  розміщена не на тестовому середовищі ДПС).
Водночас удосконалення системи співпраці та інформаційного обміну між платниками податків та органами державної влади, забезпечення впровадження новітніх процесів цифрових технологій, роз’яснення порядку формування та подання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), впровадження концепції електронного аудиту, ДПС повідомлено про можливість укладання Меморандуму з великими платниками податків  про участь в експерименті із запровадження процедури (е-аудит) шляхом надсилання відповідних повідомлень до електронних кабінетів великих платників податків.
Протягом 2024 ДПС заключено/пролонговано 24 Меморандуми про участь в експерименті із запровадження процедури «е-аудит» з великими платниками податків, які надали згоду сформувати та надіслати стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) до ДПС для його тестової обробки, та проведено з ними онлайн-зустрічі.
Звертаємо увагу, що для зручності платників податків на вебпорталі ДПС створено банер «SAF-T UA», в якому інформацію структуровано за такими розділами: «Нормативно-правові акти; Презентація; Повідомлення; XSD (визначена схема для стандартного аудиторського файлу SAF-T UA); Контакти; Меморандум про участь в експерименті із запровадження процедури (е-аудит)». Ознайомитися із зазначеною інформацією є можливість за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua.


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279667.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua