Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 26.03.2025

26 мар, 22:43

Руслан Кравченко: ДПС викрила масштабну схему ухилення від сплати ПДВ на 286 млн грн у двох відомих мережах електроніки

ДПС викрила схему «дроблення бізнесу» у двох відомих мережах електроніки, що призвела до ухилення від сплати ПДВ на понад 286 млн грн. Матеріали про всі порушення вже передані до Бюро економічної безпеки України. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
«Ці дві торгові мережі з продажу техніки бренду «APPLE» мають понад 160 магазинів по країні. Під час перевірок співробітники податкової служби виявили в них масові факти продажів без застосування РРО/ПРРО, а також відсутність обліку товарів та документів про походження техніки», – зазначив він.
Лише за вихідні в рамках майже 150 контрольних закупівель, зокрема і в цих мережах, податківці виявили 22 випадки видачі нефіскальних розрахункових документів – по суті підробних папірців, які лише імітують чеки.
Хронометраж виторгів показав, що постійна присутність податківців стимулювала ріст виторгів у магазинах в рази.
За результатами понад 400 таких перевірок платники податків оштрафовані на суму більш ніж 85 млн гривень.
Руслан Кравченко підкреслив, що ДПС передала правоохоронцям також факти штучного поділу продажів цими мережами: юрособи залучали до 300 пов’язаних ФОПів на спрощеній системі. Вже ідентифіковано 170 підприємців, залучених до цих маніпуляцій. Їхній загальний обсяг доходів – 1,72 млрд грн.
Завдяки перевіркам ДПС наразі ці мережі припинили діяльність через платників єдиного податку та працюють у формі товариств з обмеженою відповідальністю, що перебувають на загальній системі оподаткування та є платниками ПДВ. Їхні виторги зросли у понад 10 разів.
«Початок покладено – на черзі інші податкові «ухилянти». Продовжуємо викривати тіньові схеми ухилення від сплати податків на ринку електроніки та побутової техніки. Податківці наразі здійснюють активний контроль сфери. Впевнений у оперативній реакції правоохоронців.  Також розраховуємо на підтримку самих споживачів – звертайте увагу на оригінальність упаковки, надання гарантії і чеків. Про всі факти продажу електроніки та побутової техніки без фіскальний касових чеків прошу інформувати ДПС», – наголосив Руслан Кравченко.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/882022.html

 

«Національний кешбек» та «Зимова підтримка»:
Чи потрібно декларувати виплати та сплачувати за них податки

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/881789.html повідомила.
Якщо ви отримали державну допомогу «Національний кешбек» або «Зимова підтримка», важливо знати про особливості їх оподаткування.
Що це за виплати?
Це кошти виплачені в межах реалізації експериментальних проєктів в рамках Всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні» (Постанова КМУ № 952) для підтримки внутрішнього попиту на українські товари та послуги.
Чи потрібно платити податки?
Ні, ці виплати не оподатковуються:
Не включаються до загального оподатковуваного доходу (ст. 165 Податкового кодексу України).
Не обкладаються податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Чи потрібно подавати декларацію?
Якщо у вас немає інших доходів, які підлягають декларуванню, податкову декларацію про майновий стан і доходи подавати не потрібно.
Звертаємо увагу публічних службовців, які зобов’язані подати «Декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», що отримані кошти від програм «Національний кешбек» та/або «Зимова підтримка» потрібно задекларувати.
Як це зробити читайте на сайті НАЗК:
https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/hiii-dohody-u-tomu-chysli-podarunky/#post6390
https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/hiii-dohody-u-tomu-chysli-podarunky/#post6391

 

 


Вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовано для користування особами з порушенням зору

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Для полегшення користування особам з порушенням зору оновлено вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС (https://ca.tax.gov.ua).
Відтепер користувачі можуть налаштовувати відображення контенту відповідно до своїх потреб, що робить взаємодію з ресурсом комфортнішою та доступнішою.
Які налаштування передбачені:
- вибір кольору сторінки (кольорова або сіра);
- зменшення/збільшення:
відступів між буквами,
розміру шрифту;
- можливість використання:
великого курсору,
лінії для читання.
ДПС продовжує працювати над реалізацією Національної стратегії із створення безбарʼєрного простору в Україні, вдосконалювати сервіси, щоб кожен клієнт відчував зручність і підтримку.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
 
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/881591.html


Боротьба з «конвертами» та мінімізацією доходів: податківці Дніпропетровщини здійснюють системну роботу з легалізації ринку праці


Легалізація заробітної плати та погашення заборгованості з її виплати – надважливе завдання податкових органів
Адже зарплати у «конвертах», заниження офіційних доходів та порушення мінімальних гарантій оплати праці не лише підривають соціальний захист працівників, а й завдають значних збитків державному бюджету. Під час викликів сьогодення ця проблема набуває особливої гостроти.
Задача податкової служби – створити умови, за яких легальна зарплата стане вигідною і для роботодавців, і для працівників.
Для цього фахівці податкової служби разом з органами Держпраці та місцевого самоврядування проводять роз’яснювальну роботу, націлену на легалізацію ринку праці.
Адже тіньові зарплати – це не лише втрати для держави, а й пастка для самих працівників
Без офіційних внесків до Пенсійного фонду громадяни втрачають страховий стаж, а отже, у майбутньому отримуватимуть мізерні пенсії. Працівники мають усвідомити, що «конверт» – це тимчасова вигода, яка обертається довгостроковими проблемами: відсутність щорічної відпустки з її оплатою та відсутність допомоги по безробіттю, незахищеність у разі нещасних випадків на виробництві тощо.
Нажаль відносини між роботодавцями та найманими працівниками не завжди відповідають нормам трудового законодавства. Погоджуючись на роботу, яка офіційно не оформлена або не повністю оформлена відповідно до чинного законодавства, працівники повинні розуміти про втрату соціальних гарантій.
Офіційне працевлаштування найманих працівників – це обов’язок роботодавця
Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та поданого повідомлення про прийняття працівника на роботу.
З моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії
І це:
- гідні та безпечні умови праці;
- нормований робочий час;
- оплачувані та неоплачувані відпустки;
- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
- захист від незаконного звільнення;
- страхові виплати в разі непрацездатності;
- пільги для неповнолітніх;
- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
- захист прав тощо.
Співпраця з Південно-Східним Міжрегіональним управлінням державної служби з питань праці (Держпраця)
На виконання Національного плану спільних дій щодо зниження рівня незадекларованої праці та виробничого травматизму на 2024 рік, запобігання використання незадекларованої праці і підвищення ефективності щодо зниження її рівня та з метою відпрацювання суб’єктів господарювання (СГ), які використовують працю найманих працівників без належного оформлення, ГУ ДПС співпрацює з Південно-Східним Міжрегіональним управлінням державної служби з питань праці. Проводяться спільні заходи, організовано обмін інформацією щодо встановлених фактів неоформлених працівників.
Так, протягом січня – лютого 2025 року у ході проведення фактичних перевірок (42 перевірки) з питань дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) встановлено 16 фактів порушень законодавства у частині оформлення трудових відносин.
Під час перевірок або одразу після їх закінчення оформлено трудові відносини з 176 найманими працівниками.
Фактичні перевірки – один із інструментів виявлення порушень трудового законодавства
Питання виконання СГ Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів щодо працевлаштування найманих осіб досліджується при кожній фактичній перевірці.
У разі встановлення при проведенні перевірок фактів неоформлення трудових відносин з найманими працівниками, неподання повідомлення про прийняття працівника на роботу, матеріали перевірок надсилаються до Держпраці для прийняття відповідних заходів.
Перед фактичною перевіркою працівниками ГУ ДПС проводиться аналіз господарської діяльності СГ з наявними ризиками використання праці робітників без належного оформлення.
А саме:
- кількість господарських об’єктів та вид об’єкту;
- кількість зареєстрованих РРО/програмних РРО;
- кількість офіційно працевлаштованих працівників.
До початку проведення фактичної перевірки проводиться контрольна розрахункова операція, яка дозволяє встановити факти проведення розрахункових операцій без застосування належним чином зареєстрованих РРО або програмних РРО, а також факти офіційного працевлаштування або неоформлення трудових відносин з працівником.
Під час проведених у січні – лютому 2025 року підрозділом управління податкового аудиту ГУ ДПС 10 фактичних перевірок встановлено факти неоформлення належним чином 16 осіб, у т. ч. до роботи допущено 6 осіб, по яких до ДПС несвоєчасно подані повідомлення про прийняття на роботу.
Наприклад, у ході фактичної перевірки у лютому 2025 року супермаркету у смт Солоне встановлено 4 випадки неоформлення трудових відносин з найманими працівниками.
У ході проведення у 2025 році 34 фактичних перевірок СГ додатково працевлаштовано 176 працівників.
Під час проведення фактичних перевірок у січні 2025 року найбільше працевлаштовано СГ у м. Дніпро працівників:
- у мережі супермаркетів – 48 осіб;
- у мережі магазинів з продажу побутової техніки Apple – 36 осіб;
- зернопереробного підприємства – 15 працівників.
Легалізація ринку праці потребує системної роботи і комплексного підходу
У кейсі роботи податкових органів такі інструменти:
Інформаційні кампанії.
Кожен працівник має знати, що «біла» зарплата – це його захист, а кожен роботодавець розуміти, що легалізація – це інвестиція в стабільність бізнесу.
Посилення контролю.
Аналіз звітності компаній, де працівники «офіційно» отримують «мінімалку» дозволяє бачити, де цифри не збігаються з ринковими реаліями.
Довідково: Торік за результатами проведеної роботи у напрямку підвищення заробітної плати найманим працівникам (не менше законодавчо встановленого рівня) додатково до бюджетів надійшло понад 198 млн гривень.

 

З 25 березня запроваджені новації щодо акцизного податку на тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/882212.html повідомила.
З 25 березня 2025 року набув чинності Закон України від 04.12.2024 № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі – Закон № 4115). Він опублікований у газеті «Голос України» від 25.03.2025 № 58.
Законом внесено зміни до:
- Податкового кодексу України;
- Закону України від 18.06.2024 № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закону № 3817).
Основні зміни до Податкового кодексу України
1. Регулювання роздрібної ціни підакцизних товарів:
при встановленні  максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби;
при роздрібному продажу - роздрібна ціна не може бути меншою за мінімальне акцизне податкове зобов’язання або ставки акцизного податку помножене на 1,45.
2. Введення нового терміну «пиво безалкогольне»:
визначається як пінистий напій з вмістом спирту 0,5 % об. або менше;
відноситься до товарної позиції 2202 згідно з УКТ ЗЕД.
3. Особливості застосування валютних курсів:
- для тютюнових виробів використовується офіційний курс Національного банку України на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:
придбання марок акцизного податку (до 1 січня 2026 року);
формування унікального ідентифікатора (з 1 січня 2026 року);
реалізація тютюнових виробів вироблених на митній території  України, або подання митної декларації;
нарахування зобов’язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів.
4. Зменшення розміру сукупних втрат та відходів:
зниження з 10 % до 5 % для виробництва ферментованої тютюнової сировини.
5. Ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну:
встановлюються в одиницях виміру євро.
6. Щорічне підвищення ставок акцизного податку:
починаючи з дня набрання чинності Законом № 4115 до 31.12.2027, ставки акцизного податку поступово підвищуватимуться.
7. Перерахунок ставок акцизного податку:
при визначенні сум податку, що сплачуються до бюджету виробниками та імпортерами.
8. Послаблення антифорстолінгових обмежень:
тимчасово, на період дії воєнного стану, збільшено середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку до 120 % (раніше було 115 %) до підвищення ставок акцизного податку.
Основні зміни до Закону № 3817
1. Розширення переліку обладнання:
додано машини для виробництва фільтрів для сигарет, сигаретних гільз.
2. Запровадження нових штрафів:
оптова торгівля алкоголем за цінами, нижчими за встановлені мінімальні;
відсутність відеоспостереження на підприємствах з виробництва тютюнових виробів;
роздрібна торгівля підакцизними товарами за цінами, нижчими за встановлені.

 

Консультаційний центр: під час зустрічі платнику розробили дорожню карту для виключення його з переліку ризикових

У консультаційному центрі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Консультаційний центр) відбулася зустріч фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) із платником податків Дніпровського району. Обговорення ініціював сам платник, оскільки у нього виникли питання щодо процедури виведення з переліку ризикових.
На зустрічі розглянули проблемні питання в діяльності підприємства, що стали причиною віднесення платника до переліку ризикових.
Зокрема, детально зупинилася на основних вимогах щодо правильності та необхідності формування пакету документів для Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості.
З урахуванням галузевої специфіки діяльності підприємства звернули увагу на необхідність відображення у Повідомленні про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП усіх наявних об’єктів оподаткування.
З метою надання фахової інформаційної підтримки у питанні виключення з переліку ризикових, платнику розроблено дорожню карту щодо необхідних дій для виходу його з ризикової категорії.
Податківці нагадали суб’єкту господарювання про алгоритм роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР), ознаки безумовної реєстрації, показники позитивної податкової історії та критерії ризиковості платника податку на додану вартість.
Під час зустрічі фахівці податкової надали вичерпні відповіді на запитання платника ПДВ.
Консультації з питань роботи СМКОР, алгоритмів подання повідомлень до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрації яких призупинено, таблиць даних платника податку на додану вартість, виключення з переліку ризикових платників можна отримати за телефонами Консультаційного центру ГУ ДПС:
(056) 3743109, (098) 2278766, (066) 9821913.
Консультаційний центр – підтримка та надійний помічник для кожного платника податку!

 


У податковій Дніпропетровщини провели зустріч з представниками будівельної галузі з питань мінімізації ризиків зупинення реєстрації податкових накладних у рамках роботи консультаційного центру

Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) за участі заступника начальника ГУ ДПС Максима Яіцького провели робочу зустріч із платниками податку на додану вартість (ПДВ), під час якої роз’яснили актуальні питання щодо причин блокування податкових накладних та підстав віднесення платників до переліку ризикових.
Серед учасників – суб’єкти господарювання, які займаються виробництвом дерев`яних будiвельних конструкцiй i столярних виробiв, здійснюють покрiвельні роботи, надають послуги оренди власного чи орендованого нерухомого майна.
Захід відбувся у рамках інформаційно-роз’яснювальної роботи на базі консультаційного центру з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН ГУ ДПС (консультаційний центр), спрямованої на підтримку сумлінних платників податків та підвищення рівня податкової обізнаності.
Під час спілкування фахівці податкової служби детально розповіли про критерії, за якими здійснюється моніторинг податкових накладних (ПН), пояснили основні причини їхнього блокування та надали практичні поради для бізнесу.
Особливу увагу приділили питанням правильного оформлення документів, подання пояснень у разі зупинення реєстрації ПН, а також порадам щодо ведення господарської діяльності, що допоможуть підприємствам уникнути включення їх до переліку ризикових платників.
Фахівці податкової служби зупинились на ключових аспектах, що впливають на прийняття рішень комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).
Під час обговорення докладно роз’яснили учасникам алгоритм роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків:
- критерії ризиковості;
- ознаки безумовної реєстрації;
- показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ;
- основні причини зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Учасники зустрічі також отримати фахові роз’яснення з питань щодо конкретних ситуацій, пов’язаних із зупиненням реєстрації ПН.
Податківці наголосили на готовності до відкритого діалогу та подальшої співпраці для мінімізації ризиків зупиненням реєстрації зупиненням реєстрації податкових накладних.
Прозорість податкових процедур сприяє розвитку бізнесу та зміцненню довіри між податковою службою та бізнесом.

 


Комунікаційна податкова платформа: на онлайн зустрічі податківці Дніпропетровщини надали роз’яснення ФОПу про порядок отримання витягу з Реєстру платників ПДВ

За зверненням фізичної особи – підприємця (ФОП) на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) фахівцями податкової служби регіону в онлайн форматі проведена зустріч за участі заступника начальника ГУ ДПС Федора Терханова.
ФОПа цікавив детальний алгоритм отримання витягу з Реєстру платників ПДВ (Витяг).
Податківці зазначили, що для отримання Витягу суб’єкту господарювання (СГ), у першу чергу, необхідно надати до контролюючого органу за основним місцем обліку Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість за формою № 1-ЗВР (Запит). Запит за рішенням СГ подається особисто платником або його представником, надсилається поштою чи в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.
У Запиті ФОП повинен обов’язково зазначити спосіб отримання Витягу, а саме: поштою, безпосередньо у контролюючому органі або в електронній формі.
Витяг містить відомості з Реєстру платників ПДВ, які є актуальними на дату його формування, та надається СГ безоплатно впродовж 2-х робочих днів від дня надходження Запиту.
Фахівці податкової служби акцентували, що Витяг видається (направляється) платнику ПДВ у такому порядку:
1) якщо ФОПом обрано спосіб отримання Витягу поштою, то він надсилається за місцем проживання платника ПДВ з повідомленням про вручення;
2) якщо обрано спосіб отримання Витягу безпосередньо у контролюючому органі, то його може отримати ФОП у податковому органі. Особа, яка отримує Витяг, має пред'явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу (ФОПа або його представника);
3) якщо СГ обрано спосіб отримання Витягу в електронному вигляді, то такий Витяг надсилається контролюючим органом на адресу електронної пошти платника ПДВ або в його Електронний кабінет.
Витяг діє до внесення змін до Реєстру платників ПДВ.
Під час зустрічі ФОПу нагадали про електронні сервіси ДПС України, інформаційні джерела податкової служби Дніпропетровщини, а також номери телефонів «гарячих ліній», що працюють у податковій Дніпропетровського регіону, за якими можна отримати консультації.
Відкритий діалог засобами комунікаційної податкової платформи ГУ ДПС з представниками бізнесу триває!


На соціальні потреби до державних цільових фондів від платників Дніпропетровщини надійшло понад 6,5 млрд гривень єдиного внеску

Упродовж січня – лютого 2025 року платники Дніпропетровщини поповнили державні цільові фонди єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування майже на 6 559,1 млн гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька, надходження виросли у порівнянні з відповідним періодом минулого року на понад 1 486,8 млн грн, темп росту – 129,3 відсотків.
Очільниця обласної податкової висловила подяку платникам за сумлінне виконання податкових зобов’язань та звернула увагу, що своєчасна сплата податків і зборів – важлива фінансова підтримка держави, особливо сьогодні. За рахунок своєчасної сплати податкових зобов’язань відбувається не лише захист територіальної цілісності нашої країни, а й забезпечується її фінансова стабільність. Сплачені у повному обсязі податкові платежі виключають утворення податкового боргу, а отже і ризик застосування фіскальних заходів з погашення такого боргу відсутній.
«В умовах викликів податкові надходження до бюджетів є одними із важливих джерел фінансування обороноздатності країни, підтримки нашої армії, а своєчасно і в повному обсязі сплачені суми єдиного внеску дозволяють виплачувати пенсії та здійснювати інші соціальні видатки попри складні умови воєнного часу», – підкреслила Теодозія Чернецька.


Збір за місця для паркування транспортних засобів: місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 8,1 млн гривень

У січні – лютому поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників збору за місця для паркування транспортних засобів надійшло понад 8,1 млн грн, що у порівнянні з відповідним періодом 2024 року на 795,5 тис. грн, або на 10,8 відс. більше.
Інформуємо, що ставки збору за місця для паркування транспортних засобів встановлюються відповідною сільською, селищною, міською радою за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі до 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.


Фізичні особи – платники плати за землю спрямували
до місцевих бюджетів Дніпропетровщини майже 74,0 млн гривень

Протягом двох місяців 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області фізичні особи – платники плати за землю спрямували майже 74,0 млн гривень. Порівняно з січнем – лютим 2024 року надходження виросли на понад 7,7 млн грн, темп росту – 111,6 відсотків.
Нагадуємо, що відповідно до абзацу першого п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку.
Земельний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (абзац перший п. 287.5 ст. 287 ПКУ).


Мінімальна заробітна плата – соціальна гарантія для найманого працівника

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.01.2025 набрав чинності Закон України від 19 листопада 2024 року № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059).
Законом № 4059 передбачено основні соціальні показники і мінімуми.
Нагадуємо, що мінімальна заробітна плата (МЗП) – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.
Мінімальна заробітна плата встановлюється одночасно в місячному та погодинних розмірах. Згідно зі статтею 3 прим.1 Закону України «Про оплату праці» розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір МЗП.
Відповідно до статті 8 Закону № 4059 з 01.01.2025 розмір МЗП у місячному розмірі становитиме 8000 грн, у погодинному розмірі – 48 гривень.
Роботодавці зобов’язані пам’ятати, що МЗП – це соціальна гарантія для найманого працівника і виплачувати заробітну плату необхідно не нижче встановленого законодавством рівня.

 


Електронний сервіс предзаповнення податкової декларації про майновий стан і доходи для фізичних осіб – платників податків

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Для допомоги платникам податків – фізичним особам при складанні податкової звітності Державна податкова служба України розробила відеоролик «Предзаповнення декларації про майновий стан і доходи за даними інформаційних баз ДПС та подання її до контролюючого органу».
Відеоролик містить покрокову інструкцію щодо порядку заповнення декларації при використанні електронного сервісу в електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян».
Нагадуємо, що до форми податкової декларації про майновий стан і доходи внесено зміни відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про внесення змін до наказу «Про затвердження Змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2023 за № 1817/40873.
Переглянути відеоролик можна тут: https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/10954.html


Що є джерелами погашення податкового боргу?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 87.3 ст. 87 ПКУ визначено перелік майна та коштів, які не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків.
У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків (абзац перший п. 87.5 ст. 87 ПКУ).
Відповідно до п. 87.6 ст. 87 ПКУ у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.


Змінили прізвище або місце проживання – повідомте податкову!


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що у разі зміни даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків, необхідно подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (із змінами)) та документ, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається) до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів та їх копії:
- витяг з реєстру територіальної громади;
- паспорт, виготовлений у формі книжечки;
- тимчасове посвідчення громадянина України;
- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номера облікової картки платника податків здійснюється протягом трьох робочих днів з наступного дня після дня подання фізичною особою Заяви за ф. № 5ДР.
Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення контролюючому органу паспорта.

 


НСД: впровадження нових механізмів роботи ДПС


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Для успішної реалізації імплементованих дій Плану дій BEPS (а в подальшому – також правила GAAR, підрозділ 4.3.3(b)(ii) «Впровадження правил, спрямованих на боротьбу з ухиленням від сплати податків») необхідно забезпечити ефективний обмін податковою інформацією за спеціальними запитами з іноземними компетентними органами, оскільки такий обмін є одним із важливих (а іноді єдиним) формуванням доказової бази при здійсненні податкового контролю в галузі міжнародного оподаткування (контроль за трансфертним ціноутворенням, виплат пасивних доходів, діяльність нерезидентів, КІК тощо).
Застосовування сучасних технологій сприятиме вирішенню таких завдань:
− вдосконалення ризик-орієнтованих підходів (запровадження принципів рівності та справедливості оподаткування);
− оптимізація процесів обміну податковою інформацією з іноземними компетентними органами (підготовка, надсилання, отримання);
− забезпечення накопичення та структурування інформації з питань обміну податковою інформацією з метою уникнення дублювання їх повторного ініціювання та направлення до іноземних компетентних органів протягом встановленого (у тому числі міжнародними договорами) терміну зберігання;
− оперативний пошук та використання інформації структурними підрозділами ДПС відповідно до функціональних повноважень;
− прискорення отримання запитуваної інформації від іноземних компетентних органів;
− забезпечення взаємозв’язку системи обліку обміну з ІКС ДПС (інформаційні бази даних) щодо реєстраційних даних резидента, періоди запитуваної інформації (операція, що досліджується може бути триваючою);
− оперативне реагування на отримані запити від іноземних компетентних органів;
− комп’ютерний (автоматизований) переклад (запит/відповідь);
− підтвердження або спростування ризиків щодо дотримання платниками податків вимог чинного законодавства;
− формування повної, якісної та об’єктивної доказової бази при здійсненні заходів контролю і, як наслідок, зменшення судових спорів;
− створення аналітичних матеріалів (довідка, діаграма, графік, таблиця тощо) для формування висновків щодо ефективності обміну в розрізі країн, тематики, ризиків, платників податків, ініціаторів запитів, виконавців відповідей на запити, що надійшли від іноземних компетентних органів тощо.
Впровадження нових механізмів роботи ДПС, що ґрунтуються на більш широкому використанні технологій, обміну інформацією за стандартом Автоматичного обміну інформацією (AEOI), застосуванням автоматизованого ризик-орієнтованого підходу, автоматизація процесу обміну інформацією з іноземними компетентними органами забезпечать ефективне та комплексне протистояння розмиванню податкової бази й виведенню прибутку з-під оподаткування, підвищення рівня податкового контролю, збільшення бази оподаткування та унеможливлення застосування схем мінімізації податкових зобов’язань, зростання доходів бюджету, затвердження принципів рівності та справедливості оподаткування (враховуючи існуючі сучасні міжнародні практики).


Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279763.html



Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua