
21 апр, 13:42
Руслан Кравченко: Надходження військового збору за перший квартал цього року перевищили 34 млрд грн. Це в 3,7 раза більше, ніж за цей же період минулого року.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У першому кварталі 2025 року надходження до бюджету військового збору становлять 34,1 млрд гривень. Про це розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Це в 3,7 раза більше, ніж за цей же період минулого року. У січні – березні минулого року платники податків сплатили до бюджету майже 9,3 млрд гривень», – додав Руслан Кравченко.
Найбільше сплачено:
м. Київ – 11,3 млрд грн,
Дніпропетровська область – 3,9 млрд грн,
Львівська область – 2,5 млрд грн,
Харківська область – 2,2 млрд гривень.
«Вдячний всім платникам податків за свідому позицію. Це ресурс, який йде на підтримку наших військових, безпеку та перемогу України», – наголосив Голова ДПС.
Нагадуємо!
Військовий збір сплачують усі категорії платників податків.
Ставки військового збору:
ФОПи першої, другої та четвертої груп – 10 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2025 році розмір щомісячного авансового внеску – 800 грн).
Платники єдиного податку третьої групи (крім е-резидентів) – 1 % від отриманого доходу щоквартально.
Підприємці на загальній системі оподаткування – 5 % від чистого річного оподатковуваного доходу.
З найманих працівників – 5 % від нарахованої заробітної плати.
Військовослужбовці та працівники ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, ГУР, Нацгвардії, Держприкордонслужби, Управління державної охорони України, Держспецзв’язку, Державної спеціальної служби транспорту України – 1,5 відсотка з доходу, одержаного у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які здійснюються відповідно до законодавства України (за винятком доходів, які звільняються від оподаткування військовим збором відповідно до підпункту 1.7 пункту 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України).
Звільнені від сплати військового збору:
ФОПи першої та другої груп, податкові адреси яких знаходяться на окупованих територіях або територіях, на яких ведуться бойові дії,
ФОПи першої та другої груп, які працюють без найманих працівників, – на час відпустки (протягом одного календарного місяця щорічно) та у разі хвороби, яка триває більше 30 днів.
З 1 грудня 2024 року ставка військового збору збільшена до 5 % відповідно до Закону України № 4015-ІХ від 10 жовтня 2024 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану».
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/889715.html
Продаж авто: скільки доведеться заплатити податків
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Громадяни, які вирішили продати власні авто, мають сплатити податки. Ставки податку залежать від типу транспорту та кількості угод протягом року.
У випадку продажу легкового автомобіля, мотоцикла чи мопеда – дохід визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче (за вибором платника):
- середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу
або
- ринкової вартості, визначеної згідно із законом.
Якщо фізична особа вирішила продати:
легковий автомобіль, мотоцикл та/або мопед ставка податку на доходи фізичних осіб за:
- перший продаж за рік – не оподатковується;
- другий продаж – 5 %;
- третій і більше – 18 %.
автобус, вантажівку, причеп, трактор, спецтехніку та інше рухоме майно:
- перший і другий продажі – 5 %;
- третій і більше – 18 %.
Дохід від таких операцій також обкладається військовим збором. З 1 грудня 2024 року ставка військового збору становить 5 %.
Звертаємо увагу: якщо фізична особа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено податок або військовий збір, то вона зобов’язана:
- до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і доходи та визначити відповідні податкові зобов’язання,
- до 1 серпня сплатити визначені податкові зобов’язання.
Довідково: оподаткування операцій з продажу або обміну рухомого майна визначено ст. 173 Податкового кодексу України.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/889373.html
Понад 380 тисяч громадян отримали довідку про доходи через Дію
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/889438.html повідомила.
З початку 2025 року 381,5 тис. громадян звернулись через портал Дія за Довідкою про доходи та отримали відомості з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Податкові послуги, які можна отримати на порталі Дія у складі популярних державних послуг:
- реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України вперше (ID14) – 16,2 тис. запитів з початку року;
- реєстрація дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження (єМалятко) – 22,2 тис. запитів;
- відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в Картці платника податків у мобільному додатку Дія (цифровий реєстраційний номер платника податків еРНКОПП), – 13,6 млн запитів;
- відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Шеринг документів) – 21,2 тис. запитів.
Через Портал Дія фізичні особи – підприємці також мають можливість подати до контролюючих органів електронні документи: заяви та податкову звітність, отримати відомості про об’єкти, які підлягають оподаткуванню, про податковий борг та стан розрахунків з бюджетом.
З вдячністю у серці: податківці Дніпропетровщини
передали захисникам смаколики до Великодня
Напередодні найбільшого з християнських свят – Воскресіння Христового податківці Дніпропетровщини за традицією знову приїхали до оборонців неба з пасхальними кошиками. Наші захисники та захисниці четвертий Великдень зустрічають на позиціях, захищаючи майбутнє цілої країни.
Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області долучилися до акції «Поділись теплом Ведикодня: підтримай дух захисника!», аби наші оборонці відчули особливу турботу. Усі бажаючі приготували традиційні великодні страви та смаколики для воїнів і святково їх прикрасили.
Сьогодні наші захисники та захисниці ціною власного життя і здоров’я стримують ворожу навалу.
Кожний учасник акції намагався передати нашим захисникам разом з великодніми гостинцями безмежну та уклінну вдячність нашим героям за те, що вони роблять заради нашого спокою, безпеки та миру, а також любов своїх сердець і найщирішу підтримку та повагу.
Звертаючись до воїнів очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька зазначила: «Ваша мужність, відвага і самопожертва – це те, що дає нам сили щодня. Дякуємо за Вашу незламність, за Ваші безцінні зусилля здолати ворога. Ви – наша гордість і надія! Ми сподіваємось, що передані смаколики не просто нагадають домашню атмосферу Великодня, але передадуть нашу глибоку вдячність та тепло сердець кожного, хто завдяки Вам зустріне свято за родинним столом. Бажаємо Вам невичерпної енергії, незламної віри, миру та Перемоги!»
Дніпропетровщина: на обліку в податковій службі – майже 62 тисячі ПРРО
Станом на 01.04.2025 в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровської області на обліку знаходиться 61 965 ПРРО і 15 729 РРО.
Нагадуємо, що обов’язок застосовувати РРО/ПРРО на загальних засадах з 01.01.2022 не поширюється лише на фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої групи.
Звертаємо увагу, якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар (роботи, послуги), і розрахунок було здійснено із застосуванням платіжних інструментів – електронних платіжних засобів (ЕПЗ) за допомогою платіжних сервісів, такі операції здійснюються із обов’язковим застосуванням РРО саме продавцем товарів (робіт, послуг) та наданням споживачу розрахункового документу встановленої форми (фіскальний касовий чек з РРО/ПРРО).
Єдиний податок: від юридичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
надійшло майже 206,3 млн гривень
Протягом першого кварталу 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб – платників єдиного податку надійшло майже 206,3 млн гривень, що у порівнянні з січнем – березнем 2024 року на понад 10,3 млн грн, або на 5,3 відс. більше.
Нагадуємо, що відповідно до п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку третьої групи повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі – готівковій або безготівковій (у тому числі з використанням електронних грошей).
Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору (п.п. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Отже, юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж грошовим.
Дніпропетровщина: з початку року платники рентної плати
до місцевих бюджетів спрямували понад 539,3 млн гривень
Протягом першого кварталу 2025 року від платників Дніпропетровської області до місцевих бюджетів надійшло понад 539,3 млн грн рентної плати. Порівняно з січнем – березнем 2024 року надходження виросли на понад 71,3 млн грн, або на 15,2 відсотки.
Звертаємо увагу, що 30.04.2025 – останній день сплати за березень 2025 року рентної пати: за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини; за користування радіочастотним спектром (ресурсом) України; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами; за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
До уваги платників акцизного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 39 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» , із змінами та доповненнями (далі – Закон № 3817) за потреби суб’єкт господарювання, відомості про якого містяться у Єдиному реєстрі місць зберігання (далі – Єдиний реєстр), має право звернутися до органу, визначеного частиною четвертою ст. 39 Закону № 3817, із заявою про надання витягу з Єдиного реєстру в паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Витяг з Єдиного реєстру в електронній формі надається суб’єкту господарювання у порядку, визначеному ПКУ, протягом одного робочого дня з дня отримання відповідної заяви.
Статтею 54 Закону № 3817 передбачено, що орган ліцензування автоматично формує та направляє суб’єкту господарювання в електронній формі у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, повідомлення про:
- необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності – за 90, 75, 60, 45, 30 та 15 днів до настання терміну сплати чергового платежу за відповідну ліцензію;
- дату, з якої буде припинена дія ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у разі невнесення чергового платежу за таку ліцензію, – за 9 днів до настання терміну сплати чергового платежу за відповідну ліцензію.
Підпунктом 17.1.13 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ.
Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 (зі змінами).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, повідомлення щодо дати, з якої буде припинена дія ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у разі невнесення чергового платежу, витяг про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.
Щодо подання ФОПом Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями затверджені форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
Поле 062 Розрахунку – «Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або у разі народження дитини, при усиновленні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства, та нарахування сум єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства» та поле 063 Розрахунку – «Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу» не заповнюються фізичними особами – підприємцями, а відповідні додатки Д2 та Д3 до Розрахунку не подаються.
Позначки «Х» у зазначених рядках використовуються як технічне рішення для унеможливлення їх заповнення, що дозволяє уникнути помилок під час формування звітності.
Для зручності платників податків в Електронному кабінеті (Е-кабінеті) було змінено візуальну форму цих полів, які залишаються недоступними для заповнення.
Фізичним особам – підприємцям немає необхідності переподавати раніше поданий Розрахунок через наявність позначок у полях 062 та 063.
Чи передбачено ПКУ повернення попередньо сплаченого фізичною особою ПДФО внаслідок розірвання договору купівлі-продажу (обміну) нерухомості?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Пунктом 172.4 ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, неподільного об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності електронної довідки про оціночну вартість такого нерухомості, неподільного об’єкта незавершеного будівництва /майбутнього об’єкта нерухомості або звіту про оцінку, зареєстрованого відповідно до п. 172.3 ст.172 ПКУ, та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору і вносить до Єдиної бази інформацію про ціну договору купівлі-продажу.
Нотаріус щомісяця в порядку, встановленому розд. IV ПКУ для податкового розрахунку, подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію, в якій зазначає відомості про посвідчені ним протягом звітного місяця договори купівлі-продажу (міни) між фізичними особами, включаючи інформацію, яку передбачає податковий розрахунок, подання якого передбачено п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ, в тому числі ціну (вартість) договорів та суму сплаченого податку у розрізі кожного договору.
У разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомості, неподільного об’єкта незавершеного будівництва / майбутнього об’єкта нерухомості, за яким сплачено податок, платник податку має право на повернення надміру сплаченої суми податку на підставі податкової декларації, поданої в установленому порядку, та підтвердних документів про фактичну сплату податку (п. 172.6 ст. 176 ПКУ).
Водночас, нормами ПКУ не передбачено повернення податку, який сплачений під час нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу нерухомого майна, у разі розірвання у майбутньому даного договору.
Деклараційна кампанія 2025: коли обов’язок подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2024 році. Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами минулого року подається до 01.05.2025.
Разом з тим відповідно до п. 179.2 ст. 172 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо платник податку на доходи фізичних осіб (податок) отримував:
- доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з Кодексом не доходи, у тому числі іноземні доходи, які згідно з Кодексом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу;
- доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до Кодексу не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;
- доходи у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до розділу IV Кодексу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу.
Також податкова декларація не подається у випадках, прямо передбачених Кодексом.
У разі якщо платник податку зобов'язаний подавати податкову декларацію відповідно до інших положень Кодексу, то в ній поряд з іншими доходами зазначаються доходи, передбачені п. 179.2 ст. 179 Кодексу.
Які документи є підставою для звільнення від нарахування
та сплати єдиного податку мобілізованого ФОПу?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.12.2024 діють нові правила щодо звільнення від податкових зобов’язань, зокрема для мобілізованих ФОПів.
Підставою для звільнення ФОПа на період військової служби від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема з єдиного податку та з військового збору, є подані за місцем податкової реєстрації наступні документи:
- заява самозайнятої особи;
- копія військового квитка або іншого документа, що підтверджує призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Зазначені документи подаються протягом 10 днів після демобілізації, а у разі перебування особи на лікуванні – протягом 10 днів по його завершенню.
Якщо мобілізована особа має найманих працівників, то на строк своєї служби вона може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату. Уповноважена особа зобов’язана нараховувати та утримувати податки та збори з доходу у вигляді заробітної плати найманих працівників. Після демобілізації самозайнятої особи протягом 180 днів має сплатити ці податки та збори до бюджету. При цьому штрафи та фінансові санкції за цей період не будуть нараховані.
Дотримання платниками вимог заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до вимог пункту 37 розділу ІІ Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою Постановою Правління НБУ від 29.07.2022 року № 163 платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити обов'язкові реквізити, зокрема «Код платника».
Пунктом 40 розділу ІІ Інструкції НБУ № 163 визначено, що у випадках, передбачених законодавством, коли платник ініціює платіжну операцію за фактичного платника, заповнюється реквізит «Код фактичного платника».
Порядок заповнення під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148.
У Порядку № 148 наведено приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу», зокрема поля «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».
Сплата податків та єдиного внеску оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
Також звертаємо увагу, що згідно пункту 38.2. статті 38 Податкового кодексу України, сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.
Отже, платники під час сплати податків та єдиного внеску повинні дотримуватися наступних правил заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.
1 При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування від власного імені.
Юридичні особи, ФОП та громадяни заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч. реквізит «Код платника» (податковий номер юридичної особи – ЄДРПОУ, РНОКПП ФОП та громадянина) та реквізит «Призначення платежу».
2. При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування за відокремлені підрозділи (філії).
Юридичні особи (головні підприємства) у випадках, передбачених ПКУ, заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч.:
реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства);
реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії);
реквізит «Призначення платежу».
3. При готівкових розрахунках платники під час сплати податків та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч. реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер платника податків) та реквізит «Призначення платежу». При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.
Платіжна інструкція: правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» під час сплати бюджетних/небюджетних платежів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Правила заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску на єдиний рахунок, визначені п. 1 – 4 розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції (платіжний документ) під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148 (із змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2023 за № 528/39584.
Під час сплати податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у пункті 1 розділу ІІ цього Порядку, такі поля:
«Код виду сплати»;
«Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до цього Порядку;
у полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).
Сплата податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави платником на бюджетні / небюджетні / єдиний / депозитний рахунки оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
У разі коли платником при сплаті податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що адмініструються ДПС, на бюджетні/небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до цього Порядку, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання / єдиний внесок за кодом виду сплати 101.
Щодо подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Електронний кабінет – найпопулярніший інструмент комунікації платників з податковими органами.
Електронний кабінет працює в режимі онлайн 24/7/365 та забезпечує платників податковою інформацією, інструментами для подання звітності, сплати податків, отримання довідок та іншої необхідної інформації.
Для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян (режим ЕК для громадян).
Можливість подання декларації про майновий стан і доходи доступна через ЕК для громадян та у меню Введення звітності Електронного кабінету.
При поданні декларації про майновий стан і доходи через ЕК для громадян створено спрощений механізм заповнення звітності з використанням анкетування, супроводом та здійснюється автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, а також даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів.
Мобільний застосунок «Моя податкова» надає можливість фізичним особам подати декларацію про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки.
Інформаційні матеріали (інструкції) щодо подання декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки засобами мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені на вебсайті у рубриці Онлайн навчання за покликанням
https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/prezentatsiyni-materiali/735229.html та https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/videomateriali/10156.html
Щодо оновлення даних про громадян (внесення змін в ДРФО)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян (режим ЕК для громадян).
У разі виникнення змін даних (зміна імені, прізвища, адреси проживання тощо), які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків платник подає Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – зплатників податків (Заява за формою № 5 ДР).
Зміни до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі – ДРФО) вносяться на підставі:
- заяв, поданих платниками податків особисто або в електронній формі;
- даних Державного реєстру актів цивільного стану Міністерства юстиції та Державної міграційної служби.
Платникам доступна можливість подання заяви на внесення змін до ДРФО у електронній форми засобами Електронного кабінету (ЕК для громадян) та мобільного застосунку «Моя податкова».
Інформаційні матеріали (інструкції) щодо заповнення та подання заяви в електронному вигляді засобами ЕК для громадян та мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені на вебсайті у рубриці Онлайн навчання за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/e-kabinet/funktsional-e-kabinetu-dlya-gromadyan/instruktivni-materiali/803602.html
Податкові послуги для громадян на порталі Дія
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
З метою скорочення переліку документів, які подаються в паперовій формі для отримання будь-яких послуг та забезпечення населення якісними послугами адміністративного характеру в електронній формі, для реалізації основної ідеї цифровізації державних послуг на порталі Дія можна отримати такі популярні послуги, як:
- отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідченої кваліфікованою електронною печаткою ДПС (Довідка про доходи);
- реєстрація в державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (віком 14-18) років під час оформлення паспорта громадянина України вперше (ID14);
- реєстрації дитини в ДРФО під час державної реєстрації народження;
- відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в Картці платника податків у мобільному додатку Дія (цифровий реєстраційний номер платника податків (еРНКОПП));
- відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб (Шеринг документів).
Крім того, на сьогодні через Портал Дія для фізичних осіб - підприємців забезпечено можливість подання до контролюючих органів електронних документів заяв та податкової звітності, а також отримання відомостей про об’єкти, які підлягають оподаткуванню.
Щодо отримання інформації про податковий борг
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Фізична особа – громадянин, інформацію про наявність (відсутність) у неї податкового боргу (заборгованість) може отримати, скориставшись електронним сервісом Електронний кабінет або мобільним застосунком «Моя податкова».
Платники податків, які є користувачами Електронного кабінету, мають доступ до своїх інтегрованих карток зі сплати податків, зборів та інших платежів, у тому числі інформації про свій податковий борг (заборгованість).
Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (МоbileID та ВаnkID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Увійшовши до приватної частині Електронного кабінету користувач може переглянути в меню «Стан розрахунків з бюджетом» інформацію про стан розрахунків з бюджетом та/або фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування за платежами, контроль за справлянням яких покладено на податкові органі.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» відображає зведену інформацію щодо кожного виду платежу, зокрема, залишок несплаченої пені, податковий борг (заборгованість) у розрізі проведених операцій.
Крім цього, у разі наявності у платника податків податкового боргу (заборгованості), такому платнику у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» доступні інформаційні повідомлення про податковий борг (заборгованість) із реквізитами для сплати.
Повідомлення про виникнення податкового боргу надсилаються платникам податків у Електронний кабінет (вкладка Повідомлення меню Вхідні документи).
Також з допомогою чат-боту ІnfоТАХ у месенджері є можливість отримувати повідомлення про наявний податковий борг та доступ до іншої актуальної інформації про себе.
Сервіси мобільного застосунку «Моя податкова» надають платникам податків (фізичним особам) доступ до електронних сервісів податкової служби, у тому числі до інформації про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг у розділі «Мої дані».
Функціонал мобільного застосунку забезпечує отримання платниками податків повідомлень про наявність податкового боргу та повідомлень про наявність узгодженого податкового зобов’язання. Для зручності платники податків мають можливість його сплатити із використанням QR-коду або будь якої із запропонованих платіжних систем.
Також ДПС забезпечено можливість реалізації інструменту інформування платників про заборгованість (податковий борг) банківськими установами: розроблено АРІ для банків та його опис розміщено в Електронному кабінеті. Сервіс передбачає надана інформація про борг із наданням реквізитів її сплати на запит банківської установи по платнику, який надав згоду на передачу банківській установі інформації про податковий борг.
Щодо проведення звірки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Електронний кабінет платника податків забезпечує можливість перегляду актуальної інформації про стан розрахунків з бюджетами в розрізі платежів, а також проведення звірки розрахунків платника та одержання документа, що підтверджує стан розрахунків в електронному вигляді без відвідування контролюючого органу.
В меню «Стан розрахунків з бюджетом» платники мають доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів, де забезпечена можливість здійснення сплати податків, зборів, платежів та єдиного соціального внеску скориставшись будь-якою із запропонованих платіжних систем та/або методів сплати.
На сьогодні витяг щодо стану розрахунків можна сформувати за кожний рік окремо починаючи з 2013 року та в розрізі податків та зборів автоматично з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадовою особою контролюючого органу, а також розрахувати пеню на день подання запиту. Для проведення звірки такий запит надсилається до контролюючого органу за місцем реєстрації та інформація формується за всіма регіонами (територіальними громадами, до яких сплачуються податки, збори платежі)
Мобільний застосунок «Моя податкова» надає доступ платникам податків (фізичним особам) до інформації про стан розрахунків з бюджетом у розділі послуг та податковий борг у розділі «Мої дані».
Адрес новости: http://e-finance.com.ua/show/279985.html
Читайте также: Новости Агробизнеса AgriNEWS.com.ua