У травні 2025 року Україна зафіксувала історичний рекорд з імпорту високооктанового бензину марок А-98/100 — понад 5 тисяч тонн. Це найвищий показник з 2009 року, що свідчить про суттєві зміни на паливному ринку країни. Про це повідомляє консалтингова група "А-95", яка регулярно моніторить ситуацію в паливному секторі.
Зростання імпорту високооктанового бензину пов’язане передусім із новим законодавчим регулюванням: з 1 травня в Україні набув чинності закон, що зобов’язує виробників додавати біоетанол до всіх марок бензину. Однак бензин із октановим числом 98 і вище від цієї норми звільнений. Це й стало причиною зростання попиту серед споживачів, які не довіряють бензину зі спиртовими домішками.
У травні кількість імпортерів цього виду пального зросла до 20 компаній, у порівнянні з 15 у квітні. Лідером серед постачальників залишається мережа АЗС UPG, яка імпортувала 1,5 тисячі тонн А-98 — 90% через трейдера Select Energy, решту — безпосередньо з польського заводу Warter Fuels.
На другій позиції — компанія Socar, яка збільшила постачання бензину на 66%, імпортувавши 780 тонн з польського виробника Citronex. Замикає трійку лідерів мережа ОККО з обсягом 570 тонн, що на 21% більше, ніж у квітні, завдяки закупівлі пального у PKN Orlen. Неочікувано до п’ятірки лідерів потрапила й компанія "Авіком Рівне", яка здійснила дебютне постачання 490 тонн литовського бензину.
Серед виробників пального лідирують німецький нафтопереробний завод PCK Schwedt (1,35 тис. тонн, +83% до квітня) та польсько-литовський концерн Orlen S.A., який поставив 1,33 тис. тонн (+80%). Також активізувався польський холдинг Unimot, який протягом двох місяців нарощує обсяги продажів українським трейдерам. У травні він реалізував 390 тонн бензину А-98, із яких 74% придбала мережа WOG.
Загалом зростання імпорту бензину преміум-класу демонструє чітку зміну споживчих уподобань на тлі регуляторних змін. Частина автомобілістів, не довіряючи новим біоетаноловим сумішам, обирає бензини з високим октановим числом, які не підпадають під нові вимоги. Це формує нову структуру попиту на ринку пального, яку трейдери вже починають активно використовувати.
e-finance.com.ua