• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 17.06.2025
    2025-06-17 21:45:25

    В Україні зростають офіційні продажі підакцизних товарів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Протягом п’яти місяців року стабільно зростають виторги від реалізації підакцизних товарів. Причини – ефективна боротьба з тіньовим ринком, підвищення прозорості розрахункових операцій та сезонне пожвавлення економіки.
    Алкогольні напої
    У січні українці витратили на придбання алкоголю майже 12 млрд грн. У травні – 14,46 млрд грн (+21 % до січня).
    Основні фактори: активізація ресторанного та розважального бізнесу, підвищення контролю з боку ДПС за продажами. Зростає не лише середній чек, а й кількість покупок.
    Тютюнові вироби
    У травні 2025 року українці витратили на тютюнові вироби 13,08 млрд грн – більше, ніж на алкоголь. У січні на купівлю цигарок витрачено 10,38 млрд грн.
    Вартість тютюнових виробів стабільно зростає через акцизну політику, імпортозалежність сировини та перехід на продукцію вищої цінової категорії. До того ж активна боротьба з тіньовим ринком поступово переводить продажі в легальну площину.
    Пальне
    Обсяги реалізованого пального також зростають. У січні продали 558,3 млн літрів, у травні – 639,9 млн літрів (+14,6 % до січня).
    Такий приріст пояснюється одразу кількома чинниками: стартом польових робіт, активізацією транспорту і логістики, а також збільшенням внутрішнього туризму. Крім того, ціни на пальне залишаються відносно стабільними, що сприяє зростанню обсягів.
    Все більше операцій проводиться офіційно через РРО. Це свідчить про доброчесність суб’єктів господарювання, ефективність контролю з боку податкових органів і поступову легалізацію роздрібного ринку.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/906466.html

     


    Рентна плата за користування надрами – джерело фінансування державних програм та заходів, спрямованих на соціальний розвиток


    Територія Дніпропетровської області характеризується унікальністю фізіко-географічних та геологічних умов, що сприяють формуванню значних обсягів природних ресурсів та їх різноманітності.
    У Дніпропетровській області видобувається більше 50 відсотків усіх мінеральних ресурсів в Україні, використовується 249 родовищ 79 видів корисних копалин. У значних обсягах здійснюється видобуток марганцевої, титано-цирконієвих руд та інших рідкоземельних елементів, вугілля, газу, каоліну, будівельного каменю, піску та інших корисних копалин.
    Згідно з переліком дійсних станом на 14.01.2025 спеціальних дозволів на користування надрами Дніпропетровській області видано 130 таких спеціальних дозволів: від підземної води до руд золота.
    У Дніпропетровській області розвідане єдине в Україні родовище талько-магнезитів, розробка якого дасть змогу на 60 – 70 відсотків забезпечити потреби в Україні у вогнетривкій сировині та значно зменшити її імпорт з інших країн. Це Правдинське родовище, розташоване у Криничанському районі області.
    Окремо слід зазначити про видобуток залізної руди Криворізького басейну, який займає перше місце в Україні. Середньорічний обсяг видобутку по родовищах цього регіону складає близько 121 млн тонн, а це – 75 відсотків видобутку в цілому по країні.
    З 10-ти найбільших виробництв країни, які переробляють залізорудну сировину, 9 розташовані саме у Криворізькому басейні, який забезпечує більше 93 відсотків потреб металургійних підприємств України. Саме у Криворізькому басейні розташований найбільший відкритий промисловий кар’єр держави та Європи – ПАТ «Південний гірничо-збагачувальний комбінат».
    Рентна плата за користування надрами – одна із складових рентної плати – загальнодержавного податку в Україні
    Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин (Рентна плата) – це важливий компонент економічної політики нашої держави, завдання якої – регулювання відносин у галузі охорони, використання та відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки, запобігання i ліквідації негативного впливу господарської та іншої діяльності на природне середовище, збереження природних ресурсів, генетичного фонду живої природи, ландшафтів та інших природних комплексів, унікальних територій та природних об’єктів, пов’язаних з історико-культурною спадщиною.
    В економіці багатих на ресурси країн видобувна промисловість завжди була однією з основних галузей.
    Питома вага надходжень Рентної плати на Дніпропетровщині зростає з року в рік.
    Так, якщо у 2005 році суми надходжень платежів за користування надрами до бюджетів усіх рівнів по регіону склали 41,1 млн грн, у 2013 році – 685,7 млн грн, то за 2024 рік – це майже 6,8 млрд грн, із яких 1,8 млрд гривень – це надходження до місцевих бюджетів області. Впродовж п’яти місяців поточного року платниками рентної плати за користування надрами Дніпропетровщини спрямовано до бюджетів усіх рівнів вже майже 3,0 млрд грн, з них до місцевих бюджетів – 1,0 млрд гривень.
    Стратегічною метою роботи податкових органів області є забезпечення повного обліку суб’єктів господарювання, які здійснюють видобуток корисних копалин, своєчасного надання ними податкової звітності і надходження Рентної плати своєчасно та у повному обсязі.
    Адміністрування рентної плати за користування надрами: деякі новації податкового законодавства
    Законами України № 4015 та № 4113 змінено порядок визначення бази оподаткування Рентною платою окремих видів видобутих корисних копалин (мінеральної сировини) товарних продукцій гірничого підприємства із гірських порід, які класифікуються за кодами:
    - 2505 (піски природні всіх видів),
    - 2517 (галька, гравій, щебінь або подрібнене каміння),
    - 2507 00 (каолін та інші глини каолінові)
    відповідно до УКТ ЗЕД (розділ V «Мінеральні продукти») Закону України № 2697.
    Згідно із спеціальними дозволами на користування надрами у Дніпропетровській області видобуток піску здійснюють 12 суб’єктів господарювання (СГ), видобуток гравію – 13 СГ, а первинного каоліну – 1 СГ.
    Законом України № 4015, який набрав чинності з 01.12.2024, визначено, що гірничі підприємства, які видобувають гірські породи придатні у якості сировини для бутового каменю, пісків, каолінів, обчислюють податкові зобов’язання з Рентної плати за базою оподаткування Рентною платою із застосуванням фактичної ціни реалізації видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) товарної продукції гірничого підприємства (далі – Товарна продукція), яка визначається за більшою з таких величин:
    - за фактичною ціною реалізації одиниці відповідного виду Товарної продукції, розрахованою платником за виконаними у податковому (звітному) періоді договорами;
    - за ціною одиниці Товарної продукції, визначеною за Методикою визначення початкової ціни продажу на аукціоні (електронних торгах) спеціального дозволу на право користування надрами, але не менше розміру одиниці вартості відповідного виду Товарної продукції, визначеного Законом України № 4015 у доларах США за 1 тонну, перераховану у гривні за 1 тонну за курсом Національного банку України станом на перше число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом.
    Фактична ціна реалізації для згаданої Товарної продукції визначається за середньозваженою (за обсягами реалізації) у звітному періоді ціною реалізації відповідного виду корисної копалини (мінеральної сировини) за договорами постачання, але не менше для:
    - УКТ ЗЕД 2517 (галька, гравій, щебінь або подрібнене каміння) – 6,5 дол. США за 1 тонну;
    - УКТ ЗЕД 2505 (піски природні всіх видів) – 5,00 дол. США за 1 тонну;
    - УКТ ЗЕД 250700 (каолін та інші глини каолінові), яка залежно від своїх властивостей у затверджених кондиціях на мінеральну сировину об’єкту ділянки надр визнана:
    ● не придатною для первинної переробки (збагачення) – 40 дол. США за 1 тонну;
    ● придатною для первинної переробки (збагачення) – 120 дол. США за 1 тонну.
    Тобто у випадку, якщо гірські породи, що класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 250700, у затверджених кондиціях на мінеральну сировину за своїми властивостями визнані:
    - придатними для первинної переробки (збагачення) при виробництві каоліну та реалізуються без збагачення (первинної переробки), то обсяг Рентної плати обчислюється із урахуванням фактичного обсягу видобутої Товарної продукції, ставки Рентної плати 5 відс. від фактичної ціни реалізації/розрахункової вартості такої продукції, але не менше 120 дол. США;
    - непридатними для первинної переробки (збагачення), то Рентна плата обчислюється із урахуванням фактичного обсягу видобутого каоліну, як Товарної продукції гірничого підприємства, ставки Рентної плати 5 відс. від фактичної ціни реалізації/розрахункової вартості такої продукції, але не менше 40 дол. США.
    Таким чином, Рентна плата для гірських порід, що класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 250700, не може бути меншою ніж 6 або 2 дол. США залежно від придатності гірських порід до первинної переробки (збагачення).
    У чинній редакції Податкового кодексу України (ПКУ) подібні механізми фіксації мінімального рівня бази оподаткування вже застосовуються для вуглеводнів та товарних руд заліза і забезпечують визначення Рентної плати, виходячи з бази оподаткування, захищеної від впливу перерозподілу виробничих процесів виготовлення Товарної продукції гірничих підприємств.
    Зміни до ПКУ є тимчасовими та перехідними у період дії воєнного стану та незавершеності реформування відносин у добувній галузі, забезпечення їх належної прозорості та відкритості економічної і технічної галузевої інформації, як це передбачено Кодексом України про надра та Законом України № 2545.
    Слід зазначити, що такі законодавчі зміни не суттєво вплинуть на більшість гірничих підприємств, які організували добування та первинну переробку мінеральної сировини, виготовлення товарної продукції гірничих підприємств з дотриманням стандартів та всіх вимог надрокористування, ринкових принципів ціноутворення та конкурентності господарської діяльності.
    Довідково:
    1. Закон України № 4015 – це Закон України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану».
    2. Закон України № 4113 – це Закон України від 04 грудня 2024 року № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».
    3. Закон України № 2697 – це Закон України від 19 жовтня 2022 року № 2697-IX «Про Митний тариф України» (розділ V «Мінеральні продукти»).
    4. Закон України № 2545 – це Закон України від 18 вересня 2018 року № 2545-VІІІ «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях» (із змінами).
    5. Методика визначення початкової ціни продажу на аукціоні (електронних торгах) спеціального дозволу на право користування надрами затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 року № 1374 (із змінами).

     


    Від релокації до розвитку: відкритий діалог влади з бізнесом,
    який релокував свою справу на Дніпропетровщину


    Кожен бізнес, який через воєнні виклики релокував свою справу на Дніпропетровщину, має відчувати себе як вдома. Саме про підтримку переміщених у нашу область підприємств і кожного підприємця йшлося на зустрічі, організованій Дніпропетровською обласною державною адміністрацією (ОДА). Захід пройшов під головуванням першого заступника голови Дніпропетровської облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації Юрія Яндульського та за участі Теодозії Чернецької, очільниці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), а також керівників структурних підрозділів ОДА, Дніпропетровського обласного центру зайнятості, Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці та Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області.
    До зустрічі долучилися представники релокованих підприємств та бізнес-спільноти нашого регіону. Завдяки зручному розташуванню, розвиненій інфраструктурі та підтримці влади, наша область стала одним з ключових хабів переміщеного підприємницва.
    Очільниця ГУ ДПС Теодозія Чернецька зазначила, що податкова служба області у межах своєї компетенції завжди готова сприяти релокованому бізнесу.
    На Дніпропетровщину від початку повномасштабного російського вторгнення станом на 1 червня цього року перемістилося 2 667суб’єктів господарювання (СГ) з Донецької, Луганської, Харківської, Миколаївської, Запорізької, Херсонської, Сумської, Чернігівської та Автономної Республіки Крим. І це, незважаючи на те, що наша область є прифронтовою.
    На сьогодні у Дніпропетровській області обліковуються і працюють 2 294 СГ. З них майже 1,5 тисячі – ФОПи, понад 800 – юридині особи.
    Тільки за 5 місяців цього року релокованим на Дніпропетровщину бізнесом сплачено понад 450,6 млн грн податків, зборів та єдиного внеску. При цьому, до державного бюджету надійшло 184,5 млн грн, до місцевих бюджетів – 102,1 млн грн і до державних цільових фондів – майже 164,0 млн грн єдиного внеску.
    «Попри непрості часи переміщений бізнес залишається соціально відповідальним, адже усвідомлює наскільки важливо у воєнний час підтримувати економіку, а відтак обороноздатність країни. У межах своїх повноважень податківці роблять все можливе, аби релокований бізнес міг оперативно адаптуватись до нових умов. Це сприяє швидшому відновленню діяльності підприємств, збереженню робочих місць та належному виконанню податкових зобов’язань», – зазначила Теодозія Чернецька.
    Інформаційно-роз’яснювальні заходи, як в онлайн так і офлайн форматах, тривають у посиленому режимі з лютого 2022 року. У них активно бере часть і переміщений бізнес, зокрема, благодійні фонди «Карітас Донецьк», «Райз оф Юкрейн», «Центр допомоги переселенцям та ветеранам», представники Дніпровського офісу Європейської бізнес Асоціації, ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Дніпропетровській області та інші
    Зустріч в ОДА з релокованим на Дніпропетровщину бізнесом стала прикладом ефективної і прозорої взаємодії, де кожен почутий. Це діалог заради створення сильної економіки, де влада і бізнес, у тому числі переміщений, разом будують майбутнє України.

     


    Зручно, швидко та безпечно: податківці Дніпропетровщини
    розповіли про переваги єдиного рахунку


    Все для комфорту бізнесу. На черговій онлайн зустрічі фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з платниками податків говорили про механізми сплати платежів з використанням єдиного рахунку. Захід став своєрідним майстер-класом зручного, швидкого та безпечного зарахування платежів.
    Відкриття платником єдиного рахунку дозволяє сплачувати в автоматичному режимі єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податки і збори. Це спрощує процес та економить час.
    Для відкриття чи переходу на єдиний рахунок платникам необхідно здійснити всього три кроки:
    - перший – через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» (Повідомлення) за формою J/F 1307001;
    - другий – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок (Реєстр);
    - третій – надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення або з визначенням одержувачів.
    На підставі Повідомлення податкова служба уже наступного робочого дня включає такого платника до Реєстру. У цей же день інформація про реквізити єдиного рахунку є доступною для платника в Електронному кабінеті.
    Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює платіжну інструкцію на їх переказ відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163 (із змінами), з урахуванням вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (із змінами).
    Учасники заходу отримали фахові роз’яснення податківців щодо неможливості використання єдиного рахунку для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними і комунальними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями.
    Фахівці ГУ ДПС відповіли на всі запитання учасників зустрічі, які стосувалися особливостей використання єдиного рахунку.
    Податкова служба Дніпропетровщини завжди відкрита до конструктивного діалогу, який допомагає бізнесу працювати комфортно.

     


    Нові виклики – нові можливості:
    податківці Дніпропетровщини на дебатному турнірі зі студентами


    Податківці Дніпропетровщини завжди відкриті до взаємодії з молоддю, зокрема у межах комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС).
    Нові формати – це можливість вийти за рамки звичайного діалогу на новий рівень комунікацій.
    Дебатний турнір «Податки для сталого розвитку: рушійна сила чи знищувачі ініціатив?», який пройшов в Університеті митної справи та фінансів (Університет) за участі Наталі Федаш, заступниці начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та фахівців податкової служби регіону – це нова перспектива донести розуміння податкових процесів молодим фахівцям, які хочуть бути впевненими у своїй майбутній професії.
    Співпраця ГУ ДПС з Університетом – це не тільки пізнавальні зустрічі, лекції, які стали вже доброю традицією, а і різноманітні вікторини. Ті знання, які викладачі Університету дають, студенти яскраво демонструють під час спілкування. Податківці кожного разу переконуються у високому рівні знань, кмітливості, обізнаності та креативності нашої молоді.
    Дебатний формат дозволив учасникам продемонструвати аналітичні здібності та переконливість.
    Палкі дискусії, жваве обговорення, цікаві аргументи та бурхливі емоції були на користь податкової культури. Учасники переконалися, що податки є безальтернативним джерелом формування фінансових ресурсів держави. Саме вони забезпечують оборонну міць країни, сприяють сталому розвитку освіти, медицини, інфраструктури та виконанню всіх соціальних зобов’язань держави.
    На турнірі студенти показали податкову обізнаність та креативний підхід до відстоювання своїх позицій. У процесі дебатів визначилась і команда – переможець. Податківці, оцінюючи аргументи команд, зробили свій внесок у визначення лідерів. Але у таких дискусіях важливо не тільки лідерство, а й участь.
    Турнір, організований Університетом митної справи та фінансів, став частиною просвітницької діяльності податківців Дніпропетровщини і прикладом того, як непрості економічні питання можна обговорювати жваво і доступно.

     


    Дніпропетровщина: більше ніж 2,9 млрд грн плати за землю –
    внесок платників до місцевих бюджетів


    У січні – травні поточного року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від платників 2 962,2 млн грн плати за землю. У порівнянні з відповідним періодом 2024 року надходження виросли майже на 279,7 млн грн, темп росту – 110,4 відсотки. Про це повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
    Керівниця обласної податкової висловила подяку платникам за сумлінне виконання податкових зобов’язань та нагадала, що плата за землю є важливим джерелом наповнення місцевих бюджетів територіальних громад. Повнота надходження коштів від плати за землю залежить не тільки від повноважень місцевих рад, до компетенції яких належить прийняття рішень по встановленню плати за землю на відповідних територіях, а й від повноти обліку всіх земельних ділянок, що фактично використовуються, а також, від податкових органів, які адмініструють плату за землю та забезпечують повноту і своєчасність сплати до відповідних місцевих бюджетів земельного податку та орендної плати за земельну ділянку і, безумовно, від належного обміну інформацією між усіма органами щодо суб’єктів та об’єктів оподаткування.
    «Податкова служба регіону підтримує взаємодію і з органами місцевої влади, і з платниками податків. Комунікації спрямовані на забезпечення коштами бюджетів. І відкритий діалог сприяє підвищенню податкової культури та стимулюванню добровільної сплати податків. Адже фінансова підтримка економіки держави – це наша спільна задача», – зазначила Теодозія Чернецька.
    Нагадуємо, що 30.06.2025 – останній день сплати земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) за травень 2025 року.

     


    До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб
    надійшло майже 2,6 млн грн туристичного збору


    Протягом п’яти місяців 2025 року від юридичних осіб – платників туристичного збору надійшло до місцевих бюджетів Дніпропетровської області майже 2,6 млн гривень. Це на 229,8 тис. грн, або на 9,7 відс., більше минулорічного аналогічного періоду
    Звертаємо увагу, що податкові агенти, які сплачують туристичний збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
    Якщо попередню плату за проживання (бронювання) від платників туристичного збору отримано в одному кварталі, а їх тимчасове розміщення у місцях проживання (ночівлі) буде здійснено в іншому податковому періоді, то зобов’язання з нарахування туристичного збору у податкового агента виникає в звітному періоді фактичного розміщення таких осіб у зазначених місцях проживання.

     


    До загального фонду держбюджету за видобування природного газу платники Дніпропетровщини спрямували майже 116,2 млн грн рентної плати


    Впродовж січня – травня 2025 року від платників Дніпропетровської області за видобування природного газу до загального фонду державного бюджету надійшло майже 116,2 млн грн рентної плати.
    Нагадуємо, що Законом України від 15 березня 2022 року № 2139-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження диференційованої рентної плати за видобування газу природного» запроваджено механізм справляння рентної плати за видобування газу природного із застосуванням трьох ступенів ставок в залежності від фактичних цін, які відповідають розрахованій Мінекономіки щомісячній середній ринковій ціні у європейському сегменті ринку.
    Декларування податкових зобов’язань з рентної плати до затвердження відповідних змін здійснюється в чинній формі Додатку 2 прим. 1 до Податкової декларації з рентної плати у порядку, наведеному в умовному прикладі, розміщеному на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/577693.html.

     


    Мета запровадження системи управління комплаєнс-ризиками

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що метою експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі (ДПС) є впровадження в організацію та діяльність ДПС міжнародних підходів до управління, що ґрунтуються на управлінні податковими ризиками, щодо підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків.
    Стратегічна мета управління комплаєнс-ризиками (тобто ризиками дотримання податкового законодавства, далі – податковими ризиками) – це постійне підвищення рівня добровільного дотримання платниками податків вимог податкового законодавства шляхом виявлення та визначення пріоритетності ризиків втрати податкових надходжень і впровадження заходів, спрямованих на мінімізацію ризиків.
    ДПС продовжить розвивати систему управління ризиками дотримання податкового законодавства, яка буде інтегрованою в організаційну структуру та процеси діяльності служби. В межах системи управління ризиками дотримання податкового законодавства будуть вживатися заходи реагування на виявлені податкові ризики, спектр яких варіюватиме від сприяння добровільному дотриманню вимог законодавства платниками податків (шляхом їх попередження про податковий ризик та можливість самостійного його усунення) на одному кінці спектру до примусового дотримання вимог (шляхом спрямування податкового контролю на діяльність платників податків, які систематично грубо порушують законодавство) на іншому.
    Такий системний підхід до управління податковими ризиками допомагатиме підвищити рівень прозорості та системності в роботі ДПС, забезпечить ефективний розподіл ресурсів, дозволить досягти суттєвої економії часу працівників ДПС та платників податків загалом.
    Довідково: комплаєнс у податковій сфері – це комплекс заходів, які здійснюються податковим органом в межах реалізації експериментального проєкту з метою сприяння добровільному дотриманню платниками податків вимог податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені таким законодавством, шляхом управління податковими ризиками (постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854).

     


    Щодо фіскалізації вендингових автоматів


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    В Україні вендингові автомати стали невід’ємною частиною побуту та бізнесу, вони надають можливість придбати товари і послуги швидко та без черг.
    При цьому, власникам вендингових автоматів необхідно враховувати всі обов’язки, встановлені законодавством щодо ведення такої господарської діяльності.
    Відповідно до статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) автомат з продажу товарів (послуг) – це реєстратор розрахункових операцій (РРО), який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
    Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить декілька моделей РРО (вбудованих електронних контрольно-касових реєстраторів) від різних виробників, для яких передбачено сферу застосування – використання в автоматах з продажу товарів (послуг).
    Нагадуємо, що інтеграція програмних РРО та автоматів із штучного продажу товарів була запропонована (представлена) на ринку України ще з 2021 року.
    Звертаємо увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зокрема Закону № 265, не тільки вбереже суб’єктів господарювання від перевірок та додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а й є обов’язком кожного свідомого громадянина з метою належного та своєчасного фінансування державою військових та соціальних напрямів.

     

    В меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини
    Електронного кабінету відображена недостовірна інформація: дії платника

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Платник податків має можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску за даними органів ДПС за формою F/J1300207 (далі – Запит) через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.
    Платник отримує витяг з інформаційно-комунікаційної системи ДПС (далі – ІКС ДПС) щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску за формою F/J1400207 у термін не пізніше 2-ого робочого дня після дня прийняття ІКС ДПС Запиту. При цьому Запит за декілька календарних років платником податків подається за кожен календарний рік окремо, але не більше ніж за п’ять календарних років, відлік яких починається з року прийняття Запиту.
    Одночасно, згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.
    Отже, у випадку, коли платник податків вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиному внеску (задвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата), платник може надіслати звернення до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку.
    Відповідно до ст. 20 Закону № 393, такі звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.


    Мобільний застосунок «Моя податкова»:
    подання податкової декларації платником єдиного податку

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, мають можливість за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова» (розміщено на цифрових платформах AppStore або GooglePlay) подати податкову декларацію платника єдиного податку.
    Для цього необхідно:
    - ідентифікуватись онлайн за допомогою файлового або хмарного КЕП;
    - у розділі «Послуги» обрати «Декларація платника єдиного податку (1-2 група)» або «Декларація платника єдиного податку (3 група)»;
    - обрати потрібний звітний період та додатки * (за необхідності);
    * для платників єдиного податку Додаток 1 та Додаток 2 подається у складі звітності за рік, крім випадків зміни платником системи оподаткування
    - заповнити необхідні додатки;
    - зазначити:
    • фактичну кількість найманих працівників у звітному періоді;
    • обсяги доходу за звітний період;
    - підписати КЕП;
    - надіслати.
    Довідково: наказ Міністерства фінансів України від 31.01.2025 № 57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578», який затвердив форми податкових декларацій для всіх груп платників єдиного податку.
    Податкові декларації платників єдиного податку для бізнесу (ідентифікатори форм F0103407 та J/F0103309) доступні в Електронному кабінеті.
    Презентаційні матеріали щодо подання декларації через мобільний застосунок доступні за посиланням https://tax.gov.ua/mobilniy-zastosunok-moya-podatkova/prezentatsiyni-materiali/879290.html.

     


    Про зміни до розрахункових документів


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.03.2025 субʼєкти господарювання, які надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом – фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу.
    Зміни внесені наказом Міністерства фінансів України.
    Що зміниться у фіскальних чеках?
    Виключені реквізити:
    - номер ID картки;
    - підпис касира;
    - підпис держателя електронного платіжного засобу.
    Додано реквізити:
    - засіб оплати;
    - валюта розрахунку; 
    - реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі;
    - вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО; 
    - код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;
    - вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі;
    - сума решти.
    До 01 березня 2025 року можна було використовувати старі форми чеків на програмних РРО та касових апаратах, які зареєстровані у Держреєстрі РРО.


    Довідково:
    Зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів внесено наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13», зі змінами.


    «Дія»: популярні податкові послуги

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Запровадження Національної стратегії доходів до 2030 року (Національна стратегія) – крок у напрямі економічного зростання та інтеграції України до європейського ринку. Запровадження нових підходів до контролю та адміністрування податків дозволяє не лише збільшити надходження до бюджету, а й створити більш комфортні умови для ведення бізнесу та інвестування в Україну.
    Цифровізація ключових сервісів є одним з пріоритетних завдань Національної стратегії.
    Завдяки спільній роботі ДПС та Міністерства цифрової трансформації низка податкових сервісів доступна фізичним особам на порталі та у застосунку «Дія».
    Податкові послуги, які можна отримати в «Дії»:
    - ID14 – реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України вперше;
    - єМалятко – реєстрація дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження;
    - еРНКОПП (цифровий реєстраційний номер платника податків) – відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в Картці платника податків у мобільному додатку Дія;
    - Шеринг документів – відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
    ДПС продовжує роботу над удосконаленням цифрових сервісів та посиленням довіри громадськості до податкових органів.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.