• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 19.06.2025
    2025-06-19 16:42:25

    Лідери сплати податків за 5 місяців 2025 року – підприємства переробної промисловості та торгівлі


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посилання https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/907451.html повідомила.
    У січні – травні 2025 року найбільша частка в сплаті податків, зборів та платежів до Зведеного бюджету України припадає на суб’єктів господарювання у таких галузях:
    «Переробна промисловість» – 17,6 %;
    «Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів» – 17,2 %;
    «Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування» – 11,7 %;
    «Фiнансова та страхова дiяльнiсть» – 9,1 %.
    Найбільше зростання сплати за січень – травень 2025 року, порівняно з відповідним періодом минулого року, в таких галузях:
    «Переробна промисловість» – зростання на 38,1 % або +41,1 млрд гривень;
    «Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів» – зростання на 29,3 % або +32,8 млрд гривень;
    «Державне управлiння й оборона; обов'язкове соцiальне страхування» – зростання на 30,5 % або +23,0 млрд гривень;
    «Постачання електроенергiї, газу, пари та кондицiйованого повiтря» – зростання на 42,3 % або +16,3 млрд гривень.

     


    За 5 місяців 2025 року відшкодування ПДВ
    зросло майже на 24 % у порівнянні з минулим роком


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    У січні – травні 2025 року платникам податків було відшкодовано 70,9 млрд грн ПДВ на поточні рахунки.
    Це на 23,8 %, або на 13,3 млрд грн більше, ніж за аналогічний період 2024 року, та на 15 % (+ 9,3 млрд грн) більше у порівнянні з 2023 роком.
    У травні 2025 року платникам податків відшкодовано 15,5 млрд гривень. Це на 22,3 %  (+2,8 млрд грн) більше, ніж у травні 2024 року. Порівняно з травнем 2023 року показник зріс на 55,9 % (+5,6 млрд грн).
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/907271.html

     


    Генеруємо зусилля заради розвитку громад та наповнення бюджетів


    У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбулася зустріч очільниці податкової Дніпропетровщини Теодозії Чернецької з начальником Дніпровської районної військової адміністрації В’ячеславом Мамоновим.
    Діалог став важливим кроком у зміцненні партнерських відносин між податковою службою та органами місцевої влади, що спрямовані на забезпечення розвитку громад та стабільного наповнення бюджетів. Це особливо важливо в умовах воєнного стану.
    «Наша мета – не лише забезпечення надходжень до бюджетів, а й створення комфортних умов для роботи бізнесу. Це ефективно впливає на стійкість економіки кожної громади та країни, а також сприяє виявленню додаткових резервів фінансування», – зазначила Теодозія Чернецька.
    Стабільні надходження до місцевих бюджетів – це основа фінансової спроможності громад і регіону в цілому. Лише за 5 місяців цього року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 18,9 млрд грн, що на 2,5 млрд грн більше ніж торік. Позитивна динаміка свідчить про ефективну взаємодію між податковою службою та бізнесом і дає додаткові можливості громадам розвивати освіту, медицину, інфраструктуру.
    Дніпровський район, як один з найбільших районів регіону, має важливе значення для наповнення бюджетів усіх рівнів, у тому числі місцевих.
    Податкова служба Дніпропетровщини завжди відкрита до конструктивної комунікації, яка ґрунтується на щоденній спільній роботі задля посилення податкової спроможності регіону.
    Ефективна і прозора співпраця, де кожен почутий – це діалог заради створення сильної економіки та обороноздатності держави.

     


    Про дієві механізми підтримки мобілізованих підприємців,
    а також членів їхніх родин - актуальне інтерв'ю


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що про особливості оподаткування для ФОПів, які мобілізовані, можна ознайомитись за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/906647.html

     


    Податок на прибуток підприємств: майже 393,0 млн грн отримали
    від платників місцеві бюджети Дніпропетровщини


    До місцевих бюджетів Дніпропетровщини протягом січня – травня поточного року платники податку на прибуток підприємств спрямували майже 393,0 млн гривень. Надходження зросли у порівнянні з відповідним періодом 2024 року майже на 58,0 млн грн, темп росту – 117,3 відсотків. Про це проінформувала начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
    «Дякуємо платникам, які незважаючи на виклики сьогодення, відповідально ставляться до виконання своїх податкових зобов’язань і сумлінно сплачують податки. Конструктивний діалог, спрямований на підтримку партнерських відносин з бізнесом та громадськістю, сприяє стабільним податковим надходженням до бюджетів. Продовжуємо спільно працювати, зміцнюємо економічний фундамент нашої держави!» – наголосила Теодозія Чернецька.
    Нагадуємо, що 30.06.2025 – останній день сплати авансового внеску з податку на прибуток підприємств з пунктів обміну іноземних валют за червень 2025 року.

     


    Надходження рентної плати за видобування залізних руд від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету – понад 2,2 млрд гривень


    З початку 2025 року платники Дніпропетровської області за видобування залізних руд поповнили загальний фонд державного бюджету рентною на суму понад 2 202,2 млн гривень. Це на понад 148,1 млн грн, або на 7,2 відс. більше ніж за підсумками січня – травня минулого року.
    Звертаємо увагу, що з метою підвищення рівня добровільного дотримання законодавства платниками податків запроваджено експериментальний проєкт щодо системи управління податковими ризиками, який змінює бізнес-процеси в ДПС. Це допомагає концентруватися на наявних ресурсах платників податків, які мають податкові ризики, і водночас допомагати платникам, які мають високий рівень комплаєнсу. Результатом зміни підходів у роботі ДПС є збільшення надходжень до бюджетів.

     


    Податковий календар на 20 червня 2025 року


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що

    20 червня 2025 року, п’ятниця, останній день подання:

    ► за травень 2025 року:

    - декларації з акцизного податку;
    - податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску податковими агентами та платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
    - податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) у разі неподання податкової декларації на 2025 рік;
    - податкової декларації з податку на додану вартість;
    - податкової декларації з рентної плати з розрахунком:
    ▪ рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
    ▪ рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
    ▪ рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
    ▪ рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;

    ► заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІІI кварталу 2025 року;


    останній день сплати за червень 2025 року:

    - авансового внеску з військового збору фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку першої, другої та четвертої груп;
    - авансового внеску з єдиного податку платниками єдиного податку першої та другої груп;
    - авансового внеску з податку на доходи фізичних осіб за кожне місце роздрібної торгівлі пальним фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним;
    - єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за найманих працівників, крім гірничих підприємств;
    - авансового внеску з податку на прибуток підприємств за кожне місце роздрібної торгівлі пальним підприємствами, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним.

     


    Сплата податків через Електронний кабінет

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Потрібно сплатити податки? Зробіть це швидко, не виходячи з дому.
    Платник податків (фізична особа) в особистому кабінеті може сплатити податок, скориставшись однією із запропонованих платіжних систем.
    Для сплати через Електронний кабінет необхідно у меню «Стан розрахунків з бюджетом»:
    - обрати податок (платіж),
    - сканувати QR-код,
     - підтвердити операцію, або обрати одну із платіжних систем,
    - вказати реквізити платіжної карти,
    - підтвердити операцію.
    Платіжне доручення автоматично заповнюється на підставі облікових даних платника та відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.
    Презентаційні матеріали щодо сплати податків платником (фізичною особою) в Електронному кабінеті можна переглянути тут: https://tax.gov.ua/data/files/297224.pdf.

     


    До уваги резидентів Дія Сіті!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що особливості оподаткування доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, регулюються п. 170.14 прим. 1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) відповідно до п.п. 170.14 прим. 1.1 якого податковим агентом платника податку – спеціаліста резидента Дія Сіті під час нарахування (виплати) на його користь доходів у вигляді заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами чи у зв’язку з виконанням гіг-контракту, укладеного у порядку, передбаченому Законом України від 15 липня 2021 року № 1667-ІХ «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 1667), є резиденти Дія Сіті.
    Згідно з п.п. 170.14 прим. 1.2 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ за ставкою (5 відс.), визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ, оподатковуються доходи платника податку – спеціаліста резидента Дія Сіті, що нараховуються (виплачуються) на його користь резидентом Дія Сіті починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, у вигляді:
    а) заробітної плати;
    б) винагороди за гіг-контрактом, укладеним у порядку, передбаченому Законом № 1667, у тому числі винагороди за створення та перехід прав на твори, створені за замовленням;
    в) авторської винагороди за створення службового твору та перехід прав на службові твори.
    Доходи спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачені п.п. «а» – «в» п.п. 170.14 прим. 1.2 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ, що були нараховані (виплачені) у календарному місяці, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, оподатковуються за ставкою (18 відс.), визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ.
    Водночас, п.п. 170.14 прим. 1.5 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ встановлено, що у разі якщо податковий агент – резидент Дія Сіті у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пунктами 2 та 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (крім випадків, зазначених в абзаці першому п.п. 170.14 прим. 1.6 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ), такий податковий агент зобов’язаний у межах податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску самостійно нарахувати податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відс.), щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених п.п. «а» – «б» п.п. 170.14 прим. 1.2 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ, що були нараховані (виплачені) протягом такого календарного місяця, та за власний рахунок сплатити (перерахувати) до подання податкового розрахунку податок до бюджету за вирахуванням податку, що був сплачений (перерахований) до бюджету з таких доходів.
    При цьому сума такого сплаченого (перерахованого) податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті.
    У разі невідповідності резидента Дія Сіті у відповідний календарний місяць вимогам, визначеним пп. 2,3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, у нього виникає обов’язок самостійно нарахувати податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18%), щодо доходів, виплачених протягом такого календарного місяця спеціалістам резидента Дія Сіті та сплатити (перерахувати) за власний рахунок податок до бюджету за вирахуванням фактично вже сплаченого до бюджету податку з нарахованих доходів за відповідний календарний місяць.
    Абзацом першим п.п. 170.14 прим. 1.6 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ встановлено, що до 31 грудня календарного року, наступного за календарним роком, у якому податковий агент набув статусу резидента Дія Сіті відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 1667, положення п.п. 170.14 прим. 1.5 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ щодо податкових наслідків невідповідності вимозі, визначеній п. 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667, не застосовуються. Оподаткування таких доходів спеціалістів резидента Дія Сіті здійснюється відповідно до положень п.п. 170.14 прим. 1.2 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ.
    Відповідно до п.п. 2 п. 4 розд. IV Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 4), у розд. I додатку 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (далі – додаток 4ДФ) до Розрахунку відображаються, зокрема, персоніфіковані дані про суми нарахованого (виплаченого) на користь фізичних осіб доходу (відповідно графи 3а та 3) та нарахованих (перерахованих) до бюджету податку на доходи фізичних осіб (відповідно графи 4а та 4) та військового збору (відповідно графи 5а та 5), ознака доходу (графа 6).
    Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведених у додатку 2 до Порядку № 4, доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту), крім доходів, зазначених в абзаці третьому п. 4 підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 ПКУ) зазначаються у додатку 4ДФ до Розрахунку за ознакою доходу «101» за відповідний місяць.
    Враховуючи викладене, резидент Дія Сіті, який у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої ст. 5 Закону № 1667 (крім випадків, зазначених в абзаці першому п.п. 170.14 прим. 1.6 п. 170.14 прим. 1 ст. 170 ПКУ) відображає у додатку 4ДФ до Розрахунку за ознакою доходу «101» за місяць, за який було нараховано заробітну плату:
    - у графі 4а – фактичну суму нарахованого податку на доходи фізичних осіб нарахованого та утриманого за ставкою 5 відс.;
    - у графі 4 – фактичну суму перераховану податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

     


    Чи може суб’єкт господарювання здійснювати роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, через інтернет-магазин?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, тютюновою сировиною, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, а також посилення боротьби з їх незаконним виробництвом та обігом на території України встановлені Законом України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817), який набрав чинності 27.07.2024 (крім окремих норм).
    Пунктом 76 частини першої ст. 1 Закону № 3817 передбачено, що роздрібна торгівля – діяльність з продажу товарів (у тому числі з їх відвантаженням для подальшої доставки) кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив без фактичного споживання у місці продажу або на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах громадського харчування.
    Місце роздрібної торгівлі – це місце реалізації товарів (продукції), у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, в якому проводяться розрахункові операції, або місце реалізації товарів (продукції), з якого здійснюється їх відвантаження для подальшої доставки до кінцевих споживачів. Проведення розрахункових операцій у такому місці роздрібної торгівлі здійснюється через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, програмні реєстратори розрахункових операцій із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у передбачених законодавством випадках – із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок, в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформлюється через них продаж інших товарів. Торговельна площа місця роздрібної торгівлі алкогольними напоями, крім пива та/або сидру і перрі (без додавання спирту), та/або збродженими напоями, одержаними виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відс. об. (без додавання спирту) має становити не менше 20 метрів квадратних (п. 51 частини першої ст. 1 Закону № 3817).
    Згідно з частиною сьомою ст. 16 Закону № 3817 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), а для малих виробників виноробної продукції – алкогольними напоями без додавання спирту (вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), у тому числі через мережу Інтернет, може здійснюватися суб’єктами господарювання, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
    Відповідно до частини першої ст. 23 Закону № 3817 роздрібну торгівлю тютюновими виробами та/або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюють суб’єкти господарювання за наявності у них однієї з таких ліцензій: на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах.
    Частиною дев’ятою ст. 71 Закону № 3817 передбачено, що суб’єктам господарювання дозволяється продаж алкогольних напоїв, тютюнових виробів, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння шляхом електронної торгівлі (з використанням засобів дистанційного зв’язку/через інтернет-магазини) при одночасному виконанні таких умов:
    1) попередня ідентифікація віку кінцевого споживача (на етапі замовлення продукції) шляхом отримання інформації (відомостей, даних) про досягнення кінцевим споживачем 18-річного віку, що міститься в е-паспорті або е-паспорті для виїзду за кордон, або електронному посвідченні водія, або в іншому електронному відображенні інформації, що міститься у документах, сформованих засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, а також із застосуванням інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити досягнення особою 18-річного віку, або з використанням технології розпізнавання, або із залученням суб’єктом господарювання оператора, який у режимі реального часу проводить віддалену ідентифікацію кінцевого споживача та перевіряє його вік;
    2) відвантаження алкогольних напоїв, тютюнових виробів, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння для доставки кінцевому споживачу здійснюється з місця торгівлі (у випадках, якщо отримання товару кінцевим споживачем відбувається не в місці торгівлі);
    3) безпосередня передача алкогольних напоїв, тютюнових виробів, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння кінцевому споживачу з дотриманням вимог щодо перевірки віку кінцевого споживача, встановлених частинами п’ятою і шостою ст. 71 Закону № 3817.
    Допускається здійснення доставки товарів (продукції), визначених цією частиною, поза межі місця торгівлі на замовлення кінцевого споживача виключно у разі дотримання вимог п. 3 частини дев’ятої ст. 71 Закону № 3817.
    Частиною першою розд. ХІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3817 встановлено, що частина дев’ята ст. 71 Закону № 3817 набирає чинності через 18 місяців з дня набрання чинності Законом № 3817.


    Фізична особа, яка не є працівником підприємства, на підставі договору здійснює ведення бухгалтерського обліку: чи можна надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді такій особі?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (із змінами та доповненнями) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору (п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
    Згідно з абзацом першим п.п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПКУ податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.
    Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557) визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.
    Після накладання кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. ІІ Порядку № 557).
    У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 5 розд. ІІ Порядку № 557).
    Згідно з п. 7 розд. ІІ Порядку № 557 автоматизована перевірка електронного документа включає, зокрема:
    - підтвердження дійсності кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки за умов, встановлених Законом № 2155;
    - перевірку права підпису електронного документа підписувачем.
    Разом з тим, керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.
    Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).
    До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

     

    Юридична особа створена шляхом реорганізації: що у правонаступника з частиною зобов’язань або непогашеною заборгованістю, переплатами?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Підрозділом 1 розд. IІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 (далі – Порядок № 5), визначено порядок ведення інтегрованої картки платника (далі – ІКП).
    Згідно з абзацом двадцять першим п. 1 підрозд. 1 розд. ІІ Порядку № 5 податковому органу, в якому перебуває платник за основним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за основним місцем обліку, для внесення відповідної інформації, а за неосновним місцем обліку – в режимі перегляду.
    Територіальні органи ДПС формують відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів та відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формами, визначеними Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок № 1588), та Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 грудня 2014 року за № 1553/26330, та проводять заходи, пов’язані з ліквідацією або реорганізацією платників податків (абзац перший п. 3 підрозд. 1 розд. ІІ Порядку № 5).
    Підпунктом 1 п. 11.17 розд. XI Порядку № 1588 передбачено, що дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої ІКП або даті отримання відомостей про припинення, зокрема, юридичної особи у разі, якщо на момент отримання таких відомостей були закриті всі ІКП.
    Водночас, за наявності грошових зобов’язань або податкового боргу, або неузгоджених сум грошових зобов’язань, які оскаржуються в адміністративному або судовому порядку, податковий орган не здійснює подальші процедури щодо закриття ІКП до їх погашення або визнання такого боргу безнадійним та його списання у порядку, визначеному ст. 101 розд. II Податкового кодексу України (абзац дванадцятий п. 3 підрозд. 1 розд. ІІ Порядку № 5).
    Відповідно до абзаців другого – десятого п. 3 підрозд. 1 розд. ІІ Порядку № 5 ІКП за основним та неосновним місцем обліку закривається структурним підрозділом, що здійснює облік платежів, не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про припинення шляхом ліквідації юридичної особи або проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця з урахуванням умов, визначених у п. 3 підрозд. 1 розд. ІІ Порядку № 5.
    Структурний підрозділ, що здійснює облік платежів, закриває ІКП у територіальному органі ДПС за неосновним місцем обліку в разі відсутності об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, на відповідній території та після виконання структурними підрозділами, які здійснюють адміністрування платежів, контрольно-перевірочні заходи, погашення боргу, адміністративне та судове оскарження, відповідних процедур щодо підтвердження повноти розрахунків за платежами, контроль за справлянням яких здійснюють податкові органи.
    З метою контролю за своєчасністю проведення процедур під час припинення шляхом ліквідації або реорганізації щодекади та станом на 01 число місяця, наступного за звітним, в ІКС ДПС в автоматичному режимі формується реєстр контролю ІКП за платниками, які припиняють свою діяльність шляхом ліквідації або реорганізації.
    При цьому в інформаційно-комунікаційній системі ДПС (далі – ІКС ДПС) ІКП закриваються із встановленням дати закриття за умов:
    - погашення сум податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;
    - повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджетів за заявою платника;
    - повернення платнику помилково та/або надміру сплачених коштів єдиного внеску та/або списання до фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування за заявою платника;
    - відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань, податкового боргу або іншої заборгованості, контроль за справлянням якої покладено на податкові органи, яка може бути розстрочена (відстрочена) згідно з чинним законодавством, не погашених на дату закриття ІКП;
    - повноти відображення в ІКП результатів контрольно-перевірочної роботи.
    Згідно з абзацами чотирнадцятим – сімнадцятим п. 3 підрозд. 1 розд. ІІ Порядку № 5 у разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов’язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичних осіб – правонаступників працівником підрозділу, що здійснює облік платежів, засобами ІКС ДПС переносяться відповідні первинні показники оперативного обліку з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів:
    - рішення про узгодження плану реорганізації платника податків;
    - передавального акта;
    - розподільчого балансу.

     


    Процедура державної реєстрації припинення
    суб’єкта господарювання – податкового агента: звітність


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 розд. IV та п.п. 49.18. п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) зобов’язані подавати протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску до контролюючого органу за основним місцем обліку.
    Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями.
    Згідно з п. 4 розд. І Порядку подання платником Розрахунку за період, у якому проводилась процедура припинення, здійснюється до завершення таких процедур (державної реєстрації припинення юридичної особи та/або державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця).
    Таким чином, якщо суб’єкт господарювання – податковий агент, у період проведення процедури державної реєстрації припинення, не здійснює господарську діяльність та провів остаточний розрахунок з найманими працівниками посеред місяця, то він повинен подати Розрахунок до завершення таких процедур (державної реєстрації припинення юридичної особи та/або державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця).
    Тобто, в такому випадку Розрахунок подається до закінчення звітного(податкового) місяця.

     


    Чи може платник скласти ПН за щоденними підсумками при продажу подарункових сертифікатів, якщо такі сертифікати продаються через ПРРО?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    При здійсненні операцій з продажу подарункових сертифікатів постачальник (платник ПДВ) має право на складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій за умови дотримання вимог, визначених п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України.

     


    До уваги платників акцизного податку,
    які здійснюють операції з тютюновими виробами!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 29.05.2025 (з дня офіційного опублікування наказу Міністерства фінансів України  від 26.03.2025 № 174 «Про затвердження форм заяв про внесення відомостей про обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів до Єдиного реєстру обладнання, про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, порядку їх заповнення та форми витягу з Єдиного реєстру обладнання», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 квітня 2025 року за № 632/44038) (далі – Наказ № 174) набрали чинності:
    - нові форми заяв про внесення відомостей про обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів до Єдиного реєстру обладнання (далі – заява про внесення відомостей про обладнання до Єдиного реєстру обладнання) та про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання;
    - Порядок їх заповнення;
    - форма витягу з Єдиного реєстру обладнання.


    Подання заяв для формування Єдиного реєстру обладнання та отримання витягу з нього


    Заяви про внесення відомостей про обладнання до Єдиного реєстру обладнання та про внесення змін до відомостей, що містяться в ньому, та копії документів до цих заяв, подаються власником / користувачем обладнання до ДПС у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному статтею 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Заява про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, подається власником/користувачем обладнання до ДПС протягом 10 робочих днів з дня настання події, що спричинила такі зміни.
    Заява про надання витягу з Єдиного реєстру обладнання подається за потреби власником/користувачем обладнання до ДПС в паперовій або електронній формі у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ.


    Доповнення відомостями про обладнання Єдиного реєстру обладнання


    З метою доповнення відомостей про обладнання, які внесено до Єдиного реєстру обладнання до 01.01.2025, відомостями, визначеними частиною п’ятою статті 38 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (далі – Закон № 3817), суб'єкт господарювання зобов’язаний до 01.07.2025 подати до ДПС заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, та документи, що підтверджують наявність у них на обліку такого обладнання у порядку, визначеному Законом.
    У разі відсутності митних декларацій та/або договорів про набуття права власності, користування обладнанням для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів у суб'єктів, що є власниками або користувачами такого обладнання, у зв'язку із спливом терміну їх зберігання або втратою внаслідок форс-мажорних обставин такі власники/користувачі обладнання можуть подати бухгалтерську довідку, інші документи, що підтверджують наявність у них на обліку такого обладнання, із зазначенням їхніх реквізитів у заяві про внесення відомостей про обладнання до Єдиного реєстру обладнання та/або про внесення змін до відомостей, що містяться у ньому.


    Відповідальність за недотримання вимог реєстрації обладнання в Єдиному реєстрі обладнання


    Відповідно до пунктів 7, 8 та 34 частини 2 статті 73 Закону № 3817 до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:
    - використання та/або зберігання на митній території України обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, незареєстрованого у Єдиному реєстрі обладнання, або за адресою чи власником/користувачем, які не внесені до зазначеного реєстру, – 25 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
    - відсутність обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів за адресою його місцезнаходження, яка внесена до Єдиного реєстру обладнання, – 20 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
    - несвоєчасне подання заяви про внесення відомостей про обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів до Єдиного реєстру обладнання та/або неподання заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, у строки, передбачені статтею 38 Закону № 3817, – 16,5 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
    Довідково:
    Відповідно до Наказу № 174 втратили чинність форми заяв про реєстрацію обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів в Єдиному державному реєстрі обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, про внесення змін до відомостей, про виключення відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, що були затверджені наказом Міністерства фінансів України від 29.02.2024 № 99.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.