Європейський авіабудівний гігант Airbus досяг важливої комерційної віхи: сімейство літаків A320 у вівторок обігнало Boeing 737 і стало найбільш продаваним реактивним лайнером в історії. Про це повідомляє Reuters.
За даними британської авіаційної аналітичної компанії Cirium, рекорд Boeing було подолано після передачі літака A320neo саудівському перевізнику Flynas. Загальна кількість поставлених літаків серії A320, які експлуатуються з 1988 року, досягла 12 260 одиниць. Це знаменує кінець 40-річної конкурентної боротьби за домінування на ринку вузькофюзеляжних літаків.
Попит на «робочі конячки» авіаційної галузі – літаки A320 та 737 – зріс останніми роками через економічне зростання та появу десятків мільйонів нових мандрівників середнього класу, особливо в Азії. Разом обидва виробники поставили понад 25 000 літаків цих серій.
Airbus A320, розроблений у 1984 році та введений в експлуатацію у 1988-му, став першим успішним комерційним реактивним лайнером не зі США. Інженери в Тулузі впровадили електродистанційне комп’ютерне керування, що спершу викликало опір, але згодом стало галузевим стандартом. Це рішення дозволило A320 стати технологічно прогресивним і надійним лайнером для глобальних перевезень.
Boeing відповів оновленою версією 737NG, проте проблеми з третьою генерацією 737 MAX, зокрема аварії у 2018–2019 роках, завдали серйозного удару по репутації та фінансах компанії. Незважаючи на це, Boeing продовжує нарощувати виробництво: вже в жовтні очікується випуск до 42 літаків 737 MAX на місяць, а до кінця 2026 року потенційно – до 53 літаків на місяць.
Аналітики галузі зазначають, що обидві компанії поки не планують кардинально змінювати свої основні моделі, які приносять стабільний дохід. Airbus, навпаки, користується преміальним попитом і демонструє стрімке зростання продажів. Керівники Airbus та Boeing на конференції ISTAT у Празі підкреслили, що нові розробки малоймовірні, доки не будуть досягнуті значні прориви у технології двигунів та інших критичних системах.
Цей рекорд Airbus A320 підкреслює зміни на глобальному ринку цивільної авіації та демонструє, що європейські виробники здатні конкурувати на рівних з американськими гігантами, формуючи нові стандарти комфорту, ефективності та безпеки для авіаперевізників та пасажирів.
e-finance.com.ua
