• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 15.01.2024
    2024-01-15 22:45:17

    До уваги платників екологічного податку!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    ДПС інформує, що платники екологічного податку мають не пізніше 9 лютого 2024 року подати податкову декларацію екологічного податку за 4 квартал 2023 року.
    Податкова декларація екологічного податку подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17 серпня 2015 року № 715, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497, зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 488, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2023 року за № 1666/40722 (далі – Декларація).
    При цьому звертаємо увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 488 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації екологічного податку» спрощено форму Декларації, з якої виключено рядки 8 додатків до неї та відповідні примітки, які пов’язані з обчисленням та декларуванням пені.
    Інформація про зміну форми Декларації розміщено 10 листопада 2023 року на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Законодавство/Податкове законодавство/Накази/Наказ Міністерства фінансів України від 07.09.2023 № 488 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації екологічного податку».
    Електронна форма чинної Декларації доступна для скачування на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Інші податки (код форми J 0302006 для юридичних осіб та F 0302006 для фізичних осіб).
    Також форма Декларації наявна для заповнення в Електронному кабінеті платника.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/745679.html


    Щодо мінімізації сплати податків деякими мережами магазинів з продажу побутової техніки та електроніки

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/745497.html повідомила
    Наразі у медіа поширюється інформація щодо мінімізації сплати податків деякими мережами магазинів з продажу побутової техніки та електроніки шляхом зменшення у фіскальних чеках сум податкових зобов’язань, що оподатковуються податком на додану вартість, а саме: за рахунок відображення удаваних послуг/товарів (надання доступу до електронної бібліотеки, комплекту електронних примірників аудіо книг, озвучених українською мовою, тощо), які не оподатковуються ПДВ.
    Водночас ДПС вже повідомляла у грудні 2023 року про встановлені такі факти, зокрема, що за наслідками організованих та здійснених фактичних перевірок територіальними підрозділами податкового аудиту встановлені порушення порядку проведення розрахунків деякими найбільшими мережами магазинів, що здійснюють торгівлю побутовою технікою та електронікою, які передбачають застосування до порушників значних штрафних (фінансових) санкцій (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/738033.html).
    З метою нівелювання порушень та ризиків мінімізації сплати податків   мережами магазинів з продажу побутової техніки та електроніки просимо небайдужих громадян та покупців надсилати детальну інформацію у чат-бот «StopViolationBot» месенджеру «Telegram» про факти додавання у фіскальні чеки удаваних послуг/товарів.


    Материнські компанії України вперше подали Звіти CbC

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
    Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній (далі – Звіт CbC) входить до трирівневої структури документації з трансфертного ціноутворення, яку в Україні запроваджено в 2020 році. Зазначена модель звітності рекомендована Організацією економічного співробітництва та розвитку (крок 13 Плану дій BEPS) з метою здійснення комплексного контролю над операціями в рамках міжнародних груп компаній (далі – МГК) та створення сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні.
    Вперше Звіти CbC необхідно було подати резидентам України – материнським компаніям МГК за 2022 фінансовий рік (граничний строк подання – 1 січня 2024 року).
    Станом на 02.01.2024 Звіти CbC подали 6 платників податків, які являються материнськими компаніями МГК та здійснюють діяльність у різних сферах (нафтогазовій, електроенергетичній, сільському господарстві, залізничних перевезень, фінансових послуг та торгівлі).
    Загальна кількість учасників МГК становить 152 компанії, з яких лише 14 (або 9 відс.) не є резидентами України. Ці учасники МГК у більшості випадків зареєстровані в таких державах (територіях), як – Республіка Австрія, Бельгія, Республіка Кіпр, Латвійська Республіка, Нідерланди, Республіка Польща, Сполучені Штати Америки, Словацька Республіка та Швейцарська Конфедерація.
    Слід наголосити, що контроль за поданням платниками податків – резидентами України Звітів CbC, повнотою та достовірністю наданої інформації здійснюється Державною податковою службою України, із врахуванням положень підпунктів 39.4.10 – 39.4.15 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
    У разі виявлення ризиків неподання (несвоєчасного подання) платником податків у встановлений строк Звітів CbC з метою з’ясування обставин можливого порушення вимог підпункту 39.4.11 пункту 39.4 статті 39 Кодексу Державна податкова служба України має право направити письмовий запит платнику податків про подання інформації відповідно до пункту 73.3 статті 73 Кодексу.
    Тобто у разі виявлення контролюючим органом помилки у поданому Звіті CbC або отримання повідомлення про такі помилки від компетентного органу іншої юрисдикції на підставі угоди QCAA, він повідомляє платника податків про необхідність виправлення помилок або уточнення інформації у поданому Звіті CbC. У такому випадку платник податків зобов’язаний подати уточнений Звіт CbC з відповідними виправленнями або надати пояснення засобами електронного зв’язку в порядку, передбаченому статтею 42 Кодексу, не пізніше 30 календарних днів з дня отримання повідомлення контролюючого органу (підпункт 39.4.111 пункту 39.4 статті 39 Кодексу).
    Відповідальність платників податків за неподання (несвоєчасне подання) Звіту CbC, у тому числі уточнюючого та/або за надання недостовірної інформації, передбачена статтею 120 Кодексу.
    Звертаємо увагу, що з 1 січня 2024 року набрали чинності зміни до пунктів 120.5 та 120.6 статті 120 Кодексу відповідно до Закону України від 20.03.2023 № 2970-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки».
    Зокрема, абзацами шостим-сьомим пункту 120.5 статті 120 Кодексу передбачено, що неподання уточнюючого Звіту CbC протягом 30 календарних днів з дня одержання повідомлення контролюючого органу про виявлені помилки у Звіті CbC вважається несвоєчасним поданням платником податків Звіту CbC, за яке застосовується штраф, визначений абзацом сьомим пункту 120.6 статті 120 Кодексу, за кожний календарний день несвоєчасного подання Звіту CbC, починаючи з 31 календарного дня з дня одержання повідомлення контролюючого органу про виявлені помилки у Звіті CbC.
    Поряд з цим, штраф, передбачений пунктом 120.5 статті 120 Кодексу, не застосовується, якщо платник податків подав повідомлення про участь у МГК та/або Звіт CbC з помилками, які не вплинули на правильність ідентифікації держави або території, резидентом якої є один або декілька учасників МГК, та/або на правильність ідентифікації кожного з учасників відповідної МГК, та/або на правильність ідентифікації юрисдикції подання Звіту CbC, і такий платник виправив помилки шляхом подання уточнюючого повідомлення про участь у МГК та/або Звіту CbC самостійно або не пізніше 30 календарних днів з дня одержання повідомлення контролюючого органу про виявлені помилки у Звіті CbC.
    Інформація розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/745570.html


    Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що  ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/745335.html повідомила.
    Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
    За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир –  60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – 180 кв. метрів.
    Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
    Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на  1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 кв. метр.
    Оскільки у 2024 році податок нараховується за звітний 2023 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2023, яка складала 6 700 гривень (таким чином, максимальна ставка за метр квадратний не може перевищувати 100,5 грн (6 700 * 1,5  відс.).
    Отже, сума податку залежить від ставки податку, встановленої відповідною місцевою радою за місцезнаходженням кожного об’єкта нерухомості та загальної площі таких об’єктів.
    Так, наприклад у фізичної особи перебуває у власності квартира у м. Києві загальною площею 65 метрів квадратних. Сума податку розраховується як добуток загальної площі квартири, зменшеної на 60 кв. м, та ставки податку, яка складає 1,5 відсотка (100,5 грн за метр квадратний).
    Розрахунок суми податку:
    (65-60) * 100,5 = 502,5 гривень.
    Довідково. За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
    Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з нормами Податкового кодексу України, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
    Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
    Також платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
    об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
    розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
    права на користування пільгою зі сплати податку;
    розміру ставки податку;
    нарахованої суми податку.
    У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів і даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).


    Суб’єкти господарювання при наданні послуг таксі повинні застосовувати РРО та/або ПРРО

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    ДПС у черговий раз звертає увагу, що законність здійснення діяльності з перевезення пасажирів, зокрема таксі, постійно аналізується податковою службою. Протидія нелегальному ринку надання оплатних послуг з перевезення пасажирів та приховування результатів діяльності в пріоритеті задач податкової служби.
    ДПС наголошує, що здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів можливе лише за умови державної реєстрації суб’єктом господарювання із зазначенням відповідного виду діяльності та отримання відповідної ліцензії.
    Також слід зазначити, що лише за рахунок максимально ефективної кампанії з припинення ведення господарської діяльності незареєстрованими суб’єктами господарювання може бути досягнуто значний економічний ефект, створено належні та рівні конкурентні умови для легального бізнесу та забезпечено належні надходження до бюджету.
    Окремо звертаємо увагу платників податків щодо необхідності дотримання вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зокрема, суб’єкти господарювання при наданні послуг таксі повинні обов’язково застосовувати РРО та/або ПРРО при здійсненні розрахунків в салоні автотранспортного засобу надавати споживачам послуг відповідні розрахункові документи.
    Так, лише з початку січня 2024 року ДПС здійснено контрольно-перевірочні заходи щодо суб’єктів господарювання та фізичних осіб, які надавали послуги з перевезення пасажирів за допомогою таксі, за результатами яких встановлено факти здійснення господарської діяльності без державної реєстрації фізичними особами, без отримання відповідної ліцензії, та відповідно проведення розрахунків без застосування РРО/ПРРО.
    Зазначена інформація розміщена на сайтах територіальних органів ДПС за посиланнями:
    https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/744532.html;
    https://kr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/741531.html;
    https://ck.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/741388.html;
    https://zt.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/739851.html;
    https://poltava.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/742475.html  та оновлюється по мірі вжиття заходів.
    За результатами перевірок на порушників складено протоколи про адміністративні правопорушення на підставі статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
    Враховуючи викладене, з метою попередження настання негативних наслідків у майбутньому Державна податкова служба України наголошує на необхідності неухильного дотримання вимог чинного законодавства України.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/745439.html


    До уваги внутрішньо переміщених осіб!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розд. IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 із змінами (далі – Положення № 822), фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою № 5ДР (додаток 12 до Положення № 822) або заяви за формою № 5ДРП (додаток 13 до Положення № 822) відповідно та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається). Такі зміни стосуються також зміни місця проживання.
    Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1706) факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених ст. 12 Закону № 1706.
    Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у ст. 1 Закону № 1706 (ч. 1 ст. 5 Закону № 1706).
    Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 із змінами (далі – Порядок № 509), регулює механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. У довідці відображаються відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання внутрішньо переміщеної особи.
    Для заповнення заяви за ф. № 5ДР або заяви за ф. № 5ДРП використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
    Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів: витяг з реєстру територіальної громади; паспорт громадянина України, виготовлений у формі книжечки; тимчасове посвідчення громадянина України.
    Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до Порядку № 509.
    У разі якщо фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи відрізняється від задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування), така особа в Заяві за ф. № 5ДР/Заяві за ф. № 5ДРП зазначає адресу фактичного місця проживання/перебування відповідно до довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (додаток 2 до Порядку № 509).
    Отже, фізичні особи – платники податків, які переселилися з тимчасово окупованої території, а також внутрішньо переміщені особи, мають визначити свою податкову адресу та у зв’язку із змінами даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення, подати заяву до контролюючого органу за ф. № 5ДР або за ф. № 5ДРП, пред’являючи при цьому документ, що посвідчує особу, документ, що підтверджує зареєстроване або задеклароване місце проживання, та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

     


    У 2023 році до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини за вироблені товари надійшло майже 289 млн грн акцизного податку

    У січні – грудні 2023 року до загального фонду державного бюджету платники Дніпропетровщини за вироблені товари спрямували майже 289 млн грн акцизного податку, що у порівнянні з відповідним періодом 2022 року майже на 165,7 млн грн, або на 134,4 відс. більше. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Наталя Федаш висловила подяку платникам за роботу та своєчасну сплату податків і нагадала, що малі виробники виноробної продукції, які отримали ліцензії на право виробництва та/або оптової торгівлі алкогольними напоями без додавання спирту (імпорт/експорт), зобов’язані подати не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним роком, щорічний звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України за формою, встановленою цим органом.

     


    Спеціальне використання води: платники Дніпропетровщини поповнили місцеві бюджети рентною платою на понад 115,5 млн гривень

    Протягом 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 115,5 млн грн рентної плати за спеціальне використання води. Порівняно з 2022 роком надходження збільшились на понад 20,4 млн грн, або на 21,5 відсотків.
    Звертаємо увагу, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є:
    - первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;
    - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

     


    Як здійснюється електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом, та в яких випадках він припиняється?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851), від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.
    Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через Електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.
    Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.
    Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:
    - отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;
    - отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;
    - отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
    - наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;
    - наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.
    Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

     


    Електронний кабінет: повернення помилково та/або
    надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями.
    Порядок функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет) визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» зі змінами та доповненнями.
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
    Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
    Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема, заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi (далі – Заява), і подання її до контролюючих органів.
    При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити». З переліку електронних форм обирає необхідну форму Заяви (J/F 1302001), а потім відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації).
    У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
    До Заяви платник може подати копію одного платіжного документа. Для цього у вкладці «Додатки» необхідно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.
    Оскільки у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказується інформація щодо одного платіжного документа відповідно до якого була помилково або надміру сплачена сума грошових зобов’язань або пені, то з метою повернення таких сум за кількома платіжними документами, платник подає окремі Заяви за кожним платіжним документом.
    Відповідно до абзацу першого п. 1 розд. ІІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 зі змінами та доповненнями, зокрема, Заява подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.

     


    Чи зобов’язані СГ – оператори державних лотерей при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок застосовувати РРО/ПРРО та РК?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п. 4 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 265) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО (далі – ПРРО) та розрахункові книжки (далі – РК) не застосовуються, зокрема, при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
    Згідно з п. 11 ст. 1 Закону України від 06 вересня 2012 року № 5204-VI «Про державні лотереї в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 5204) оператор державних лотерей – юридична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, що одержала право на проведення державних лотерей у порядку, визначеному Законом № 5204.
    Лотерейний білет – документ встановленої умовами проведення лотереї форми, виготовлений відповідно до вимог законодавства, наявність якого засвідчує внесення учасником лотереї ставки і надає право одержати приз відповідно до умов проведення лотереї. Державна лотерея може проводитись як із застосуванням лотерейних білетів, так і з застосуванням інших засобів, які дозволяють засвідчити участь у лотереї або розмір виграшу, якщо вони передбачені умовами лотереї, в тому числі через термінали електронної системи прийняття ставок (п. 8 ст. 1 Закону № 5204).
    Електронна система прийняття ставок – програмно-технічний комплекс, призначений для фіксації та обліку ставок у державній лотереї, фіксації виплати призів і/або виплати призів, зберігання інформації про проведення лотереї, а також для здійснення інших операцій, пов’язаних з проведенням державної лотереї.
    Електронна система прийняття ставок складається з центральної електронної системи та терміналів електронної системи прийняття ставок, пов’язаних між собою електронним або іншим зв’язком (п. 16 ст. 1 Закону № 5204).
    Пунктом 17 ст. 1 Закону № 5204 визначено, що термінал електронної системи прийняття ставок – це програмно-технічний комплекс, який призначений для реєстрації здійснених розповсюджувачем або гравцем (термінал самообслуговування) операцій з прийняття ставок у державні лотереї, перевірки виграшності лотерейних білетів або інших засобів, які засвідчують участь у грі, виплати виграшів та передачі інформації про здійснені операції до центральної електронної системи. Термінал електронної системи прийняття ставок не повинен містити в собі приладів та/або програм, які самостійно визначають результат розіграшу лотереї або розмір виграшу гравця, а також не може бути з’єднаним з такими пристроями та/або програмами (крім з’єднання з центральною електронною системою державної лотереї).
    Враховуючи викладене, та норми ст. 9 Закону № 265, суб’єкти господарювання – оператори державних лотерей при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, РРО та/або ПРРО та РК не застосовують.
    При цьому оператори державних лотерей забезпечують ведення та подання статистичної та бухгалтерської звітності щодо проведення державних лотерей, руху лотерейних білетів та коштів у порядку, встановленому законодавством (п. 4 ст. 6 Закону № 5204).


    До уваги платників ПДВ!


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для зручності та допомоги платникам податків при складанні податкової звітності з податку на додану вартість та декларуванні суми ПДВ до бюджетного відшкодування Державна податкова служба України розробила відеоролик «Декларування суми ПДВ до бюджетного відшкодування».
    У відеоролику надано роз’яснення щодо умов, за яких платники податку можуть заявити бюджетне відшкодування та на що слід звернути увагу при формуванні податкової звітності з ПДВ.
    Переглянути відеоролик можна за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/9442.html
     


    Підстави проведення документальних позапланових перевірок


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи податкового органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу України  (далі – Кодекс).
    Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) податкового органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
    Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 статті 78 Кодексу) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
    Нагадуємо про законодавчі акти, якими внесено зміни до податкового законодавства у зв’язку з запровадженням воєнного стану в Україні:
    - Закон України від 03.03.2022 № 2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (набрав чинності з 07.03.2022);
    - Закон України від 15.03.2022 № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (набрав чинності з 17.03.2022);
    - Закон України від 24.03.2022 № 2142- ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» (набрав чинності з 05.04.2022);
    - Закон України від 01.04.2022 № 2173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» (набрав чинності з 16.04.2022);
    Закон України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», набув чинності 27.05.2022;
    Закон України від 30.06.2023 № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період воєнного стану», набрав чинності 01.08.2023.

     


    Для включення до Реєстру волонтерів необхідно подати заяву

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Заява) можливо подати у паперовій або в електронній формі.


    Заява у паперовій формі може бути подана особисто, поштою або через уповноважену особу (представника):
    - благодійником особисто – до будь-якого контролюючого органу з пред’явленням паспорта;
    - представником – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред'явлення повертається) та її копії;
    - поштою – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, підпис фізичної особи – благодійника на заяві має бути завірений нотаріально.


    Заява у електронній формі може бути подана через Електронний кабінет (ЕК).
    Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим будь-яким кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.
    Для заповнення та подання заяви після ідентифікації та входу до приватної частини ЕК необхідно перейти у режим ЕК «Для громадян» підрежим «Заява для волонтерів» або пройти за маршрутом «Додатково / Введення звітності / Створити» та обрати форму з кодом f1308302.
    Після заповнення заяви здійснити перевірку, зберегти, підписати і відправити.
    За посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/login можна подати заяву в електронній формі через Електронний кабінет.
    Електронна форма заяви (f1308302) для розробників програмного забезпечення розміщена за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.